handdator

Visa fullständig version : Hälsa på metrix



indy 500
2011-05-03, 16:16
Hälsar ni på dem som åker riskokare eller bara på dem som kör harley?

TCKalle
2011-05-03, 17:00
Hälsar på de flesta, såväl Harley som metriskt

Nightster
2011-05-03, 17:40
Jag hälsar på de flesta, men de där goldwing ägarna tycks ha en tendens att aldrig hälsa tillbaka..

Stefan
2011-05-03, 19:47
Jag hälsar på de flesta, men de där goldwing ägarna tycks ha en tendens att aldrig hälsa tillbaka..

De orkar väl inte hålla hojen med en arm... :)

Nightster
2011-05-03, 19:53
De orkar väl inte hålla hojen med en arm... :)

Jag misstänkte att det var något sånt, men var inte säker..

admin
2011-05-03, 20:39
Jag misstänkte att det var något sånt, men var inte säker..

Precis, de vågar inte släppa... den kan skena.....

Hälsar på allt när jag är glad, skiter i det när jag är mindre glad.... :D

Janne
2011-05-04, 08:10
Håller med, beror lite på humöret. Men kan morsa på både Harleys och japs.

admin
2011-05-04, 10:18
En annan lustig sak som kvittar men ändå; när jag körde sporthoj hälsade aldrig glidarna, men när jag kör H-D hälsar alltid sporthojarna :)

xbones
2011-05-04, 11:15
Tjena! Jag tycker faktiskt att dom flesta hälsar och jag hälsar ju tbxW;men håller med om det med goldwingfolket. Dom kanske inte räknar sej som mcfolk utan bilister på 2 hjulpl;Har ju sett Goldwings med släpkärra OCH sidovagn! Då är det väl bättre och köra en sjysst van tex.?

Norrland
2011-05-04, 12:12
Har ni tänkt på att goldingfolket har ju med sig emballaget till hojen LM;

xbones
2011-05-04, 12:30
Heheh Norrlandthb;det är väl därför dom har både tre o fyra o fem hjul iblandLM;

Janne
2011-05-04, 12:56
En annan lustig sak som kvittar men ändå; när jag körde sporthoj hälsade aldrig glidarna, men när jag kör H-D hälsar alltid sporthojarna :)

Måste hålla med dig där, samma erfarenhet här.

Orx
2011-05-04, 13:15
Jag hälsar på de flesta, men de där goldwing ägarna tycks ha en tendens att aldrig hälsa tillbaka..

Håller med om goldwing ägarna.. men jag har alltid utgått ifrån att de har somnat i tron av att de sitter hemma i tv fåtöljen..

ETER242
2011-05-04, 14:13
Varför skulle man inte hälsa på en icke HD-hoj? Ursäkta mig, men jag tycker frågan är dum... frv;

admin
2011-05-04, 19:16
Har ni tänkt på att goldwingfolket har ju med sig emballaget till hojen LM;

HAHA! 10 poäng på den!

ride
2011-05-05, 00:12
Jag hälsar på de flesta, men de där goldwing ägarna tycks ha en tendens att aldrig hälsa tillbaka..

Jag tror dom vinkar som galningar, men man ser dem inte bakom deras jättekåpor W;wa;

admin
2011-05-05, 00:21
De får köpa GoldWingvantar...så de syns!

http://images.mirror.co.uk/upl/m4/apr2010/1/4/orangutan-pic-barcroft-748059458.jpg

ride
2011-05-05, 00:25
De får köpa GoldWingvantar...så de syns!

http://images.mirror.co.uk/upl/m4/apr2010/1/4/orangutan-pic-barcroft-748059458.jpg

Hahaha thb;

Hagis
2011-05-05, 13:29
Haha störtskön läsning!

Som född på en riskokare kan jag bara konstatera att HD folket sällan hälsar på dom som åker riskokare! Orsakerna vet jag inget om men kan tänka mig att det har att göra med att HD världen faktiskt ÄR annorlunda mot sporthojsvärlden! Riskokarna står för fler olyckor, har inte samma sammanhållning, har överlag fler som kör som svin (jag har varit en av dom tyvärr), har en lägre snittålder osv. Sporthojsfolket snackar skit om HD folket, det är gubbar hit och annat nedlåtande i kommentarerna så jag kan samtidigt förstå att man inte hälsar på dom! Varför hälsa på en subkultur som ändå inte har något bra att säga om HD folket?

haha men jag måste få berätta en grej! Vi var på väg med den klubben jag tillhörde som extremt obstinat 16 åring till Kennet and the knutters spelningen på Grönalund. Vi passerar Mc Donalds på sveavägen stockholm och där står ca 30-50 HD åkare, jag ligger sisst i vår pack! Alla före mig hälsar och HD folket tittar på oss som vi var från mars! Så jag som siste person gav hela högen fingret haha... gissa om jag fick gasa satan genom stockholms gator! Har nog ärligt aldrig haft så hög puls haha....

Fonve
2011-05-06, 09:09
Hagis, haha!

Foffo
2011-05-08, 05:42
Godmorgon! Jag hälsar på alla som hälsar på mej, t.o.m. farbror blå.

Detta hände för några veckor se'n när jag var ute och körde på den skånska slätten. Först mötte jag en sporthoj som visade med handen att jag skulle ta de piano, och se'n mötte jag ett koppel med mcsnutar varav den siste tar upp handen och hälsar. Jag har kört en hel del hoj, men detta har aldrig hänt förr. Min första H-D köpte jag i somras, körde japs tidigare, kan det vara därför?

Nightster
2011-05-08, 07:39
Inte så konstigt egentligen, Poliser är ju människor dom med..

Orx
2011-05-08, 20:13
Inte så konstigt egentligen, Poliser är ju människor dom med..

Någon kanske skulle ta och berätta det för dom..

Henrik Forslund
2011-05-08, 21:18
Haha störtskön läsning!

Som född på en riskokare kan jag bara konstatera att HD folket sällan hälsar på dom som åker riskokare! Orsakerna vet jag inget om men kan tänka mig att det har att göra med att HD världen faktiskt ÄR annorlunda mot sporthojsvärlden! Riskokarna står för fler olyckor, har inte samma sammanhållning, har överlag fler som kör som svin (jag har varit en av dom tyvärr), har en lägre snittålder osv. Sporthojsfolket snackar skit om HD folket, det är gubbar hit och annat nedlåtande i kommentarerna så jag kan samtidigt förstå att man inte hälsar på dom! Varför hälsa på en subkultur som ändå inte har något bra att säga om HD folket?

haha men jag måste få berätta en grej! Vi var på väg med den klubben jag tillhörde som extremt obstinat 16 åring till Kennet and the knutters spelningen på Grönalund. Vi passerar Mc Donalds på sveavägen stockholm och där står ca 30-50 HD åkare, jag ligger sisst i vår pack! Alla före mig hälsar och HD folket tittar på oss som vi var från mars! Så jag som siste person gav hela högen fingret haha... gissa om jag fick gasa satan genom stockholms gator! Har nog ärligt aldrig haft så hög puls haha....

Haha hagis vilken outlaw du e!

ElMilagro.
2011-05-08, 21:22
När jag körde KTM och Honda, då hejade jag på alla som hejade på mig. Men HD åkarna hade en tendens att inte hejja alls......Så nu när man själv är lika tuff så får man väl låt bli att hejja....

Foffo
2011-05-08, 21:22
ORX! Ja, varför inte, men inte för jag tror det hjälper. Det är alltid en liten klick som ska utmärka sej i alla kategorier och se'n är det lätt att man drar alla över en kam. Efter 28 år som ykeschaufför i Sverige och Europa så är min uppfattning att dom flesta är helt OK.

Nightster
2011-05-08, 21:41
ORX! Ja, varför inte, men inte för jag tror det hjälper. Det är alltid en liten klick som ska utmärka sej i alla kategorier och se'n är det lätt att man drar alla över en kam. Efter 28 år som ykeschaufför i Sverige och Europa så är min uppfattning att dom flesta är helt OK.

Same here.. Utan Polisen skulle ju anarki råda. Nej kudos till snuten..

Orx
2011-05-09, 12:27
fl;Jag menar inte att man ska ha ett samhälle utan poliser. Men däremot får man ofta intrycket att de glömt bort att de faktiskt bara är människor, och till för att hjälpa folket. Och rötägg och attitydproblem värkar konstigt nog vara överrepresenterade i denna yrkesgrupp.
Om ni inte delar mina erfarenheter av poliser så beror det förhoppningsvis på att polisens bemötande i era trakter fungerat bättre än i mina. och i sådant fall grattis.

Nightster
2011-05-09, 19:36
fl;Jag menar inte att man ska ha ett samhälle utan poliser. Men däremot får man ofta intrycket att de glömt bort att de faktiskt bara är människor, och till för att hjälpa folket. Och rötägg och attitydproblem värkar konstigt nog vara överrepresenterade i denna yrkesgrupp.
Om ni inte delar mina erfarenheter av poliser så beror det förhoppningsvis på att polisens bemötande i era trakter fungerat bättre än i mina. och i sådant fall grattis.

Jag har råkat ut för idiot poliser oxå, men jag tycker ändå att dom behöver mer uppskattning än vad folk ger dom.. Visst finns det rötägg men bemöter man dom vänligt så försvinner deras attityd ganska snabbt..

Hagis
2011-05-10, 07:23
Fenrik: haha nä absolut inte, vart bara så jävla irriterad haha men den känslan gick över jävligt fort :)

Om "vi" inte ska dömma alla snutar enbart utifrån ett "fåtal" puckon så tycker jag att det går åt båda hållen! Fick veta av en god vän att ALLA som kommer till uppsala på en riskokare, motard och liknande får ett varmt välkomnande om dom har en klubbtröja på sig! Den lokala gruppen har tydligen satt sig så jävla hårt på kartan att snuten nu har börjat sparka omkull folk som besöker u-sala oavsett om du kör som folk enligt lag och rätt eller inte! Det är som det är och har alltid varit :)

ETER242
2011-05-10, 20:31
Läs den här, lång text, men bra skrivet;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=230660

Hagis
2011-05-10, 20:51
Eter... lång text? Det var ju en halv bibel, orkade tyvärr inte ens skrolla till slutet så pallar du får du mer än gärna sammanfatta det hela :)

Json
2011-05-10, 21:51
Jag vinkar till alla hojar jag möter även när det är sheriffen man möter (som förövrigt oftast vinkar tillbaka). Om vinkningen inte besvaras så drar jag inga större växlar på det. Oftast finns det en orsak. Den mötande kanske var upptagen med att fippla med kopplingen eller konsentrerade sig på något viktigt. Skulle det vara så att den jag möter medvetet låter bli att vinka tillbaka då är det ju han eller hon som är en dryg skitstövel inte jag ;-)

Orx
2011-05-10, 22:23
Läs den här, lång text, men bra skrivet;

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=230660

Mycket bra!

valdemarsson
2011-05-11, 07:34
Jag vinkar till alla hojar jag möter även när det är sheriffen man möter (som förövrigt oftast vinkar tillbaka). Om vinkningen inte besvaras så drar jag inga större växlar på det. Oftast finns det en orsak. Den mötande kanske var upptagen med att fippla med kopplingen eller konsentrerade sig på något viktigt. Skulle det vara så att den jag möter medvetet låter bli att vinka tillbaka då är det ju han eller hon som är en dryg skitstövel inte jag ;-)

Håller med till fullo.