handdator

Visa fullständig version : Bobba softail 2005



Harley Tim
2012-12-26, 00:01
Tjenare ska ge mig på att bygga om en flstn 2005, nu förstår jag att många tänker vilken idiot!en ska tillägga att den såg ut som skit när den inskaffades för ett par veckor sen. Ska försöka uppdatera så ofta med bilder och text! Tips mottages mer än gärna då jag famlar lite i mörker, första bygget... Man lär väl så länge man lever:)

Latjo
2012-12-26, 19:34
Lycka till
Det är bara gå lös......

Benny
2012-12-26, 22:16
Om du är en idiot så är jag en större idiot. en flstn är ju idealiskt startmaterial om man vill ha en modern tolkning av bobber.
Jag har Fatboy som startmatrial..
Nu det finns gott om folk som vet bäst i hojsvängen, som kan diktera varenda skruv som ok eller inte ok, enligt dessa så är något nyare än en shovel uteslutet.
Ska man ha en rakt igenom regelrätt bobber så har man gjort det svårt/dyrt för sig. Men det är det valet vi gjort av flera själ.

Själv håller jag på att modifiera min fatboy till något Bobber/Frisco/Bratstyle inspirerat ,men det blir egentligen bara mitt "hopaplock" om jag skulle kalla det en Bobber så kommer många renläriga att protestera.

Harley Tim
2012-12-26, 23:37
Haha ja det har jag allt gjort:) vinkelslipen har gått varm några ggr.. Hojen har 3567 km på mätaren och har ståt ute sedan sedan dag 1. Lack släpp på hela motorn samt rost på allt krom plus ramen men det e ju skit samma efter som det mesta ska bort ändå!

crazyswede
2012-12-27, 03:36
Du har inga bilder på förödelsen Tim? :D

Harley Tim
2012-12-28, 15:19
Får fan inte till det där med bilderna från ajfånen... Får låna kompisens laptop så ska jag få in lite bilder nu i dagarna.. Suger med bara iPad och iPhone, får skaffa en pc tror jag! Inget gjort på några dagar iaf, jul avbrott med allt vad det innebär.. Men ikväll blir det väl och ta sig i kragen och sticka till garaget.

crazyswede
2012-12-28, 16:55
Suger med bara iPad och iPhone, får skaffa en pc tror jag!

Det där ska jag lägga på minnet tills ungarna börjar tjata igen! :)

NickeR
2012-12-28, 18:01
Lycka till me bygget och posta bilder thb;

MisterMajjo
2012-12-28, 18:29
Får fan inte till det där med bilderna från ajfånen... Får låna kompisens laptop så ska jag få in lite bilder nu i dagarna.. Suger med bara iPad och iPhone, får skaffa en pc tror jag! Inget gjort på några dagar iaf, jul avbrott med allt vad det innebär.. Men ikväll blir det väl och ta sig i kragen och sticka till garaget.

Om du läser forumet med appen Tapatalk så går det smidigt att lägga till bilder i forumposterna.

/Peter

Harley Tim
2012-12-28, 21:43
Det där ska jag lägga på minnet tills ungarna börjar tjata igen! :)

Gör det, det är helt hopplösa grejer, tacka Gud för Nokia 3310, de var telefon!

Harley Tim
2012-12-28, 23:11
Haha tapatalk is the shit! Bus enkelt nu ju...

Harley Tim
2012-12-29, 01:32
Garage lack de Lux får det bli tills nästa vinter.. Sen kanske ekonomin är i bättre balans.. Men nu är tank, nedre gaffelbenen och lite små skit lackat med matt svart! Ingen som har en billig men schysst solosadel att sälja? Skulle även behöva 2 tums raisers.

crazyswede
2012-12-29, 04:30
... tacka Gud för Nokia 3310, de var telefon!

Har en polare som säger: All mobil telefoni upphör den dagen han inte kan få tag på en 3310 , hans boss på åkeriet undrar varför han aldrig använder den fina iPhone:en han & alla andra fick! haha

Annars ser väl det där objektet kul ut .. "nothing to loose" lixom bara mosa på , blir det mindre bra blev det endå bättre än utgångsmaterialet! thb;

Harley Tim
2013-01-02, 01:17
Idag har en hel del rost avlägsnats från ramen, har även bytt till mig ett par bullet blinkers, imorgon ska jg ta och slippa lite mer och om tiden räcker sk det även grundas! Nu blir det sängen och ångest inför morgon dagen, tillbaka till verkligheten och jobbet igen...

Latjo
2013-01-02, 16:03
Förstör inte rosten..ak47
Spara den och pensla på saltsyra på resten så den ser riktigt rå ut
Då slipper du vaxa och jävlas
Tycker ytrost är grymt snyggt
L

Harley Tim
2013-01-02, 20:00
Dagen blev väl kanske inte riktigt som planlagt, käringen på gymmet och jag hemma med barnen istället för garaget... Wtf to do about it?, barnen är ju mina oxå :) får väl bli en sen kväll istället! Provade feltemas rostätare igår på styrhuvudet och övre ramen och tro det lr ej men den funkar! Stod på flaskan stryk på och spola efter 10-20 min men det hjälpte föga ca 60 min gjorde susen!

crazyswede
2013-01-03, 04:22
Tycker ytrost är grymt snyggt
L

In Rust We Trust! thb;




... jag hemma med barnen istället för garaget... Wtf to do about it?, barnen är ju mina oxå

Ta med ungarna till garaget , kanske inte blir så mycket gjort men chansen är större än vara hemma med dom + dom lär sig en del åxå & tycker säkert det är kul! (Om dom inte är för små förstås)
Jag hade alltid med min palt i verkstan när han var lite & under hans uppväxt , han svetsade MIG vid 10 års ålder tex. hehe
Ska göra lika dant med nästa kid åxå bara den trillar ut nån gång! :D

Harley Tim
2013-01-03, 19:28
Somnade på soffan istället, ja den minsta är 1,5 år och den stora snart 5 så dom får vara hemma några år till men sen jävlar!

crazyswede
2013-01-04, 03:08
Somnade på soffan istället, ja den minsta är 1,5 år och den stora snart 5 så dom får vara hemma några år till men sen jävlar!

1½ & 5 , helt perfekt ..
.... kan säga polarns dotter satt i en oljefläck & sög på beg. tändstift i depån på Mantorp park , det är sånt dom får mersmak på livet av! vc;

Kan föresten tillägga det gick helt åt hevete senare i livet då hon blev en sån där Goth-rockare med svart runt hela fejset men det är en annan sorlig historia & beror på helt andra faktorer! LM;

Harley Tim
2013-01-07, 00:25
Idag fick jag kapat till bak skärmen slipat bort div yt rost på ramen samt lackat ram, och skärm. Ska på 2 lager till sen lack! Bytte även till mig ett par disk fälgar, kanske inte dom snyggaste fälgarna men det blev billigt! Budget är ju ett led ord i detta bygge...

Harley Tim
2013-01-07, 00:31
En bild till...

crazyswede
2013-01-07, 17:35
Kan ju bli ball det där! thb;

Harley Tim
2013-01-07, 18:40
Ja fan blev ganska nöjd med skärmen, hade velat ha den lite längre och djupare men den var så jävla rostig... Men det blev ganska schysst för att vara orginal skärmen!

Harley Tim
2013-01-12, 21:45
Då har man fått en tur till garaget idag, första denna veckan pga sjuka barn... Men nu är oljetanken borta mer rost på ramen slipad och lite mer gjort, efter bilder kommer.

Harley Tim
2013-01-21, 18:41
Då var det väl dax att skriva igen, har köpt en mini bates bak lampa beställt sadel, buller, raisers och styre samt lack! Så nu är ser väl dax att pyssla lite igen. Lacken var lite knivig att få tag på, en super matt som sdom har slutat blanda, men de gick ändå! (Viss övertalning så gick det) ska ner och polera på blocket ikväll och imorgon kommer sadel och buller så då blir det provmontering senare i veckan kommer styre mm ska även byta bak fälgen denna veckantänkte jag och polera upp dom lite..

crazyswede
2013-01-21, 18:57
Det tar sig sa mordbrännar´n! thb;

Harley Tim
2013-01-23, 21:22
Självklart passade inte fästet på sadeln!! Men det gick att lösa smidigt ändå:) fick även böjt till sissyn dock blev den ej ihop svetsad, tiden räckte som vanligt inte till... Men kanske tar ett kvälls pass när käringen kommer från träningen då blir ju iaf nått mer gjort!