handdator

Visa fullständig version : Harleyhandlare USA skickar inte längre utanför USA! Här är listan.



admin
2011-05-03, 11:27
Tänkte sammanställa en lisa över vilke HD-handlare i USA som skickar och inte skickar utanför USA.
Här kan vi alla hjälpa till och fylla på efterhand!

Nya regler och restriktioner gör att många inte skickar delar till Europa längre.

Fick nyss mail från Zanotti-Motor att de stoppat alla leveranser till Europa.

Skickar:

http://www.badasschrome.com/


Skickar inte:

www.zanottimotor.com (http://www.zanottimotor.com) - Zanotti-Motor Harley-Davidson
www.lshd1.com (http://www.lshd1.com/) - Lake Shore Harley-Davidson - Stoppar 10/7-2011!
www.chicagoharley.com (http://www.chicagoharley.com/) Chicago Harley skickar inte internationellt efter den 1 augusti 2011

IDI
2011-05-03, 11:40
Chicago Harley skickar inte internationellt efter den 1 augusti 2011.

admin
2011-05-03, 14:57
Bra IDI... inlagd.. (fast inte bra) :D

admin
2011-05-03, 14:57
Vi får försöka hitta en snubbe i staterna som kan ta emot ordrar och skicka vidare. Bra affärsidé ?!?!

Norrland
2011-05-03, 15:17
Kanon ide men vem är villig att fixa detta? Finns det kontakter i usa som är pålitliga? så är det nog inga problem!

robbbull
2011-05-03, 16:31
Toppen om det skulle gå att fixa:)

admin
2011-05-05, 22:13
Jag kan nog plocka fram ett par från ett gammalt forum jag hängde på.... Ska kolla detta när tid finnes. Dock får man räkna med en % ersättning till denna person. Frakten inom USA till denne brukar vara gratis, så det är lugnt. Sen kanske vi får sambeställa om möjligt. Vi får spana vidare!

Hagis
2011-05-05, 22:33
Min fråga som novis i att beställa från staterna är då! Behöver vi en person/företagare som är villig att skicka saker till Sverige?
Exakt vad behöver vi för att lösa detta? Mina armar är rätt långa men jag är väldigt dålig på det formella över vad som krävs! Så ge mig den totala informationen från A till Ö så ska jag se vad jag kan göra!

admin
2011-05-05, 23:27
Ja, det behöver vi.

1. En person bosatt i USA. Får "våra leveranser" skickade till honom i USA.
2. Han får en procentuell summa på varje köp, 10% eller så. Det får vi titta på.
3. Det svåra för honom är att skicka vidare till Sverige om en bor i Pajala och två i 08 och tre i Malmö. Hur lösa?!
3a. Vi kanske kan ha representanter som tar emot paketen i de större orterna?

Då han dessutom är privatperson i USA, så kan det bli lättare att klara tullen i Sverige ibland.

Hagis
2011-05-05, 23:38
På frågan hur vi löser det i Sverige så måste jag nog säga som så att det givna svaret där är att vi har någon/några i varje stor stad som tar emot grejerna och sen skickar det vidare! Via vilket sätt får vi lösa då posten tar betalt beroende på vikten! Men låt mig forska lite så ska vi se hur vi löser detta! Jag har en möjlighet via att företag som har en adress i USA men driver sin verksamhet här hemma, så inget är omöjligt!

oggy69
2011-05-09, 19:28
Kolla med Cycel supply i norrköping www.cyclesupply.se

CC10
2011-05-17, 21:23
Låter som en bra idé att sambeställa från en kontakt i USA och kan vi slippa tull och svensk moms så är det väl inget problem att ge kontakten 10%. Men om det stämmer att LSHD1 fortsätter att skicka så är det väl enklast att handla där. Har handlat där ett par gånger och det har funkat bra, de brukar oxå ha lite bättre priser än Chicago.

w0rn
2011-05-29, 22:03
Hej allihopa, varför inte bara skaffa en egen US adress på MyUS.com, har haft en där ett tag och tycker det verkar funka bra har absolut inte haft några problem med dem, inte så farligt dyra avgifter heller, tror det är en $60/år eller något, och då har man sin egna adress i ett lagerhus Florida dit man kan beställa till, och få skickat hem sen oavsett om handlarna i US vill sälja hit eller inte.
En fördel som jag har använt mig är att jag kan beställa grejor från flera handlare och samla ihop det till en frakt från US hem hit, och som det skrevs tidigare i tråden så brukar ju frakten inom US vara fri, så då blir det oftast ändå bara en fraktkostnad hem hit.
Går nog även att vara flera om den adressen om man så vill, bara att lägga till flera mottagare här hemma, men som jag skrev tidigare så är det inte så mycket det handlar om i avgifter så inte så mycket att spara på igentligen

Conny J35F
2011-06-09, 22:17
Jetcarrier.com skall tydligen också fungera bra, har väl ungefär samma upplägg som MyUS.com (men tror inte Jetcarrier har någon månadsavgift).
Tänkte använda dom, men eftersom jag fick tips om lshd1, så prövade jag det istället. Så nu får jag se vad det kostar att få hem prylarna. Men det kanju knappast bli dyrare än att köpa här hemma, tillbehörspriserna på HD är ju ganska dryga...om man nu skall uttrycka sig diplomatiskt.

CC10
2011-06-12, 19:50
Sist jag beställde från lshd1 hammnade prylarna ganska exakt på 10:- dollarn med frakt, tull och svenskmoms, tror dollarn låg på ca 6.45 då. Lite drygt halva priset mot HD i Sverige så helt klart lönar det sig.

Terminator
2011-06-14, 20:35
köpte S/S fugge( Kim's Motorcycle Parts) i går så det va inga problem,ock har en arbetes kompis som har en broder i USA som jag hoppas att få gåvor från,får svar når jag kommer på jobb till måndag

admin
2011-06-14, 20:44
Spärren gäller ENDAST Harley Originaldelar så S&S grejer kommer funka fint i framtiden också!

Conny J35F
2011-06-15, 14:27
Fick följande mail från lshd1 för en stund sedan (lade en order där förra veckan), det verkar till och med som Harley-Davidson lyckats stoppa MyUS.com och Jetcarrier.com...Motivet måste väl vara att skydda de europeiska återförsäljarna antar jag. Får väl hoppas att prisbilden här hemma förändras nu när dom får sälja mer grejor i Europa. Dream on...


LSHD1 TO STOP ALL INTERNATIONAL ORDERS
(OVERSEAS ORDERS)

We are sorry to announce that after 07/10/11
we will no longer be taking International
Orders for Overseas Sales as per H-D Factory's
New Policy effective August 1, 2011

This Does Not Include our USA Service Persons
at APO/AEO addresses via USPS Delivery

No International Orders will be accepted after 7/10/11.
**If you have an order to place, please do so now**

All items on orders that are not filled and shipped
as of 7/31/2011 will be refunded.

AFTER JULY 10th 2011

No Sales to International Credit Cards
-or- International PayPal Accounts


No sales through Freight Forwarders


USA Only Sales as per Harley-Davidson Policy
for their USA Dealers

We thank All of Our
International Customers & Friends
for Your Support


Any questions, please advise
email sparks@lshd1.com (sparks@lshd1.com)

Thank you
Bill Sparks and the Team at LSHD1
WWW.LSHD1.COM (http://WWW.LSHD1.COM)

Micke B
2011-06-15, 14:49
Jag har en vän boende i Minnesota som har hjälpt mig några gånger. Vill någon författa ett mail med alla frågeställningar så skickar jag det omgående till honom.
//Micke

admin
2011-06-15, 15:02
Japp..fick samma el-brev nyss!

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=1321&d=1308143610

MC-konsult
2011-06-15, 15:24
Vi har en stabil kontakt i USA där vi beställer. Ska ändra vår reklambanner snart så ni får en klar prisbild utan att göra reklam här i forumstexten.

admin
2011-06-15, 15:56
Ja, det ska väl hända grejer nu med priserna på originaldelar i Europa kan man tycka i och med med denna policy från H-D, eller?

TCKalle
2011-06-15, 16:10
Ja, det ska väl hända grejer nu med priserna på originaldelar i Europa kan man tycka i och med med denna policy från H-D, eller?
Vad som händer är ju att nu finns det ingen som helst prispress så priserna på orginaldelar här i Sverige och Europa kommer troligen att stiga.

admin
2011-06-15, 16:24
Vad som händer är ju att nu finns det ingen som helst prispress så priserna på orginaldelar här i Sverige och Europa kommer troligen att stiga. vkg;:mad:ag;

Foffo
2011-06-15, 17:25
Tycker det är lite av maffiametoder.
Typ, gör ni inte som VI säger så.....

admin
2011-06-15, 17:28
Det är lite som Systembolagets priser. Därför åker många över sundet och handlar i Tyskland eller Danmark.
Sänk priserna så handlar kunder "här hemma" istället, eller är jag helt ute och motorcyklar?

Observera att detta inte bara gäller Sverige. Utan hela Europa. Inga delar är billiga nånstans i Europa heller! (England isåfall då deras pund är svagt)

TCKalle
2011-06-15, 18:10
Man kan ju undra varför det är så stor skillnad mellan Europa och Amerikapriser på orginaldelar.
Mitt intryck är att det inte är nån jättevinst när man handlar "piratdelar" direkt från staterna. När det gäller orginaldelar så kan det bero på att de kör med mindre marginaler alt. låga rabatter i USA vilket kan innebära att EuropaHD i princip får betala samma pris som vi när vi handlar direkt från nån HD-dealer i USA. Sen skall ju EuropaHD tjäna nåt de också vilket förklarar prisnivån här i Europa. Vem vet?

sedaii
2011-07-02, 22:54
H-D handlarna har sänkt sina priser ca 25% på tillbehör och reservdelar under våren, förmodligen för att försöka glädja lite nu när dom vet att det blir tuffare att handla från USA. Så nu skiljer det "bara" ca 40% mellan Sverige och USA :cool:

Noyen
2011-07-03, 07:40
Om de sänkt sina priser kan de ju lägga ut priserna på nätet så var och en kan jämföra.Varför
ska det vara så svårt att lägga ut de svenska priserna,eller vill man inte att kunderna jämför ?

Det vore ju kanon om man inte behövde ringa en dealer bara för man funderar på pris på en grej,
de har väl nog att göra ändå.Resultatet blir ju att man skiter i det,de är lättare med nätet där man
kan kolla dygnet runt.

Om man sänkt sina priser kan man väl visa detta offentligt också skulle man tycka.

Conny J35F
2011-07-03, 09:55
Att Harleyhandlarna i Sverige sänkt priserna med 25% har i alla fall inte jag noterat. Fick häromdagen min leverans från Lshd1. Med alla fraktkostnader, tull och moms blev det varukostnad i USD x 10.

Som jämförelse fick jag pris på komplett set sissyback/detach sidebars + övrig hardware här hemma på 5600:-
Detta set kostade hos Lshd1 280 USD, med frakt osv blev det totalt SEK 2800. Dvs halva priset jämfört med Sverige. Men det har kanske varit ännu dyrare.

Köpte lite annat också. Vindskärm, sadelväskor + lite annat smått och gott, så det var bra att man hann att handla innan det blir stopp.

admin
2011-07-04, 22:40
Om de sänkt sina priser kan de ju lägga ut priserna på nätet så var och en kan jämföra.Varför
ska det vara så svårt att lägga ut de svenska priserna,eller vill man inte att kunderna jämför ?.

Håller med. På amerikanska Harleysidan finns ju rek. priser på alla delar utsatta...Sen får man ju ha lägre om man vill, det är ju ok :)

Frankstein
2011-07-17, 15:56
Fick varor från St Paul Harley, Minnesota för ca 14 dagar sedan.
Bra service - rekommenderas

admin
2011-07-17, 18:48
Fick varor från St Paul Harley, Minnesota för ca 14 dagar sedan.
Bra service - rekommenderas

Någon info om/när de slutar skeppa delar över "ån"?

ultra98
2011-07-22, 10:50
Hallå för jä ag;det som håller på att hända helt klart hoppas någon har dom kontakter med folk i usa som kan skicka delar så man slipper bli rånad här av maffian
generalagenten så kom med alla tips för här ska det inte handlas en del i swe så länge priserna är som nu

ultra98
2011-07-22, 10:54
Adventure harley slutar också att skicka.www.adventureharley.com

ultra98
2011-07-22, 10:58
www.adventureharley.com skickar inte längre

Noyen
2011-07-22, 11:41
www.adventureharley.com skickar inte längre

De hänvisar till denna sidan med grejer som kan skickas : http://www.hmcycle.com/

Vi kanske lika gärna kan köpa eftermarknads grejer till våra hojar,är inte säkert att allt är
av sämre kvalité än original.Man kan ju förstå tanken bakom detta från HD men man borde
kunna svara på varför prisskillnaden är som den är.Vore det billigare här skulle man ju hellre
handla lokalt.Kanske MC Konsult som är reggade här och auktoriserade kan skingra molnen ???
Varför kan man inte se de svenska priserna på nätet t.ex.

sedaii
2011-07-22, 19:12
Tyvärr tror jag HD har en starkare kundkrets i USA, som dels inte accepterar för höga priser, och inte heller tar att man inte kan se priser på nätet eller i katalogen.
Som det känns i Sv så vill HD också ha en prutmån, man måste alltid fråga pris, och när dom märker att man inte tänker handla så sänker dom priset en del, har hänt mig varje gång jag köpt ngt.

Men, nu blir det dags att aktivera släktingar over there, tänker inte lägga en krona till hos Sv HD förrän dom sänkt priserna markant.

ViLa
2011-07-26, 18:53
Kanon ide men vem är villig att fixa detta? Finns det kontakter i usa som är pålitliga? så är det nog inga problem!

Jag är där minst en gång per år och hälsar på släkten(systra mi)

Sist jag va där köpte jag headers till en kompis van, tog det som handbagage men man kan ju alltid skeppa över det man vill ha.

coretech
2011-08-03, 20:00
De mindre handlarna på ebay brukar inte vara så noga om reglerna som HD-USA har...

oilelf
2011-08-07, 20:36
Hej Harleyforum bikers
- följande skickar inte
Adventure HarleyDavidson
GRHarley
Verkar som ett generellt stopp för leveranser de skickar inte ens till militära adresser vilket var heligt för, jag har skrivit till Harley davidson i USA och frågat varför ännu inget svar men om flera skulle höra av sig kanske måste de ge ett svar annars snordyra priser i Sverige feta harleyförsäljare blir ännu fetare på oss som kör det är så man kan pk;

oilelf
2011-08-07, 20:44
Testade på skoj att dra in på Amazon.com funkade inte där heller har startat upp en kontakt i storbritanien som ska kolla vad som gäller hoppas få svar på exportstoppet...

admin
2011-08-08, 10:06
Bra jobbat oilelf!

IndianBlue
2011-08-09, 09:46
Dennis Kirk skickar fortfarande och BadAssChrome.

admin
2011-08-09, 09:58
Dennis Kirk skickar fortfarande och BadAssChrome.

http://www.denniskirk.com

http://www.badasschrome.com/ (http://www.denniskirk.com/)

RockerC
2011-08-09, 10:21
Ronnie`s Harley Davidson skickar inte sen den 1/8.

oilelf
2011-08-10, 07:25
Late Harley Davidson skickar heller inte delar undrar hur den stora organisationen HDC-S reagerar men det kan ju vara upp till oss som medlemar att jobba lite för att få handlarna i Sverige att tänka till lite. För skoj skull kollade jag upp demonterbara sidoplattor till en sissybar kostnad i USA cirka 600 SEK i Sverige hos Northbike cirka 2700 SEK måste vara en kunglig transport till dem eftersom jag som privatperson skulle kunna ha dem hemma för ungf 1100 SEk jag skulle kunna tänka mig att runt 1500 skulle jag kunna tänka mig. Men 2700 SEK får bli aftermarket inget annat. Har en polare som varit ute i landet och åkt han kollade med en handlare i södra Sverige som beklagade sig över den dåliga försäljningen på Harleydelar till oss åkare. Han hade minsann slagit av 20 % på en del varor oj vilket lyft dett skulle göra att sidofästena skulle kosta 2100 kr med lite välvilja eller vad sägs om en jacka som kostar 15 000 SEK i en äffar på ostkusten på GR Harlye köptes den för 2080 sek hemma på mina axlar cirka 3000 kr behöver inte vara en marknadsekonom för att begria vem som handlar varvkn; alla handlare ta ut skäliga priser så handlar vi HDC-S och HOG po;vkn; ni har att bevaka medlemars intresse annars drar de som MPD;

gronvit
2011-08-10, 23:05
Jag la in en rätt stor beställning hos LSHD, men de hann inte få iväg den i tid så de betalade tillbaka. Så jävla dåligt det här med att de slutar skicka över vattnet. HD-Sveriges priser är ju löjliga.
Om man själv kan betala frakt och tull och få det till 1/3 av priset som Probike tar så är något galet. Det blir inga fler HD-original grejer framöver.
Nä, nu tar jag BILEN till probike och köper ett whiskyglas med sköld för 600:- Mors!

oilelf
2011-08-11, 13:14
Hej forumet!
Jag har fått svar av HOG om varför läs mailetsvaret nedan jag har tagit bort mitt förnamn det har ingen betydelse men jag kan sätta min HDMPD; i pant på att svaret är äkta. Min kommentar är övriga världens dealers och svenska har tjatat gnälltha;Snow på HD Company över att vi otrogna kunder inte handlar hos dem samt därmed undergräver deras existens men inget om att de tar ut ockerpriser. Mailet kan se långt ut men läs det det ger en smak i munnen som inte känns brapk;

Dear XXXXXX, Thank you for your e-mail. Even though we are under strict orders not to handle Harley-Davidson technical or sales issues, you may find the below answer from my boss helpful. ‘Like most if not all other manufacturer/dealer business models, Harley dealers are each allocated a sales territory. Other dealerships selling into that territory jeopardises the business success and hence potential survival of that dealer, so US dealers selling into International dealer territories was weakening the position of those International dealers. So this was a policy decision by Harley-Davidson Motor Company driven by the dealer network as well as to give each dealership the best opportunity to connect with and serve customers within its business territory.’ Should you have any further questions, please let me know.
Kind regards,
Rico

admin
2011-08-11, 15:03
Jag beställde idag från http://www.badasschrome.com/, betalningen gick det bra, men de ha inte skickat än.

ultra98
2011-08-16, 14:05
Hej verkar funka med Canada ännu enl insändare Affe på hdcs gästbok någon som vet något?

Hagis
2011-08-16, 14:08
Men usa skickar ju fortfarande prylar till Sverige! Polaren köpte sina grejer från US så sent som förra veckan!?

US Tour on Harley
2011-08-16, 19:18
Vi ska ju över, ett sätt är ju att handla till dom som vill ha något och skicka det i paket till sverige

admin
2011-08-16, 19:24
Vi ska ju över, ett sätt är ju att handla till dom som vill ha något och skicka det i paket till sverige

Det var ju rätt rock n roll! Kul om det hade fått att gå ihopa på nåt sätt!

US Tour on Harley
2011-08-16, 19:55
Jag har den stora Katalogen för 2011 här om den är någon som vill ha ngt speciellt för då kan jag scanna av dom grejorna och skicka bilderna via mail.

rogerhvit@hotmail.com (la in e-posten här, hoppas det var ok. /admin)

Christer
2011-08-17, 22:05
Vad tror ni det skulle kosta att få hem såna här tanklock? Har för mig att de skulle ha 3000 hos Järvsö.

Flush-Mount Fuel Cap and Gauge Kit

Emphasize the long and lean look of the fuel tank. This Flush-Mount Fuel Cap and Gauge Kit offers a pop-up filler design that when installed and sealed looks identical to the flush gauge. A simple push, and the fuel filler cap pops up to provide ample grip, even while wearing gloves. The gas cap features a ratchet mechanism to prevent over tightening. The flush fuel gauge features individual LED lamps that shine through glass that glows when the ignition is switched on. A photo cell automatically adjusts LED brightness for improved visibility in direct sunlight, and dims at night to avoid distraction. Complete kit includes fuel cap, fuel gauge, trim ring, and plug-in wiring harness.

75020-08B

Gloss Black

Fits '08-later FXCW and FXCWC mdoels.

MSRP US $199.95

admin
2011-08-17, 23:28
https://www.badasschrome.com skickar fortfarande annars, beställde H-D original nyss.

75020-08B finns inte på sidan, men testa kontakta dom!

***

Annars här i England... 2000SEK....

http://www.bladegroupharleydavidson.co.uk/buy/Harley-Davidson®-Flush-Mount-Fuel-Cap-and-Gauge-Kit/75020-08B-dw01.htm

http://www.bladegroupharleydavidson.co.uk/image.php?image=1&id=75020-08B-dw01&size=data&var=p


(http://www.bladegroupharleydavidson.co.uk/buy/Harley-Davidson®-Flush-Mount-Fuel-Cap-and-Gauge-Kit/75020-08B-dw01.htm)

oilelf
2011-08-18, 08:20
Hej Admin kort fråga har du fått leverat från Badasscrome ännu det vill säga har prylarna i handen. Jag har varit i kontakt med GRHarley de är inte så benhårda runt att skicka prylar det de har svårt att komma runt är rena Harley registerade reservdelar lite svårt att dra gränslinjen men det verkar som om en pryl säljs under Harley(sedan ett litet R i liten ring)Motor... ettikett då är de boväggen ingen leverans annars kläder övrigt där går det att diskutera med dem. Såg här i forumet att någon var ute efter glas med emblem på det tror jag att man kan gråta sig till annars England/Tyskland/ Canada är ju som vi alternativ... Högre priser men dock lägre än Sverige:greedy_dollars:

admin
2011-08-18, 14:41
Hej Admin kort fråga har du fått leverat från Badasscrome ännu det vill säga har prylarna i handen.

Nej men fått tracking ID att det är skickat, och det var i fredags förra veckan..

oilelf
2011-08-19, 13:52
OK då avvaktar jag mitt tracking id betalt har de tagit i alla fall tack för upplysningen syns på vägen någonstans

ultra98
2011-08-23, 17:17
Läste på amerikanska harleyforumet att det blir stopp på att handla på e-bay och amazon den 1 jan-12 när det gäller orginaldelar ifrån handlare, kolla på amerikanska motsvarigheten harleyforum sök på badnews står lite om vad dom tycker där.

oilelf
2011-08-24, 11:19
Hello Admin, undrar om du fått dina delar från BadAssChrome.com ännu jag har inte fått mitt trackingid ännu re;

admin
2011-08-24, 11:29
Nej, minsann... ska forska idag! Återkommer..

admin
2011-08-24, 16:29
mmm-- nåt är på g iallafall

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/usps.jpg

admin
2011-08-24, 16:31
Och nu har posten fått upp det på sin sida, så leverans imorgon :)

jimper
2011-08-24, 18:49
Kan Vi inte få Hdcs och alla HOG chapters till att försöka sätta upp något krav på harley säljarna i SV. Priserna är löjligt höga som alla skriver.
Har använt HD outlet här i sverige till att plocka hem lite delar nu på senaste tiden och de har varit till ganska bra priser och bra service. Har jämfört med andra hd säljare och man har sparat en hel del.
Blir till att shoppa bra nu när man ska till daytona i oktober. Stor resväska och stor plånbok:)

Janne
2011-08-24, 21:54
Återigen så ska jag försöka förklara varför priserna sticker iväg här i Sverige.

Först ska delarna till HD Europa. Dit är det frakt, belgisk moms plus tull från USA.
Sen ska delarna till Sverige i vårt fall. Självklart så ska HD Europa ha en vinst vilket genererar ett påslag från USA-priserna. Dessutom så kostar frakten.
Väl i Sverige landar prylarna hos HD Sverige.
Därifrån säljs de vidare till olika handlare. Självklart vill även HD Sverige tjäna lite vilket genererar ytterligare påslag på priset. HD Sverige ska ju även räkna in frakt i priserna.
Väl hos återförsäljaren så kommer ytterligare ett påslag eftersom även han vill tjäna pengare.

Detta är ett försök att förklara varför priserna ser ut som dom gör. Försvarar det dock inte. Och om det är Probike som är handlaren så kan man konstatera att det är samma ägare som äger HD Sverige och Probike.

Men, det finns helt klart förklaring till varför priserna är så höga. Personligen anser jag att HD Europa är en stor del där. Om HD Sverige kunde ta delar direkt från USA skulle ett led försvinna och priserna vara lägre.

admin
2011-08-24, 22:32
Jag är med Janne. MEN jag upplever priserna i Europa lika höga som i Sverige..har kollat: tyskland, spanien, portugal, tjeckien mfl.(Visst, nu är svenska kronan stark men ändå)

Och de H-D handlare som INTE är ProBikeanslutna i Sverige, borde ju isåfall ha bättre priser än ProBike-kedjan eller?

När man handlar ny HD på HD får man INGEN rabatt på hojen, men de lämnar ofta 50% på delar och tillbehör vid köpet.....


Jaja..det är som det är, vi får se hur det artar sig....

JimmyChopper
2011-08-24, 22:37
Va fan Jag kan flytta dit så kan jag sitta där och göra beställningar och skicka hem åt er för 10% skulle nog gå och liva på det efter ett tag :)

admin
2011-08-24, 22:51
Va fan Jag kan flytta dit så kan jag sitta där och göra beställningar och skicka hem åt er för 10% skulle nog gå och liva på det efter ett tag :)

Jag med, jag är på! Ska vi!? Cali eller Florida? Måste ha bra väder!

JimmyChopper
2011-08-24, 23:04
Jag med, jag är på! Ska vi!? Cali eller Florida? Måste ha bra väder!

Varför välja vi kan nog fan ha ett hus på båda ställen till slute; helt allvarligt det skulle man fan kunna leva på tror jag fan vad grymt hmm ska nog fan tänka igenom detta en gång haha

Janne
2011-08-25, 06:09
Jag är med Janne. MEN jag upplever priserna i Europa lika höga som i Sverige..har kollat: tyskland, spanien, portugal, tjeckien mfl.(Visst, nu är svenska kronan stark men ändå)

Och de H-D handlare som INTE är ProBikeanslutna i Sverige, borde ju isåfall ha bättre priser än ProBike-kedjan eller?

När man handlar ny HD på HD får man INGEN rabatt på hojen, men de lämnar ofta 50% på delar och tillbehör vid köpet.....


Jaja..det är som det är, vi får se hur det artar sig....

Priserna i Europa är säkert likartade beroende på valuta eftersom alla länder ska handla via HD Europa.

Vad gäller Probike så sa jag aldrig att dom är dyrare, alla handlare har att rätta sig efter rek. priser. Jag TROR att handlarna måste (de utöver Probike som har det) ha ett program där alla delar, hojar m.m. finns med.

Rabatten, där tror jag att de kan variera mellan olika handlare. Tror de flesta handlare ger rabatt även på hojen. Vet av erfarenhet att vissa handlare kan dra av ganska mycket på priset för att sälja.

Viljar
2011-08-25, 12:59
Och de H-D handlare som INTE är ProBikeanslutna i Sverige, borde ju isåfall ha bättre priser än ProBike-kedjan eller?
När man handlar ny HD på HD får man INGEN rabatt på hojen, men de lämnar ofta 50% på delar och tillbehör vid köpet.....
Jaja..det är som det är, vi får se hur det artar sig....

Nu börjar det bli intressant, skulle du vilja vidareutveckla det här, tack. :)

1: Vad är det som gör att "övriga återförsäljare" borde ha bättre priser än ProBike?
2: Vem är HD?
3: Vad är det "som är som det är"?

ultra98
2011-08-25, 17:20
Hm låter som om insändare Kvarnstenen är HD handlare,kan det vara på ProBike.fl;

sedaii
2011-08-25, 20:19
Hm låter som om insändare Kvarnstenen är HD handlare,kan det vara på ProBike.fl;

Man kan alltid hoppas, vore kanon om HD handlarna i Sv läser vad vi tycker om priserna här,dom kan påverka prissättningen mer än vi i varje fall, vad ngn än säger så är jag helt övertygad om att HD(Moderbolaget) bestämt sig för att ligga högre prismässigt i Europa, går aldrig att räkna frakter, tullar m.m. till den prisskillnad som råder idag.

IDI
2011-08-28, 15:31
Det ät inte en ny policy som The Harley Motor Company tagit fram nu. Det är faktiskt en gammal policy som funnits länge men som dom bestämt att strama upp ett par snäpp. De auktoriserade handlarna i USA får alltså inte sälja via internet till utlandskunder. Detta vet vi ju nu eller hur? Det som vi inte hört så mycket om här i Sverige ännu är väl det tyngsta slaget mot många, och det är följande.

En auktoriserad Harleydealer får inte sälja original Harley delar till oberoende handlare och mekaniker om de ska användas i deras verksamhet.

Det här kommer naturligtvis att bli ett hårt slag för vissa, både här i Europa och i USA. Jag förstår att allt detta som nu drivs igenom av Harley är ett sätt att försöka stärka företaget och deras återförsäljare runt om i världen. Men ändå tycks det lite konstigt att komma från "det förlovade landet". "The land of the free and the brave."

Jag tror ju ändå att många av dessa oberoende handlare/Harleyverkstäder kommer att klara sig ändå. Men de kommer naturligtvis att använda andra eftermarknadsprylar istället.

Night rider
2011-08-28, 16:55
Fick detta från St. Pauls Harley Minnesota Usa ......

You are receiving this e-mail from me today as you have previously purchased from St. Paul Harley-Davidson® online. As some of you may have heard, the Harley-Davidson Motor Company has changed their policies regarding U.S. dealers and their ability to provide products to the international community. To best address this, I have included a statement from Tom Giannetti, President and CEO of St. Paul Harley-Davidson.

“I am sorry to confirm that Harley-Davidson Motor Company (HDMC) announced a new policy to the dealer network that as of 8/1/11, it will consider sales by domestic H-D® dealers of any genuine product to ANY individuals or dealers outside the U.S. to be non-retail salesand a violation of their dealer contract. HDMC also announced a policy prohibiting dealers from listing or selling current genuine product on third party websites (e.g., e-bay, Amazon, etc.) effective 1/1/12. HDMC will also consider a dealer's own website a third party site, if not approved by HDMC. Our own shopping site, www.stpaulharley.com, has been approved by HDMC.

These new policies are highly controversial and may be arguable.We certainly do not feel it is fair when we've spent years building a customer service oriented business to promote the brand worldwide.

For the time being, St. Paul Harley-Davidson® will continue selling and shipping our products overseas; however, this policy could change at any time without further notice. Because this situation is so tentative, we urge all of our overseas customers to place orders without delay. We look forward to serving you.”
As you can see, we are continuing to offer international purchasing and shipping on genuine Harley-Davidson® apparel, parts and accessories for now; however, we do not know for how long. We will continue to update you as new information becomes available.

IDI
2011-08-28, 17:02
Hoppas att flera dealers visar sitt missnöje och gör som St. Paul Harley.

Night rider
2011-08-28, 17:03
Det får vi verkligen hoppas att dom gör....

oilelf
2011-09-04, 21:50
Läste lite på sidan och kan inte hålla med Janne´. Förklara för mig hur det kommer sig att en jacka som kostar 2500 sek ungefär hemkommen i Sverige med flyg kors och tvärs kostar 15 000kr i Norrköping.

Janne
2011-09-04, 22:00
Läste lite på sidan och kan inte hålla med Janne´. Förklara för mig hur det kommer sig att en jacka som kostar 2500 sek ungefär hemkommen i Sverige med flyg kors och tvärs kostar 15 000kr i Norrköping.

Om du läser mitt inlägg från 24/8 noga så tror jag att du kommer att förstå vad jag menar. Det är MÅNGA mellanhänder och avgifter mellan HD Usa och handlaren här i Sverige och alla dessa har ju ett påslag = vill också tjäna pengar. Att jämföra med din jacka som du själv köpt utan mellanhänder och kanske inte tullat eller momsat in för rätt belopp heller. Sen så tror jag att vi alla kan konstatera att HD alltid kostar pengar. OBS igen, jag försvarar absolut inte höga priser eller HD Sverige. Sen så blir jag lite nyfiken på vad det är för jacka som kostar 15k. Tror inte jag sett någon annan jacka kosta "mer än" 7-8k här i Sverige ;)

Night rider
2011-09-04, 22:28
Priserna på HD kläder är ju sjukt höga här. Köpte en skinn jacka från St. Pauls i Usa för ett tag sedan. Kostade mig 2600 med frakt hit. Hittade samma jacka på Mc konsult för nästan 8200kr... Sparade ca 5000 på att ta hit jackan själv. Köper inget mer i Sverige till mig eller hojen....

Viljar
2011-09-06, 12:24
Priserna på HD kläder är ju sjukt höga här. Köpte en skinn jacka från St. Pauls i Usa för ett tag sedan. Kostade mig 2600 med frakt hit. Hittade samma jacka på Mc konsult för nästan 8200kr... Sparade ca 5000 på att ta hit jackan själv. Köper inget mer i Sverige till mig eller hojen....

Hur stor del av de 2600:- du har betalt är svensk tull och moms?

Night rider
2011-09-06, 17:03
Glömde nämna den summan ja...720 något kostade det.Ändå en rätt bra förtjänst och ta hit den själv jämfört med att handla här hemma...

admin
2011-09-06, 17:19
Ja, det är lätt att stirra sig blind på vad själva varan kostar. Frakt, Tull & Moms och postens avgifter åker man på 19 fall av 20 nuförtiden....och denna "sluträkning" får man 2-4 veckor efter man betalat för varan i USA, så man kopplar inte ihop dessa...
Man hör ofta folk som köper bil/mc i tyskland, och nämner bara inköpspriset.... sen missar man resan ner, ev hotell, bensin, tyska skyltar, inreggning etc.
Så det är viktigt att räkna på alla bitar som kostar pengar.

Har märkt att Sverige ibland lägger moms och tull på HELA beloppet (ink frakten) vilket är fel, men vem fan orkar tjabba med tullen? delen kosta ju "bara" 100$ på e-bay som man sa till grannen för 3 veckor sen :)


Jag skulle själv nyss handla en RAM med lite tillbehör som var skitbillig $489 i USA, men frakten blev över 1100$ så det sket sig direkt. Likadant med Springergaffel jag precis fick hem... 280$ i frakt gjorde att den kosta samma från Tyskland där jag köpte den.

Som egna företagare i Sverige redan vet så får man kvar ca 30SEK på intjänad 100SEK så det är tufft med hojdelsmarginaler i en redan prispressad bransch.


Slutord:
Största orsaken enligt mig är ändå utbudet i USA som är SÅ mycket större. Finns säkert fler tusen olika styre till H-D, hur ska en svensk firma kunna lagerhålla mer än 10st? Går inte kan jag tänka mig, de är alltid "fel" styre man har på hyllan, därför vinner internet och USA i längden oavsett tull moms etc...

Bikebandit
2011-09-06, 17:30
Aldrig har och aldrig kommer att köpa original Harley delar i Sverige fu:

Tundra Trotter
2011-09-06, 17:55
Screw it, let´s ride.

admin
2011-09-06, 18:40
Screw it, let´s ride.

yp;

admin
2011-09-14, 16:40
Mr Andersson på forat skrev detta nyss:

Jag köpte nyss nya bromsskivor(2st) från USA
Totalt med frakt & allt blev det ca 2000 kr.
Man måste dock skaffa en amerikansk adress vilket man kan göra på tex http://www.shipito.com/.

Noyen
2011-09-14, 18:33
Har märkt att Sverige ibland lägger moms och tull på HELA beloppet (ink frakten) vilket är fel, men vem fan orkar tjabba med tullen?


Har också märkt detta samt en expedions avgift på en hundring ibland ,hmm

Pulare
2011-09-16, 18:18
Köpte en liten spacer till min hoj av Bikeline. Då Zodiac i Holland hade denna i sin katalog för 255:- så ringde jag bikeline som kollade och då fanns inte denna i lager hos Zodiac och dom kollade hos Probike i sverige och dom hade den priset var 393:75. Denna spacer kostar hos chicago harley $19.00 . Snacka om att stjäla pengar från oss hojåkare. Zodiac skänker ju inte heller bort några grejor men dom har ju inte lagt på mer än 100% mot vad det kostar i USA.

admin
2011-09-16, 18:21
Köpte en liten spacer till min hoj av Bikeline. Då Zodiac i Holland hade denna i sin katalog för 255:- så ringde jag bikeline som kollade och då fanns inte denna i lager hos Zodiac och dom kollade hos Probike i sverige och dom hade den priset var 393:75. Denna spacer kostar hos chicago harley $19.00 . Snacka om att stjäla pengar från oss hojåkare. Zodiac skänker ju inte heller bort några grejor men dom har ju inte lagt på mer än 100% mot vad det kostar i USA.

Vilket artikelnummer på BL?

Pulare
2011-09-16, 19:23
Finns inte i deras egen katalog men harley´s eget artikelnummer är 24038-99

belsebub36
2011-09-16, 22:05
Ja, det är lätt att stirra sig blind på vad själva varan kostar. Frakt, Tull & Moms och postens avgifter åker man på 19 fall av 20 nuförtiden....och denna "sluträkning" får man 2-4 veckor efter man betalat för varan i USA, så man kopplar inte ihop dessa...
Man hör ofta folk som köper bil/mc i tyskland, och nämner bara inköpspriset.... sen missar man resan ner, ev hotell, bensin, tyska skyltar, inreggning etc.
Så det är viktigt att räkna på alla bitar som kostar pengar.

Har märkt att Sverige ibland lägger moms och tull på HELA beloppet (ink frakten) vilket är fel, men vem fan orkar tjabba med tullen? delen kosta ju "bara" 100$ på e-bay som man sa till grannen för 3 veckor sen :)


Jag skulle själv nyss handla en RAM med lite tillbehör som var skitbillig $489 i USA, men frakten blev över 1100$ så det sket sig direkt. Likadant med Springergaffel jag precis fick hem... 280$ i frakt gjorde att den kosta samma från Tyskland där jag köpte den.

Som egna företagare i Sverige redan vet så får man kvar ca 30SEK på intjänad 100SEK så det är tufft med hojdelsmarginaler i en redan prispressad bransch.


Slutord:
Största orsaken enligt mig är ändå utbudet i USA som är SÅ mycket större. Finns säkert fler tusen olika styre till H-D, hur ska en svensk firma kunna lagerhålla mer än 10st? Går inte kan jag tänka mig, de är alltid "fel" styre man har på hyllan, därför vinner internet och USA i längden oavsett tull moms etc...

Instämmer Admin...kopierar in från ett dokument så jag hoppas det int
Har köpt en del prylar från USA och man blir ju sjukt lockad på det låga priset och utbudet men när man väl har prylen i handen så är det ett helt annat pris.
Jag har kollat med tullverket vad som gäller och fått dessa uppgifter.
Kollade också upp vad som gäller när man skickar som gåva. En del märker frakten som gåva men likväl får du betala moms o tull...och vad jag förstår så betalar man moms på frakten oxå..sjukt men sant.

Internethandel från ett land utanför EU
En vara som du beställer eller köper från en privatperson
eller ett företag, ropat in på nätauktion, köpt via postorder
eller vunnit på internet räknas som import. Det innebär att
tull, moms och andra eventuella skatter ska betalas.
Vem deklarerar?
I de fall Posten eller ett kurirföretag är transportörer ingår även att
de tulldeklarerar. Som underlag till tulldeklarationen behövs fakturor
och andra handlingar därför är det viktigt att dessa finns bifogade till
försändelsen.
Hur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen
beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell
transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett
sammanlagt värde på högst 1400 kronor behöver du inte betala
någon tull. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten
eller för varor som kräver införseltillstånd exempelvis alkoholhaltiga
drycker.
Hur mycket är momsen?
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och
för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på
inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska
publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är
befriade från moms.
Tillkommer det andra avgifter?
Förutom tull och moms tillkommer det en adminstrationsavgift

Gåva från ett land utanför EU
För att du ska slippa betala tull och moms för en present som du fått
från en privatperson utanför EU gäller att:
det är en enstaka försändelse avsedd för dig eller din familjs
personliga bruk och
försändelsens värde inte överstiger 500 kronor.
Du kan också slippa betala tull och moms om försändelsens totala
värde överstiger 500 kronor men innehåller gåvor till flera personer i
samma familj, under förutsättning att:
gåvorna från varje givare till varje mottagare har ett värde av
högst 500 kronor och
det klart framgår, genom till exempel adresslappar på respektive
gåva, vem som är givare och vem som är mottagare av gåvan.
Exempel
Om moster Berit (bosatt i USA) skickar ett paket till sin syster
Barbro. Paketet innehåller presenter till Barbro och systerbarnen,
Linnéa och Leo. Moster Berit har specificerat innehållet i paketet.
Linnéa får ett par jeans värda 500 kronor och en Mp3-spelare värd
600 kronor
Leo får en kikare värd 500 kronor och en skjorta värd 400 kronor
Barbro får en glasvas värd 800 kronor.
Både jeansen och kikaren blir avgiftsfria eftersom de ligger inom
värdegränsen. Mp3-spelaren, skjortan och glasvasen har ett
sammanlagt värde av 1 800 kronor. På detta värde tar vi ut
schablontull på 2,5 procent vilket motsvarar 45 kronor. Moms med 25
procent beräknas på 1 845 kronor vilket blir 461 kronor. Totalt belopp
att betala blir 506 kronor (45 plus 461 kronor).
Du behöver inte heller betala något om de sammanlagda avgifterna
för hela försändelsen understiger 100 kronor.
Om en gåva har ett värde på upp till 500 kronor ska inte frakten
räknas in i värdet, men om värdet på gåvan överstiger 500 kr ska
frakten räknas in.
Om din försändelse inte uppfyller kraven ovan för tull- och
momsfrihet använder vi oss av en schablontullsats för att beräkna
tullavgiften. Schablontullsatsen är 2,5 procent plus moms. Denna
tullsats används bara när försändelsens totala värde understiger
7000 kronor. Schablontullsatsen kan inte användas för försändelser
som innehåller alkoholhaltiga drycker eller tobaksvaror.
Om värdet på försändelsen däremot överstiger 7000 kronor tar vi ut
tull enligt tulltaxan plus moms. Tullsatsen kan variera mellan 0-20
procent beroende på vilken slags vara det är.

Axman
2011-09-23, 10:12
Kan vara intressant att jämföra produkter annat än HD tycker jag. Kikade (eftersom jag är datornörd) på en processor till datorer.

2200:- i USA, 2300:- i Sverige. Utan moms då.
Visserligen är IT-industrin speciell åt andra hållet med extrem prispress.

TCKalle
2011-09-23, 10:32
Kollade på Progressives hemsida och ett par bakstötdämpare till en Softail vill dom ha 514,95$ vilket borde landa på 5150 sek hemma. Vad kostar mostsvarande i butik i Sverige månntro?

admin
2011-09-23, 11:09
Kollade på Progressives hemsida och ett par bakstötdämpare till en Softail vill dom ha 514,95$ vilket borde landa på 5150sek hemma. Vad kostar mostsvarande i butik i Sverige månntro?

Vet inte exakt vilken modell du menar TCKalle men ett par 422:or ligger på den summan, 514,95$

Dessa PS 422 kostar i Tyskland 519€ = 4820SEK via en W&W-ÅF i Sverige ink moms.

Så att sålänge du inte slipper moms, tull, och postens avgifter är det i princip sak samma.

http://www.wwag.com/step/295/7910.jpg

ultra98
2011-11-16, 08:30
Kolla på detta,utdrag ifrån hdcs gästbok. Signerad den: Sun Nov 13 00:07:54 2011
--------------------------------------------------------------------------------
Intressant utveckling av Harleys internationella säljförbud.
http://www.chicagotribune.com/business/breaking/chi-harleydavidson-puts-brakes-on-dealer-saleslawsuit-20111111,0,2735738.story

thb;

ultra98
2011-11-16, 08:32
Och detta också ifrån hdcs gästbok.Signerad den: Sun Nov 13 19:44:13 2011
--------------------------------------------------------------------------------
St Paul Harley i Minnesota har stämt HD Motor Co för att man inte fär sälja utomlands
intressant

Noyen
2011-11-16, 08:51
Ska bil intressant att följa detta,konstigt att inte fler dealers "hakar på" stämningen.Borde vara betydande
summor som de förlorar.Det var ju jäkligt mkt bara för St Paul enligt Chicagotribune.

Tundra Trotter
2011-11-16, 18:17
Snake bikes har nån snubbe som han dealar med i USA .

Ozzy
2011-11-16, 18:44
Jag kollade nåt ställe, minns inte riktigt vad, men som sålde prylar via ett bolag som fixade en USA adress. Prylarna var billiga, men grejen var att företaget som är mellanhand hade fraktpriser som var tokhöga så det skulle iallafall bli att kosta nästan detsamma som här. Hoppas dom får igenom stämningarna där borta!

ThE DoG´s
2011-11-16, 21:30
Nu har jag inte läst hela tråden så detta svaret kanske redan har skrivits. Vet att det finns bilhandlare som tar hem bilprojekt o delar i kontainer. Hade det inte varit en ide att kolla med dom om att få med mc delar i kontainern?? Tar visserligen lite extra tid men hur stressad är man.

micke993
2011-11-17, 08:41
Vi får försöka hitta en snubbe i staterna som kan ta emot ordrar och skicka vidare. Bra affärsidé ?!?!

https://www.jetcarrier.com/ upprättar en adress och skickar vidare

softail84
2011-11-17, 14:42
ST Pauls Minnesota har stämt Harley-Davidson MoCo , vi får hoppas att ST Pauls vinner den kampen.

http://www.twincities.com/ci_19338749

http://www.chicagotribune.com/business/breaking/chi-harleydavidson-puts-brakes-on-dealer-saleslawsuit-20111111,0,2735738.story

abelseth
2011-11-17, 15:35
Har en kontakt i USA som jag beställer saker av till min dragbike. Han är återförsäljare till alla OEM japan hojar, alla trimföretagen men kan även ordna HD prylar, skickar grejerna som "gåvor" dvs marginell tullavgift ;) Vill ni jag ska kolla med han vad han kan ordna i HD väg? :D

Night rider
2011-11-17, 20:01
Nu är det slut även här......
Thank you for your interest in St. Paul Harley-Davidson®. Unfortunately, the Harley-Davidson Motor Company has changed its policies and no longer allows us to fulfill and ship any orders with international billing and/ or shipping addresses. Nor are we able to ship to known re-shipping companies.

St. Paul Harley-Davidson is proud of the successful international business we have built. We do not feel that the policies are fair, either to us, who have spent years building a customer service oriented business to promote the brand worldwide or to you, the customers we serve. We believe we have the rights to sell motorcycle parts, accessories, and clothing to our international customers and we have brought a lawsuit to protect these rights.

We will continue to provide our domestic customers with the best customer service possible under these new policies. For our valued international customers please check our website www.stpaulharley.com/announcements/ for updates as to if/when we are able to resume providing you with The Ultimate On-line Harley-Davidson® Experience

Thank you again for your interest in St. Paul Harley-Davidson®. Your business has been and always will be appreciated.

Sincerely,

The St. Paul Harley-Davidson® Ecommerce Team

gronvit
2012-02-01, 09:56
Gäller det alla US-HD att de inte skickar till kända "skicka-vidare-företag"?
Någon som testat?

Finns ju bl.a. MyUS, Bongo International, Shipito, Borderlinx och OPAS.

CC10
2012-02-12, 17:58
St. Paul Harley-Davidson skickar till Sverige. Mailade och frågade och de svarar att de gärna skickar till Sverige, så jag lägger en beställning i morgon.

admin
2012-02-12, 18:00
Intressant CC10, om du läser 3 trådar upp, att de ska slå igen...eller? Eller så är det därför de gör det, skiter helt enkelt i vilket och vill tömma lagret. :)

http://www.stpaulharley.com/index.php

CC10
2012-02-12, 18:10
Ja jag vet inte men här är en kopia på mailet jag fick. Antingen så blir man tokblåst på allt eller så skickar de prylarna

Thank you for your recent inquiry regarding purchasing from our St. Paul Harley-Davidson® online sales division. As a result of a court order, St. Paul Harley-Davidson® is currently able to sell and to ship to customers located outside the U.S.

We welcome this opportunity to serve you for your Harley-Davidson® parts, accessories and/or apparel needs. Our goal is to ensure you have the best possible experience with your ordering, products and our company. Please feel free to either place your purchase through www.stpaulharley.com or respond directly to this e-mail. We look forward to serving you.

fez
2012-02-12, 19:33
Jag fick grejor från StPaul förra veckan och har fått grejor ända sedan september förra året. I mitt fall har det funkat klockrent och har varit enda alternativet sedan Lake Shore Harley slutade exportera. Visserligen är har man inte rabatt i samma utsträckning som hos LSHD men i förhållande till H-D probike sverige sparar man en rejäl summa pengar vid varje beställning.Jag har fullt förtroende för St Paul och kommer fortsätta handla där så länge det är en möjlighet

Gustav2K
2012-02-12, 19:56
Ett bra knep är: http://www.borderlinx.com/ De vidarebefordrar till din adress i Sverige. Pakettet kommer till en central i USA som automatiskt skickar det till Sverige och hem till dig. Frakten från USA tillkommer.

CC10
2012-02-12, 19:56
Jag fick grejor från StPaul förra veckan och har fått grejor ända sedan september förra året. I mitt fall har det funkat klockrent och har varit enda alternativet sedan Lake Shore Harley slutade exportera. Visserligen är har man inte rabatt i samma utsträckning som hos LSHD men i förhållande till H-D probike sverige sparar man en rejäl summa pengar vid varje beställning.Jag har fullt förtroende för St Paul och kommer fortsätta handla där så länge det är en möjlighet

Tack fez, skönt att höra att det funkar jag skickar en beställning i morgon. Som sagt inte lika bra priser som LSHD men jämfört med att handla här hemma så sparar man massor.

gronvit
2012-02-13, 14:11
Är det den där tian som skiljer sig eller?
Har för mig att lshd1 hade 10% rabatt på harleys egna us-priser?

fez
2012-02-13, 14:28
LSHD hade en internet rabatt på 20% så det gjorde en himla skillnad mot för idag.Man får visserligen lite rabatt på vissa delar hos St Paul men inte alls i samma utsträckning som LSHD

admin
2012-02-13, 15:05
LSHD skickar INTE internationellt.

fez
2012-02-13, 16:09
Det har vi nog alla förstått som tagit oss tid att läsa samtliga inlägg, Det som var aktuellt när LSHD dök upp i tråden igen var skillnaden i rabatter sedan H-D stoppade exporten och vad det medförde i ökade kostnader

admin
2012-02-13, 18:03
Det har vi nog alla förstått som tagit oss tid att läsa samtliga inlägg, Det som var aktuellt när LSHD dök upp i tråden igen var skillnaden i rabatter sedan H-D stoppade exporten och vad det medförde i ökade kostnader

Ok, då är jag med! Tack för förklaringen.

Knutte
2012-02-13, 18:22
En domstol i USA upphävde HD:s förbud att skicka Harleydelar utomlands efter att "St. Paul Harley-Davidson®." stämt dom.
Kommer jag ihåg rätt så är förbudet upphävt fram till den sista Februari.

fez
2012-02-13, 18:38
Det stämmer bra, fram till den 29/2 är förbudet hävt för att sedan dras en vända till i domstol. Jag skulle inte bli förvånad om MOCO vinner och stänger den här möjligheten till en kostnadseffektiv sidoimport. Då blir det till att hitta en annan väg runt det hela. Skicka vidare företag kommer nog inte att fungera tyvärr

ultra98
2012-03-10, 09:03
Hallå fick detta ifrån St-Paul Harley igår efter jag fick hem grejorna.Due to recent policy changes with Harley-Davidson Corporate we will be unable to accommodate any new request at this time. Någon som vet något mera.

jossi
2012-03-10, 09:51
Tråkigt såg även att flera stora mc tillbehörsfirmor i USA fått sluta med att sälja OEM HD delar bla Bikebandit

Canario
2012-03-15, 18:07
surfa runt på nätet och såg att denna sida säljer HD kläder och vissa tillbehör och dom skickar till sverige, vet inte om dom blivit nämnda tidigare men det
var för många sidor att läsa igenom på tråden.


http://happarel.com

Nickese
2012-03-24, 09:41
Tips. På www.shopusa.se kan man få sin egen "USA adress" i Virginia gratis. Man handlar från vilken online säljare som helst och ber dom skicka varan till denna adress dvs. inom USA. Därefter skickas varan över til Sverige med flyg eller båt broende på volymen av paketet. På hemsidan (överst på sidan - beräkna pris) finns en kalkylator där man kan räkna ut frakt, tull och moms innan man handlar.

jossi
2012-03-24, 10:35
Hur gör du med betalningen , har du ett kort som är registrerat på nån i usa för dom accepterar väl inte ett kort som är utfärdat på någon i Europa tänker på HD

gronvit
2012-03-24, 10:39
Vad jag har hört skickar inte HD till någon av de kända skickavidarefirmorna.

jossi
2012-03-24, 11:00
gronvit det har jag också hört , har sett att flera firmor har tagit bort HD oem delar

Nickese
2012-03-26, 21:36
Från hemsidan:

19. Vad händer om mitt kreditkort blir avvisat hos en nätbutik i USA?
Enstaka nätbutiker kräver att du använder samma leverans- och faktureringsadress.
Kontrollera med din kreditkortsutgivare (ofta banken) om du kan addera din ShopUSA adress som din sekundära faktureringsadress.
Det kan även förekomma att vissa säljare inte accepterar utländska kreditkort och därför ber om att beloppet blir elektroniskt överfört via Western Union eller liknande. Vänligen var försiktig om så är fallet, speciellt om säljaren är privatperson (t.ex. på eBay).
I enstaka tillfällen kan det också förekomma att säljaren hindrar folk med utländska kreditkort i att köpa från sidan. Du kan dock ofta hitta samma produkt eller motsvarande hos andra nätbutiker som tex www.shopping.com, www.amazon.com eller www.ebay.com.

admin
2012-04-27, 18:40
Nån som vet nån USA-HD dealer som skickar till Sverige? Behöver lite prylar akut. St Paul fick jag mail av igår, gör inte. Badass Chrome verkar ha försvunnit.

sedaii
2012-04-29, 13:07
Sorry Admin, all gone ;(

Niko
2012-09-13, 00:54
Här är en dealer i USA som kan få tag i originaldelar. :)
Beställde själv en hel drös med originaldelar därifrån nyss och kan rekommendera dom varmt.
Alla grejor jag betalat för var med, dessutom var det rätt grejor, och allting passade som det skulle.
Dom var dessutom jäkligt snabba med leveransen.

http://conradsharleyparts.com/

Michael Broennum-Schou
2012-11-17, 22:35
Hej, jeg kan anbefale SHOPUSA.se. Hos SHOPUSA håndterer fragt tull och moms och vi har support her i Sverige och Danmark (jeg er dansk ;-)). Skriv gerne direkte til se@shopusa.com eller ring direkt till kontoret 08-525 03 98 0.

Niko
2012-11-18, 10:57
Tyvärr. :(
Det fungerar inte. Harley-Davidson handlare skickar inte till adresser där dom misstänker att varorna skickas vidare utanför landet.
Jag har provat...
Vet man exakt vad man vill ha, och vet vad det kostar så är Conrads Harley parts det bästa alternativet.
Men som sagt, man bör nästan ha artikelnummer och referera till Harleys originalreservdelslista för att få rätt pris. Han verkar vilja försöka att trissa upp priserna ibland.



Hej, jeg kan anbefale SHOPUSA.se. Hos SHOPUSA håndterer fragt tull och moms och vi har support her i Sverige och Danmark (jeg er dansk ;-)). Skriv gerne direkte til se@shopusa.com eller ring direkt till kontoret 08-525 03 98 0.

gronvit
2012-11-18, 19:11
Hej, jeg kan anbefale SHOPUSA.se. Hos SHOPUSA håndterer fragt tull och moms och vi har support her i Sverige och Danmark (jeg er dansk ;-)). Skriv gerne direkte til se@shopusa.com eller ring direkt till kontoret 08-525 03 98 0.

Någon som testat det här eller andra skickavidare-firmor?
Ibland ska man ju ha grejer på ebay som inte är originalprylar, och många där skickar ju inte internationellt eller ska ha hutlöst mycket i frakt.