handdator

Visa fullständig version : Servicepriser på H-D



stephand
2012-12-17, 15:55
Tänkte göra en liten jämförelse ang priser på service hos handlarna, lämnade min Nightster 1200 på service nyligen, första som är vid 160mil, reagerade lite på att priset var ganska högt, 3600:- minus verkstads rabatt som dom lämnar under vintern.

Det kanske är ett brukligt pris om man åker H-D men jag jämför med mina andra hojar och dom har landat på ca hälften, så min fråga är är det normalt och det är enbart jag som inte har koll, vad har andra betalat för 160mil servicen?

pieces
2012-12-19, 13:32
Vansinniga priser hos handlarna oavsett om det gäller service eller delar.

En harley blir ganska dyr att äga om man är tekniskt okunnig eller rättare sagt ointresserad då vi inte snackar om raketforskning som pågår inne i handlarverkstäderna.

imp4ct
2012-12-19, 16:11
3500 skulle min 160 milare kosta enligt handlaren lyckades dock få den gratis med nyköpet.

ViLa
2012-12-21, 15:39
Ingen service under 3k än så länge men nästa blir nog lägre.

stephand
2012-12-22, 13:02
Problemet är ju ofta inte teknisk okunighet, som i mitt fall handlade det om att inte bli av med garantin och det är nog många med mig som lämnar in enbart för en stämpel i boken.

Sanniz
2012-12-22, 13:17
Problemet är ju ofta inte teknisk okunighet, som i mitt fall handlade det om att inte bli av med garantin och det är nog många med mig som lämnar in enbart för en stämpel i boken.

Frågan är, om detta kan ändras precis som inom bilvärlden numera... Det har ju uppmärksammats att garantierna skall gälla, förutsatt att rätt saker och rätt kunskap finns. Ingen skall då egentligen behöva lämna in enbart hos en s k märkeshandlare/verkstad.
KIA var ju en av märkena, som senast fick backa angående sina garantier.
Kanske något som även borde uppmärksammas inom mc världen, speciellt HD?

Noyen
2012-12-22, 14:35
Vad är det för skillnad på mc och bilvärlden när det gäller garantin,borde vara samma regler.
HD återförsäljaran anger ju att garantin inte gäller om man inte servar hos en dealer men varför ska det
vara speciella regler för just HD som "bara" är ett fabrikat i mängden ?

Sanniz
2012-12-22, 14:38
Vad är det för skillnad på mc och bilvärlden när det gäller garantin,borde vara samma regler.
HD återförsäljaran anger ju att garantin inte gäller om man inte servar hos en dealer men varför ska det
vara speciella regler för just HD som "bara" är ett fabrikat i mängden ?

Borde ju inte vara någon skillnad... Om allt följs enligt regelverken och angående material. Frågan är om någon provat garanti frågan mot detta.
Kan ju hända att priserna måste börja gå ner, OM det visar sig att man inte behöver vända sig till en HD verkstad.

Noyen
2012-12-22, 14:44
Tycker heller inte det borde vara nån skillnad,ska HD sälja hojar i Sverige får de väl
godta svenska regler som andra fordons fabrikat eller sluta sälja.

Vore intressant som du skriver om nån provat detta.