Logga in

Visa fullständig version : Sportsterbygge (bobber)

sniper17
2012-12-07, 20:25
Hej alla HD-vänner. Jag är nyligen medlem på forumet och hoppas hitta lite användbar kunskap hos er medlemmar som kan detta. Jag är sedan 2 år ägare av en sportster 1200 XL årsmodell -00 men känner nu att det är dags att börja bygga och modifiera. Är inte född med skiftnyckeln i handen utan snarare med hockeyklubban men gudskelov kom jag på bättre tankar.
Jag har inte tänkt att bygga om hela cykeln utan behålla ramen och modifiera så gott det går utan att lägg ner allt för mycket pengar. Så de första frågorna handlar egentligen om tank, framgaffel, svingen och fälgar. Hur är de med gamla mindre sportstertankar och övriga HD-fälgar, vad passar och vad passar inte...?
Svårt att veta vilka beg delar man kan ha användning för då nya fälgar och framgaffel etc är ganska dyrt. Har tänkt mig hyfsat grova däck och fälgar, åker man på byte av framgaffel och sving? Hoppas på svar på mina tidiga funderingar, kommer säkerligen flera.....
Bifogar en bild på hur lite jag tänkt mig och hoppas det funkar.

Hälsn Andreas

tjockben
2012-12-07, 20:40
tankar är inget problem. de flesta passar rakt på och andra med mindre ingrepp. du kan få på hyfsat tjocka däck på normala fälgar. sen är det bara att sänka gaffel, sänka där bak, kapa bakskärmen och gasa järnet.
vill du ha fettjocka däck så får du nog byta till nåt breddningskit framtill...
Admin skriver in nån tråd om 150-däck på sporre.
jag har ett par nästan helt nya(provmonterade) progressive dämpare som passar rakt på din hoj. 11 tum. 2000 vill jag ha. kostar 2800 nya.
har även en narrow alien tank om du är sugen.

oggy69
2012-12-08, 01:07
Tjockben hur ser tanken ut ?
SNIPER 17 jag har lite sporre delar till övers men hör av dig om vad du behöver så ska jag kolla vad som finns......

tjockben
2012-12-09, 10:14
9881
så här

sniper17
2012-12-09, 14:03
Den tanken såg ganska schysst ut, hade egentligen tänkt mig den korta, lite kantiga modellen men är samtidigt rädd att den bygger för mycket på höjden vilket jag inte gillar. Vad ska du ha för den?
OGGY, Jag behöver väl egentligen lite av det mesta, först och främst svarta fälgar fram och bak, eventuellt breddningskit fram, mindre oljetank, smådetaljer som mindre framlampa, hastighetsmätare etc. Bifogar två bilder, en på min och en på hur jag vill att det ska se ut, så nära som möjligt utan att behöva byta ramen..

tjockben
2012-12-09, 16:38
1500 så är den din

sniper17
2012-12-09, 23:00
Jag tror tyvärr att jag får passa på det tills vidare, känns som att det i mitt fall skulle passa bättre med en peanut-tank efter lite rekande på nätet. Jag är inte hemma förrän på torsdag och tänkte kolla på hojen då.