Visa fullständig version : Skinnjacka eller tyg
indy 500
2011-05-02, 00:32
Vad är bäst en skinnjacka eller en i konst materiel? Tycker själv att det drar mindre i en skinnjacka!
Nightster
2011-05-02, 07:57
Själv så har jag både skinn jacka och en jacka i tyg, Jag föredrar att använda tygjackan.. Tycker inte att det drar så mycket den är ganska vindtät..
valdemarsson
2011-05-02, 08:34
Skinn. Alla gånger.
Instämmer med föregående talare. Har jackan dessutom skydd så är det enligt mig ännu bättre. Dessvärre så talar jag av egen erfarenhet där. Har själv kraschat och utan skydden i axlar och armbågar så hade nog mina skador blivit ännu värre.
Norrland
2011-05-02, 11:06
Har båda delarna och använder dom efter humör/väder
Men jag gillar tygkläderna rätt bra dom är lite smidigare att komma i & ur nu när jag har protesben
Jag föredrar personligen att köra i någon form av skinnjacka då jag inte hittat någon tygjacka/annat material som håller undan vinden lika bra. Men under sommaren - då är det tyg som gäller, i form av t-shirt ( i alla fall de kortare sträckorna ) :)
indy 500
2011-05-02, 17:19
Är det flera som märkt att även om tygjackan sitter tajt så blir luftmotståndet betydligt högre än i en skinnjacka. STOR skillnad!!