handdator

Visa fullständig version : Mooneyes hojutställning!



robbbull
2012-11-28, 17:05
http://www.mooneyessweden.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=10
Jag kommer ställa ut min B.S.ASmoke

musclegear
2013-02-20, 17:12
Jag ställer ut Cafe racern :)

robbbull
2013-02-20, 17:26
GP;

Ampe
2013-02-20, 17:30
Jag ställer ut Cafe racern :)
Haru bild på racern.

musclegear
2013-02-20, 17:38
Haru bild på racern.

Kolla under fliken sportster och projekt cafe racer där finns bilder.
Mvh Mike

hasse diesel
2013-02-20, 20:30
Har du fått på snökedjan än då;)
http://www.mooneyessweden.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=10
Jag kommer ställa ut min B.S.ASmoke

Rudan
2013-02-28, 18:43
Min Dyna kommer att finnas där...

//Stefan

musclegear
2013-03-01, 10:55
Min Dyna kommer att finnas där...

//Stefan

Kul då är vi 3 st som ställer ut :)

- - - Uppdaterad - - -

Kör ni dit era hojar idag eller i morgon?
Jag kommer upp framåt em kvällen idag.

robbbull
2013-03-01, 16:50
I morgonbitti har fixat med kärra o grejer i dag ska snart lasta på hojen,sen drar jag vid 6.00 i morgonSmoke
Ha det gott så ses vi:D

hasse diesel
2013-03-01, 17:05
Ha det så bra o lycka till ;)

hasse diesel
2013-03-02, 13:59
Räckte tydligen inte till därso;
Ha det så bra o lycka till ;)

JohnnyRocker
2013-03-02, 17:12
@musclergear - klart en av de ballare byggena där, men vad hade hänt med växelspaken? :cool:

robbbull
2013-03-02, 19:46
Näää här gick det åt helvete 2mil kom jag sen välte hojen på släpanrnt;Som tur var så såg jag att det blev inte så mycket som var paj när jag kom hem som jag trodde när jag stog där i mörkret o såg hojen ligga platt på släpan:I:Men dagen man väntat o byggt till blev ju inget av med:(Hoppas ni som var där fick en shysst dagvc;

Lasse.S
2013-03-02, 19:56
Fan va tråkigt....jag har kört hojar i/på släp flera tusen mil och ett tips är att använda tre spännband, ett i varje gaffelben snett framåt ner i golvet och ett tredje över sadel så den inte kan lätta med bakhjulet, hojen skall stå helt rakt och framhjulet mot väggen eller lemmen..garanterar dig att den aldrig välter om du gör så :)

Näää här gick det åt helvete 2mil kom jag sen välte hojen på släpanrnt;Som tur var så såg jag att det blev inte så mycket som var paj när jag kom hem som jag trodde när jag stog där i mörkret o såg hojen ligga platt på släpan:I:Men dagen man väntat o byggt till blev ju inget av med:(Hoppas ni som var där fick en shysst dagvc;

musclegear
2013-03-03, 00:04
@musclergear - klart en av de ballare byggena där, men vad hade hänt med växelspaken? :cool:
Tack så mycket kul att du gilla den.

Tyvärr så vippade min med på kärran på vägen upp växlespaken gick av och skylthållaren skadades :(
Det kunde varit betydligt värre.

- - - Uppdaterad - - -

musclegear
2013-03-03, 00:10
Fan va tråkigt....jag har kört hojar i/på släp flera tusen mil och ett tips är att använda tre spännband, ett i varje gaffelben snett framåt ner i golvet och ett tredje över sadel så den inte kan lätta med bakhjulet, hojen skall stå helt rakt och framhjulet mot väggen eller lemmen..garanterar dig att den aldrig välter om du gör så :)

Fy faan vad tråkigt det samma hände mig på vägen upp, aldrig får man vara riktigt glad :(
Annars va det en kanon tillställning som jag varmt kan rekomendera.

- - - Uppdaterad - - -


Näää här gick det åt helvete 2mil kom jag sen välte hojen på släpanrnt;Som tur var så såg jag att det blev inte så mycket som var paj när jag kom hem som jag trodde när jag stog där i mörkret o såg hojen ligga platt på släpan:I:Men dagen man väntat o byggt till blev ju inget av med:(Hoppas ni som var där fick en shysst dagvc;


Fy faan vad tråkigt det samma hände mig på vägen upp, aldrig får man vara riktigt glad
Annars va det en kanon tillställning som jag varmt kan rekomendera.

JohnnyRocker
2013-03-03, 05:06
... det samma hände mig på vägen upp, aldrig får man vara riktigt glad :(
Annars va det en kanon tillställning som jag varmt kan rekomendera.

Tråkig start men bra att du fullföljde thb;, för det är som sagt en av det bättre utställningarna, i nutid. Byggt cutsen själv?

musclegear
2013-03-03, 09:36
Nej den är köpt och sen modifierat den för att passa.
Vet ej vad den ska sitta på från början.
Mvh Mike

gronvit
2013-03-03, 09:48
Kanonutställning!

Jävligt fin sporre musclegear! Kul att se den på riktigt. Den visar verkligen hur man med inte allt för mycket jobb kan förändra sporren totalt. Såg att många stod och kollade på den och gillade skarpt. En bra inspirationskälla till alla som är sugna på harley och på att bygga om själv. 5+

Lider med dig Robban, fy fan vad trist!

Vilken hoj var din Rudan? Kopparfärgade dynan med kåpa? (edit: Aah, såg den nu i ditt garage, den jag menade, cool hoj!)

musclegear
2013-03-03, 13:12
Kanonutställning!

Jävligt fin sporre musclegear! Kul att se den på riktigt. Den visar verkligen hur man med inte allt för mycket jobb kan förändra sporren totalt. Såg att många stod och kollade på den och gillade skarpt. En bra inspirationskälla till alla som är sugna på harley och på att bygga om själv. 5+

Lider med dig Robban, fy fan vad trist!




Vilken hoj var din Rudan? Kopparfärgade dynan med kåpa? (edit: Aah, såg den nu i ditt garage, den jag menade, cool hoj!)

Tack!
Jag det går att göra rätt tuffa hojar med små pengar med.

- - - Uppdaterad - - -

En liten film om utställningen.

http://www.youtube.com/watch?v=19Pt4p3n9lg&feature=youtu.be