Visa fullständig version : Namnförslag på våra twins?
RilleHD666
2012-11-18, 21:11
Hallå!
Vi ska ha twins och beräknad ankomst är 13 Januari. Vi vet inte vad det är för kön men vi vet att det är enäggs och därmed blir båda av samma kön.
Vi skulle gärna vlija höra vad ni har för namnförslag. Blir det två töser så vet vi till 99% vad de ska heta men är fortfarande lite osäkra ändå. Pojknamn har vi i princip ingen aning. Lite inne på Viggo på en men är osäkra och har i vilket fall som helst en till som ska ha namn. Vi är lite inne på gamla svenska namn men även inne och nosar på amerikanska namn.
Så kom gärna med förslag och hjälp oss lite på traven för just nu vet vi ingenting. Visst det kan vara så att man inte ser eller vet förän man ser dem vad de ska heta men man vill ändå ha något i bakhuvudet och inte stå helt handfallen.
Har redan fått förslag på Harley och Davidson men thats not gonna happend:D
Hallå!
Vi ska ha twins och beräknad ankomst är 13 Januari. Vi vet inte vad det är för kön men vi vet att det är enäggs och därmed blir båda av samma kön.
Vi skulle gärna vlija höra vad ni har för namnförslag. Blir det två töser så vet vi till 99% vad de ska heta men är fortfarande lite osäkra ändå. Pojknamn har vi i princip ingen aning. Lite inne på Viggo på en men är osäkra och har i vilket fall som helst en till som ska ha namn. Vi är lite inne på gamla svenska namn men även inne och nosar på amerikanska namn.
Så kom gärna med förslag och hjälp oss lite på traven för just nu vet vi ingenting. Visst det kan vara så att man inte ser eller vet förän man ser dem vad de ska heta men man vill ändå ha något i bakhuvudet och inte stå helt handfallen.
Har redan fått förslag på Harley och Davidson men thats not gonna happend:D Willie o David efter William "Bill" Davidson
Mercakombi
2012-11-18, 22:56
Om det blir pojkar, och eftersom jag också är tvilling, så bör dom ju naturligtvis
heta Tomas & Thomas thb;
Bikebandit
2012-11-18, 23:25
Hmmm gamla svenska namn vkg;
Pojknamnen; Birger, Tord, Ingvar, Sigvard, Torsten, Arne, Harald, Axel, Håkan, Erik
Flicknamn; Freja, Ebla, Helga, Saga, Norna, Ask, Hildur, Torhild, Signy, Sigyn, Unn....
thb;
Bikebandit
2012-11-18, 23:40
Mitt mellannamn är Ulric, Namn och deras ursprung är ganska intressant Smoke
Ulric meaning and name origin....
Ulric \u-lric, ul-ric\ as a boy's name is pronounced UL-rik. It is of English and Old German origin, and the meaning of Ulric is "power of the wolf; power of the home". Variant of Wulric (German), meaning "wolf-people".
Ulric has 6 variant forms: Rick, Udo, Ullric, Ulrich, Ulrick and Ulrik
cybercount
2012-11-19, 10:30
Vidar
Fjalar, Gorm, Truls eller Vimar... Där har du verkligen gammalklingande fornnordiska namn för pojkar.
Fjalar är ett nordiskt (isländskt) namn, avlett av isländskans fela som betyder 'dölja'.
Gorm är ett förnamn av danskt ursprung, avlett av norska namnet Guttorm. Guttorm är i sin tur härlett ur det fornnordiska namnet Gouthrum, som betyder gudfruktig eller den som inte fruktar andra än gudarna.
Truls är ett gammalt skandinaviskt namn som betyder "Tors gisslan" eller "Tors pil" och är en variant av Torgils.
Vimar är ett svenskt mansnamn av fornnordiskt ursprung. Numera mycket ovanligt. Den tyska staden Weimar benämns omväxlande som Wimar. Det namnet är troligtvis en sammansättning av det gamla germanska ordet wih (helig) och det högtyska ordet mar (sjö,träsk eller vatten). Vimar kan också vara en form av Vigmar (av fornnordiska vig = strid och mar = berömd).
Om du vill ha förslag till tjejnamn...
Jorunn
Ragna
Tyra
Yrsa
Jorunn är ett fornnordiskt namn där Jor betyder härskare, hövding eller hingst. Unn kommer från order unna som betyder älska, att älska.
Ragna är ett kvinnonamn med nordiskt ursprung. Det är femininformen av Ragnar, eller en kortform av andra kvinnonamn som börjar på Ragn, exempelvis Ragnhild. Ragn (fornisländska regin) betyder "gudamakt" eller möjligtvis "råd".
Tyra är ett gammalt danskt namn som möjligtvis betyder helgad åt guden Tyr. (Sedan finns det ju en fd supermodell med det namnet också).
Yrsa är ett kvinnonamn med fornnordiskt ursprung med omdiskuterad betydelse. Det kan härstamma från ett fornnordiskt ord besläktat med latinets ursus (”björn”), alltså ”björnhona”. Eller vara besläktat med ordet yr med betydelsen ”den vilda”.
RilleHD666
2012-11-20, 19:55
Tack så mycket för tipsen änså längethb; Många gånger blir det mer spännande med ett namn när man vet lite mer om dess betydelse.
Cybercountthb; Jag har kört operation övertalning i flera månader, jag gillar det namnet skarpt MEN tanten gör inte det:D
cybercount
2012-11-20, 19:58
Cybercount thb; Jag har kört operation övertalning i flera månader, jag gillar det namnet skarpt MEN tanten gör inte det:D
Lycka till, är ett namn som jag själv gillar skarpt!
Hade det varit en av varje kön kunde det bli, Butch och Bitch vc;
Eskil, Folke, Birger, Hannes, Georg, Ebba, Märta, Martina, Louise är väl de senaste bland nya föräldrar här på jobbet!
/Brandis
Hade det varit en av varje kön kunde det bli, Butch och Bitch vc;
Eskil, Folke, Birger, Hannes, Georg, Ebba, Märta, Martina, Louise är väl de senaste bland nya föräldrar här på jobbet!
/Brandis
Misstänker att Butch och Bitch inte kommer att bli godkända i alla fall... LM;
- - - Uppdaterad - - -
Tack så mycket för tipsen änså längethb; Många gånger blir det mer spännande med ett namn när man vet lite mer om dess betydelse.
Cybercountthb; Jag har kört operation övertalning i flera månader, jag gillar det namnet skarpt MEN tanten gör inte det:D
Jag vet att de som vill ha ett mc klingande namn på sin dotter lyckats kompromissa namnet till Haley. ;)
Under småbarnsperioden skulle Screamin Eagle vara passande namn... ;)
Under småbarnsperioden skulle Screamin Eagle vara passande namn... ;)
LM;thb;
RilleHD666
2012-11-22, 21:01
LM; den här tråden blev roligare än vad jag trodde!!
Haley är ett schysst namn. Till och med tanten tyckte om det:D
Screamin Eaglero;
hasse diesel
2012-11-22, 22:25
Hugin och Munin ;)
Om det blir två killar är ju svaret givet:
Ingo & Floyd
(min son heter f.ö. Ingo efter den gamla tungviktsmästaren Ingemar "Ingo" Johansson)
Välj vad du vill men mellan namn är juh klara eller Harley och Davidson
RilleHD666
2013-01-28, 21:11
Vi har nog kommit överens om namn till våra tvillingar. Det var inte lätt och vi gjorde en helomvändning från gamla svenska namn till lite mer internationella.
Det blir fortfarande mycket "Ettan" och "Tvåan" men tanken är att de ska heta Ian och Vince!
Ian, efter Ian Fraser "Lemmy" Kilmister och Vince är något vi gilla efter att det lagt sej i mun:D
Bikebandit
2013-01-28, 21:46
Bra att du inte namnge dem Bill and Ben thb;
http://www.oldtownpoker.co.uk/wp-content/uploads/2013/01/Bill-and-Ben.jpg
whiskeythrottle
2013-01-28, 22:45
Köpte min honda cr 500 av en snubbe som hette Harley Davidson på riktigt. Fy fan va jobbigt det måste vara att få höra allt tjat om varför han heter så. Kör på något tidlöst, så minskar ni risken för att barnen blir mobbade för föräldrarna skulle vara lustiga vid födseln.
Vi har nog kommit överens om namn till våra tvillingar. Det var inte lätt och vi gjorde en helomvändning från gamla svenska namn till lite mer internationella.
Det blir fortfarande mycket "Ettan" och "Tvåan" men tanken är att de ska heta Ian och Vince!
Ian, efter Ian Fraser "Lemmy" Kilmister och Vince är något vi gilla efter att det lagt sej i mun:D
thb;
Men erkänn...
Vince är efter Vince Neil. ;)
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m045vfPmYh1rnyxr9o1_500.jpg
Kommer med ytterligare ett förslag då: Vincent, efter -50talets superbike med v-twin.
Hva med Kawa och Saki?
Då kan du pryla dom med gott samvete..
RilleHD666
2013-01-30, 21:24
thb;
Men erkänn...
Vince är efter Vince Neil. ;)
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m045vfPmYh1rnyxr9o1_500.jpg
Nä jag erkänner aldrigLM;
- - - Uppdaterad - - -
Tror aldrig tanten hade gått med på Kawa och Saki men jag förstår hur du tänker:D
Nä inte Vincent. Det är så likt men enligt mej ändå inte. Vince är också lite kortare namn vilket passar in på de andra barnen i familjen, inga "långa" namn där heller.
Kom på det nu Sanniz, Vince Niel är döpt Vincent:D