handdator

Visa fullständig version : ISR



Lasse.S
2012-11-16, 18:20
Kan inte annat än berömma Acke, sicken kvalitets känsla man får bara man tar i grejorna :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0624.jpg
Skall inom kort beställa skivan bak också men den är han tvungen att nytillverka då inte han har 10,5" skivor som nyare sportster har numera.

NickeR
2012-11-16, 18:29
Kan inte annat än berömma Acke, sicken kvalitets känsla man får bara man tar i grejorna :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0624.jpg
Skall inom kort beställa skivan bak också men den är han tvungen att nytillverka då inte han har 10,5" skivor som nyare sportster har numera.

Ser riktigt biffigt ut med sexkolvsok....kommer säkert bli ett jävla bett thb;

harly2006
2012-11-16, 19:28
Vad får man tag på dessa bromsar med ok då...

Lasse.S
2012-11-16, 19:37
Du kan köpa dom direkt av Acke men BL har dom i sin katalog och jag förmodar att alla mc butiker i hela landet kan ta hem på beställning.
http://www.isrbrakes.se/about_isr/

Vad får man tag på dessa bromsar med ok då...

Dempa
2012-11-16, 19:50
9663kan bara hålla med där PTB59 KANON BRA bromsar, bolt on

montera på min Wide Glide för 2 år sen

Jonasbaggen
2012-11-16, 19:59
PTB59: Så där ja, där satt frambroms kitetthb; Förstod att du inte kunde hålla dig borta från "socker-skålen"

Lasse.S
2012-11-16, 20:43
ja faan vi har alla våra böjelser ;) nu längtar man än mer till våren :D

PTB59: Så där ja, där satt frambroms kitetthb; Förstod att du inte kunde hålla dig borta från "socker-skålen"

Coax
2012-11-16, 20:51
Bromsa?

Lasse.S
2012-11-16, 21:05
ledsen jag fegar ur...men håller med dig det är en överskattad företeelse ;)

Bromsa?

Erik
2012-11-17, 09:06
Håller med ang. bromsarna från Acke . Har ungf. samma själv till dyna`n . På min märkte jag tydligt att gaffelfjädrarna (orginal ) var dom billigaste som HD fick tag i när hojen plockades ihop ! I med bättre fjädrar och lite tjockare olja så bottnar inte gaffeln (farligt) så lätt . På med öhlins-dämpare bak . Erik

Lasse.S
2012-11-18, 08:36
Jo då jag gör inget annat än tänker på fjädringen när jag är ute o kör och jämför känslan o väghållningen med andra hojar o märken som jag testar.
Har experimenterat med olika fjädrar o oljor i gaffeln och hoppas på att den lättare vikten med broms o fälg kommer kännas bättre, bak bytte jag svingen till aluminium och till Öhlindämpare samt bromsok i somras, Har även köpt alufälg och kedjekonverterar samt snart ny bromsskiva bak också, där är det flera kg mindre som sparkar en i röven :D

Håller med ang. bromsarna från Acke . Har ungf. samma själv till dyna`n . På min märkte jag tydligt att gaffelfjädrarna (orginal ) var dom billigaste som HD fick tag i när hojen plockades ihop ! I med bättre fjädrar och lite tjockare olja så bottnar inte gaffeln (farligt) så lätt . På med öhlins-dämpare bak . Erik

Lasse.S
2012-11-27, 13:00
Fick skivan bak av Acke i dag :) 1050 gram mindre än orginal 10,5 "
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0647.jpg

Jonasbaggen
2012-11-27, 14:58
Lasse: Fan va go och fin "hon" ärthb; ....nya bromsskivan alltså...

Lasse.S
2012-11-27, 15:32
Lasse: Fan va go och fin "hon" ärthb; ....nya bromsskivan alltså...

haha tackar, känns lite som du vart på fb o läst ;)

Jonasbaggen
2012-11-27, 18:33
haha tackar, känns lite som du vart på fb o läst ;)

fb...hm??
Nu vet jag vad du ska ge dig själv i julklapp, för du gillar ju finish på hojen. Köpte själv ett set för 4 år sedan.
Grym kvalitet och kanon fina:I: Finns i vanlig insex och tolvtand grade 8. Billig frakt och bra firma!

http://stores.ebay.com/AlloyBoltz-Stainless-Steel-Kits/Harley-Kits-/_i.html?_fsub=16&_sid=24714060&_trksid=p4634.c0.m322

Lasse.S
2012-11-27, 19:01
Tackar för tipset riktigt nice, får vänta till mellandags rean ;) köpte mig även ett 160/60/18 Avon så jag får ha köpstopp ett tag...
Beställde ju också en ny TR framfälg från England och i går kom en TC och när jag konfronterar säljaren påstår han att inte TR funkar på tunga H-D och kan ta tillbaka fälgen men vägrar sälja en TC till mig, orka inte jobba mig så nu har jag ekrat upp den och får leva med två olika fälgar på hojen tillsvidare...
Hade ett inlägg om "Hon" det var därför jag lurade lite ;)

fb...hm??
Nu vet jag vad du ska ge dig själv i julklapp, för du gillar ju finish på hojen. Köpte själv ett set för 4 år sedan.
Grym kvalitet och kanon fina:I: Finns i vanlig insex och tolvtand grade 8. Billig frakt och bra firma!

http://stores.ebay.com/AlloyBoltz-Stainless-Steel-Kits/Harley-Kits-/_i.html?_fsub=16&_sid=24714060&_trksid=p4634.c0.m322

Jonasbaggen
2012-11-27, 20:07
Lasse: Kul om man får välja fälg självpl; TR håller prima. Har själv en 21"x2.15" i fram med ett Avon 90/90x21" som har tålt både wheelisar, hård körning och fullastad hoj i över 1500 mil på vägar som kanske ibland inte ska kallas vägar....
TC fälgen är lite tjockare i godset i ekerbanan (0,5-0,7mm). Våra orginal fälgar (blyringarna) köper SJ upp till sitt nya malm tåg:p
Om du har problem att hitta en TR så slå Goydo 070-4875699 på BR Maskinservice i Fellingsbro en signal.
Han har ett restparti Morad fälgar hängades.

Lasse.S
2012-11-27, 21:02
Fick detta av han...
I am sorry you are not happy, I will give you a full refund if you send the rim back but I will not supply a tr rim for the front of a Harley as I feel they are not strong enough for the job.
Kommer att slå en signal Goydo i morgon
Tack så mycket för tel nr o din respons :)

Lasse: Kul om man får välja fälg självpl; TR håller prima. Har själv en 21"x2.15" i fram med ett Avon 90/90x21" som har tålt både wheelisar, hård körning och fullastad hoj i över 1500 mil på vägar som kanske ibland inte ska kallas vägar....
TC fälgen är lite tjockare i godset i ekerbanan (0,5-0,7mm). Våra orginal fälgar (blyringarna) köper SJ upp till sitt nya malm tåg:p
Om du har problem att hitta en TR så slå Goydo 070-4875699 på BR Maskinservice i Fellingsbro en signal.
Han har ett restparti Morad fälgar hängades.

Jonasbaggen
2012-11-27, 22:28
Lasse: Snackade med Goydo för en stund sedan och varskode honom att en trevlig Göteborgare ringer imorgon.
Han skulle kika i sitt lager imorgon bitti efter en TR19"x2.25" eller 19"x2.5"Sova

Lasse.S
2012-11-28, 08:18
Lasse: Snackade med Goydo för en stund sedan och varskode honom att en trevlig Göteborgare ringer imorgon.
Han skulle kika i sitt lager imorgon bitti efter en TR19"x2.25" eller 19"x2.5"Sova
Grymt Jonasbaggen, slår han en signal närmare lunch thx;

Jonasbaggen
2012-11-28, 21:35
Lasse: Nått nytt positivt på fram fälg frontenW; ?

Lasse.S
2012-11-28, 21:40
Skickade precis ett privat e post ;)


Lasse: Nått nytt positivt på fram fälg frontenW; ?

Lasse.S
2012-12-01, 22:10
Jonasbaggen.
Vad har du för storlek på din bromspump?
På min sitter det en 1/2" 13 mm och det blir fel utväxling för 6 kolvsoket skall ha 14mm. Pratade med Tassen och han kan eventuellt hjälpa mig att borra upp den till 14 och då kan jag använda en kolv avsett för H-D dubbel ok.
Skall dock kolla upp vad en ny bromspump kostar.
Det drar med sig en del mer jobb, inte mycket som är bollt on ;)
som när jag bytte bromsskivan bak, ISR skivan är 5mm tjock och original är 7 så jag blev tvungen att göra två nya distanser på bakaxeln, tur att man har det här som hobby, annars hade det blivit jobbit thb;

Jörgen Karlsson
2012-12-01, 23:59
Vet inte hur det är med gummisportstrarna, men till de min 1993:a var det bara att köpa en ISR-pump bak, bolt on.
Kanse inte samma fäste på de gummiupphängda sportstrarna?


Jonasbaggen.
Vad har du för storlek på din bromspump?
På min sitter det en 1/2" 13 mm och det blir fel utväxling för 6 kolvsoket skall ha 14mm. Pratade med Tassen och han kan eventuellt hjälpa mig att borra upp den till 14 och då kan jag använda en kolv avsett för H-D dubbel ok.
Skall dock kolla upp vad en ny bromspump kostar.
Det drar med sig en del mer jobb, inte mycket som är bollt on ;)
som när jag bytte bromsskivan bak, ISR skivan är 5mm tjock och original är 7 så jag blev tvungen att göra två nya distanser på bakaxeln, tur att man har det här som hobby, annars hade det blivit jobbit thb;

Lasse.S
2012-12-02, 08:33
Nej det var fram jag menade, bak har jag ett dubbel ok från en Yamaha R1a som fungerar fint till originalpumpen.
Problemet med för liten pump blir att den bottnar för lätt, även om jag säkert kan låsa upp hjulet innan brukar bilprovningen ha åsikter om det där.

Vet inte hur det är med gummisportstrarna, men till de min 1993:a var det bara att köpa en ISR-pump bak, bolt on.
Kanse inte samma fäste på de gummiupphängda sportstrarna?

Jörgen Karlsson
2012-12-02, 21:56
Nej det var fram jag menade, bak har jag ett dubbel ok från en Yamaha R1a som fungerar fint till originalpumpen.
Problemet med för liten pump blir att den bottnar för lätt, även om jag säkert kan låsa upp hjulet innan brukar bilprovningen ha åsikter om det där.

Aha, då fattar jag. Jag körde ISR-pumpar även fram, både till hydraulkoppling och broms.

Lasse.S
2012-12-03, 09:40
Aha, då fattar jag. Jag körde ISR-pumpar även fram, både till hydraulkoppling och broms.
Är lite sugen på det också, tycker dom är sjukt läckra. Finns ingen bra lösning på elen bara men jag kommer med all säkerhet ha en uppsättning på hojen innom några år :) Gillar Svensk Ingengörskonst

Jonasbaggen
2012-12-03, 09:50
Jonasbaggen.
Vad har du för storlek på din bromspump?
På min sitter det en 1/2" 13 mm och det blir fel utväxling för 6 kolvsoket skall ha 14mm. Pratade med Tassen och han kan eventuellt hjälpa mig att borra upp den till 14 och då kan jag använda en kolv avsett för H-D dubbel ok.
Skall dock kolla upp vad en ny bromspump kostar.
Det drar med sig en del mer jobb, inte mycket som är bollt on ;)
som när jag bytte bromsskivan bak, ISR skivan är 5mm tjock och original är 7 så jag blev tvungen att göra två nya distanser på bakaxeln, tur att man har det här som hobby, annars hade det blivit jobbit thb;

Morning Lasse;) Jag kör min orginal 9/16" bromshuvudcylinder i fram för ISR 6-kolvsoket. Snackade med Acke och det är vad det ska varathb;
HD kör oxå med en 11/16" cylinder på de modeller som har dubbla skivor fram.
För din del del är det väl bara att byta till en FXD 9/16" bromshuvudcylinder. Billigt och lätt att få tag på en svart.
Pinwall har http://www.ebay.com/itm/09-Harley-Davidson-Dyna-FXD-9-16-FRONT-BRAKE-MASTER-CYLINDER-/190725056928?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2c681969a0
Maxsalvage har oxå http://www.ebay.com/itm/2012-12-Harley-Dyna-Street-Box-FXD-FXDB-Front-Brake-master-Cylinder-44F-/150898493587?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2322404893

Lasse.S
2012-12-03, 16:01
Morning Lasse;) Jag kör min orginal 9/16" bromshuvudcylinder i fram för ISR 6-kolvsoket. Snackade med Acke och det är vad det ska varathb;
HD kör oxå med en 11/16" cylinder på de modeller som har dubbla skivor fram.
För din del del är det väl bara att byta till en FXD 9/16" bromshuvudcylinder. Billigt och lätt att få tag på en svart.
Pinwall har http://www.ebay.com/itm/09-Harley-Davidson-Dyna-FXD-9-16-FRONT-BRAKE-MASTER-CYLINDER-/190725056928?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2c681969a0
Maxsalvage har oxå http://www.ebay.com/itm/2012-12-Harley-Dyna-Street-Box-FXD-FXDB-Front-Brake-master-Cylinder-44F-/150898493587?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2322404893
Grymt Jonas sicken klippa du är ;) Köpte pumpen i första länken, 435 kr ink frakt blev det, rätt okej :) Tack skall du ha :)

Jonasbaggen
2012-12-03, 17:22
Lasse: Alltid kul när man kan hjälpa varandra;) Det är väl ändå en av forumets viktigaste ideérvic;
Ett tips! Kör en bra stålomspunnen slang mellan huvudcylinder och frambroms oket. Det gör stor skillnad i handtags känslan. Acke på ISR rekommenderar Black-Arrows dot 4 bromsvätska (finns på bl.a. OK-Q8) som en av de bättre bromsvätskorna och även billig.
Finns annars en massa hokus-pokus skit till överpris......

Lasse.S
2012-12-03, 20:54
Det var väl tanken Jonas att byta slangen till typ stålomspunnen och troligen blir det så men jag skall känna först när "nya" pumpen kommer hur det känns för jag gillar när det inte är för stumt.
När jag körde dragracing fick jag lite spons av Pennzoil och har kvar ett par flaskor dot 4 så jag gör slut på det först men skall absolut ha Arrows i tankarna om jag byter.
På min förra Sportster 04a skulle man ha dot 5, undra varför dom bytte.
I kartingen var den bromsvätskan det ända som funka då det var så liten mängd och tålde högre värme innan bromsen la av :)
Tack igen för hjälpen :)

Lasse.S
2013-02-24, 16:01
Acke får säga vad han vill men det skall vara 13mm pump till 6 kolvsoket PUNKT
Köpte ju en 9/16 (14mm) som det skall vara men jag har varit jätte missnöjd då det inte varit bra alls, handtaget är väldigt stumt och man får ta i för kung o fosterland om man skall bromsa kraftig men jag har tänkt att kanske sliter det in sig och blir bättre om ett tag men icke sa nicke så jag bytte tillbaka till 1/2 (13mm) handtaget och herre jösses sicken broms :) nu fick jag den där känslan att åka över styret som jag vill ha och som dom flesta sporthojar har. Det är så här en broms skall vara men den kräver nog en del träning då det är lätt att låsa upp hjulet och på blöt asfalt får man vara extra försiktig fast jag är äntligen super nöjd ;)

Jonasbaggen
2013-02-25, 21:53
Lasse: Jag hann aldrig prova min nya ISR frambroms innan jag ställde in hojen. Har samma 6-kolvs ok och 320mm skiva som du. Allt är monterat med orginal 9/16 bromspump. Får väl se hur man upplever det hela när man tar ut hojen. Acke var bestämmd då jag frågade honom (9/16 pump och dot 4 bromsvätska). Så skillnaden är så stor menar du med en 1/2 pump? Kan typen av bromslang göra skillnad tro eller är den tanken tokig?

Lasse.S
2013-02-25, 22:43
Känner en Jonas (en något överviktig) till som även han har kombon 9/16" som säger trotts sin vikt att det fungerar super, jag har aldrig kört hans hoj men känner att handtaget är ganska stumt så jag förmodar att Ackes 14 mm pump har en annan utväxling med större hävarm i greppet förmodligen.
Till kråksången så hade jag änglavakt nu i kväll, hade hojen hemma och körde till min verkstad med den i 1+ grad och i en inbromsning innan en korsning bromsade jag på mig och låste upp framhjulet så jag fick ett kast och satte ner högerbenet med resultat att jag stukade knät så jag kan knappt gå nu, får försöka ta mig till bilen i morgon o åka till jobbet och be mina arbetes kamrater till hjälp o skaffa krycka :(
Grejen är ju förstås vad man jämför med men dom blev varken bättre eller sämre en original men med 13 mm pumpen är dom helt grymma och skrämmer mig nästan då det bromsar kopiöst och kräver en del träning innan man hittat känslan kan jag tänka, det är först när man har riktiga bromsar man förstår att abs är inte någon dum uppfinning ;)
Jag har stålomspunnen slang men jag skulle då hellre använda original gummislangen i ditt fall för att få lite svikt i handtaget men det är väl en smaksak också.



Lasse: Jag hann aldrig prova min nya ISR frambroms innan jag ställde in hojen. Har samma 6-kolvs ok och 320mm skiva som du. Allt är monterat med orginal 9/16 bromspump. Får väl se hur man upplever det hela när man tar ut hojen. Acke var bestämmd då jag frågade honom (9/16 pump och dot 4 bromsvätska). Så skillnaden är så stor menar du med en 1/2 pump? Kan typen av bromslang göra skillnad tro eller är den tanken tokig?

stroker49
2013-02-26, 07:04
Ja, man blir glad bara man mekar och plockar med dem. Vackra som smycken och välgjorda. Med tanke på vad man får för pengarna är de löjjligt billiga. Acke hade varit rik om han varit lite girigare.
Jag var inte så van med dubbelkolvok så jag kan bara poängtera viktigheten av att lufta båda sidor av respektive ok.

hegtor
2013-02-26, 08:13
På min förra Sportster 04a skulle man ha dot 5, undra varför dom bytte.


Jeg vil anta at det er for å gi forhandlerne litt drahjelp.. DOT5 er silikonbasert og behöver aldri å byttes. Ingen fukt trenger inn i silikonväsken og er mer egnet for kalde forhold og har et höyere kokepunkt +30 grader.
DOT4 er glykolbasert og fölsomt for fukt og bör byttes med 1-2 års mellomrom og selv om det har rikelig med antikorrosiver tilsatt så tärer det på gummi og kopper.

Så ved å gå fra det vedlikeholdsfrie DOT5 tilbake til DOT4 som må skiftes og som også over tid tärer på et bremsesystem kan HD sörge for at deres dealere får inntekter fra deler og service.

For ordens skyld må jeg ta med at de som eventuelt nå har fått ideen å skifte fra DOT4 til DOT5 for å spare noen kroner så må man ALDRI fylle DOT5 i et system som tidligere har inneholdt DOT4. System som aldri har värt fylt kan man fylle med DOT5. Trenger man bremseväske med et höyere kokepunkt så kan man bytte til den glykolbaserte DOT5.1,men vedlikehold vil väre det samme som for DOT4.

Vär også oppmerksom på at når det gjelder bremseväske så kan det väre lokale variasjoner slik at en amerikansk DOT4 kan ha andre spesifikasjoner enn en skandinavisk DOT4.

HD_Jack
2013-02-26, 18:12
får man fråga vad han tar för en bromsskiva?

Lasse.S
2013-02-26, 18:48
Beroende på vilken skiva så kostar dom ca 1500-2500 kr

får man fråga vad han tar för en bromsskiva?

Jonasbaggen
2013-04-28, 21:56
Lasse.S: Tidigt imorse blev jag klar med min hoj (den nya tanken med oljetrycksmätare och voltmätare åkte dit) och sedan blev det 25 mil i härligt väder:). Åkte hyggligt lugnt de första 5 milen så padsen fick slita in sig lite mot den nya 320mm ISR skivan. Sedan fick hojen och 6-kolvs oket verkligen bekänna färg på krokiga vägar i raskt racing tempo. Grym fram broms och underbar känsla;). Jag kör med en 9/16" bromspump och en rostfri stålomspunnen racing slang. Den har en ganska liten innerdiameter och kanske detta bidrar till känslan blir den rätta. Är mkt nöjd med setupenpardy

Lasse.S
2013-04-29, 08:45
Gött att du blev nöjd med känslan, själv tyckte jag att man fick trycka lite väl hårt på hantaget med 9/16" pumpen men bromsen tar nått så in i bänken :) och kräver till vänjning då jag säker kan låsa hjulet i hundra så man får vara på sin vakt. Får hoppas värmen kommer snart, börjar bli trött på alla kläder man får pälsa på sig för att få en tur utan att frysa och att asfalten blir riktig varm så man får öva på stoppis :)


Lasse.S: Tidigt imorse blev jag klar med min hoj (den nya tanken med oljetrycksmätare och voltmätare åkte dit) och sedan blev det 25 mil i härligt väder:). Åkte hyggligt lugnt de första 5 milen så padsen fick slita in sig lite mot den nya 320mm ISR skivan. Sedan fick hojen och 6-kolvs oket verkligen bekänna färg på krokiga vägar i raskt racing tempo. Grym fram broms och underbar känsla;). Jag kör med en 9/16" bromspump och en rostfri stålomspunnen racing slang. Den har en ganska liten innerdiameter och kanske detta bidrar till känslan blir den rätta. Är mkt nöjd med setupenpardy