Visa fullständig version : Harley shopar New York ......
Harley_superglide
2012-11-09, 08:33
Nu när resorna är så billiga så kanske man ska passa på att åka över å handla prylar till hojen ....
Jag har varit på den oficiella Harley shopen i centrum men dom har bara kläder eller apparel som dom kallar det
Jag har även besökt en shop på Long Island ....skit trevliga killar etc etc bra utbud men helt värdlösa när man ska handla hemifrån trots löften om "good service man"
Så frågan är väl om vi ska dela erfarenheterna och ev länkar så man slipper leta runt i den stora staden .....
Nu kör vi pöjkär
Peter member Osbornes MC
Hello!
Jag var i NY veckan före Sandy slog till.
Shopen på Manhattan kan man titta in i och kolla utbudet.....
Handlade på Long Island, bara att hoppa på Gul tunnelbana R mot Queens och kliv av på stationen som heter Steinway!
Därifrån tar det 5 min att gå till shopen.
Handlade både kläder och tillbehör av dem. Låga priser så klart i jämförelse med här hemma :)
Väl där kan man knyta kontakter för hemleverans !!
De hade t.o.m hängt undan en jacka till mig som är helt ny och tydligen poppis!!
Veckan därpå var vi Orlando och besökte HD shopen där. Priserna var det samma och utbudet ungefär likaså.
Men eftersom Biketoberfesten var veckan innan och det hade varit mycket folk där och i Daytona var mycket slutsålt.
Detta hade jag kollat upp innan jag åkte. Då var det ju Kanon att NY shopen var fullmatad :)
Tveka inte....det är bara att åka!
Finns så mycket att göra i den staden.
/Brandis.
Åker själv till NY i december. (Om ingen ny storm eller liknande stoppar det hela). Planerar ett besök på Harleyshopen på Manhattan. Blir väl ett inköp av (h)julklapp i form av snygg jacka eller liknande till mig själv. :) Lite synd att dom inte har tillbehör i den butiken som ni nämner. Hade köpt med mig ett framflytt till min hoj då. Någon som beställt grejjer från nån stor internetsajt och sedan fått det levererat till hotellet? Kan det vara en lösning tror ni?
/Danne
Harley_superglide
2013-03-24, 05:15
Åker själv till NY i december. (Om ingen ny storm eller liknande stoppar det hela). Planerar ett besök på Harleyshopen på Manhattan. Blir väl ett inköp av (h)julklapp i form av snygg jacka eller liknande till mig själv. :) Lite synd att dom inte har tillbehör i den butiken som ni nämner. Hade köpt med mig ett framflytt till min hoj då. Någon som beställt grejjer från nån stor internetsajt och sedan fått det levererat till hotellet? Kan det vara en lösning tror ni?
/Danne
Butiken på Manhattan säljer BARA kläder eller apparell som dom säger .....men jävligt bra service får du på butiken i Brooklyn .....
Jag va fett black men glad när taxin kom å tog oss till hotellet....
Vill ni ha fler bra tips så hojta bara till ;)