handdator

Visa fullständig version : Harleyforum träff 2013



xbones
2012-11-08, 19:26
fundera på eventuell träff 2013. Finns det intresse o kunde vi haft träffenatt så många som möjligt kan vara med Vad tycker ni? Jag o min tics tjackis bjuder på drugs så ni får sniffa pannbenet av er , men alkohol får ni ta me sjäva !! Tuuuddeluuu alla söööta pojkar å frmför allt alla gooa män jag treffet genom forat ... klem till er alle guttar <3

ViLa
2012-11-08, 19:27
Jag är på med hela hövvet :)

admin
2012-11-08, 19:54
Vad är centralt? Jönköping?

ViLa
2012-11-08, 20:04
Världens medelpunkt är ju Göteborg :)

Lars Nilsson
2012-11-08, 20:16
Göteborg e perfekt!

gronvit
2012-11-08, 20:18
Missade årets, missar inte gärna en till.
Mer centralt, sergels torg?

Alunda
2012-11-08, 20:28
Jag är på.... br;

Men fan va jag bor ocentralt isåfall..... MPD;

xbones
2012-11-08, 20:46
Jag är på med hela hövvet :) Sy ihop det förstLM; Folks,har pratat med ViLa per lur och han mår brathb;och väntar på skräddarn!

Henrik Forslund
2012-11-08, 20:47
Wikipedia säger ytterhogdal i härjedalens kommun.
Jag röstar däremot för jönköpingstrakterna ändå, känns mer som mitten från stockholm, göteborg o malmö.
Men annars är väl retur på förra träffens plats.

xbones
2012-11-08, 20:50
Vad är centralt? Jönköping? Östersund ligger ju ganska centralt geografisktLM;

- - - Uppdaterad - - -


Wikipedia säger ytterhogdal i härjedalens kommun.
Jag röstar däremot för jönköpingstrakterna ändå, känns mer som mitten från stockholm, göteborg o malmö.
Men annars är väl retur på förra träffens plats. Det finns ju folk i Norrland också!

Henrik Forslund
2012-11-08, 20:56
Östersund ligger ju ganska centralt geografisktLM;

- - - Uppdaterad - - -

Det finns ju folk i Norrland också!

Självklart.
Vore kul om platsen bidrog till ökat antal deltagare. Bara c:a 30 st förra gången. Gemytligt men jag hade velat träffa flera av kufarna här inne

xbones
2012-11-08, 21:06
Missade årets, missar inte gärna en till.
Mer centralt, sergels torg? fu:lustigkurre!

oggy69
2012-11-08, 21:15
Ja jag är på ............

Löfgren
2012-11-08, 21:48
Mariestad är väääääldigt centralt :)

gronvit
2012-11-08, 21:53
fu:lustigkurre!

He he.
Jönköping, götet, Karlstad, Stockholm, allt låter bra när vi snackar hoj och bärs!

xbones
2012-11-08, 22:13
Mariestad är väääääldigt centralt :) Varför intethb; Är ni många i området?

slycke
2012-11-08, 22:24
Skiter i var:I:, bara det blir av sen kommer jag dit, har man varit med på första så förstår man varför :D

pratades ju om att hålla på samma ställe nästa gång med med samma band osv men jag är på var det än blir av, personligen tycker jag väl att Slycke är medelpunkten men det är ju min åsikt br;

admin
2012-11-08, 22:26
Vi får samråda med DeadSexy...han har koll på grejerna.

admin
2012-11-08, 22:41
Bara på skoj plocka jag fram besöksstatistik från olika delar av Sverige (20 högsta och senaste månaden/30 dagar).

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige2.jpg

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige.jpg

xbones
2012-11-08, 22:45
Bara på skoj plocka jag fram besöksstatistik från olika delar av Sverige (20 högsta och senaste månaden/30 dagar).

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige2.jpg

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige.jpg Du är fanimej otroligadn; men blir du inte med nästa gång såbx;! Du får ju ta ansvar för vad du har satt igångfu:

admin
2012-11-08, 22:47
Du är fanimej otroligadn; men blir du inte med nästa gång såbx;! Du får ju ta ansvar för vad du har satt igångfu:

Det kan du rägna med att han ska, har börjat odla skägg redan... :)

xbones
2012-11-08, 22:51
Det kan du rägna med att han ska. :) OKthb; tror att alla vill se dej irl också!Med eller utan skägg!

slycke
2012-11-08, 22:56
Tvådagars låter bra, kan vi ju ha promilletävling dag 1, jag tar med Drägern igen, vi vet ju vem som vann senast he,he,he...

ViLa
2012-11-09, 04:31
Skåne funkar men endast om Bikebandit är med och tolkar :)

DeaDSexY
2012-11-09, 12:55
Jag har nästan allt fixat redan för nästa års träff... Och MCE vill vara med även då så det blir på samma ställe som förra gången.... Med den spons vi får från dom skulle det bara vara rent idiotiskt att byta plats för festen i dagsläget... Finns nog inte många ställen som kan leverera det dom levererar till samma pris (gratis, bara för att stödja oss och barncancerfonden).... ;)
Så nästa års fest blir även den, ett samarbete med MCE och barncancerfonden!

xbones
2012-11-09, 13:56
Jag har nästan allt fixat redan för nästa års träff... Och MCE vill vara med även då så det blir på samma ställe som förra gången.... Med den spons vi får från dom skulle det bara vara rent idiotiskt att byta plats för festen i dagsläget... Finns nog inte många ställen som kan leverera det dom levererar till samma pris (gratis, bara för att stödja oss och barncancerfonden).... ;)
Så nästa års fest blir även den, ett samarbete med MCE och barncancerfonden! Grymt DS! Visste inte att du redan hade allt i box! Då är det inget att diskutera! Kommer ditMPD;thb;

admin
2012-11-09, 14:30
Har denna gång satt upp en "egen sajt" för forumträffen 2013 för att alla ska ha enklare att hålla koll på vad som händer.

Den kommer att finnas på denna länk http://harleyforum.se/hft/ (Länk fungerar men endast en DEMO i dagsläget)

DeaDSexY
2012-11-09, 15:08
Skitbra!!! ...någon kanske är intresserad av att börja göra en affisch i photoshop redan nu?
Någon cool bild med info och ett fält för sponsorer... Leta reda på era talanger å damma av ert bildredigeringsprogram och sätt igång... :)
Sponsorer är oxå välkomna att börja höra av sej till mej via PM eller på andreas@harleyforum.se ...alla sorters bidrag är välkomna så skriv och berätta vad ni kan bidra med...

xbones
2012-11-09, 16:14
Har denna gång satt upp en "egen sajt" för forumträffen 2013 för att alla ska ha enklare att hålla koll på vad som händer.

Den kommer att finnas på denna länk http://harleyforum.se/hft/ (Länk fungerar men endast en DEMO i dagsläget)thb;adn;

Christer
2012-11-09, 16:31
Inte längre ned än Stockholm.

- - - Uppdaterad - - -


Eller Tierp 13-16 juni i samband med Dragracingen? Där finns ju allt färdigt!

Låter kalas :)

Löfgren
2012-11-09, 17:45
Fast på kartan ligger nog Jönköping mer centralt för den nedre halvan av Sverige.
Karlstad blir väl 25 mil närmare för de som bor norrut. (än Jönköping)

CC10
2012-11-09, 18:33
Bara på skoj plocka jag fram besöksstatistik från olika delar av Sverige (20 högsta och senaste månaden/30 dagar).

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige2.jpg

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige.jpg

HAhaa, av Gävleborrgs 612 lär jag stå för minst 500????:I:

jossi
2012-11-09, 19:02
Låter kanon Andreas , MCE funkar väl bra

JohnnyRocker
2012-11-09, 20:51
MCE funkade/ar Kungligt!

Varför ändra ett vinnande koncept men kan också tänka mig å fly 99-land, för ett par dagar iaf. MPD;

xbones
2012-11-09, 20:57
MCE funkade/ar Kungligt!

Varför ändra ett vinnande koncept men kan också tänka mig å fly 99-land, för ett par dagar iaf. MPD; Ja visstfan var det bra! La in en tråd om annan plats men visste inte att Andreas hade allt i hamn redan! Hade missat det:( Åker gärna till Järfälla och hoppas att det blir fredag-söndagthb;

JohnnyRocker
2012-11-09, 21:30
Xbones - skönt att du skrev Järfälla, för Snutvägen 1 kan ju kännas lite ...wa; hehe

xbones
2012-11-09, 21:42
Xbones - skönt att du skrev Järfälla, för Snutvägen 1 kan ju kännas lite ...wa; heheHar förträngt gatuadressenLM;

admin
2012-11-21, 10:40
Nu har vi fått klart postern för HFT 2013. Snygg om du frågar mig :).
Stort tack tack till medlemmen Johan S på SomeGuys för grafik och form!

Datum, plats och pris kommer senare.

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/HFT2013_small.png

walktheline
2012-11-21, 10:57
My pleasure... Hoppas folk gillar designen. Tanken är att den ska kännas lite i old skool/kustom kulture stil såsom magasinen som SuperClass, Dice och Lowside gör. Men även festivalen Born Free och företag såsom Cycle Zombies, Loser Machine och SpeedMetal. Rock on!

xbones
2012-11-21, 19:57
Snyggt jobbatthb; Väntar på datumet så att jag kan tillverka plaketter igen! PS. Admin,du har ju inte fått årets plakett för jag har helt glömt bort det. Ska göra en så fort jag kommer till Stavanger o verkstan igen.

DeaDSexY
2012-11-22, 09:28
Sjuuukt snygg affisch!!! Älskar den!!! :)
Priset kan du skriva 300:- på... Det är vad det kommer kosta... Datumen får jag återkomma med när dom blivit spikade...

Christer
2012-11-22, 16:38
Grymt snygg affisch

robbbull
2012-12-04, 17:13
SmokeSmokeSmokeSmokeSmoke

Bikebandit
2012-12-04, 21:49
Bara på skoj plocka jag fram besöksstatistik från olika delar av Sverige (20 högsta och senaste månaden/30 dagar).

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige2.jpg

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/Plats-sverige.jpg

Statistik om besökare till forumet är inte samma sak som aktiva medlemmar IRL, hur många aktiva medlemmar eller grupper finns det i Stockholm område jämfört med resten av Sverige ? Det skulle vara en intressant statistik :)

DeaDSexY
2012-12-05, 23:09
Aktiva medlemmar suger getballe.... Det är dom som dyker upp på träffen som räknas!!! ;)
The rest can eat my dust!!!!

xbones
2012-12-05, 23:32
Aktiva medlemmar suger getballe.... Det är dom som dyker upp på träffen som räknas!!! ;)
The rest can eat my dust!!!! Så är det DSvic;

Bikebandit
2012-12-05, 23:49
Detta handlar inte om planering och arbete som har gjorts för att få detta gjort, full respekt för alla som låg bakom det och som deltog thb; Det handlade om där det var och kanske i framtiden planera Träffen genom att kolla där medlemmarna är och inte av Forum träffar statistics, kanske det skulle bli fler deltagare. Vettigt eller ? Makes sense.... and without active forum members this forum would eat dust ;)

admin
2012-12-06, 10:51
Detta handlar inte om planering och arbete som har gjorts för att få detta gjort, full respekt för alla som låg bakom det och som deltog thb; Det handlade om där det var och kanske i framtiden planera Träffen genom att kolla där medlemmarna är och inte av Forum träffar statistics, kanske det skulle bli fler deltagare. Vettigt eller ? Makes sense.... and without active forum members this forum would eat dust ;)

Viktigt att notera: Det är inte aktiva medlemmar utan ALLA besök som loggas. Även gästbesökare reggas från resp region. Därmed inte sagt att alla dessa kör H-D givetvis. Notera även att ca 1.5 miljoner av svenskarna bor i Stockholmområdet!

Sanniz
2012-12-06, 12:14
Aktiva medlemmar suger getballe.... Det är dom som dyker upp på träffen som räknas!!! ;)
The rest can eat my dust!!!!

Misstänker du får äta mitt "dust" då... :D
Det är ju mycket som skall passa, om man skall kunna sticka iväg...
Och jag har svårt nog, att matcha maken mellan varven ändå... Sedan har man ju djuren med...
Plus att jag hoppas få kvar pengar till mig själv i år, när väl pengar trillar tillbaks efter ett nytt surt arbetsår. ;)

Bikebandit
2012-12-08, 00:43
Viktigt att notera: Det är inte aktiva medlemmar utan ALLA besök som loggas. Även gästbesökare reggas från resp region. Därmed inte sagt att alla dessa kör H-D givetvis. Notera även att ca 1.5 miljoner av svenskarna bor i Stockholmområdet!

Exactly what I was sayin' ;)

Det var en statistik om hur många besökare forumet har haft, inte av medlemmarna. Kanske Stockholm har 1,5 miljoner invånare men hur många av Stockholmsområdet finns representerade i detta forum jämfört med resten av Sverige ? Ett forum Träff bör vara för medlemmar och lite hänsyn till där medlemmarna är börde beaktas.

Jag är inte den enda att fråga..

xbones Började fundera på eventuell träff 2013. Finns det intresse o isf kunde vi haft träffen lite mer centralt så att så många som möjligt kan vara med. Vad tycker ni?

Ok kör med Harleyforum Träff 2013 eftersom det var redan i förväg bestämt men kanske 2014 om det är möjligt en annan Träff plats kunde hittas så att fler medlemmar kan komma .. det är hela poängen. Om folk kan inte dela sina synpunkter och förväntar sig en vuxen svar eller debatt om detta ämne ....... I won't bother.


There ya go..in my best swedish :D

Troll
2012-12-08, 09:33
GP;
Exactly what I was sayin' ;)

Det var en statistik om hur många besökare forumet har haft, inte av medlemmarna. Kanske Stockholm har 1,5 miljoner invånare men hur många av Stockholmsområdet finns representerade i detta forum jämfört med resten av Sverige ? Ett forum Träff bör vara för medlemmar och lite hänsyn till där medlemmarna är börde beaktas.

Jag är inte den enda att fråga..


Ok kör med Harleyforum Träff 2013 eftersom det var redan i förväg bestämt men kanske 2014 om det är möjligt en annan Träff plats kunde hittas så att fler medlemmar kan komma .. det är hela poängen. Om folk kan inte dela sina synpunkter och förväntar sig en vuxen svar eller debatt om detta ämne ....... I won't bother.


There ya go..in my best swedish :D

Adrenaline
2012-12-08, 12:37
Önskvärt vore en träff LITE mer centralt i sverige ...

Sanniz
2012-12-08, 12:46
Önskvärt vore en träff LITE mer centralt i sverige ...

Tror inte sådan s k central träff blir högre upp än Stockholmsområdet... Om det skall passa "hela landet".
Det säger jag av erfarenhet från islandshästtävlingar på SM nivå... Norrlänningarna fick vackert tugga mil med sina ekipage... Och många i södra delarna klagade när det hamnade runt Eskilstuna-Stockholm. Men norrlänningarna var allt tuffast... Inte ett pip de få gånger tävlingarna landade i Skåne.

Alunda
2012-12-08, 19:54
Kör två träffar då!!!!

En Syd och en "Norr", jag kommer på båda..... MPD;

indy 500
2012-12-10, 16:54
Nejdå, vi gillar o tugga mil! MPD;

DeaDSexY
2012-12-13, 22:29
Ja det märks Juh vilka som är bikers å vilka som bara äger en symbol... po;
Det är alltid någon som kommer bli missnöjd oavsett vart festen anordnas...
Och för att förtydliga en del saker, festen ordnas inte i Stockholm för att jag tyckte det skulle vara nära hem för mej själv eller så... Jag har själv 45 mil till träffen och lika långt hem... Festen ordnades i Stockholm av flera orsaker...

Relativt centralt i Sverige... Alltså inte relativt centralt i Göteborg som en del gnölar om att det ska vara... Att det skulle vara relativt centralt i Sverige är givetvis för att så många som möjligt ska kunna komma från HELA Sverige... Inte bara södra Sverige... Att sitta och åka från Norrland till Stockholm är en sak men att åka från Norrland till götet är en helt annan femma.... Och jag ville inte utesluta medlemmar norrifrån bara för att götet är det nya svenska gnällbältet...

En annan orsak är att i Stockholm hade vi faktiskt störst möjligheter att göra festen så bra som den blev, flest sponsorer ställde upp med både material, plats, personal, priser och mycket mycket mer... Sånt som ni som inte var där missade att se... Vi satt alltså inte bara i det lokala folkets hus å drack öl... Det var mycket mer planerat och utarbetat än så... Sånt som jag inte hade kunnat ordna i götelaborg...
Och ni som åkte å fikade i götet för att det var för långt kan inget säga för ni var inte med å såg hur bra det blev...

Kort sagt, jag åker 45 mil till festen (och lika långt hem) som jag själv anordnar för att jag faktiskt GILLAR att åka hoj... Och uppenbarligen var det flera som tyckte som jag... Om det inte passar att åka hoj några mil till en hojträff så kan man juh åka å fika nånstans... ak47

xbones
2012-12-13, 22:57
För min del blir Järfälla hur bra som helstthb; Började den här tråden om mer central plats för träffen innan jag visste att du hade allt på line redanDS:( Så jag ser fram till träffenMPD;br;ro;

DeaDSexY
2012-12-13, 23:16
För min del blir Järfälla hur bra som helstthb; Började den här tråden om mer central plats för träffen innan jag visste att du hade allt på line redanDS:( Så jag ser fram till träffenMPD;br;ro;

Men du är Juh faktiskt oxå en som kan kallas biker! (Trots att du bor i "nya gnällbältet") ;) ...du är Juh inte rädd för att lägga några mil bakom dej å komma på hojträff...
Gallan jag spydde var mer riktad mot nissarna västerut som ofta har glappat om att det är för långt att åka när det är längre än till kvarterskrogen, och skippar just bara därför...

För övrigt är jag ovanligt tjurig idag... För min rygg har generalpajjat igen... Så ingen behöver ta åt sej personligen... Det är nog jag själv som gnölar mest tror jag... :P

xbones
2012-12-13, 23:29
Alla vi har våra dåliga dagar Andreas! Krya på dej thb;! Hörs o ses!

jossi
2012-12-14, 02:58
Ja nu väntar vi bara på datumet , ser framemot festen br;

ViLa
2012-12-14, 08:43
Missa förra och kan säga att det spelar ingen roll vart festen hålls för min del för nästa fest ska jag inte missa MPD;

Willes
2013-01-13, 19:22
Bra talat!

Hagard
2013-01-13, 20:34
Jag röstar på Göteborg eller Jönköping

hegtor
2013-01-13, 22:01
Jag håller med Löfgren.. Mariestad.. där har jag inte varit och har vi tur är Marie en riktig slampa.. :I:

JohnnyRocker
2013-01-13, 22:52
De som borde gnälla är väl vi 99or isf. I år tror jag att det blir till å köra ner till DS å hänga på upp igen, man vill ju känna att man åkt på träff o luftat sig lite. Om du inte har någe emot det så hänger ja på tebaks neråt åså, så du kommer hem ordentligt å kan ordna fler superbra fester, mohaaa.

Vad är det som hindrar att andra väderstreck drar igång träffar också, alltså mer än att dem saknar eldsjälar som DS förstås, eller har jag missat nåt?frv;

Bikebandit
2013-01-14, 00:40
Tro inte folk gnälla, bara föreslå idéer om hur man kan få så många medlemmar som möjligt att delta i denna träff. Placeringen av årets träff har redan beslutats

..End Of Story.

Distans har inte mycket att göra med det, jag ska köra ner till tyskland och tillbaka sammanlagt 1700km i en helg för att träffa vänner på en Street Bob träff i juni och en fika runde på 4500km till Narvik och tillbaka runt juni juli tid som redan är planerad . Det finns många andra medlemmar här som köra långa körsträckor till andra Hoj Träffar under året till exempel Polen .... för att de gillar att köra hoj.

Så nu är det att vänta tills datumet offentliggörs och för varje individ för att se om det passar in deras kalender thb;

xbones
2013-01-14, 22:49
Bra talat BBthb; För oss från Gbg är det 50mil o det är ju inte mycket att skriva hem om:D

hegtor
2013-01-14, 23:10
Har jeg forstått det rett at treffet skal väre i Stockholm?

Og Bikebandit; Narvik? er det noe treff der? Er godt kjent i området der og har tjenestegjort i Narvik (6.Divisjon) og rett nord for Narvik i Bjerkvik (Elvegårdsmoen) og vest for Narvik i Harstad (Befalskolen) og utenfor Harstad på Trondenes fort. Det er mye å se i det området om du er intressert i krigshistorie. De hardeste kampene i 1940 ble utkjempet der og tyskerne ble slått tilbake flere ganger. På Trondenes står enda verdens störste landfaste kanoner som tyskerne bygde. 2 stk som kalles for Adolf og Tjukke Berta (Barbara). Så store at man kan krype gjennom löpet. Hele den tyske besetningen på 30 mann döde da den ble avfyrt förste gang av lufttrykket alene. Granatene var nummererte og hadde ulik störrelse fordi de dro med så mye stål ut av löpet at neste granat måtte väre litt större.

http://n-s.no/admin/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/imagemanager/files/client_113/articles/2008/mar/historien_om_adolfkanonene/news_2791_front_113_harald_pa_kanonen6.jpg

Bikebandit
2013-01-15, 01:42
Nej ingen träff, en Hoj semester, skall köra upp genom Sverige till Arvidsjaur och hälsa på min flickväns son som är i Jägarna Bataljonen sen Narvik eller till Kiruna och vidare till Narvik MPD;

xbones
2013-01-15, 20:02
De som borde gnälla är väl vi 99or isf. I år tror jag att det blir till å köra ner till DS å hänga på upp igen, man vill ju känna att man åkt på träff o luftat sig lite. Om du inte har någe emot det så hänger ja på tebaks neråt åså, så du kommer hem ordentligt å kan ordna fler superbra fester, mohaaa.

Vad är det som hindrar att andra väderstreck drar igång träffar också, alltså mer än att dem saknar eldsjälar som DS förstås, eller har jag missat nåt?frv;

Tjena! Var inne på detta med annan plats innan vi visste att DS hade allt i box redan. Men vi kan väl ta upp nästa års träff på träffen. Kan också tänka mej o ta svängen förbi DS så kan man kanske möta upp folk från sydsverige där o köra pack upp till Järfälla. Vad tror du? Förresten,ska inte DS på mässan? Har inte hört nåt.

JohnnyRocker
2013-01-15, 21:11
Tja!
Jo jag såg det, jag hade lite ironi i det där med gnäll alltså var inte allvarlig eller tog andras på allvar direkt. Men min fråga var seriöst menad, tror vi får svårt att hitta en bättre lösning än den DS fixat och/eller en likadan eldsjäl som honom, så han har mitt fulla stöd, det vet han så jag oroar mig inte för den festen, den blir säker bara större och större för varje år, det är ju originalet!

Men om det finns, vilket jag betvivlar, en till eldsjäl av samma kaliber på HFet som vill dra en till träff/fest (inte samma datum!) så fattar jag inte vad problemet är, fast upplys mig gärna.

Jag kan tycka att det vore ball å bränna runt på olika HF träffar från norr till söder under en sommar om det dessutom går till goda ändamål som barncancerfonden osv. så helgar det medlen liksom ;-) ballare än å göda ngn profiterande barägare och dikena, hehe.

Är det ngn jag räknar med skulle hänga på isf. så är det du Xbones, no problemos :-)

xbones
2013-01-15, 21:26
Tja!
Jo jag såg det, jag hade lite ironi i det där med gnäll alltså var inte allvarlig eller tog andras på allvar direkt. Men min fråga var seriöst menad, tror vi får svårt att hitta en bättre lösning än den DS fixat och/eller en likadan eldsjäl som honom, så han har mitt fulla stöd, det vet han så jag oroar mig inte för den festen, den blir säker bara större och större för varje år, det är ju originalet!

Men om det finns, vilket jag betvivlar, en till eldsjäl av samma kaliber på HFet som vill dra en till träff/fest (inte samma datum!) så fattar jag inte vad problemet är, fast upplys mig gärna.

Jag kan tycka att det vore ball å bränna runt på olika HF träffar från norr till söder under en sommar om det dessutom går till goda ändamål som barncancerfonden osv. så helgar det medlen liksom ;-) ballare än å göda ngn profiterande barägare och dikena, hehe.

Är det ngn jag räknar med skulle hänga på isf. så är det du Xbones, no problemos :-)Ugh,bra talat JR! Men det är ju andra här på Forat som skulle vilja ha träffen någon annanstans. Men har dom tid o förmåga att arra det? Jag vill inte ha träffen i gbg för då får jag köra runt Gbg i några timmar för att få köra till träffenMPD; Men vi är några eldsjälar här som skulle kunna arra det här på Västkusten tror jag.Sen är ju det med en stor sponsor som DS har fixat. Skulle dom ställa upp på annan ort? Eller kanske vi här kunde skaffa några sponsorer. Tror att vi kan det:)! men vi kan ju diskutera detta när vi ses under mässan och vidare på Träffen 2013.

JohnnyRocker
2013-01-15, 21:46
Ugh, ugh tillbaka! Vem fan vill Götlaborg!? Nä tänk en träff längst upp på Dundret (jo jag vet att det fanns en sådan förr, lever den än?), ser du framför dig alla Skåningar, å alla Glenar som ansluter, å alla 99or som försöker haka på, alla V Värmlänningar, Gästrikar, Västerbottningar som dundrar in i Norrland det lär bli sprickbildningar över hela stan men va fan dem ska ju ändå flytta hela bygget, har ja hört. :-)

Om vi int säger till DS när det e dags å stanna så lär han köra hela vägen upp av gammal vana liksom hans hoods.

xbones
2013-01-15, 22:13
Ugh, ugh tillbaka! Vem fan vill Götlaborg!? Nä tänk en träff längst upp på Dundret (jo jag vet att det fanns en sådan förr, lever den än?), ser du framför dig alla Skåningar, å alla Glenar som ansluter, å alla 99or som försöker haka på, alla V Värmlänningar, Gästrikar, Västerbottningar som dundrar in i Norrland det lär bli sprickbildningar över hela stan men va fan dem ska ju ändå flytta hela bygget, har ja hört. :-)

Om vi int säger till DS när det e dags å stanna så lär han köra hela vägen upp av gammal vana liksom hans hoods.Heheh,ja upp där är ju lite långt men i Jämtland nånstans. Ganska i mitten.Jo,dom håller på o flyttar Kiruna.Självklart är Järfälla originalet men frågan är om det finns plats för en HF träff till bland andra träffar? Kan du lägga in en tråd/fråga7röstning om saken?Admin har ju gjort en tråd för inbjudna som är involverade i HF Träffen,men det verkar inte vara nån där.har själv varit där oinbjuden.

DeaDSexY
2013-01-22, 00:12
Tyvärr har jag fått veta för ett tag sedan att ironhorse har lagt ner... Det var sista gången dom körde förra året... Så vi kan inte tajma in festen med dom i år... Så vi får helt enkelt samla kortegen på något annat lämpligt ställe efter vägen...
Jag har fått ett preliminärt datum från MCE nu... Me jag kommer dock inte gå ut med något ännu förrän det är helt spikat... (Får veta säkert om någon dag bara) Däremot kan jag säga att det troligen blir fre-sön i år! ...så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon! ;)
Å ja, Johnny å xboxes, ni får gärna dyka förbi å slå följe upp... Alla andra med för den delen... The more the merrier!

xbones
2013-01-22, 12:24
Tyvärr har jag fått veta för ett tag sedan att ironhorse har lagt ner... Det var sista gången dom körde förra året... Så vi kan inte tajma in festen med dom i år... Så vi får helt enkelt samla kortegen på något annat lämpligt ställe efter vägen...
Jag har fått ett preliminärt datum från MCE nu... Me jag kommer dock inte gå ut med något ännu förrän det är helt spikat... (Får veta säkert om någon dag bara) Däremot kan jag säga att det troligen blir fre-sön i år! ...så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon! ;)
Å ja, Johnny å xboxes, ni får gärna dyka förbi å slå följe upp... Alla andra med för den delen... The more the merrier!Ok,låter bra! Ja man kan ju køra i grupp lite længre!

chrille64
2013-01-22, 19:05
Folk som bor norr om Dalälven brukar vara rädda för några mil på hojen:I:. Lägg träffen var ni vill om jag inte jobbar så kommer jag. fast jag har ju lika långt till Boden som till Göteborg thb;

DeaDSexY
2013-02-05, 23:22
BIGGER, BETTER, FASTER, MORE!!!

Så, nu är äntligen datum spikat... I år blir det en hel helg... Från fredag till söndag! ;) ...den 5-7 Juli... Så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon!
Det kommer även vara flera band som spelar... Jag har kontakt med några olika så det vankas riktigt röj!!
Vi har även fler och större sponsorer i år så det är bara till att ta av hatten för dom som ställer upp för harleyforum och barncancerfonden och gör den här festen (minifestivalen... Kanske HF-Festivalen!?) möjlig...
Så se till nu att boka av allt ni hade inplannerat den helgen å kom istället på årets hojfest!! ...bokningen kommer öppna inom kort!

Ride free!!!

xbones
2013-02-06, 18:15
BIGGER, BETTER, FASTER, MORE!!!

Så, nu är äntligen datum spikat... I år blir det en hel helg... Från fredag till söndag! ;) ...den 5-7 Juli... Så kryssbenan kan lugnt vinna promillebingon!
Det kommer även vara flera band som spelar... Jag har kontakt med några olika så det vankas riktigt röj!!
Vi har även fler och större sponsorer i år så det är bara till att ta av hatten för dom som ställer upp för harleyforum och barncancerfonden och gör den här festen (minifestivalen... Kanske HF-Festivalen!?) möjlig...
Så se till nu att boka av allt ni hade inplannerat den helgen å kom istället på årets hojfest!! ...bokningen kommer öppna inom kort!

Ride free!!! Faaaan vad grymt DSvc; Bokat har det varit sen vi åkte hem sist men nu vet man datum ocksåBanana Ses där Bro!

Huzzi
2013-02-06, 19:02
Hur mycke folk räknas det med? 0-50 50-100 eller 100-1000+? :)

Alunda
2013-02-06, 19:49
DS, jag vet iallafall vem som blåste fram felkod sist..... pardy pk;

Och vi kan väl köra ett uppsamlingsrejs så vi får ihop en mäktig kortege....

xbones
2013-02-08, 19:18
Hoppas att det inte blir bara Heavy Metal band på HFträffen! Kan ju vara lite variation om flera band ska spela eller hur?

slycke
2013-02-08, 19:36
Faan nu låter du lite gammal x-bena men,men lite rocka-billy är ju inte helt fel...som avrundning till all deathmetal...

xbones
2013-02-08, 19:44
Faan nu låter du lite gammal x-bena men,men lite rocka-billy är ju inte helt fel...som avrundning till all deathmetal... Nja,rockabilly går väl an men menade mest gammal hårdrock. -70/-80tal om ni vet vad det varLM;!

BAMSEN3570
2013-02-08, 19:55
Håller med dig....dä ä redig musik för lurarna dä thb;

xbones
2013-02-08, 19:59
Håller med dig....dä ä redig musik för lurarna dä thb; Ja, du tillhör ju också kategorin vuxen ungdomthb;

slycke
2013-02-08, 20:20
Ska bara förtydliga till herrarna att jag är född på 60-talet. Nämligen 1969. Så jag har hört en hel del riktig rock...ha,ha

xbones
2013-02-08, 20:29
Ska bara förtydliga till herrarna att jag är född på 60-talet. Nämligen 1969. Så jag har hört en hel del riktig rock...ha,ha Ok Slycke,godkäntthb;:D

Sanniz
2013-02-08, 21:52
Hoppas att det inte blir bara Heavy Metal band på HFträffen! Kan ju vara lite variation om flera band ska spela eller hur?

Men det är väl bara sådant som räknas på en riktig träff? ro;LM; po; :D

- - - Uppdaterad - - -


Ska bara förtydliga till herrarna att jag är född på 60-talet. Nämligen 1969. Så jag har hört en hel del riktig rock...ha,ha

Rena lammisen ju... tou;

xbones
2013-02-08, 22:18
[QUOTE=Sanniz;65634]Men det är väl bara sådant som räknas på en riktig träff? ro;LM; po; :D

Vet inte vad för träffar du har varit på men normalt på träffar så spelas det ju hederlig rock!

Sanniz
2013-02-08, 22:26
[QUOTE=Sanniz;65634]Men det är väl bara sådant som räknas på en riktig träff? ro;LM; po; :D

Vet inte vad för träffar du har varit på men normalt på träffar så spelas det ju hederlig rock!

Haha... Jag vet att Satyricon och Sabaton är favoriter... Får jag rösta blir det Deathstars...
Och skall man se till arrangörens, så borde han gilla metall med... Bad boy. ;)

Och vad tusan är hederlig rock egentligen?

Sanniz
2013-02-08, 22:32
Xbones... t o m kakaduan gillar det. ;)


http://www.youtube.com/watch?v=PWhxCB0ndJE

LM;

xbones
2013-02-08, 22:36
Xbones... t o m kakaduan gillar det. ;)


http://www.youtube.com/watch?v=PWhxCB0ndJE

LM; Ok,men jag är ingen kakadua som tur är:D Har den fått välja själv tror du?LM;

Sanniz
2013-02-08, 22:37
Ok,men jag är ingen kakadua som tur är:D Har den fått välja själv tror du?LM;

Klart den får... bara den får godis sedan.:D

xbones
2013-02-08, 22:39
Klart den får... bara den får godis sedan.:DJag kan lyssna på skiten mot en back öllol;

Fullsize
2013-02-09, 09:13
Jag kan lyssna på skiten mot en back öllol;
LM;ro;

xbones
2013-02-10, 02:27
Lite tunnt med intresse?

DeaDSexY
2013-02-15, 21:38
Jag försöker rodda med bandbokningar till höger och vänster... Och det kommer inte bara vara metal... (Sanniz, vadå? Vem? Jag? Metal? ....nääääääää.... :P ) ...jag tyckte förra året var mest rock n roll... Men Jaja, om jag bara får ihop det jag tänkt så kommer det vara 'softare' band än förra året med! ...så den back du dricker x-bena, är bara för promillebingon! ;) ...du hinner nog somna till ace of spades oxå ska du se! ;) (eller är det för 'metal'?)

xbones
2013-02-15, 22:23
Jag försöker rodda med bandbokningar till höger och vänster... Och det kommer inte bara vara metal... (Sanniz, vadå? Vem? Jag? Metal? ....nääääääää.... :P ) ...jag tyckte förra året var mest rock n roll... Men Jaja, om jag bara får ihop det jag tänkt så kommer det vara 'softare' band än förra året med! ...så den back du dricker x-bena, är bara för promillebingon! ;) ...du hinner nog somna till ace of spades oxå ska du se! ;) (eller är det för 'metal'?) Du gör ett kanonjobb Andreas men menade bara att det kunde vara lite variation under två dagar.Lyssnar på allt oavsett!

robbbull
2013-02-16, 10:15
Ska det dammas rejält så fixa ett baktaktsband finns inget som får igång höfter o ben som detBananaÅker på en hel del hojapartyn o dom som har ett baktaktsband eller DJ är där det dansas natten långSmokeTillochmed dom tuffaste tuffingarna svajar med:D
Något jävla coverband som spelar sweet home alabama får bara fulla losers o bröla med FY FANpk;

- - - Uppdaterad - - -


http://www.youtube.com/watch?v=U-Vr2ypR__Q

xbones
2013-02-16, 11:16
Ja,det finns väl lika många smaker som deltagare:I:

Vajtan
2013-02-16, 11:54
Fulla losers som brölar e inte fy skam.....:I:


http://youtu.be/OYjZK_6i37M

xbones
2013-02-16, 12:28
[QUOTE=Vajtan;66083]Fulla losers som brölar e inte fy skam.....:I: thb; Vajtan! Förresten,vad är en loser Robbbull?

Harleyman1
2013-02-16, 19:25
Mariestad är väääääldigt centralt :)


Håller med Löfgen på Torsö kanske!!!!!????? br;

robbbull
2013-02-17, 10:07
http://www.youtube.com/watch?v=ccYwL-lGZwY
BARA BOKA IN SVIN BRASmoke

hasse diesel
2013-02-17, 11:33
En som brölar såklart:I:
Förresten,vad är en loser Robbbull?

xbones
2013-02-17, 12:28
En som brölar såklart:I: Åååååfaaaan! Hade jag tamejfan ingen aaaaaaaning om! Men då är det väl Dömetall band som menas? Det är ju bara bröööl!

robbbull
2013-02-17, 12:31
En som brölar såklart:I:
GP;

JohnnyRocker
2013-02-17, 12:58
Är barn av min tid, DJs ger alla lite av varje. Har aldrig varit på en bra mc-träff där musiken tilltalat alla, för det ska man åka hoj till konserter istället. Kan det inte vara en bra grej att ha lite besökare på "scenen" istället? pl;

xbones
2013-02-17, 14:07
O andra sidan åker jag inte på träffar för att lyssna på musik! Åker för åkandets o den sociala bitens skullthb; Som JR säger så kan man åka på konsert istället!

robbbull
2013-02-17, 14:30
Jag ville bara ge ett tipps till en shysst fest:DStruls mälarenrunt party är väll ett jävligt bra exempel rock o blues på logen oså baktakts boden fullt ös på både ställenar0ckBanana

xbones
2013-02-17, 14:46
Jag ville bara ge ett tipps till en shysst fest:DStruls mälarenrunt party är väll ett jävligt bra exempel rock o blues på logen oså baktakts boden fullt ös på både ställenar0ckBananaGP;

hasse diesel
2013-02-17, 19:09
thb;

hegtor
2013-02-26, 09:50
Et märke med hva du heter på forumet kan vara bra att ha på HF-träffen.
https://lh3.googleusercontent.com/-JsoZGcHfbfE/USx0tY62LuE/AAAAAAAAA80/6CBqk9xoP98/s299-c/Badge

70,-SEK herfra (inkl. frakt) ; http://www.ebay.com/itm/221123835605?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Visit store för andra varianter.

xbones
2013-02-26, 18:43
Et märke med hva du heter på forumet kan vara bra att ha på HF-träffen.
https://lh3.googleusercontent.com/-JsoZGcHfbfE/USx0tY62LuE/AAAAAAAAA80/6CBqk9xoP98/s299-c/Badge

70,-SEK herfra (inkl. frakt) ; http://www.ebay.com/itm/221123835605?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Visit store för andra varianter. Eller ha Forumhoodie med nickname o HF Riders på:D Har själv en sån.

oggy69
2013-02-26, 19:16
Jag åker alldrig på MC träffar får inte det för mamma...

xbones
2013-06-02, 22:43
Det börjar o dra ihop sej till Forumträff! Vi är några från Gbg och HF Riders som åker dit. Planen för några är att åka redan på torsdagen till Slycke utanför Linköping o möta upp Johan o Andreas(DeadSexy o huvud ansvarig för fträffen) och vänta på resten till på fredagen. Tälta eller ta in på några stugor eller nåt över natten och dra vidare tillsammans. Kom igen med förslag om detta folks!

slycke
2013-06-03, 05:22
Tälta hemma hos mig pardy välkomna

BambiGBG
2013-06-03, 08:37
Vi tältar hos slycke om de e okej. Åker på Torsdagen för gubben fixade ersättare till kranen. När , var ska vi mötas upp ??

xbones
2013-06-03, 17:26
Tälta hos Slycke passar mejthb; Vi kan väl bestämma träffpunkt och tid efter midsommarstöket. Men utgångspunkt från Dukared är väl ok. Kan Bambi o Sten ta ut en rutt för torsdagen!

sten
2013-06-04, 12:05
Jodå, tidig morran, hyfsade vägar, mat,röka, bensprattel, heldag, passar det?

xbones
2013-06-04, 12:06
Jodå, tidig morran, hyfsade vägar, mat,röka, bensprattel, heldag, passar det? Klart som korvspadro;

BambiGBG
2013-06-04, 15:56
Vågar vi lämna det åt flykt ??? wa;
Sist hittade han ju inte ens hem frv;
hahaha.
Nej han kan allt om han vill min kyss... Han får ta fram mc kartan.
Tror vi får gå igenom våran camping utrustning här var två år sen vi var ute nu. D;

xbones
2013-06-04, 19:44
Vågar vi lämna det åt flykt ??? wa;
Sist hittade han ju inte ens hem frv;
hahaha.
Nej han kan allt om han vill min kyss... Han får ta fram mc kartan.
Tror vi får gå igenom våran camping utrustning här var två år sen vi var ute nu. D; Skriv en fusklapp med etapperthb; Hem hittar man ju alltid och det är ju inte det viktigasteLM;

xbones
2013-06-07, 17:41
Efter många om o men angående träffpostern som Walktheline har tagit fram så har jag provat och laserbränna ett par olika versioner idag. Fick (min kollega) fram en sjysst plakett som kommer att göras i tre ex. En till Deadsexy som har gjort allt för träffens existens,en till MCE som står för faciliteterna och en som lottas ut som förra åretthb;

Fritte
2013-06-09, 22:39
En liten fråga :I: När är sista dagen för att anmäla sig till HF träffen?

xbones
2013-06-09, 23:42
En liten fråga :I: När är sista dagen för att anmäla sig till HF träffen?Tror Deadsexy sa två dagar före. För att han skulle få in anmälningsavgiften till fredagen. Det finns en tråd om det på träffar tror jag.

Fritte
2013-06-10, 12:11
Låter bra, då ska det fixas så snart som möjligt. Denna träff vill jag inte missa thb;. Hakar på Slycke och resten av söder folket upp. Hej hopp vc;

xbones
2013-06-10, 23:05
Nice Frittethb;Hoppas att vi blir ett gäng från Slycke
MPD;MPD;MPD;MPD;MPD;

Ozzy
2013-06-15, 23:21
Läser lite bakåt men hittar inte... Vart blir den, när?

Aaah fanns en annan tråd! :Y

slycke
2013-06-26, 22:00
Nu kommer några viktiga frågor:
Vilka kommer upp på torsdagen, ja till Slycke alltså?
När är det planerat att resa från mig på fredagen?
Och vilka tänker haka på från mig på fredagen/ vilka vill haka på längst vägen?

xbones
2013-06-26, 22:12
Nu kommer några viktiga frågor:
Vilka kommer upp på torsdagen, ja till Slycke alltså?
När är det planerat att resa från mig på fredagen?
Och vilka tänker haka på från mig på fredagen/ vilka vill haka på längst vägen? Xbones,Bambi o Sten, Epa23 från Gbg kommer iaf på torsdag till Slycke! Avfärd från Slycke på fredagen tar du dej av Johan:D!

xbones
2013-06-27, 23:47
Tjena! Verkar som att många nya medlemmar har anmält sej på HF Träffen. Som sagt så är vi några från Gbg som åker på torsdagen med stopp i Jönköping för att dra vidare till Slycke. Är det några som hakar på så hojta till härW;

Fritte
2013-06-28, 03:45
Jag ska med! Rock on Dudes. :-)