handdator

Visa fullständig version : Motogadget Speedo tiny



Pirre
2012-11-06, 23:07
Är det någon som har erfarenheter eller kopplat in denna på oem speedsensorn. Ska funka om jag fattat rätt.
http://motogadget.com/en/analog-gauges/analog-speedo-tiny/motoscope-tiny-49-mm-analog-tacho.html


Har en Rocker C-08

admin
2012-11-06, 23:25
Är inte säker att den funkar på den mätaren/din hoj men Motogadget har en adapter som heter m-Can. Denna kopplas emellan håden och deras mätare så allt funkar. För HD 2004-upp.
Borde finnas på Motogadgets sida.


motogadget m-Can AdapterHarley-Davidson motorcycles built 2004 or later are equipped with an OBD interface (On-Board Diagnosis) as a 3-pin plug-in connection. Using the m-CAN adaptor, which is simply plugged into this connector, motogadget instruments can directly read out data such as speed, engine speed and MIL (Malfunction Indicator Light) from the motorcycle data bus. There is no longer any need to install and connect sensors for speed and engine speed.
The m-CAN only consists of a tiny, fully moulded box, an OBD connector and a connecting cable of sufficient length. It is resistant to vibrations and the elements. The electronics are protected against voltage peaks. Its function is ensured down to 5V vehicle voltage.

http://www.adrenalinmoto.co.uk/prods/images/140_2.jpg

Pirre
2012-11-07, 18:46
Ahh så långt e jag med admin, har du installerat något ifrån Motogadet på någon hoj??? Pallar inte med om det blir massa strul med larm eller dylikt, då får jag leva med min koloss till hastighetsmätare.

mrzigzag
2012-11-13, 18:22
jag kör men en motoscope mini på triken med en m-can adapter imellan. Hur enkelt som helst att koppla in och har inte strulat nåt heller.
Men då har jag inte larm etc på min heller. Dock har jag inte kollat felkoderna sen jag kopplade in den.

Peter08
2014-08-28, 21:44
Jag har kopplat in en Tiny på min ombyggda fatboy-01 och fått allt att fungera utom själva hastighetsmätaren. Inget strul med mitt larm iaf.
Enligt motoscope är allt rätt kopplat så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

The Dude
2014-08-29, 21:02
Jag har planer på att montera en Tiny på min softail-chopper. Men visst kopplar du den direkt mot givaren på växellådan?
Om det är rätt kopplat för dig och den inte funkar så kanske hastighetsmätaren är paj.....eller?