handdator

Visa fullständig version : Kuryakyn - varför så dåligt?

admin
2012-11-01, 10:13
Det klagas enormt mycket på delar från amerikanska Kuryakyn (http://www.kuryakyn.com/) till höger och vänster. Blev därför nyfiken på vad dina erfarenheter är av deras delar, är det bra eller skit eller är det dåligt för att andra tycker det?

Jag personligen har bara köpt en tutkåpa en gång för längesedan, den var ful(smaksak) men annars inget konstigt.

Skriv gärna en rad eller två, bra eller dåligt och varför.

Lasse.S
2012-11-01, 10:26
Kvaliten kan jag inget säga om men smaken är ju som baken delad, inte allt med mycket är extremt fult, för mycket bling bling enligt mig.

Broder Dalton
2012-11-01, 10:40
OK

Deras HyperCharger luftrenare= Kasst flöde /trångt runt filtret, fåniga flappar som ska gå på vaakum
Har testat detta på bänk 3-4 gånger med / utan luftren och jämfört med ex S-E och S&S
"+ 10 hästar" My Ass.... Som Tammi sa: "Bästa sättet att loosa 7 hästar"

Övrigt: Handtag där kromlister släpper, bakljus med usel passning , fotpinnar med drakar som ramlar isär etc etc etc

Sen ser ju det mesta förjävligt ut dessutom....

stroker49
2012-11-01, 11:30
Ja, smaken är ju olika. Vill man sätta dit vulgärt bling så är det ju upp till var och en. Men vad som jag inte gillar är när man gör tekniskt dåliga produkter.
Hypercharger!

Det bästa man kan säga om dessa är att det sitter ett typ KN-filter i dessa dyra burkar.

Men naturligtvis kan man förstöra även denna enda positiva detalj. Man har nu något som heter "Stinger Trap Door" och en variant som heter "Pro-R HyperCharger". Där öppnar man upp luftburken och sätter dit ett skumgummifilter!

Ja, mycket möda går åt att göra kromade grunkor och ge dem häftiga namn.

Niko
2012-11-01, 12:08
Jag kikade lite efter ljusramper och annan belysning och krom till Electran i somras.
Och allt ser ju riktigt förjävligt ut! Rena rymdskeppsbelysningen...
Rent designmässigt verkar alla delar vara designade för vulgära amerikaner och galna japaner som ser symbolik i allt med konstiga tecken på.

På Super Gliden jag hade för några år sedan som jag byggde om hade jag handtag, fotpinnar, backspeglar och lite annat bling från Küryakyn, och det tyckte jag var snyggt och det verkade vara skaplig kvalitet på kromet då i alla fall.

Jag har faktiskt en Küryakyn-grej på Electran!
-En knapp som ersatte låset på tanklocket. Och den gör sitt jobb. ;)

Lars Nilsson
2012-11-01, 12:29
Men naturligtvis kan man förstöra även denna enda positiva detalj. Man har nu något som heter "Stinger Trap Door" och en variant som heter "Pro-R HyperCharger". Där öppnar man upp luftburken och sätter dit ett skumgummifilter!

En liten fråga bara.
Jag körde alltid med skumgummifilter på crossen och då mest på sandbana och fick aldrig nåt skit förbi, på vilket sätt är ett skumgummifilter sämre menar du?

stroker49
2012-11-01, 12:53
Alla tre filterttyperna är bra, på lite olika sätt. Papper, skumfilter och bomullsfilter.

Bomullsfilter är bra för att de filtrerar bra och inte hindrar luftflödet även när de börjar bli lite skitiga. När de blir riktigt skitiga börjar de naturligtvis att flöda riktigt dåligt. De kräver dock rätt vård och är dyrast.

Pappersfilter är jättebra faktiskt. I all fall om de är rätt dimensionerade. De är billiga och man byter bara ut dem vilket är ekonomiskt, speciellt på verkstäder.

Skumfilter är billiga, de kan hålla stora mängder lort vilket är suveränt för off road användning. Hindrar luftflödet när de blir skitiga och kräver mycket tvättande och oljande. Men en mycket bra lösning för crossar och endurohojjar.
Skall man ha ett billigt och servicekrävande skumfilter så verkar det konstig att inte bara sätta dit ett sådant inne i kåpan som filtrerar all luft IMHO.

När det gäller HyperCharger tycker jag faktiskt att de ser lite coola ut. Men de är ju svindyra och de där vacuumopererade spjällen har ju ingen vettig funktion.

Det snackas mycket om luftflöde, men bara det inte hindrar för mycket och är motorns flaskhals spelar det ju ingen roll om det är två gånger eller tre gånger för stort. Originalfiltren är restriktiva för att klara ljudkraven. Sätter man bara dit en vettig luftburk med ett vettigt filter finns inget mer att göra. Våra gödselpumpar till motorer är ju oftast på långt under två liter och nästan aldrig över 100 hk. Titta hur stort luftfiltret är på en Toyonda med 2 litersmotor så förstår man att det inte behövs så mycket för att få det att bli bra på en hoj.

Sedan kan man sätta dit tvådelade rör med koniska filter och all möjlig lustig design som går att sälja med mördande reklam. Man måste på vissa tom sätta dit en liten regnjacka!! Jag menar, ett luftfilter osm inte tål lite regn. I vårt klimat..........!

gronvit
2012-11-01, 13:00
Kuryakyn=dyrt och fult kort och gott.
vet inget om kvaliteten, men varför betala dyrt för något som ser vulgärt och billigt ut.

stroker49
2012-11-01, 13:34
Ja, det mesta är väl bara skräp. I så fall är väl Kuryakyn bättre en mycket annat men också dyrt.
HD original är bra. S&S, Jims, ISR, Tolle och en del annat är hyfsat men mycket annat är ju rena skräpet. Ofta får man börja med att modifiera, slipa, svetsa på grejjorna för att det skall gå att använda skiten. En gång köpte jag en piratluftrenare som bara gick att använda som mall för att göra en riktig själv.

Lasse.S
2012-11-01, 13:53
Men man kan bli rätt fundersam när man ser att original fälgen från min 2012a Nighster är Made in Italy och inte är lackerad invändigt och har rostat

Ja, det mesta är väl bara skräp. I så fall är väl Kuryakyn bättre en mycket annat men också dyrt.
HD original är bra. S&S, Jims, ISR, Tolle och en del annat är hyfsat men mycket annat är ju rena skräpet. Ofta får man börja med att modifiera, slipa, svetsa på grejjorna för att det skall gå att använda skiten. En gång köpte jag en piratluftrenare som bara gick att använda som mall för att göra en riktig själv.

Jonasbaggen
2012-11-01, 16:37
Det mesta är nog sagt redan via andra under dagen och kan bara instämma med PTB59, Onatop samt andra.

Sanniz
2012-11-01, 18:40
Jag är i alla fall nöjd med det bling bling jag haft på triken... Det har i alla fall tålt mer än vissa originaldelar hittills åtminstone. Plus att visst är smaken som baken, delad.
Men om ni inte råkar gilla Küryakyn, så behöver ni ju inte skaffa det heller, eller hur?
Och inte behöver ni spy galla för att det finns de som gillar det...
Jag är varken jänkare eller japan, men jag lär nog sätta på något därifrån på nästa hoj... Troligen handtag och throttle, som jag vart supernöjd med och passar mig.

För inse, alla gillar inte heller aphäng och annat, som vissa av er andra går igång på... ;)

stroker49
2012-11-01, 18:40
@PTB59: Jag har ingen erfarenhet av nyare originalhojjar. Min gamla hoj är en FLH från 1977 och den har inga proeblem ännu. Men den är ju från den gyllene AMF-eran.

Sanniz
2012-11-01, 18:42
@PTB59: Jag har ingen erfarenhet av nyare originalhojjar. Min gamla hoj är en FLH från 1977 och den har inga problem ännu. Men den är ju från den gyllene AMF-eran.

Det är någon gång efter 2005, som krom och sådant på original harley delar blev rena skiten... Kromet reser sig, oavsett hur noggrant du sköter det.

- - - Uppdaterad - - -

Och inget blir bättre än vad man betalar för. Även Küryakyn har säkerligen olika varianter med, precis som andra märken. Dock innebär det ej automatiskt, att dyrast är bäst.

admin
2012-11-01, 18:52
Så man kan sammafatta det hela såhär?

De är ganska dyra, men kvaliten är överlag bra. Det är mest deras design som inte tilltalar alla.

Sanniz
2012-11-01, 18:56
Så man kan sammafatta det hela såhär?

De är ganska dyra, men kvaliten är överlag bra. Det är mest deras design som inte tilltalar alla.

Jag kan ju inte svara för allt de gjort. Men ja, det är dyrt, men gillar man ett visst stuk då är man ju beredd att betala med? Eller hur?

CC10
2012-11-01, 21:33
har haft en del Kuryakyn prylar och kvaliten tycker jag är helt ok, det enda som gått sönder var ett par dioder i baklyset och det fixades på garantin. Har haft Kuryakyn mörktonat diodbaklyse på 3 hojar sen -06 och det är den enda Kuryakyn delen på nuvarande hojen.
märks det att jag inte direkt gillar HDs original gristryne?

Adrenaline
2012-11-01, 22:26
Har aldrig gillat sånt som alla andra har. Så därför har jag jag aldrig ägt nått kurry kurry bling.
Köpte ett framflytt från SJP till min dyna jag hade och det var iaf kanon kvalité!

Lars Nilsson
2012-11-01, 22:34
Küryakyns packväskor är kanon.
Bästa kvaliteten jag sett på sådana.
Deras skruvar är oftast försedda med loctite direkt på skruven.
Alla deras grejer håller jäkligt hög kvalitet överlag.
Det man bör/ska göra är att köra med gängtapp/snitt på kromade gängor då kromet oftast gör gängorna orena och risken för skurna gängor är överhängande då materialet allt som oftast är aluminium och krom är HÅRT.
Sen kan man tycka att det är smaklöst eller vad som helst, men så e det ju med smak.
Grejer som deras speedtab http://www.jcmotors.com/images/PRODUCT/medium/JCM-9037KURY.jpg
http://www.slickcustoms.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/0/9037-1.jpg
har jag på min hoj och är både smart och snyggt.
Zombie levers har jag oxåhttp://xchoppers.com/images/7411-1.jpg
Scythe backspeglar med.....http://www.kuryakyn.com/images/item/Large/1449-2.jpg
Sen får folk tycka va fan de vill, jag gillar det iaf.

hegtor
2012-11-02, 08:00
Jeg har hatt stor moro av å se hvordan noen ser ned på Kuryakin og Kina-skrot som det også er kalt. For min egen del har jeg aldri kjöpt noe fra Kuryakin,men jeg kjöpte en motorsykkel hvor tidligere eiere har lagt igjen store deler av inntekten hos Kuryakin. För jeg ble medlem på dette forumet så hadde jeg ikke tenkt på at Kuryakin ikke var akseptert innen visse deler av Harleymiljöet,og vet dere hva? .. det driter jeg i.. Den dagen jeg kritiserer hva DU har kjöpt til DIN motorsykkel kommer aldri.. tverimot vil jeg si at den er kul selv om det er noe man har kjöpt fra Biltema eller det er noe man har brukt en vinter på å file til selv fra en metallbit.

Helt siden 60-tallet har Harley Davidson användt deler produsert i Asien.. toppen var på 80-tallet hvor nesten alt var produsert ute av USA.
Idag produseres chrommet i Kina,stötdämperne i Japan (på Honda-fabrikken),sadler i Indonesien,pakningar og tetningsringer i Kina,ledningsnetttet i Mexico osv..

Made in USA betyr bare at motorsykkelen er satt sammen i USA og din neste MC fra HD kan väre "Made in India" da fabrikken i Haryana som åpnet i 2010 stadig blir större.

Så.. Er alt som er produsert i Kina skrot? Jeg sier bestemt nei.. men selvsagt er mange kopiprodukter skrot. Når noen pisser på Kuryakin og samtidig anbefaler å kjöpe en del hos Bikeline kan man si man er "a spanner short of a toolbox". En av mine andre hobbyer er Hi-end HiFi.. mange år har jeg foretrukket kinesiske produkter.. ikke for pris,men for kvalitet. Ta en titt i et hifi-magasin og les tester.. om testvinneren ikke er kinesisk,så er sjansen for at produktet er produsert i kina svärt höy.
Selv har jeg hatt en forkjärlighet til Cayin forsterkere og til Shanling CD-spillere. Akkurat nå har jeg denne:

http://www.vickers-hifi.co.uk/images/shanling/SHANLING_CDT100C.JPG

En testvinner som er langt fra Shanlings dyreste eller beste produkt, ...de har brukt det aller beste av egenproduserte deler og i tillegg drivverk fra Philips,laser fra Sanyo og DAC konverteren er en 24bit Burr & Brown. Rekken av kinesiske höykvalitetsprodukter er laaaaaaang og man kan ikke i generelle termer stemple alt fra kina som skrot og man må vurdere hvert enkelt produkt hver for seg og mitt tips er at Kuryakin kommer bedre ut av det enn Bikeline.

Så min konklusjon er; Skit i hva andre tycker och tänker och köp det du gillar.

Lasse.S
2012-11-02, 08:52
Tror nog att dom flesta hänger upp sig på bling blinget och inte kvaliten

Jeg har hatt stor moro av å se hvordan noen ser ned på Kuryakin og Kina-skrot som det også er kalt. For min egen del har jeg aldri kjöpt noe fra Kuryakin,men jeg kjöpte en motorsykkel hvor tidligere eiere har lagt igjen store deler av inntekten hos Kuryakin. För jeg ble medlem på dette forumet så hadde jeg ikke tenkt på at Kuryakin ikke var akseptert innen visse deler av Harleymiljöet,og vet dere hva? .. det driter jeg i.. Den dagen jeg kritiserer hva DU har kjöpt til DIN motorsykkel kommer aldri.. tverimot vil jeg si at den er kul selv om det er noe man har kjöpt fra Biltema eller det er noe man har brukt en vinter på å file til selv fra en metallbit.

Helt siden 60-tallet har Harley Davidson användt deler produsert i Asien.. toppen var på 80-tallet hvor nesten alt var produsert ute av USA.
Idag produseres chrommet i Kina,stötdämperne i Japan (på Honda-fabrikken),sadler i Indonesien,pakningar og tetningsringer i Kina,ledningsnetttet i Mexico osv..

Made in USA betyr bare at motorsykkelen er satt sammen i USA og din neste MC fra HD kan väre "Made in India" da fabrikken i Haryana som åpnet i 2010 stadig blir större.

Så.. Er alt som er produsert i Kina skrot? Jeg sier bestemt nei.. men selvsagt er mange kopiprodukter skrot. Når noen pisser på Kuryakin og samtidig anbefaler å kjöpe en del hos Bikeline kan man si man er "a spanner short of a toolbox". En av mine andre hobbyer er Hi-end HiFi.. mange år har jeg foretrukket kinesiske produkter.. ikke for pris,men for kvalitet. Ta en titt i et hifi-magasin og les tester.. om testvinneren ikke er kinesisk,så er sjansen for at produktet er produsert i kina svärt höy.
Selv har jeg hatt en forkjärlighet til Cayin forsterkere og til Shanling CD-spillere. Akkurat nå har jeg denne:

http://www.vickers-hifi.co.uk/images/shanling/SHANLING_CDT100C.JPG

En testvinner som er langt fra Shanlings dyreste eller beste produkt, ...de har brukt det aller beste av egenproduserte deler og i tillegg drivverk fra Philips,laser fra Sanyo og DAC konverteren er en 24bit Burr & Brown. Rekken av kinesiske höykvalitetsprodukter er laaaaaaang og man kan ikke i generelle termer stemple alt fra kina som skrot og man må vurdere hvert enkelt produkt hver for seg og mitt tips er at Kuryakin kommer bedre ut av det enn Bikeline.

Så min konklusjon er; Skit i hva andre tycker och tänker och köp det du gillar.

xbones
2012-11-02, 09:52
+1 Hegtorthb;

hegtor
2012-11-02, 10:02
Tror nog att dom flesta hänger upp sig på bling blinget och inte kvaliten

Vel.. når man kjöper en motorcykel som orginalt ser ut som en dårlig pyntat julgran är det väl inte helt fel att sätta "en stjärna i toppen"..

For man kjöper väl inte en Harley för att undvika märksamhet? Eller?

Lasse.S
2012-11-02, 10:21
Jag köper/kör H-D till 70% för den 45 gradiga motorns skull och 30% för att jag gillar att skruva o förbättra den.
väcka uppmärksamhet kan jag göra på annat sätt det behöver jag inte hojen till.

Kuryakyn är väl made in USA vad jag vet också och frågan är väl inte från villket land det kommer ifrån?

Vel.. når man kjöper en motorcykel som orginalt ser ut som en dårlig pyntat julgran är det väl inte helt fel att sätta "en stjärna i toppen"..

For man kjöper väl inte en Harley för att undvika märksamhet? Eller?

Jörgen Karlsson
2012-11-02, 11:19
Jag köper/kör H-D till 70% för den 45 gradiga motorns skull och 30% för att jag gillar att skruva o förbättra den.
väcka uppmärksamhet kan jag göra på annat sätt det behöver jag inte hojen till.

Kuryakyn är väl made in USA vad jag vet också och frågan är väl inte från villket land det kommer ifrån?

Du har förmodligen levererat dagens mest självinsiktsfulla inlägg ;)

Lasse.S
2012-11-02, 11:29
:D
:I:
Du har förmodligen levererat dagens mest självinsiktsfulla inlägg ;)

hegtor
2012-11-02, 13:59

Du har rett i at Kuryakin er amerikansk. (eid av Tom Rudd som för han startet Kuryakin eide Drag Specialities).
Hovedkontoret finnes i USA og likeledes befinner designerteamet seg der,men du bommer med "made in USA".
Som enhver smart forretningsmann har Tom Rudd outsourcet produksjonen og selv om jeg har gjort flere sök på nettet for å finne hvor det produseres har jeg ikke hatt hellet med meg så jeg tok en telefon til en kjenning i Norge som gikk litt i hyllene og sjekket opprinnelse direkte på produktene han hadde på lager og bla. var det produsert på Taiwan (Kina),Filippinene,Brasil,Portugal og Israel altså i lavkostland.

Så Kuryakin er amerikansk på samme måte som Ikea er svensk.

Kenny
2012-11-02, 16:36
GP;
Kuryakyn driver
Favorite colors black and chrome

Sanniz
2012-11-02, 17:39
Varför kan inte surisar som inte gillar bling bling och/eller kuryakyn strunta i att beklaga sig?
Alla gillar inte mattsvarta hojar... eller annat som en del av er andra föredrar.

Nu måste jag retas och lägga in lite bling bling.. Inte kanske kuryakyn i sig, men det gnistrar. :D

Världens enda bling bling sportster???

http://www.youtube.com/watch?v=1LejdPAlhI0

Lite andra bilder...

http://img3.etsystatic.com/000/0/6153603/il_fullxfull.235887707.jpg

https://www.devasbling.com/devastore/images/uploads/Skull%20horn%20cover%20(4).jpg

https://www.devasbling.com/devastore/images/uploads/DOT/DOT%20HD%20helmet%20full1.jpg

https://www.devasbling.com/devastore/images/uploads/Street_Glide_(5).jpg

http://girlsouth.com/images/New%20Folder/Skull_Helmet_Patch.jpg

Sanniz
2012-11-02, 17:46
https://www.devasbling.com/devastore/images/uploads/Sportster11_(2).jpg

Och så lite Kuryakyn...

http://www.cyclesolutionsonline.com/cat_img/34-013.jpg

http://image.baggersmag.com/f/27346651/1002_hrbp_21_z+kuryakyn+zombie_infinity_horn_cover .jpg

http://www.directcycleparts.com/images/kuryakyn_lighted_bat_lashes.jpg

Lasse.S
2012-11-02, 18:25
Det är ju en tråd som var tänkt för att uttrycka sina åsikter Sanniz, alla tycker inte lika och det har inte med känslor att göra sur eller glad alltså ;)

Sanniz
2012-11-02, 18:39
PTB59... Det är skillnad på att kommentera bra eller dåligt av erfarenhet för att i stället dissa alla som inte gillar samma saker som dig.. men visst ja, glömde, vi andra är ju inte "riktiga bikers i din värld". *obs... cynism*

Broder Dalton
2012-11-02, 19:27
Softail med minst 480 bakdäck, Kurrejuckin handtag i form av nakna tjejer, K-J döskalleluftrenare med lysande ögon,
krydda med lite illa motivlackade motiv ur Sagan Om Ringen och nakna brudar, lägg en stor pytonorm på hojen och bind
en pitbull bredvid och du har en klockren vinnare Peoples Choice på Elmia....

Lasse.S
2012-11-02, 19:34
Skillnaden på mig och många andra (obs inte alla) är att jag vågar skriva vad jag tycker, 90% låter bli och hur kul är det i ett forum skala 1-10? noll tycker jag för då får vi aldrig ett levande forum. Och ja, jag tycker inte automatiskt att man är en Biker bara för man äger en H-D och kör en sväng under sommaren men för det behöver man ju inte vara sämre människa för det.
Jag tyckte det var kul att träffa dig Sanniz och se hur du körde triken med hela kroppen men jag gillar inte alla åsikter du har och det är ömsesidigt är ju helt klart men hur många av alla man umgås med tycker exakt lika ??????

- - - Uppdaterad - - -

lol;
Softail med minst 480 bakdäck, Kurrejuckin handtag i form av nakna tjejer, K-J döskalleluftrenare med lysande ögon,
krydda med lite illa motivlackade motiv ur Sagan Om Ringen och nakna brudar, lägg en stor pytonorm på hojen och bind

Jonasbaggen
2012-11-02, 19:36

Ja jävlar....där satt den..LM;LM;LM;

xbones
2012-11-02, 19:38
Eller dito Dynalol;

hegtor
2012-11-02, 19:43
Så hvem er disse "bling" produsentene.. Tom Rudd hörte man om förste gang tidlig på 60-tallet da han kjörte dragracing og var mekaniker for Harley Davidsons Leo Payne som er et ikon innen fuel-racing. Det ikke Rudd selv plukket opp av tips for å öke ytelse ansatte han andre med innsikt som f.eks performance developer Mike Roland.

"Among the many things Mike brings to the plate is a racing career that’s pretty difficult to rival. He started out racing top gas with a street bike back in 1981 — a shovelhead that ran 7.32 at 184 mph! He became an American Motorcycle Racing Association (AMRA) national champion in the B Fuel division in 1989, and was the first man to ever run 190 mph in the quarter-mile. To be specific, Mike ran 199.68 mph in 7.04 seconds."

Mike gjorde dengang alt selv.. designet delene,bygde dem,trimmet og kjörte..

Kuryakin er idag hovedsponsor for flere team innen dragracing (NHRA Full Throttle Drag Racing Series Team) og i AMA pro Vance&Hines XR1200 series.

De har egne performance-kit til de aller fleste Harley (wild thing performance og perfect storm).

Det er jo beklagelig at mennesker som burde vite bedre nå egner livene sine til å produsere "bling",men i det minste har de forstått at Black "bling" også er mulig å dytte på de som ikke har bedre vett :D
http://www.kuryakyn.com/Harley/Black

xbones
2012-11-02, 20:21
Ja,det fanns ju sjyssta svarta grejerthb;

Henrik Forslund
2012-11-02, 21:43
Skillnaden på mig och många andra (obs inte alla) är att jag vågar skriva vad jag tycker, 90% låter bli och hur kul är det i ett forum skala 1-10? noll tycker jag för då får vi aldrig ett levande forum. Och ja, jag tycker inte automatiskt att man är en Biker bara för man äger en H-D och kör en sväng under sommaren men för det behöver man ju inte vara sämre människa för det.
Jag tyckte det var kul att träffa dig Sanniz och se hur du körde triken med hela kroppen men jag gillar inte alla åsikter du har och det är ömsesidigt är ju helt klart men hur många av alla man umgås med tycker exakt lika ??????

- - - Uppdaterad - - -

lol;

Jag hoppas du kommer på hf festen nästa år så man får en bild av dig o förhoppningsvis blir den fantastiskt o vi skålar i goda vänners lag. För här på forat lyckas du ta mig F#N reta upp minst 1 var och varanna dag. Däribland mig. Trevlig helg och lycka till med ditt plåtarbete.

Sanniz
2012-11-02, 22:09

Och på med en naken brud... Weee... Och där fick vi bikes and babes tråden... så jag tror inte bling bling är så farligt, som de flesta "icke dyrkare" i denna tråd betingar... tou;

Lasse.S
2012-11-02, 22:23
Skål på dig fenrik ;) jo så är det nog att jag ä r rätt bra på retas men är en rätt snäll av mig irl ;) men om jag skall vara ärlig tycker jag många svar o kommentarer inte lockar fram den bästa sidan av alla heller ;)
Party är ju kul så vem vet kanske dyker man upp :)

Jag hoppas du kommer på hf festen nästa år så man får en bild av dig o förhoppningsvis blir den fantastiskt o vi skålar i goda vänners lag. För här på forat lyckas du ta mig F#N reta upp minst 1 var och varanna dag. Däribland mig. Trevlig helg och lycka till med ditt plåtarbete.

Jörgen Karlsson
2012-11-02, 23:04

+10. Airbrushade vikingaskepp och blåtonade vargar som ylar mot månen brukar också gå hem i stugorna.

Fö. vart jag så sjukt besviken när jag såg Sagan om ringen. Där satt jag bänkad, vattenkammad och förväntansfull i hopp om ett stycke industrihistoria, Från enkla vattenpumpstätningar av läder, via ångmaskinens mer krävande behov. Och sen! Förbränningsmotorboomen, förhöjda cylindertryck, Rudolfs diesels patent från1893 osv. Ja hela vägen fram till dagens molycoatade slanka och gracila varianter som tarvar platåhening.

....sen gick ridån upp och naturligtvis är filmen istället fokuserad på nåt relationsdravel wa;. Fyy fan.
Bara tulta hem till garaget igen.

Mattias Y
2012-11-03, 09:56
Well. Jag har en svart Hypercharger på min Street Bob av den enkla anledningen att jag tycker den är snygg. Hur den funkar effektmässigt osv bryr jag mig inte värst mycket om. Funderade på en Joker (heter de va?) men som någon annan skrev känns det inte som jag vill behöva ha med en regnsocka när jag åker.

hegtor
2012-11-03, 10:43
Well. Jag har en svart Hypercharger på min Street Bob av den enkla anledningen att jag tycker den är snygg. Hur den funkar effektmässigt osv bryr jag mig inte värst mycket om. Funderade på en Joker (heter de va?) men som någon annan skrev känns det inte som jag vill behöva ha med en regnsocka när jag åker.

Effektmessig är nog hyperchargeren oppskrytt.. 10 hk mer vil jag påstå är en omöjlighet. Det realistiske är kanskje 4 hk,altså det samme som att bara byte til et K/N-filter.
Men den ser jo tuff ut och när så man sist en reklam som va sann?

Broder Dalton
2012-11-03, 10:50
Som sagt: jag har testat det där på bänk och jämfört K-J med S-E. Ness och S&S lilla filter och +1" filter....

hegtor
2012-11-03, 11:03
Som sagt: jag har testat det där på bänk och jämfört K-J med S-E. Ness och S&S lilla filter och +1" filter....

Ok.. det har jag inte sett,men hvilket filter gav mest effekt? Och ingen var väl i närheten av 10 hk mer? Bästa filter 5 hk mer?

hasse diesel
2012-11-03, 11:25
+10. Airbrushade vikingaskepp och blåtonade vargar som ylar mot månen brukar också gå hem i stugorna.

Fö. vart jag så sjukt besviken när jag såg Sagan om ringen. Där satt jag bänkad, vattenkammad och förväntansfull i hopp om ett stycke industrihistoria, Från enkla vattenpumpstätningar av läder, via ångmaskinens mer krävande behov. Och sen! Förbränningsmotorboomen, förhöjda cylindertryck, Rudolfs diesels patent från1893 osv. Ja hela vägen fram till dagens molycoatade slanka och gracila varianter som tarvar platåhening.

....sen gick ridån upp och naturligtvis är filmen istället fokuserad på nåt relationsdravel wa;. Fyy fan.
Bara tulta hem till garaget igen.

Lord of the rings,det handlar väl om ovalbanor eller? :D

Jörgen Karlsson
2012-11-03, 11:53
Det hade varit ngt! :D

Sanniz
2012-11-03, 12:11

Ovalbanor sammankopplas för mig med...

http://www.islandpferde-wm.at/images/news/PN0_8532%20(Medium)_530px.JPG

Men det är ju också hästkrafter... Även de kan kläs in med bling bling nu för tiden. :D

Lars Nilsson
2012-11-03, 12:28
Effektmessig är nog hyperchargeren oppskrytt.. 10 hk mer vil jag påstå är en omöjlighet. Det realistiske är kanskje 4 hk,altså det samme som att bara byte til et K/N-filter.
Men den ser jo tuff ut och när så man sist en reklam som va sann?

Tar du en hoj med ett igensatt originalfilter och sätter på en hypercharger blir kanske effekten 10 hk?

Adrenaline
2012-11-03, 12:36
Såg Lord of the rings efter 12 på Canal+, och joo nog var det mycket kärlek där!

hegtor
2012-11-03, 13:31
Tar du en hoj med ett igensatt originalfilter och sätter på en hypercharger blir kanske effekten 10 hk?

Neh.. om vi for enkelthets skyld går ut fra en motor som yter 50hk og noen sier at de kan öke effekten på den med 10hk (20%) bare med å skifte luftfilter så VET man at de overdriver. Det realistiske ville väre kanskje 3-5% ökning. For 20% mer effekt kreves det en rekke endringer på mer enn luftfilteret.

Mattias Y
2012-11-03, 15:23
Den ser synnerligen tuff ut :cool: