handdator

Visa fullständig version : Hur byta batteri utan att larmet drar i gång.



DG65
2012-10-30, 20:46
Hjälp!

Är nybliven HD-ägare till en Fat Boy jubeleumsmodell 2003 och håller på att bli tokig på larmet som drar i gång hela tiden. Försöker läsa mig till i instruktionsboken hur man gör för att larma av med skiftande resultat. Är det någon som vet hur jag kan byta batteri och koppla på en snabbkopplings kabel utan att larmet drar i gång?

Lasse.S
2012-10-30, 20:58
Du slår på tändningen och kopplar i från batterikabeln, då går inte larmet i gång.

Hjälp!

Är nybliven HD-ägare till en Fat Boy jubeleumsmodell 2003 och håller på att bli tokig på larmet som drar i gång hela tiden. Försöker läsa mig till i instruktionsboken hur man gör för att larma av med skiftande resultat. Är det någon som vet hur jag kan byta batteri och koppla på en snabbkopplings kabel utan att larmet drar i gång?

xbones
2012-10-30, 21:05
Hjälp!

Är nybliven HD-ägare till en Fat Boy jubeleumsmodell 2003 och håller på att bli tokig på larmet som drar i gång hela tiden. Försöker läsa mig till i instruktionsboken hur man gör för att larma av med skiftande resultat. Är det någon som vet hur jag kan byta batteri och koppla på en snabbkopplings kabel utan att larmet drar i gång?Gjorde samma häromdagen o det var inga problem. På en -09 men det är nog ingen större skillnad.

DG65
2012-10-30, 21:36
Tackar! Jag får testa i morgon under dager så att grannarna inte tror att jag stjäl HD:n.

xbones
2012-10-30, 21:46
Ha foben med dej!

DG65
2012-11-01, 19:46
Funkade bra att få bort batteriet utan att larm eländet drog i gång, dock blev jag lite ledsen när jag upptäckte att insidan av oljetanken och plåten för batteriet var angripet av rost. Lite förvånade att en mc som kostat över 200 000 kr inte har rostfria delar. Min Japanare rostar då inte. Lite bitter blir man nu när man äntligen köpt sin dröm HD.

Jonasbaggen
2012-11-01, 20:10
DG65: Han "däruppe" prövar oss Harley åkare hela tiden och vi måste putsa / polera för att hålla "tandtrollen" borta. Det är därför det finns så mkt tillbehör till HD. En del grejor far illa utan vård och omsorg. Men jag håller med dig att vissa grejor kunde vara mer välgjorda även om våra hojar är snart 10 år gamla.