handdator

Visa fullständig version : nitro



trikeurban
2012-10-29, 18:30
Går det att köra en förgasarhoj med nitro???Är färsking i detta med dragracing,,,,,Har en lite trimmad sportster 1200....portade toppar,,större ventiler....ska byta kammar nu o undrar vad som funkar bäst på en gat/dragracing hoj.....Är övrhuvudtaget jättetacksam för alla goda råd o tips,,,Har kört halvlegala streetrace o tyckte det var det roligaste jag gjort i hela mitt liv,,,,så nu är det bara o vässa på,,,,,,,trikeurban

Girlie Bike User
2012-10-30, 09:18
Visst går det att köra på nitro, kolla klassen SuperTwin som använder nitro som bränsle och körs med och utan överladdning.
Din andra fråga behövs lite mer kött på benen att svara på. Vad för årsmodell, orginal 1200 eller konverterad 883? Du skriver trimmad, men är det inte gjort något kambyte eftersom du skriver att topparna är modifierade.

trikeurban
2012-10-30, 18:21
glad blev jag av ditt svar,,,,får väl forska vidare om nitro....min sportster är en 99 års....konverterad från 883cc.....ska byta kammar men vet inte vilka som är bäst för strippen....vill ju i alla fall än så länge kunna köra på gatan också.....mvh trikeurban

stillbatt
2013-02-27, 10:15
Skulle behöva få tag på en liten smidig sockerbit till mitt budget honda cx 500 projekt,exempelvis från en sportster