handdator

Visa fullständig version : Byte av bakskärm på fatboy



harley
2012-10-23, 07:19
Har en fatboy -00 som jag skulle vilja byta bakskärm på, ska köra med original däck och en solo sadel typ lepera så jag skulle vilja ha en skärm som bara är att sätta dit. Det jag är ute efter är antingen ett old school stuk som dom gamla skärmarna med gångjärn fast man tagit bort den nedre delen. Eller så vill jag ha en kortare skärm som är rundad i kanterna och följer däcket men inte lika lång som original.
Tips var jag kan få tag på typ skärm ämne som passar rakt av till befintliga skärmstag. Alla jag sett är typ om man ska sätta dit ett 200 däck. Och gärna om det är någon som har bytt skärm till liknande. Vilka mått är det som går in standard mellan skärmstagen?
På denna sida finns det en del schyssta skärmar: http://www.chopcult.com/forum/showthread.php?t=412&page=5

Benny
2012-10-23, 19:47
har varit i din sits, fegade lite med att sätta vinkeslipen i orginaldelarna. både calles och bikeline har en del att välja på men helt bolt on är svårare att hitta, de flesta snygga skärmar är för breda,jag köpte en lite för bred och smalade av den. inte så svårt.

men med facit i hand så fattar jag inte varför jag fegade, sätt kapen i orginalskärmen i stället, har man börjat modifiera lär man aldrig bli något orginal-freak ändå..

några av bilderna på länken visar softtail med fast skärminfästning och ändå riktigt slimmat, snyggt,men jag har svårt att tro att det funkar.

harley
2012-10-23, 20:10
Har också funderat på det alternativt köpa en original skärm billigt och modifiera den, vad har du för skärm på nu vore kul med en bild.

Benny
2012-10-23, 21:15
tekniken jävlas med mig, om minnet funkar gör jag ett försök i morgon.

Benny
2012-10-23, 21:25
nytt försök, under sedvanlig vinter modifikation..9328

harley
2012-10-24, 06:50
Det såg riktigt bra ut, är något sådant jag tänkt mig, får jag fråga vad det är för skärm och var du fått tag på den?

Benny
2012-10-24, 17:29
om jag mins rätt är det denna , bilden är fel ,det har den i flera år, men det är ju lite så den firman funkar.
http://www.bikeline.se/sv/artiklar/ram-och-chassidelar/chassi/skarmar/bak/bakskarm-9-bred-softail-for-200-dack-lagprofil-bellwether.html