handdator

Visa fullständig version : Min V-rod rycker till lite ibland kring 90km?



Laine_HD
2012-10-14, 23:39
Jag har nyligen sålt min BMW LT och gått övet till en jubileums V-rod 03 700 mil, ett stort steg. V-roden går mycket bra, men en liten fundering då jag ligger i jämn fart och glider kan den hosta till då och då inga stora ryck men ändå, har någon känt det på sin V-rod. man funderar alltid då man nyköpt något nytt, man får väl leva med det om det inte blir värre, jag har nyligt bytt batteri och då körde hd verkstan genom en datakörning, men inget syntes där, tacksam om någon kan svara.
Laine

pipps83
2012-10-15, 12:41
Att den hostar till nån gång då och då ä
Ganska vanligt. Min nightrod 2010 gör det med ibland. Så jag skulle vilja säga att det nog inte är något att bry sig om. Men att den ryker låter inte bra. Hoppas det löser sig

pipps83
2012-10-15, 13:04
Jag Läste fel på rycker o ryker haha

Uffa
2013-08-03, 14:18
Hejsan. Jag har precis inhandlat mig en Night Rod 2006 med 1000 mil på mätaren. Jag har samma ryck / missar på min. Har du hittat nån lösning? MVH Uffa

Mazze58
2013-08-06, 10:38
Min VRSCF -09 ( supertuner & V&H) beter sig likadant.
/m@zze

Lasse.S
2013-08-06, 11:03
Min VRSCF -09 ( supertuner & V&H) beter sig likadant.
/m@zze

Bara för man har en supertuner innebär det ju inte att allt är rätt, beror ju på hur mappen är skriven och hur bra den som gjort den lyckats oavsett om det är en färdig eller någon som ställt in den med bredbandslambda o bromsbänk.

Henrik Forslund
2013-08-06, 12:17
Vrod gurun på sest, i lidköping, stefan båing lr vad han nu heter löser det där.
Köper man luft buller med sest etc av åf etc skickas det bara in en färdig mapp för godtyckligt filter o avgas.
En personlig mapp utförd av rätt person ger några hästar o vrid extra med jämn kurva o på köpet antagligen lägre förbrukning.
Sök på forumet efter båging

Lasse.S
2013-08-06, 12:19
Vrod gurun på sest, i lidköping, stefan båing lr vad han nu heter löser det där.
Köper man luft buller med sest etc av åf etc skickas det bara in en färdig mapp för godtyckligt filter o avgas.
En personlig mapp utförd av rätt person ger några hästar o vrid extra med jämn kurva o på köpet antagligen lägre förbrukning.
Sök på forumet efter båging

Exakt så är det ;)

Mazze58
2013-08-09, 17:57
Exakt så är det ;)

Hojen är mappad & bänkad hos Robbans Speedshop, så Supertunerinstallationen ska vara riktigt gjort, läste på 1130cc.com att några råkat ut för defekta spridare som orsakat ryckig gång, men då borde man väl ha ryckningar hela tiden & inte bara vid jämn fart ?

Lasse.S
2013-08-09, 19:05
Har ingen koll eller erfarenhet alls av V-rod motorerna men generellt så får man sällan ryckningar när det går fett, ligger du på gränsen på magert och ger den lite gas kan den tveka lite eller kännas som ryckningar.
Hör med fler V-rod ägare eller kolla med Robban om han kan ta upp den på bänken igen för kontroll om det är ofta och störande.

jossi
2013-08-09, 22:22
Har för mig att jag hade lite ryckningar runt 3000rpm nånstans , det märktes inte vid acc bara om du cruisa och hamna där

Lars Nilsson
2013-08-09, 23:50
Kolla upp TPS:en och ev vaccuumläckor.

Henrik Forslund
2013-08-10, 00:08
Hojen är mappad & bänkad hos Robbans Speedshop, så Supertunerinstallationen ska vara riktigt gjort, läste på 1130cc.com att några råkat ut för defekta spridare som orsakat ryckig gång, men då borde man väl ha ryckningar hela tiden & inte bara vid jämn fart ?

Min kompis var där först...ganska nöjd men kunde rycka lite o drog mycket soppa. Hörde gott om båging o provade o efteråt var det som en ny cykel, igen. 127hp på slangen

jossi
2013-08-10, 22:24
Min var mappad hos MC konsult efter första besöket gick den så fett så dom fick göra om det, det blev bättre men inte riktigt bra
tyvärr monterade dom en powercommander på hojen

harly2006
2013-08-11, 12:22
Vrod gurun på sest, i lidköping, stefan båing lr vad han nu heter löser det där.
Köper man luft buller med sest etc av åf etc skickas det bara in en färdig mapp för godtyckligt filter o avgas.
En personlig mapp utförd av rätt person ger några hästar o vrid extra med jämn kurva o på köpet antagligen lägre förbrukning.
Sök på forumet efter båging

vic; så är det..

Mazze58
2013-08-12, 22:30
Min kompis var där först...ganska nöjd men kunde rycka lite o drog mycket soppa. Hörde gott om båging o provade o efteråt var det som en ny cykel, igen. 127hp på slangen

Tack!!
Jag har samma fenomen med bränsleförbrukningen oxå, ska kolla upp Båging-tipset. thb;
/m@zze

Lars Nilsson
2013-08-12, 23:35
Jag testade att googla lite och det verkar vara ett vanligt problem på v-roddarna.
Det finns lösningar på, ommappningar, original ecu är felprogammerad, injektorrengöring, vaccuumläckor och någon hade en dålig koppling i bränslesystemet med mera.
Men just det att det ligger på det varvtalet på alla gör ju att originalmappningen inte verkar optimal.
På vissa(alla?) HD finns det en funktion på insprutningen som är till för californienmodeller.
Min hoj (softail) gick ojämt på 2500 varv ca o det var en slang till den som var urkopplad, och genom att plugga igen det fick jag min hoj att gå perfekt.
Men men
Man får ta o gå igenom mappen först kanske?