handdator

Visa fullständig version : Flakelacka själv med 2k sprayburkslack



westerstroming
2012-10-14, 19:24
Hej!

Funderar på att prova att lacka själv i vinter med hjälp av 2 komponents sprayburksfärg och att applicera flaken torrt med blästerpistol! Anledningen är att det skulle va kul att prova, har tidigare lackat själv med spruta men numera kan man ju köpa på sprayburk! Och så vet jag inte riktigt hur jag vill ha det så det känns dumt att klabba med en lackerare om jag inte är säker på designen.
Är det någon som har erfarenhet av dessa 2k burkar och att lägga flake torrt i redan lagd klarlack? Har tänkt mig svart bas och sedan maska breda linjer sedan lägga röd flake medan linjerna blir guldflake och sedan pinstripa svart liner mellan de två färgerna!
Öppen för förslag, stöd/hjälp/kritik!

Son of a Gun
2012-11-10, 02:11
Tror det bör fungera alldeles utmärkt sålänge du använder en klarlack av vettig kvalité. Har själv ingen erfarenhet av sprayburksklarlack då jag alltid använder riktiga prylar, men jag vet att det finns bra. Har själv använt mig av Lil daddy Roth flake, de finns i olika storlekar. Lägg en blöt inte jätte blöt) vända klarlack och vänta tills den är klibbig. Du ska dock inte få klarlack på fingret när du känner på den. Sen är det nog bara att köra på. Förmodligen kommer det även krävas flera rundor klarlack och mellanslipning för att få en jämn fin yta.

/J

Benny
2012-11-10, 09:25
spraymax 2 k är bra grejjer, skulle tro att själva lacken är lika bra som proffslack men att man givetvis inte kan förvänta sig att burkmunstycket är i 10000kr kvalitet, ska man köpa mer en en åt gången är det nog billigast på ebay.de

NickeR
2012-11-10, 10:10
Vi säljer Lesonal produkter på jobbet och dom har en 2K spraylack som jag lackat mycket med själv och den fungerar jävligt bra,kostar runt 30€ här i Finland.

stroker49
2012-11-10, 11:21
NickeR: Snygg hoj, läckert med det magra framhjulet och framskärmen (21"?)

NickeR
2012-11-10, 11:52
NickeR: Snygg hoj, läckert med det magra framhjulet och framskärmen (21"?)

Tackar!! Jep de e 21"