Visa fullständig version : Tur ska man ha ibland....
Bikebandit
2012-10-13, 23:05
Vilken dag och vilken tur jag hade idag. Var på väg till Falkenberg från Skåne och körde norrut längs E20 och kom till Halmstad. Det regnade som fan och de fordon som körde på motorvägen gjorde det dubbelt så illa, plötsligt hände det scr;
Jag var i det vänstra körfältet och med ca 110 när ur regn dimma framför mig på vägen var en vit box (ca 1mx1mx2m), såg ut som ett stort kylskåp wtf??!!?? Hade bara några sekunder att tänka innan jag körde på det. vad jag faktiskt trodde var att jag skulle gå ner... Amen! Jag hade inte tid att undvika det och körde på det fortfarande 110. ..som tur var det ett stort paket av frigolit att kanske en lastbil hade tappat men ändå gav en rejält smäll och och jag sladdade in i högra körfältet för några hundra meter och försökte hålla Hojen upprätt vilket jag lyckades göra. Jag körde över till sidan av motorvägen för att kontrollera hojen, särskilt fram som fick den värsta stöten. Allt verkade ok Så efter en rökpaus körde jag mot Falkenberg. Allt var inte ok.. när jag tittade på framhjul kunde jag se att framhjulet var buckliga, inte riktigt så illa att jag inte kunde fortsätta (men med reducerad hastighet of course!)
Nu sitter jag här och tänker tillbaka .. Faaaaan!! vilken tur jag hade vc;
Allt som jag behöver göra nu är att försöka köra hem i morgon och få framhjulet kontrollerat..
Bucklade ekerhjul .. vad göra?? Omekra ??
Mvh BB (som inte kör fortare än hans skyddsängel)
Henrik Forslund
2012-10-13, 23:08
Tur du klarade dig. Bikerbells
Bikebandit
2012-10-13, 23:13
Thanks bud..Bikerbell..got one thb;
Ja det var en jävla tur. skönt att det gick bra
Vill du ha hjälp hem med hojen så kan jag komma och hämta både dig och bågen
Hör av dig
Tur att du klarade dig helskinnad. Bucklan i fälgen går alltid att åtgärda blir väl till att byta fälgbanan om den är för stor.
Fy fasen vilken tur de gick bra,kan tänka mej att ciggen smakade bra efteråt.
Fyfan vad läskigt det måste ha varit! Skönt att det gick bra. thb;
cybercount
2012-10-14, 08:26
Skönt att det gick, man skulle nog känt sig lite skitnödig efter något sådant =)
hayabusa
2012-10-14, 09:13
Skönt att du klarade dig helskinnad!!!!!! Jag har varit med om en mc olycka för 22år sedan och det gick inte så bra,men jag klarade livet.Fick en massa benbrott överallt i kroppen.
Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Lars Nilsson
2012-10-14, 10:58
Jisses.
Skönt allt gick bra broder.
Materiella saker går alltid att fixa... Tur att du höll själv...
Tur som fan att det gick bra!
Skönt mannen du klarade dig..FÖDD PÅ NYTT..AMEN..Smoke
Bikebandit
2012-10-14, 14:24
Man har helförsäkring hos Bilsport o Mc och Assitansförsäkring hos Solid men......
P g a att det är helg så kan ingen av dessa Bolag ta ett beslut om det är ok att få bärgning till Skåne utan jag får isåfall vänta på ett sånt ev beslut till imorgon måndag och lämna hojen hos Fia. Vill jag bärga hojen idag blir det alltså mest troligt till närmaste verkstad som ingen vet vilken det är. Däremot skulle det vara helt ok att få en hyrbil för att själv ta mig hem.
Man skull förstås ha läst den finstilta texten.......Inte samma som det är i England. Där får man bärgning hem och även när det är helg!!!!!!!!
Man har helförsäkring hos Bilsport o Mc och Assitansförsäkring hos Solid men......
P g a att det är helg så kan ingen av dessa Bolag ta ett beslut om det är ok att få bärgning till Skåne utan jag får isåfall vänta på ett sånt ev beslut till imorgon måndag och lämna hojen hos Fia. Vill jag bärga hojen idag blir det alltså mest troligt till närmaste verkstad som ingen vet vilken det är. Däremot skulle det vara helt ok att få en hyrbil för att själv ta mig hem.
Man skull förstås ha läst den finstilta texten.......Inte samma som det är i England. Där får man bärgning hem och även när det är helg!!!!!!!!
BambiGBG och hennes gubbe Sten har visst någon specialförsäkring, som gör att de kan bärga hem sina hojar hela vägen hem om de så vill, utan att någon extra kostnad tillkommer efteråt. Minns dock inte var. :(
De hade visst råkat ut för något en gång, som gjorde att de bytte till en "bra försäkring om bärgning blir ett måste"... Kan handlat om en specialare för detta... Minns inte exakt.
Bikebandit
2012-10-14, 15:37
Ja det var en jävla tur. skönt att det gick bra
Vill du ha hjälp hem med hojen så kan jag komma och hämta både dig och bågen
Hör av dig
Jätte TACK !! thb;
Otroligt vad man kan "stöta" på på vägarna...tur att du klarade hålla hojjen på hjulen!!!
Gött att det gick bra BBthb;! Hoppas att jag får bikerbell av frugan:D
Skönt att du klarade upp det hela utan att skada dig. thb;
Bikerbells har jag två av på min hoj, inte faan skulle jag våga mig ut och köra utan skyddsänglar MPD;
Lätt riktigt otäckt. Skönt att du är okay!
Bikebandit
2012-10-14, 21:06
Nu är jag hemma med Hojen..TACK Troll your a champ! thb; På vägen hem nära Hässleholm körde vi vorbi en annan bil på sidan av vägen, de hade precis kört på en rådjur. !!
Jag hoppas att denna tråd kommer att påminna folk om farorna på vägarna och när NI är ute att förvänta sig det oväntade.. och kontrollera det finstilta i ditt vägassistans och försäkring kanske till o med ha någon köp en Bikerbell till dig frv;
Hmmm nu måste jag se om jag kan få min framhjul lagat. . . . . .
RilleHD666
2012-10-14, 21:10
Finns mycke skit som folk tappar på vägarna. Gäller att ha stenkoll överallt och en liten dos tur. Gött det ordna sej BBthb;
Så ja en styck bikerbandit levererad hel och ren till hemmet
Så ja en styck bikerbandit levererad hel och ren till hemmet Gött att det finns hjälpsamma Bröder i nödenvic; Det är ju så det ska vara!+1Troll
BAMSEN3570
2012-10-15, 12:01
Vilken tur att det gick så väl som det gjorde thb;....är det vuxenblöja på som gäller nu då?? pl;
Bikebandit
2012-10-15, 18:53
Hade inte tid att byta till en blöja LM; men Shit var den första tanken sen fokuserade, bromsade inte men höll mig till samma hastighet och hoppades på det bästa r0ck Lady luck was with me . . Om det hade varit en lastpall kanske historien skulle ha varit annorlunda.
Åtminstone var jag på min Harley, hur pinsamt det hade varit att komma fram till himlens portar med en Honda sadel i min röv lol;
ThE DoG´s
2012-10-15, 19:35
Skönt att höra att du klara dig hel iaf min vän.
Det är väldigt få som klarar av att last säkra sin last....sjukt alltså. Har själv kört på ett par flytt lådor dock med bil.
Im glad ur alive bro
Gött jobbat troll, tack för att du tog vår bikebandit hem
Jag blir så jävla glad när jag läser eller hör när nån ställer upp :)
Det var inga problem
Vi ska väl alla ställa upp för varandra eller hur.
Nästa gång är det kanske min tur.
Om det hade varit en lastpall kanske historien skulle ha varit annorlunda.
Åkte bakom en bil en gång som tappade en lastpall från en släpkärra.De va tur att mötande körfält var fritt.
Bikebandit
2012-11-29, 17:14
Hjul kunde inte repareras .. blev en försäkrings anmälan. Äntligen har hjulet anlänt till verkstaden så reparationer kan börja D; Nästa vecka kommer SE204 kammar ak47