handdator

Visa fullständig version : Hjälp....Motorn startar inte.



ThE DoG´s
2012-10-13, 14:52
Vet att det är sent att fråga detta nu men bättre att fel söka nu när man inte har ett trängande behov att köra hoj.

Detta hände.

Körde ganska mycket en tid, lät hojen stod stilla i ca 2 veckor. När jag skulle starta den igen så var den helt död. Alla lampor och annat tände som det skulle men när man skulle vrida om nyckel för start så händer det inte ett dugg.
Byttade då batteri för att jag trodde det var dåligt. Då startar Mc:n igen och det funkar att köra igen.

Låter den stå ytterligare 1-1½ vecka och då är den sten död igen men allt ljus funkar som det skall fortfarande. Kollade batteriet och det skall vara 100% fortfarande.

Mekaniskt och elektriskt är jag inte alls duktig på så ha det i tanke när ni förklarar.

MvH jonas

Machine head
2012-10-19, 08:11
Har du löst problemet? Om inte, hur kollade du att batteriet va ok? Mät och se om den laddar ordentligt. Kolla jordkablar och kontakter. Klickar den när du försöker?

ThE DoG´s
2012-10-29, 08:04
Ursäkta det sena svaret.. Nä problemet är inte löst. Kollade med en voltmätare som jag lånade av en vän. Får kolla alla trådar....funderar på att göra om hela el-systemet så man blir av med lite trådar som inte används. Du menar startmotorn va?? Nä den klickar inte när jag försöker starta.

Niko
2012-10-29, 09:39
Ett elsystem med "lite trådar som inte används" är en källa till aldrig sinande fel av de allra konstigaste sorter. :(

Lars Nilsson
2012-10-29, 09:51
kolla dödarknappen och startreläet

ThE DoG´s
2012-10-29, 09:56
Ok...så här är det. Hojen är ombyggd av förra ägaren. Trådarna som är kvar men inte används är från saker som plockade bort vid ombyggnad. Men kan hålla med om att det låter som bara problem att ha dom där.

Finns inte nån dödar knapp kvar. Men får kolla startrelät