handdator

Visa fullständig version : Night Rod



Didrik77
2012-10-10, 22:40
Hej,

Tog kortet för 1 månad sedan och är nu i köp tankar. Jag är så otroligt sugen på en Night Rod saken är den att jag vet alldeles för lite om den. Jag körde upp/övningskörde med en Mc (Honda Hornet, tror jag) som hade abs och som var väldigt lättkörd.
Nu till mina frågor, hur är n-r att köra, bromsa, och har ni fördelar/nackdelar gällande den så ge mig allt.

Jag är 35år med 4 barn så min körning är tänkt att ligga på kvällar för att koppla av och ta det lugnt.

Tack så otroligt mycket på förhand!

admin
2012-10-10, 23:09
Hej och välkommen!

jadu, har bara kört en Night Rod Special en gång men blev mycket positivt överraskad. Hornet är en lättsvängd och busig hoj, det är inte V-Rodden direkt. Därmed inte sagt att den är kass, tvärtom. Ganska lång och tung med låg tyngdpunkt gör att sen känns mycket stabil. Jag fick brottas lite i rondeller med det fetare 240 däcket. Först händer det inte jättemycket på gasen men efter ett par tusen varv kommer hästsparken och man får hålla i grejerna, detta gör att du kan välja hur du vill köra, lugnt eller lite aggresivare. ABS finns på de senare årsmodellena och jag rekommenderar faktiskt detta.

Bästa är att du åker och provar en, vissa får ont i ryggen efter ett tag då körställningen är lite speciell. Kan hänga på hur lång man är.
Låter ägare av NRS här inne fylla på med mer.

Didrik77
2012-10-11, 09:18
Tack så mycket och tack så mycket för svar!
Det blir att boka en provkörning.

Må bäst!

Pontus
2012-10-11, 09:47
Körde själv en BMW F800 på körskolan. Gick sedan och köpte mig en NRS direkt och är väldigt nöjd med den.

Köregenskaperna är fantastiska tycker jag om man bortser från snäva kurvor. Har dessutom mappat om min samt andra utblås så den är lite kvickare än standard. :D

Är själv 182 cm och har aldrig upplevt några problem med körställningen. Så jag säger som Admin, stick iväg och provkör en vrod och risken finns att du blir helt såld.

Grattis till kortet och lycka till med ditt hoj köp. MPD;

jossi
2012-10-11, 10:07
jag är 176 cm lång öch upplevde att körde jag längre än 50-60 mil så kände jag av det , men det var lätt att lösa
flytta fotpinnar samt annat styre , sen var det ok även på längre sträckor
ta en längre provtur sådu får känna på den ordenligt

Didrik77
2012-10-11, 18:33
Är själv 183cm. Har nu sett en muscle på blocket som känns väldigt intressant och som har Abs. Tackar så otroligt mycket för alla svar!

admin
2012-10-11, 18:45
Är själv 183cm. Har nu sett en muscle på blocket som känns väldigt intressant och som har Abs. Tackar så otroligt mycket för alla svar!

Se denna tråd! Muscle vs NRS

http://harleyforum.se/showthread.php?5878-Nightrod-vs-Muscle&highlight=muscle

whiskeythrottle
2012-10-12, 00:57
mitt tips är att läsa sanniz tråd om vrod. där pratas det mycket om night rod vs street rod och hur de är att köra.

oops tror det är den tråden som admin tips om....

Didrik77
2012-10-13, 23:36
Bra tråd, tack för tipset!