Visa fullständig version : Till minne av Swedish Bike Meet
Banditen01
2012-10-10, 21:12
Inledande formuleringen lika underbar som vanligt "gäng" ...
http://www.nutidningen.nu/index.php/nyheter/finnveden/29759-Mc-gaeng-JO-anmaeler-polisen-
.. och sedan läser man detta ..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15586636.ab
cybercount
2012-10-10, 22:00
Så det var därför jag inte kom in på polisskolan, jag var inte våldsam nog =)
Man upphör aldrig att förvånas.
Det här är ju riktigt sjukt.
Bra poliser som varje dag blir spottade på och kallade för både det ena och det andra blir avstängda om dom försvarar sig, medan uppenbarligen helt olämpliga individer premieras med befälsposter.
Underbart. ag;
Darkforce
2012-10-11, 07:48
Så det var därför jag inte kom in på polisskolan, jag var inte våldsam nog =)
Så är det, är man inte våldsam nog för att komma in på Polishögskolan, får man bli biker och gå med i ett "Mc-gäng" ist......vc;
De tar körkort t o m på taxichaufförer till en hel del biker fester... Alla registreras, t o m de som inte ens är klubbanslutna.
Så det är inte bara High Chaparall, som smakar på sådan kaka...
Det räcker med att polisen får för sig något, så är det "vips kontroll av samtliga och se-till-att-du-inte-glömt-leg-hemma-för-då-blir-det-mer-än-jobbigt"...
Har t o m hört, att de stoppat all biltrafik in på vissa gator, för att kolla samtliga. De skiter i, om du bor två hus bort på gatan själv... För "inatt är det bikerfest"...
Tråkigt att de prisar poliser, som har domar på sig... Som de skrev; Skickar fel signaler till rekryterna...
Bikebandit
2012-10-11, 17:57
Efter de ökade aktiviteter i den sk 1%'ers är jag inte förvånad över att polisens aktiviteter har också ökat eftersom de har att visa Svensson familjen att de gör något....tyvärr kommer detta att sprida sig ut på de äkta bikers och hojåkare. Jag kör en hel del miles per år och har under de senaste åtta eller nio år i Sverige inte sett sk 1%'ers i stora grupper på deras mc's, men har sett dem i bilar och minibussar ganska ofta..de bör ändra sina patchar till * BC * (Bil Club) så polisen kommer att lämna oss i fred och jaga bilister i stället...
Myndigheterna i detta land kunde stänga ner alla biker träffs bara genom att skicka en över flod av polisen och sedan skicka räkningen till arrangörerna..och jag tror att det är framtiden här i Sverige. ...Vem är egentligen att skylla på ??
........just sayin' :(
Banditen01
2012-10-22, 18:14
Lite intressanta "fakta" http://www.payback.name/?p=8196
läste artikeln där på payback haha är ju skrattretande, vilka grova brott dom lyckats sätta dit folk, dom har ju till å me hittat en fickkniv, har ju bara kostar 46 miljoner i skattepengar haha är ju sverige i ett nötskal dom borde sluta titta på cops på kanal 6 varje kväll ! och göra något åt riktig kriminalitet istället
Banditen01
2012-10-22, 20:59
Ja man vet ju inte om man ska skaratta eller gråta ..
nä precis känns som helst sinnessjukt lägg dom där pengarna på skola o sjukvård
Lars Nilsson
2012-10-23, 17:54
Ja lägg ner skitutredningar som den här tex:
http://www.expressen.se/gt/ha-man-inte-mitt-problem-att-folk-bloder/
Mercakombi
2012-10-23, 21:17
Ja lägg ner skitutredningar som den här tex:
http://www.expressen.se/gt/ha-man-inte-mitt-problem-att-folk-bloder/
På vad sätt är det en skitutredning?
Jeg har lest en god del av hva som står i linken til Payback og ser at det er et svärt selektivt utvalg med det for öye å bagatellisere beslag osv. men er det så merkelig at Politiet er til stede på arrangement hvor 1% klubber er deltagere?
Nei.. det syns ikke jeg.. det jeg finner underlig på websiden er at klubber som ikke er i krig om et narkotikamarked eller hva det nå enn er 1% klubber kriger om for tiden,kan slutte opp om Payback som f.eks ikke oppgir hvor mange 1% medlemmer som sitter fengslet i Norden. Heller ikke hvor mange som er drept i de utallige gjengoppgjörene og spesielt ikke hvor mange uskyldige som er rammet som f.eks bomben Bandidos plaserte i Drammen.
Det ER politiets oppgave å uroe kriminelle miljöer (ja,selv om de tilfeldigvis også har en motorsykkel) og det er det vi betaler dem for av skattepengene våre. Hensikten med slike aksjoner er ikke först å fremst å beslaglegge en fickkniv,men å sörge for at de vet at de kan bli stoppet når som helst slik at de aldri kan jobbe uforstyrret.
For en tid tilbake så jeg at If (i Norge) hadde lagd en statistikk over stjålne Harley Davidson i en ti års periode og hvor over 70%var funnet igjen (eller deler fra dem)..
A) Gjett hviken tilhörighet tyvene hadde?
B) Vil du beskytte den som stjeler motorsykkelen din?
Tilslutt kan jeg nevne som en digresjon at på ET år i Sverige er jeg stoppet 6 ganger i promillekontroll.. det er 6 ganger mer enn jeg noengang er blitt testet i Norge siden jeg fikk bilsertifikat i 1977.. og jeg synes det er kjempeflott.. hyggelige og höflige politifolk som luker ut de skitfulle idiotene som er på vei inn i fronten DIN om ikke noen stopper dem.
Full throttle
2012-10-26, 11:21
HA står bakom sverigemodellen, Scanbike, House of pain mm.
Frihetspartiet och Payback har kopplingar med HA.
Rödvita mcklubbar gör skitjobben åt HA för att få respeckt
svineri mc blev atackerade av dessa svin och vågar inte berätta om det mer.
Är det någon som ska ha skit för farbror blås trakaserande av bikers så är det HA och resten av 1% klubbarna.
Men ingen vågar säga vad de tycker om dom.
Jag blir förbannad på Lars Nilsson som tydligen stöttar dem?
HA og resten av 1%klubbarna är inte bikers.
Dom är kriminella som kör hoj
Fuck them!
Lars Nilsson
2012-10-26, 12:05
ehhhh ok........
Är det någon som ska ha skit för farbror blås trakaserande av bikers så är det HA och resten av 1% klubbarna.
Fuck them!
Man kan lätt vara tuff som anonym...
Vågar du säga "fuck them", om du står öga mot öga?
Vi kan lätt skvallra och spekulera om en massa sådana här skriverier.
Men har vi alla fakta rätt på bordet? Jag är inte naiv och tror de är några "gullungar", men allt är inte som polis, myndigheter och press skriver heller.
En ganska uppenbarligen sådan dålig research finns i boken "Helvetet inifrån". Och då är det inte "gröngölingar" inom skriverier i sådana ämnen, som författar boken heller (Lasse Wierup och Daniel Olsson).
Finns en ganska uppenbar felbeskrivning om deltagare på en fest hos Lunden Mc (denna sommar)...
Där säger gitarristen Magnus Tengby detta (när de frågade om att samarbeta med HA angående en spelning):
"Jag har inga problem med det. Vi spelade senast förra helgen på Lunden Mc. De fyllde fyrtio år. Det var en massa Bandidos, Hells Angels och all möjlig skit där."
Lunden Mc anses som fotnot ha goda relationer med HA MC.
Redan där visar hur mycket fel det kan bli, när folk inte ens bryr sig om att kolla upp fakta. Mig veterligen var det inte en enda Bandidos på den festen... Möjligen kunde en ovan tro, att Vipers MC kanske var "bandidos" (eftersom deras färger är gult och svart).
Då kan man ju fråga sig, hur mycket annat, som vrids till fördel...
Man skyller allt på 1% klubbar, men de är en liten del av alla som umgås inom bikervärlden.
Och alla som har lite bakom pannbenet vet, att det bara är en tidsfråga, innan politiker, polis och andra myndigheter ger sig på de s k vanliga bikersarna... För de gillar ju inte folk med bullrande motorcyklar över huvud taget...
Darkforce
2012-10-26, 14:14
Väl talat Sanniz, kunde inte säga det bättre själv! yp;
Det är upp till var och en att säga vad man tycker eller hålla tyst, men om man inte vågar säga då är något riktigt galet, det är inte okej att vara rädd.
Det är upp till var och en att säga vad man tycker eller hålla tyst, men om man inte vågar säga då är något riktigt galet, det är inte okej att vara rädd.
Jag anser i alla fall, att kan man inte stå för vad man säger öppet, då skall man hellre knipa. Det är jävligt lätt att sprida skit. Rykten som kan bli totalt felaktiga.
För mig hade det vart mer intressant, OM någon från alla inblandade sidor sagt något. Men oftast hör man inte ett ord om det, oavsett vart på nätet du håller till.
Men dyngspridarna vimlar det däremot av. Och av erfarenhet, är de oftast fega kappvändare i verkligheten.
Många gånger är samma personer fjäskande åt alla håll, men sätter gärna "dolken" (rykten) i omlopp så fort de får chansen att göra det anonymt.
Lite som vissa "gamla skvallertanter" på gatan där man bor. ;)
Ett tillägg också... Mer om själva Chappen än om 1%:are...
Polisen gör allt dyrare, mer kontroller av ALLA osv, när det är en mc träff. Mc träffens arrangörer får betala stora delar av kalaset, vilket medför höjt pris.
Kollar man generellt, så händer det allt som oftast väldigt lite till antal besökare också, trots att en hel del alkohol intas (säkerligen finns det annan skit i snurr med på så många människor)...
Ta fotboll och huliganer... De som både förstör matcher och vandaliserar staden de befinner sig i. Kanske t o m misshandlar oskyldiga, som kommer i vägen...
Inte går notan till höjda biljettpriser ännu i alla fall.
Vem är boven egentligen?
Bikern eller huliganen?
Lars Nilsson
2012-10-26, 16:42
Du har rätt fel där Sanniz.
Du kan räkna med att en del av biljettpriset går till det här.
Menar inte att det är rätt men snuten tar betalt av fler än bikers.
http://www.dn.se/sport/fotboll/aik-polisnota-hotar-sakerheten
- - - Uppdaterad - - -
http://www.sydsvenskan.se/sport/polisnota-leder-till-jo-anmalan/
http://www.svd.se/kultur/polisnota-spikad-for-sweden-rock_6974793.svd
http://www.fotbolldirekt.se/2012/05/16/dom-star-fast-aik-och-djurgarden-far-ta-polisnota/
Du har rätt fel där Sanniz
http://www.dn.se/sport/fotboll/aik-polisnota-hotar-sakerheten
- - - Uppdaterad - - -
http://www.sydsvenskan.se/sport/polisnota-leder-till-jo-anmalan/
http://www.svd.se/kultur/polisnota-spikad-for-sweden-rock_6974793.svd
http://www.fotbolldirekt.se/2012/05/16/dom-star-fast-aik-och-djurgarden-far-ta-polisnota/
Först nu ja... Men hur länge har bikers fått stå ut med allt annat?
I Norge kursade en festival, den enda sommar polis och myndigheter fick bestämma...
Huliganerna anses ju inte lika farliga ändå, om man jämför löpsedlar.
Sedan är det ju inte samma summor heller för polisinsatserna.
345 000 kr för fotboll beräknat på tre matcher...
Vad tror du mc arrangemangen får betala?
hasse diesel
2012-10-27, 11:10
thb; +1
Banditen01
2012-10-27, 11:24
http://mobil.aftonbladet.se/a/www/15679848
Fullsize
2012-10-27, 11:26
Någon som fattar vad de håller på med?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15679848.ab
Blir inte mindre hetsjakt på HD-åkare och klubbar när sånt här händer gång på gång...c0p
Fuck them!
Tanken har inte slagit dig att Lars va ironisk??
Någon som fattar vad de håller på med?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15679848.ab
Blir inte mindre hetsjakt på HD-åkare och klubbar när sånt här händer gång på gång...c0p
nej jag fattar inte,och en del säger att man inte kan döma när man inte vet sammanhanget och bakgrunden, kanske det, men men om en part har pistol och yxa och den andra parten har typ trätofflor så kanske man inte måste förstå bakgrunden för att tycka det är fel.
Ekvationen är väl jävligt enkel. Inga 1% are, inga polis insatser. Alla glada och nöjda.
Banditen01
2012-10-27, 14:01
Ekvationen är väl jävligt enkel. Inga 1% are, inga polis insatser. Alla glada och nöjda.
Men det försvarar aldrig polisens trakasserier av kollektivet bikers, skulle aldrig accepterats i annat sammanhang men här tolereras det, när vi själva t.o.m. motiverar detta beteende med ovanstående resonnemang. Inga kriminella så behövs inga poliser är ju en ekvation som går att använda på hela samhället.
Men det försvarar aldrig polisens trakasserier av kollektivet bikers, skulle aldrig accepterats i annat sammanhang men här tolereras det, när vi själva t.o.m. motiverar detta beteende med ovanstående resonnemang. Inga kriminella så behövs inga poliser är ju en ekvation som går att använda på hela samhället.
thb; +1
Mercakombi
2012-10-27, 14:36
Är det fler än jag som tycker att det känns jävligt patetiskt när någon/några försöker
försvara, eller glorifiera, dessa 1%:are, som om dom vore Guds gåva till oss övriga
hojåkare?!?
Sedan kan man ju undra vad 1%:arna gjort för alla dem, som själva inte är 1%:are, men
ändå är så himla positivt inställda till dom? Så att det kan föranleda att de i varje mening
vill försvara dom.
Mig veterligen så har 1%:arna inte gjort ett skit för mig någonsin, mer än att dom hotat
några utav mina vänner på SRF, för att någon "propp" fick ett frispel och ville leka Allan-
Ballan inför sina "överherrar".......samt att dom troligtvis sett till så att även jag hamnat
under farbror blås mer nyfiket granskande lupp. Trots att jag inte bär ryggmärke, utan
"bara" gillar att åker på en amerikansk v-twin, och besöka andra likasinnades festlokaler.
Vem kan jag skicka mina böter till, efter senaste resan till High Chaparall....för jag
har ingen lust att betala dom.....någon 1%:are som vet, eller kan hjälpa mig? Eftersom
jag av någon outgrundlig anledning, helt omedvetet, fick agera "road captain" åt er,
vid utfärden från Chappen.
.....f*ck, I'm to old for this shit..=O/
Inga kriminella inga poliser, precis så enkelt är det. Inga bränder inga brandmän. Men nu förstår även jag att det inte skulle fungera fullt ut. Vi alla blir ju per definition trakasserade med jämna mellanrum. Jag blir stoppad ibland och får blåsa, fast jag inte har druckit. Varför stoppar man bara inte de som druckit?? Ironi men delvis sant. Inga 1 % are inga trakasserier, som ni väljer att kalla det.
- - - Uppdaterad - - -
Är det fler än jag som tycker att det känns jävligt patetiskt när någon/några försöker
försvara, eller glorifiera, dessa 1%:are, som om dom vore Guds gåva till oss övriga
hojåkare?!?
Sedan kan man ju undra vad 1%:arna gjort för alla dem, som själva inte är 1%:are, men
ändå är så himla positivt inställda till dom? Så att det kan föranleda att de i varje mening
vill försvara dom.
Mig veterligen så har 1%:arna inte gjort ett skit för mig någonsin, mer än att dom hotat
några utav mina vänner på SRF, för att någon "propp" fick ett frispel och ville leka Allan-
Ballan inför sina "överherrar".......samt att dom troligtvis sett till så att även jag hamnat
under farbror blås mer nyfiket granskande lupp. Trots att jag inte bär ryggmärke, utan
"bara" gillar att åker på en amerikansk v-twin, och besöka andra likasinnades festlokaler.
Vem kan jag skicka mina böter till, efter senaste resan till High Chaparall....för jag
har ingen lust att betala dom.....någon 1%:are som vet, eller kan hjälpa mig? Eftersom
jag av någon outgrundlig anledning, helt omedvetet, fick agera "road captain" åt er,
GP;
Banditen01
2012-10-27, 15:21
Inga kriminella inga poliser, precis så enkelt är det. Inga bränder inga brandmän. Men nu förstår även jag att det inte skulle fungera fullt ut. Vi alla blir ju per definition trakasserade med jämna mellanrum. Jag blir stoppad ibland och får blåsa, fast jag inte har druckit. Varför stoppar man bara inte de som druckit?? Ironi men delvis sant. Inga 1 % are inga trakasserier, som ni väljer att kalla det.
Ja att bli filmad, registrerad med tillhörande fotografering och kopiering av mitt körkort och ett skrivande av en 2 sidig akt upprepade ggr varje sommar ser iaf jag som trakasserier. Att bli stoppad 3 ggr med ovanstående som följd på ett Poker Run om 10 mil måste väl ändå ses som ngt överdrivet, resursslösande & trakasserande beteende. Att skicka in 30 styck på led gående poliser iklädda kravall utrustning att gå igenom SRF mc camping som en maktdemonstration är både kränkande & trakasserande, känns som man som betalande gäst är ngt som katten släpat in. Att bli stoppad på allmän väg med frågeställningen "ni ska oxå på mc festen" nej jag bor här, "lägg av, visa era tröjor vad ni har för tillhörighet & vi gör husransakan i er bil pga. misstanke mot knivlagen bla bla .." det var fest hos Reapers Crew som råkar ha klubbhus i samma by som min kompis bor i. Är inte detta trakasserier så vet inte jag men att vara 99% biker i dagens klimat har iaf påverkat mig så mkt att det känns inte skoj längre, funderar allvarligt på att lägga ner och det är väl det samhället vill kanske .. Sedan tror jag att det skiljer sig från olika delar i vårt avlånga Svedala, här nere är detta vardag pga. klubbtättheten i Skåne.
vart är världen påväg? kuta in på klubbar å dunka yxor i skallen på folk och hugga folk med knivar å skjuta låter ju inte så friskt,verkar vara vettigt folk som är med i underhuggar"gängen"
Jävligt bra skrivet
GP;
hojåkare?!?
vill försvara dom.
..och som vanligt tror alla, att den andra parten kanske är oskyldig.
Ganska intressant att så mycket pekar mot en klubb, som själva förr kallade sig för Sons of Demons och även skröt stolt om sin 81 support, fast de inte var inom modellen eller följde dess krav och regler. Och även de promotade sig som 1% klubb...
Skall vi fortfarande döma en sida för polisinsatser, OM det kanske beror på bägge sidorna av myntet?
Är det inte bättre att invänta korrekta fakta, innan man skriker om rätt och/eller fel?
Jag tror i alla fall inte att man är helt oskyldig, om man råkar ut för sådana saker. Dock rättfärdigar jag det inte heller. Jag vet däremot att världen, inte ens bikervarianten, inte är så svart och vit som en del verkar önska.
Banditen01
2012-10-27, 16:13
http://www.payback.name/?p=8259
Ja att bli filmad, registrerad med tillhörande fotografering och kopiering av mitt körkort och ett skrivande av en 2 sidig akt upprepade ggr varje sommar ser iaf jag som trakasserier. Att bli stoppad 3 ggr med ovanstående som följd på ett Poker Run om 10 mil måste väl ändå ses som ngt överdrivet, resursslösande & trakasserande beteende. Att skicka in 30 styck på led gående poliser iklädda kravall utrustning att gå igenom SRF mc camping som en maktdemonstration är både kränkande & trakasserande, känns som man som betalande gäst är ngt som katten släpat in. Att bli stoppad på allmän väg med frågeställningen "ni ska oxå på mc festen" nej jag bor här, "lägg av, visa era tröjor vad ni har för tillhörighet & vi gör husransakan i er bil pga. misstanke mot knivlagen bla bla .." det var fest hos Reapers Crew som råkar ha klubbhus i samma by som min kompis bor i. Är inte detta trakasserier så vet inte jag men att vara 99% biker i dagens klimat har iaf påverkat mig så mkt att det känns inte skoj längre, funderar allvarligt på att lägga ner och det är väl det samhället vill kanske .. Sedan tror jag att det skiljer sig från olika delar i vårt avlånga Svedala, här nere är detta vardag pga. klubbtättheten i Skåne.
Detta förstår jag att det upplevs som trakasserier, absolut. En fråga, om alla sk 1% klubbar skulle lämna norden över en natt. tror du då att dessa trakasserier skulle fortsätta??
Mercakombi
2012-10-27, 17:52
.Ganska intressant att så mycket pekar mot en klubb, som själva förr kallade sig för Sons of Demons och även skröt stolt om sin 81 support, fast de inte var inom modellen eller följde dess krav och regler. Och även de promotade sig som 1% klubb...
Skall vi fortfarande döma en sida för polisinsatser, OM det kanske beror på bägge sidorna av myntet?
Håhå jaja, here we go again.....=O/
För det första varför måste man vara inom en viss modell, samt följa krav och regler,
som några få spikat upp? Och vilka dessa få är behöver man knappast vara raketforskare
för att begripa.
Är det ok att en liten klick människor skall styra vad man ska bära för kläder eller what
ever, och vad är dom rädda för om man inte gör det?
Det e ju för fan sorgligt att man ska behöva bevakas även inom dom egna leden. Räcker
det inte med att farbror blå blivit så himla duktiga på det?
Och en sak till....du tror väl inte på fullt allvar att någon ensam individ, med lite själv-
aktning, är så jävla självmordsbenägen så att han ensam frontar ett gäng med 1%:are,
om de saker som jag här ovan har ifrågasatt. Det har väl inte ett jävla dugg och göra
med hur pass tuff man är. Utan snarare handlar det väl mer om en självinsikt att man
aldrig ensam skulle kunna klara av en eventuell konfrontation, mot människor som alltid
vistas i flock.
Som sagt tillsammans så är ju dessa människor oerhört starka, och sånt finns det ingen
anledning att ifrågasätta!
Håhå jaja, here we go again.....=O/
För det första varför måste man vara inom en viss modell, samt följa krav och regler,
som några få spikat upp? Och vilka dessa få är behöver man knappast vara raketforskare
för att begripa.
Är det ok att en liten klick människor skall styra vad man ska bära för kläder eller what
ever, och vad är dom rädda för om man inte gör det?
Det e ju för fan sorgligt att man ska behöva bevakas även inom dom egna leden. Räcker
det inte med att farbror blå blivit så himla duktiga på det?
Och en sak till....du tror väl inte på fullt allvar att någon ensam individ, med lite själv-
aktning, är så jävla självmordsbenägen så att han ensam frontar ett gäng med 1%:are,
om de saker som jag här ovan har ifrågasatt. Det har väl inte ett jävla dugg och göra
med hur pass tuff man är. Utan snarare handlar det väl mer om en självinsikt att man
aldrig ensam skulle kunna klara av en eventuell konfrontation, mot människor som alltid
vistas i flock.
Som sagt tillsammans så är ju dessa människor oerhört starka, och sånt finns det ingen
anledning att ifrågasätta!
Och uppenbarligen är du så naiv, så att du tror att alla myndighetstrakasserier avtar OM vissa delar försvinner.
Välkommen till verkligheten!
Sverige har vart skonade från mycket i en herrans massa år, nu får vi smaka på baksidorna av mynten också.
Hur menar du nu, kommer alla att trakasseras av polisen ?
Och uppenbarligen är du så naiv, så att du tror att alla myndighetstrakasserier avtar OM vissa delar försvinner.
Sverige har vart skonade från mycket i en herrans massa år, nu får vi smaka på baksidorna av mynten också.
Om det är baksidan av myntet att bli trakasserad, vad är framsidan, att bli skjuten eller misshandlad av kriminella?
Är inte Sverige ett civiliserat land, är det nånsin ok att att slåss med hammare, kofot eller skjuta med pistol, är det inte just därför vi har Polis egentligen för att slippa slåss själva och att ha en gemensam lag som gäller för alla i hela landet?
Mercakombi
2012-10-27, 18:35
Ja, jag må vara naiv.
Men hur tänkte du nu, vad beror alla dessa myndighetstrakasserier på från första början?
Tänk efter lite nu!
Banditen01
2012-10-27, 18:40
Detta förstår jag att det upplevs som trakasserier, absolut. En fråga, om alla sk 1% klubbar skulle lämna norden över en natt. tror du då att dessa trakasserier skulle fortsätta??
Ja, det tror jag lr iaf inte över en natt men över ett år. Men då är vi tebax på ekvationen inga kriminella inga poliser och den verkligheten kommer tyvärr aldrig infinna sig. Problemet, tycker jag, ligger i stigmatiseringen ser man ut som en biker så är man kriminell. Verkligheten säger vi är en klick vanliga människor som vill fly verkligheten utan att ta med oss vår sociala identitet, klär ut oss till skinnbikers o försöker se hårda ut, men eg. är vi bara vanliga samhällsmedborgare på rätt sida lagen som vill ha lite skoj. Just socialgrupps identitetslösa världen att kliva från bankman, rörmokare, VD eller arbetslös till att bli en grupp som identifieras som bikers har jag alltid älskat, men polisen låt oss vara ifred o angrip det kriminella elementet och inte stigmatisera oss alla som outlaws.
Mercakombi
2012-10-27, 18:43
Apropå trakasserier...men nu har väl dom "blåa" gått åt helvete för långt...dax och sätta ned foten!
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/60301_3397102785126_25207602_n.jpg
Banditen01
2012-10-27, 18:46
Apropå trakasserier...men nu har väl dom "blåa" gått åt helvete för långt...dax och sätta ned foten!
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/60301_3397102785126_25207602_n.jpg
:-) +1
Så hva er det som gjör at du tror at myndighetene er ute etter DEG,Sanniz og ikke disse; http://www.nrk.no/brennpunkt/broderskapet/
Se dokumentaren fra NRK og klikk litt på lenkene for Sverige og Danmark.
Nå kjenner ikke jeg forholdene i Sverige så veldig godt etter å bare ha kjört en sesong her,men så langt har jeg kun mött godt voksne gubber langs veien og i de to klubbene jeg er medlem i og det synes å väre snekkere,bankfolk,industriarbeidere og kommunalt ansatte mm. som jeg ikke kan tenke meg at politiet overvåker spesielt eller har et profesjonelt forhold til og som motorsykkelförere må de uheldigvis må "svi" for hva andre er årsaken til.
Ja, det tror jag lr iaf inte över en natt men över ett år. Men då är vi tebax på ekvationen inga kriminella inga poliser och den verkligheten kommer tyvärr aldrig infinna sig. Problemet, tycker jag, ligger i stigmatiseringen ser man ut som en biker så är man kriminell. Verkligheten säger vi är en klick vanliga människor som vill fly verkligheten utan att ta med oss vår sociala identitet, klär ut oss till skinnbikers o försöker se hårda ut, men eg. är vi bara vanliga samhällsmedborgare på rätt sida lagen som vill ha lite skoj. Just socialgrupps identitetslösa världen att kliva från bankman, rörmokare, VD eller arbetslös till att bli en grupp som identifieras som bikers har jag alltid älskat, men polisen låt oss vara ifred o angrip det kriminella elementet och inte stigmatisera oss alla som outlaws.
Nä jag tror heller att all kriminalitet kommer att försvinna. Och jag tror inte alla 1% klubbar kommer att lägga ner och med det inte heller den överdrivna bevakningen. Jag tror däremot, som jag skrev tidigare att bevakningen skulle minska drastiskt om så vore fallet. Håller med om vad du skriver angående "socialgrupps identitetslösa" det finns ju även poliser som är identitetslösa :)
Tänker inte svara enbart en enda...
Men som sagt var, polisen lär inte sluta bråka med folk på bullrande motorcyklar av många skäl. För myndigheterna vill ju inte ha oss där ute över huvud taget. Så länge de har en ursäkt till att slösa skattepengar, även de gånger som inga brott begås, så kommer de att använda den lilla klicken som ursäkt. Sedan är ju inte det enbart "kriminella bikers" som ökat där ute. Men ökar den polisiära verksamheten då? Nej... Den är inte lika intressant.
Vet ni, senast igår, tackade personalen på en känd krog västfolket att de dök upp. För det var och är lönehelg, fördelningen på könen var 80-20. Och slutklämmen brukar vara, att dessa "normala svenskar utan hojintresse" (speciellt av det manliga könet) allt som oftast då sätter igång storbråk och en massa annat skit. Men när västfolket kom, lugnade sig det hela och krogpersonalen inkl. vakter kände sig lättade med.
Vilka är det som förstör då?
Och hur kommer det sig, att man påtalar med fakta i artiklar (som t o m inte är korrekta, när man väl läst allt, eftersom de snurrar "grupperingarna" till en enda stor röra) och aldrig nämner ens i start vem som skulle vara det s k "offret"?
Kanske för att det inte då blir samma effekt på den "gråa massan" i så fall?
Man glömmer kanske andra brott i stället, som man kanske borde i så fall öka med i samma intensivvitet som man gör för bikers. Eller är alla andra så blinda, så att man inte varken ser eller hör vad som sker ute i landet?
Och inte rättfärdigar det, att man skall behöva stå ut med vissa poliser vid fester, festivaler, run osv, som måste spänna musklerna... Skall en polis spänna musklerna, anser jag att det skall finnas berättigande till det.
Man skall inte bara bete sig på sådant vis för att en liten klick "skall skrämmas av myndigheter"...
Sedan en liten fråga... Tror ni polisen och andra myndigheter slutar dumma sig om 1% grupperingarna försvinner? Det tror inte jag... Inte så länge ni kör med "icke tillåtna delar", bullrande system, på tok för fartglada osv...
För i deras ögon är ni också brottslingar.
Varför tror ni annars, att alla regler och lagar hårdnar och att EU vill dra åt tumskruvarna ännu mer angående motorcyklar?
Som sagt var, bryter man mot något, så får man stå sitt kast. Men den som är helt oskyldig, får gärna opponera sig då med. Jag tror inte vi är så många, som inte brutit mot något alls. Jag bryter också saker, därmed är jag inte så "O kriminell" heller egentligen... Det handlar bara om, var i böter eller straffskalan man hamnar...
;b;
Tänker inte svara enbart en enda...
Men som sagt var, polisen lär inte sluta bråka med folk på bullrande motorcyklar av många skäl. För myndigheterna vill ju inte ha oss där ute över huvud taget. Så länge de har en ursäkt till att slösa skattepengar, även de gånger som inga brott begås, så kommer de att använda den lilla klicken som ursäkt. Sedan är ju inte det enbart "kriminella bikers" som ökat där ute. Men ökar den polisiära verksamheten då? Nej... Den är inte lika intressant.
Vet ni, senast igår, tackade personalen på en känd krog västfolket att de dök upp. För det var och är lönehelg, fördelningen på könen var 80-20. Och slutklämmen brukar vara, att dessa "normala svenskar utan hojintresse" (speciellt av det manliga könet) allt som oftast då sätter igång storbråk och en massa annat skit. Men när västfolket kom, lugnade sig det hela och krogpersonalen inkl. vakter kände sig lättade med.
Vilka är det som förstör då?
Och hur kommer det sig, att man påtalar med fakta i artiklar (som t o m inte är korrekta, när man väl läst allt, eftersom de snurrar "grupperingarna" till en enda stor röra) och aldrig nämner ens i start vem som skulle vara det s k "offret"?
Kanske för att det inte då blir samma effekt på den "gråa massan" i så fall?
Man glömmer kanske andra brott i stället, som man kanske borde i så fall öka med i samma intensivvitet som man gör för bikers. Eller är alla andra så blinda, så att man inte varken ser eller hör vad som sker ute i landet?
Och inte rättfärdigar det, att man skall behöva stå ut med vissa poliser vid fester, festivaler, run osv, som måste spänna musklerna... Skall en polis spänna musklerna, anser jag att det skall finnas berättigande till det.
Man skall inte bara bete sig på sådant vis för att en liten klick "skall skrämmas av myndigheter"...
Sedan en liten fråga... Tror ni polisen och andra myndigheter slutar dumma sig om 1% grupperingarna försvinner? Det tror inte jag... Inte så länge ni kör med "icke tillåtna delar", bullrande system, på tok för fartglada osv...
För i deras ögon är ni också brottslingar.
Varför tror ni annars, att alla regler och lagar hårdnar och att EU vill dra åt tumskruvarna ännu mer angående motorcyklar?
Som sagt var, bryter man mot något, så får man stå sitt kast. Men den som är helt oskyldig, får gärna opponera sig då med. Jag tror inte vi är så många, som inte brutit mot något alls. Jag bryter också saker, därmed är jag inte så "O kriminell" heller egentligen... Det handlar bara om, var i böter eller straffskalan man hamnar...
Full throttle
2012-10-27, 22:42
Jag anser i alla fall, att kan man inte stå för vad man säger öppet, då skall man hellre knipa. Det är jävligt lätt att sprida skit. Rykten som kan bli totalt felaktiga.
För mig hade det vart mer intressant, OM någon från alla inblandade sidor sagt något. Men oftast hör man inte ett ord om det, oavsett vart på nätet du håller till.
Men dyngspridarna vimlar det däremot av. Och av erfarenhet, är de oftast fega kappvändare i verkligheten.
Många gånger är samma personer fjäskande åt alla håll, men sätter gärna "dolken" (rykten) i omlopp så fort de får chansen att göra det anonymt.
Lite som vissa "gamla skvallertanter" på gatan där man bor. ;)
Du er inte lite dum du Sanniz.
Antingen er du med i kretsarna runt en 1% klubb eller også er du rigtigt korkad.
Vilket er skvaller? att red and white slog ner en massa folk på en familjefest? Red and white er kanske inte ens supportklubbar till HA? Att va biker handlar om respekt, og det har inte 1% klubbarna för andra.
Vlket samantreffande att en del blir fullverdiga medlemmar i HA efter de gjort nåt slikt.
Kärringar som du ska hålla keften och stå vid spisen. så fort du öppnar den blir det fel.
Du er inte lite dum du Sanniz.
Antingen er du med i kretsarna runt en 1% klubb eller også er du rigtigt korkad.
Vilket er skvaller? att red and white slog ner en massa folk på en familjefest? Red and white er kanske inte ens supportklubbar till HA? Att va biker handlar om respekt, og det har inte 1% klubbarna för andra.
Vlket samantreffande att en del blir fullverdiga medlemmar i HA efter de gjort nåt slikt.
Kärringar som du ska hålla keften och stå vid spisen. så fort du öppnar den blir det fel.
Fortfarande intressant...
Total anonym och står därmed inte för sina ord.
Och den sista delen av ditt bidragande?
Ja du, kanske du som borde stå vid en spis. Jag kan i alla fall se, att de flesta av oss inte kommer att bli av med polisen (speciellt inte trafikpolisen), när vi är ute med våra hojar.
Däremot vet jag, att polisbudgeten läggs upp på nytt varje år... Och gör man inte åt en viss budget... Ja, då får man mindre med pengar.
Så gissa vad "pappa polis" hittar på då.
Mercakombi
2012-10-28, 01:40
Lägg ner nu, från båda håll! Finns väl ingen anledning och gå till personangrepp!?!
Men för att återgå lite till On Topic, så är det väl ändå så att om dessa så kallade
1%:arna aldrig hade dykt upp i detta land, så borde väl var och en inse att det
polisiära inslaget som nu råder, på diverse hojrelaterade tillställningar samt ute
på våra vägar, aldrig hade blivit så omfattande.
Så var det då i varje fall inte, "i den verklighet som jag levde i, när jag började
köra hoj i början på 80-talet". Och den verklighet vill jag fortsätta att efterleva
så mycket som möjligt. Utan att någon ska tala om för mig vad jag får göra eller
inte göra, speciellt inte i dom "egna leden".
Respekt får man när andra anser att man gjort sig förtjänt av det, och inte genom
att skrämma folk, eller slå dom på käften, eller på annat sätt framhäva sig!
Näe, som sagt I'm to old for this shit....nu ska jag ut och festa vidare, med
några suspekta typer från surkålsälskarnas förlovade land...och dom gossarna
är inte och leka med!
http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=9359&d=1351380944
Nä Mercakombi,på 80-talet var det inga såna polisinsatser som det är nu.Men flera här är för unga
eller har ju inte ens körkort för att ha den erfarenheten.
Dammade av MCM nr 6 1988 och läste Lill-Anders Westenius öppna brev till alla hojåkare "Vi är hotade inifrån" igen och
en del av det som diskuteras här skrev han om redan för snart 25 år sen.
Polisen har sen urminnes tider haft koll på mc folket oavsett grupperingar på grund av gängbildning, buskörning, högt ljud osv på ett normalt och sunt sätt, själv körde jag med Väst hela 90talet och vi var kungar i baren, gick före alla köer och relationen till polisen var inte annorlunda än mot dom som inte var klubbanslutna allt var frid o fröjd.
Dom stora kortegekörningarna hade man polisen till hjälp som stoppade trafiken, det var rätt kul när dom med blåljus körde fram till korsningar o stannade bilar tills 1% började etablera sig och när polisen på allvar skulle stoppa utvecklingen, I Malmö Göteborg o Stockholm bildades en specialpolis styrka "Änglavakt" med Staxäng i spetsen i gbg som gjorde bikerlivet till ett helvete, det var under denna tid som integralhjälm blev accepterat bland H-D folk på grund av att polisen filmade alla, innan var det bara sporthojar som körde täckt.
Under en period i slutet av 90 talet gick det inte köra hoj alls med väst, man blev stoppad konstant och flera gånger under samma dag, restauranger blev hotade med att få sina alkoholtillstånd indragna osv, trackaserierna hade börjat på allvar och så höll det på ett par år tills det lade sig tills polisen kartlagt vilka och när var hur dom skall jobba, som det är i dag om jag pratar för mig själv så känner jag inget "hot" från poliser, att hojen låter för mycket och att jag kör för fort oftast har inget ting att gör med 1% utvecklingen och jag hade haft polisen efter mig om bilen lät mycket också så det är ingen skillnad.
Numera tycker jag det är ganska lugnt och behagligt att vara biker är inte orolig det minsta men om jag skulle välja att åka till en plats där jag vet att det kan finnas 1% gubbar ja då får jag samtidigt räkna med att jag kan bli stoppad, få hojen kollad, bli filmad osv och det är då tanken slår en, var det inte bättre förr innan dessa klubbar fanns i landet.
Det som Sanniz försvarar och har åsikter om är inte mycket värt enligt mig, sen om hon passar vid spisen eller ej är oväsentligt då hon säkert kan vara en fin människa för det ;)
hasse diesel
2012-10-28, 08:26
R.I.PGP;
Nä Mercakombi,på 80-talet var det inga såna polisinsatser som det är nu.Men flera här är för unga
eller har ju inte ens körkort för att ha den erfarenheten.
Dammade av MCM nr 6 1988 och läste Lill-Anders Westenius öppna brev till alla hojåkare "Vi är hotade inifrån" igen och
R.I.PGP;
"1989 skrev journalisten Anders Westenius på tidningen Motorcykelmagasinet en kritisk artikel där han varnade för att svenska mc-gäng börjat anamma outlaw-kulturen. Efter att artikeln gått i tryck misshandlades han svårt av fyra män med basebollträn. Fyra Dirty Dräggels-medlemmar greps och anhölls men nekade och släpptes. Westenius återhämtade sig aldrig fullt ut efter misshandeln och dog sommaren 2006 vid 53 års ålder"
Banditen01
2012-10-28, 11:29
.. det var bättre förr .. ingen ordning sedan Palme dog .. blev slupläderingen. Återväxten skiter vi i för förr var det minsann ..
.. det var bättre förr .. ingen ordning sedan Palme dog .. blev slupläderingen. Återväxten skiter vi i för förr var det minsann ..
Nä allt var inte bättre förr men jag värderar dom som är genuint intresserade av H-D som som maskin, historien och tekniken bakom mer än dom som köper H-D för någon slags gemenskap och fräckhets faktor, den återväxten kan jag vara utan i alla fall.
Polisen har sen urminnes tider haft koll på mc folket oavsett grupperingar på grund av gängbildning, buskörning, högt ljud osv på ett normalt och sunt sätt, själv körde jag med Väst hela 90talet och vi var kungar i baren, gick före alla köer och relationen till polisen var inte annorlunda än mot dom som inte var klubbanslutna allt var frid o fröjd.
Dom stora kortegekörningarna hade man polisen till hjälp som stoppade trafiken, det var rätt kul när dom med blåljus körde fram till korsningar o stannade bilar tills 1% började etablera sig och när polisen på allvar skulle stoppa utvecklingen, I Malmö Göteborg o Stockholm bildades en specialpolis styrka "Änglavakt" med Staxäng i spetsen i gbg som gjorde bikerlivet till ett helvete, det var under denna tid som integralhjälm blev accepterat bland H-D folk på grund av att polisen filmade alla, innan var det bara sporthojar som körde täckt.
Under en period i slutet av 90 talet gick det inte köra hoj alls med väst, man blev stoppad konstant och flera gånger under samma dag, restauranger blev hotade med att få sina alkoholtillstånd indragna osv, trackaserierna hade börjat på allvar och så höll det på ett par år tills det lade sig tills polisen kartlagt vilka och när var hur dom skall jobba, som det är i dag om jag pratar för mig själv så känner jag inget "hot" från poliser, att hojen låter för mycket och att jag kör för fort oftast har inget ting att gör med 1% utvecklingen och jag hade haft polisen efter mig om bilen lät mycket också så det är ingen skillnad.
Numera tycker jag det är ganska lugnt och behagligt att vara biker är inte orolig det minsta men om jag skulle välja att åka till en plats där jag vet att det kan finnas 1% gubbar ja då får jag samtidigt räkna med att jag kan bli stoppad, få hojen kollad, bli filmad osv och det är då tanken slår en, var det inte bättre förr innan dessa klubbar fanns i landet.
Det som Sanniz försvarar och har åsikter om är inte mycket värt enligt mig, sen om hon passar vid spisen eller ej är oväsentligt då hon säkert kan vara en fin människa för det ;)
Är det nu, som jag skall undra vad du menar med försvarar?
Jag skrev, att det inte skulle troligen bli bättre utan vissa grupper (så folk skulle förstå utvecklingen trots allt). Och precis nu berättade du ju faktiskt redan om "love storyn mellan polis och biker", som gällt sedan "urminnes tider"...
Det var det jag menade med, att inget kommer att ändra sig. De (polis och myndigheter) kommer bara att skylla på andra orsaker. Om inte annat, de vill inte bli arbetslösa heller.
Sedan att du mest är en gringubbe på nätet, men mycket trevligare irl... Det framgår inte. Men kanske växer det andra typer av horn på dig, när du väl sitter på forumet.
Jag anser fortfarande att det är fel, att sprida rykten (oavsett sanningsmängd), när man inte ens vågar stå för det utan skyddar sig helt anonymt. Visst, en bra datasnubbe kan säkerligen spåra upp en anonym biker med, OM den anser mödan värd... ;)
Om jag är en fin människa? Det får folk bestämma, när de känner mig och helst sett mig öga mot öga med... Dock står jag alltid för mina ord och åsikter, oavsett om jag är där ute eller "här hemma i cybern"...
- - - Uppdaterad - - -
Nä allt var inte bättre förr men jag värderar dom som är genuint intresserade av H-D som som maskin, historien och tekniken bakom mer än dom som köper H-D för någon slags gemenskap och fräckhets faktor, den återväxten kan jag vara utan i alla fall.
Med andra ord så respekterar du inte folk, som inte är som dig själv, fullt ut...
Vad skickar det för signaler? Alla är inte födda för att meka eller gräva ner sig i diverse historia. Men åka och äga en HD borde vara det som sammanför oss.
Fräckhetsfaktor? Säg inte att du byter ut större delen av hojen din, om du inte sett någon form av "fräckhetsfaktor" i det hela...
HD själva marknadsför sig ju idag, att man just inte vet vem som kör och äger en Harley... Att det är det fina poängen i hela kråksången. ;)
Mercakombi
2012-10-28, 12:44
Exakt samma ord, d.v.s "Vi är hotade inifrån", med tillägget att "hojsverige kommer aldrig mer att bli det de en gång har varit", sa en dåvarande
president för en utav Sveriges äldsta hojklubbar. Efter att själv i början på 90-talet begärt att få ett möte med dom röd/vita, p.g.a den oro
han kände över vad som var på gång.
Tack och lov så har i varje fall den hojklubben fått fortsätta att verka, med bl.a ett årligt, ständigt återkommande arrangemang. Som troligtvis
är ett utav Sveriges bästa för oss som gillar ombyggda hojar.
Det som hände Lill-Anders är så jävla tragiskt, så det finns det inte ens ord för. Personligen så älskade jag att läsa hans spalt i MCM, som oftast
speglades av det han troligtvis brann mest för i detta liv. Att kalla honom för eldsjäl är i underkant, av den förmåga han hade att kunna återge
sina tankar och idéer i text.
Det är förövrigt sådana som Lill-Anders som gjorde så att även jag också, för länge sedan, ställde mig på tvivlarnas sida. Speciellt när man måste
börja förklara självklarheter för folk, som med en dåres envishet, börjar spekulera i hur bl.a ordningsmakten skall göra för att finansiera sin fortsatta
verksamhet, eller motsätter faktisk bevisning för ett brott som verkligen har begåtts.
Och som slutkläm undrar över i vilken verklighet jag lever i.........suck!
Att dessutom just orden "orsak och verkan" verkar vara helt främmande begrepp, för vissa, är ju bara att beklaga....
GT idag ;
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=original&guid=3a9b7f37-1b37-4433-9310-693b5e503113
Mercakombi... Jag spekulerar inte hur finansieringen sköts hos polisen. Utan detta har jag hört från gamla vänner, som ÄR poliser. Och inte i lägsta rang heller, så att säga.
Och jag har också framfört, att ALLA är ansvariga för vad de gör (att man inte ens kan skylla på alkohol, droger eller annat). Dock anser jag att man skall inte trakassera folk förebyggande. Det skall finnas mer än s k rimliga skäl.
Och innan man har alla fakta (de sanna dessutom), så skall man inte döma ut en sida på förhand. För "vi" som inte vart på plats och/eller är direkt inblandade kan aldrig veta vad som egentligen skett, innan allt är lagt på bordet. Det är inget pokerspel där vi bluffar fram ett slutresultat.
I Sverige behöver vi gudskelov inte bevisa själva oskyld för att slippa bli dömda, som i USA... Utan i Sverige gäller det att man döms efter alla konstens regler, så det inte finns något frågetecken kvar. Men du ser kanske hellre amerikanska regler där med?
Tänk om alla, som hade sådan aggressivitet här inne, även lagt den på andra brott. Brott som faktiskt har både bevis och straff (även om straffsatserna mellan varven är rätt skrattretande). Då hade kanske man kunnat leva mer som på 70- och 80-talet.
Men nu är vi inne i 2000-talet och utvecklingen ser inte alltid ut som man önskar med många saker.
hegtor: Old news... Misstänker att GT inte hade något "större och nytt" sedan i fredags... För nu kanske vi slipper läsa om kungliga förlovningar osv... Varför uppröra dig? De vill skapa stora rubriker eftersom det säljer.
Tror du verkligen fullt ut på allt, som tidningar skriver?
Banditen01
2012-10-28, 13:07
Det du beskriver är ingen återväxt, låter mer som 40 talist på en Heritage med fullkryssat på tillbehörslistan & H-DCS for the rest of my life medlemsskap, dessa kan jag oxå vara utan, men ungdomarna med genuint intresse välkomnar jag gärna :)
Tror du verkligen fullt ut på allt, som tidningar skriver?
I denne tråden tyr du til hersketeknikker som spörsmålet ditt til meg og andre steder hvor du indikerer at man ikke kan mene noe under anonymitetsprinsippet.
Nå er ikke jeg födt i går og det er ikke andre som har uttalt seg her heller med gode innlegg og man trenger ikke å ha IQ särlig mye höyere enn skonummeret sitt for å forstå at man åpent ikke går ut mot noen som har vold som eneste språk.
Det synes som at du ikke evner å innse problemet eller årsaken til det og isteden "retter baker for smed" (norsk ordtak.. vet ikke om det finnes en svensk variant av det,men det bör väre selvforklarende).
Hade jag satt ett aphäng, framflyttade fotpinnar på hojen skulle jag antagligen göra det för att det ser "fräckt" ut men nu vet jag inte om att byta ut mina tunga stålfälgar mot aluminium och ersätta värdeläsa stötdämpare mot bättre är så "fräckt" men vi kan ha olika uppfattningar där med.
Jag har inget emot västklubbar som skruvar med sina hojar, har ju själv haft väst för länge sedan, det är 1% gubbarna som inte tilltalar mig. varumärket säger ju att dom är inte är som andra.
Om det nu har köpt din hoj för någon gemenskap du är ute efter Sanniz varför till talar dig 1% av befolkningen då?
Är det nu, som jag skall undra vad du menar med försvarar?
Jag skrev, att det inte skulle troligen bli bättre utan vissa grupper (så folk skulle förstå utvecklingen trots allt). Och precis nu berättade du ju faktiskt redan om "love storyn mellan polis och biker", som gällt sedan "urminnes tider"...
Det var det jag menade med, att inget kommer att ändra sig. De (polis och myndigheter) kommer bara att skylla på andra orsaker. Om inte annat, de vill inte bli arbetslösa heller.
Sedan att du mest är en gringubbe på nätet, men mycket trevligare irl... Det framgår inte. Men kanske växer det andra typer av horn på dig, när du väl sitter på forumet.
Jag anser fortfarande att det är fel, att sprida rykten (oavsett sanningsmängd), när man inte ens vågar stå för det utan skyddar sig helt anonymt. Visst, en bra datasnubbe kan säkerligen spåra upp en anonym biker med, OM den anser mödan värd... ;)
Om jag är en fin människa? Det får folk bestämma, när de känner mig och helst sett mig öga mot öga med... Dock står jag alltid för mina ord och åsikter, oavsett om jag är där ute eller "här hemma i cybern"...
- - - Uppdaterad - - -
Med andra ord så respekterar du inte folk, som inte är som dig själv, fullt ut...
Vad skickar det för signaler? Alla är inte födda för att meka eller gräva ner sig i diverse historia. Men åka och äga en HD borde vara det som sammanför oss.
Fräckhetsfaktor? Säg inte att du byter ut större delen av hojen din, om du inte sett någon form av "fräckhetsfaktor" i det hela...
HD själva marknadsför sig ju idag, att man just inte vet vem som kör och äger en Harley... Att det är det fina poängen i hela kråksången. ;)
HD själva marknadsför sig ju idag, att man just inte vet vem som kör och äger en Harley... Att det är det fina poängen i hela kråksången. ;)[/QUOTE] Svar till Sanniz! Säger ju det! Han tror att han är den enda Bikern bara för att han råkar skruva mycket! Tröttsam typwa;
hegtor
Det finns många som råkat illa ut just p.g.a. att anonyma framfört sina budskap. Och senare har det inte spelat den minsta roll om detta vart helt fel. Ursäkter har inte ens getts.
Vilket är mest vuxet? Att våga stå öppet för sina åsikter och framför allt avvakta alla riktiga fakta (utan förvrängningar) eller att stå och skrika lika anonymt som många t ex gör på Flashback?
Och tidningar är allt som oftast bara ute efter att sälja lösnummer, speciellt pappersupplagan som rasat genom åren. För nyheter och alla ändringar färdas snabbare i cyberrymden än på papper.
Och när en journalist ena sekunden skriver att "den och den är från den gruppen" för att i nästa del av artikeln skriva "att de tillhör denna grupp", oavsett om de kan sammankopplas eller ej. Det kallar jag att inte göra ordentlig research och/eller att korrekturläsa sina egna skrifter.
Hade Sverige vart i krig, så hade vi lärt oss om vad propaganda kan åstadkomma. Och då framför allt inom media.
Men nu verkar denna tråd landa mer och mer från sitt urämne, som faktiskt var Chappen och inget annat.
Kanske borde den slutliga delen avknoppas till en egen tråd i stället.
Dock anser jag fortfarande inte att poliser och myndigheter skall ge sig på alla och skylla på en gruppering. Och samma sak gäller det åt andra hållet.
För då skall liknande insatser vara minst lika stora, när det gäller andra brott (som ökat lavinartat) i dagens Sverige, om det skall kunna bortförklaras så lätt som med 1%:arna...
Hade jag satt ett aphäng, framflyttade fotpinnar på hojen skulle jag antagligen göra det för att det ser "fräckt" ut men nu vet jag inte om att byta ut mina tunga stålfälgar mot aluminium och ersätta värdeläsa stötdämpare mot bättre är så "fräckt" men vi kan ha olika uppfattningar där med.
Jag har inget emot västklubbar som skruvar med sina hojar, har ju själv haft väst för länge sedan, det är 1% gubbarna som inte tilltalar mig. varumärket säger ju att dom är inte är som andra.
Om det nu har köpt din hoj för någon gemenskap du är ute efter Sanniz varför till talar dig 1% av befolkningen då?
Min hoj är inte enbart för gemenskap. Det är för att jag faktiskt gillar den skarpt. Om jag kanske inte mekar med den, så blir jag ju inte mindre värd för det. Och vem vet, om tjugo år kanske jag slår dig på fingrarna när det gäller det mesta. Det kan du aldrig veta. Men har du tur, stannar det vid en tjej, som gillar harley, älskar hojåkande och kanske skruvar lite i alla fall med hojen (så gott hon kan) och älskar att umgås med vänner inom bikervärlden. Om det sedan är vanliga Svensson, hardcore-mekaren, HOG typen eller en 1%:are skall inte spela någon roll. För alla ansvarar för sig själva. Jag blir inte mer kriminell för att jag t ex hänger i SBM modellen eller i GBK världen.
Nå kjenner ikke jeg til Flashback eller andre steder hvor man ytrer seg anonymt mot 1% klubber,så det kan jeg ikke uttale meg om.
Når det gjelder aviser (tidningar) så har jeg heller ingen grunn til å tro at de selv konstruerer saker om 1% klubber,men at de refererer saker som VIRKELIG har hendt.
(om Brad Pitt,Justin Bieber mm tror jeg nok at fantasien er i fritt omlöp)
I 1977 kjöpte jeg min förste tunge motorsykkel og ikke en eneste sesong siden da har jeg värt uten mc. Utviklingen innen motorsykkelmiljöet har jeg fulgt med siden den gang og jeg er ikke det minste i tvil om at politiets interesse for motorsykkelmiljöet skyldes fremveksten av 1% klubbene. UTEN disse klubbene ville jeg ikke värt av noen interesse for politiet annet enn om jeg kjörte for fort,på bakhjulet,med for mye lyd osv. altså den type "kriminell" som du også antyder at du er.
Jeg har linket hit ; http://www.nrk.no/brennpunkt/broderskapet/ tidligere også og det journalistiske håndtverket bak er ikke av tabloidformat og er verdt å kikke närmere på.
Se hvordan norske klubber er blitt truet til å endre navn,truet til å fjerne "Norway" på ryggen og se også hva den norske HOG-presidenten sier.
Mercakombi
2012-10-28, 14:07
Och innan man har alla fakta (de sanna dessutom), så skall man inte döma ut en sida på förhand. För "vi" som inte vart på plats och/eller är direkt inblandade kan aldrig veta vad som egentligen skett, innan allt är lagt på bordet. Det är inget pokerspel där vi bluffar fram ett slutresultat.
Ok, så du menar alltså att exempelvis Svineri MC, i Smedby utanför Kalmar, misshandlade sig själva....eller
kanske rent av fick spö av sina barn och sambos, samt ett äldre grannpar?
Och dom som poliserna tog hand om då, utanför länsgränsen, med blodiga tillhyggen som bär DNA-spår från
medlemmar i Svineri MC. Har dom tillhyggena blivit hämtade av en flock 1%:are, som kom till undsättning för
att hjälpa barnen, sambosarna samt det äldre grannparet?
Och vad det gäller de rättsliga efterspelen, så kunde man ju redan på förhand ha talat om att även dom
skulle bli rent farsartade. Man måste ju vara närmast självmordsbenägen om man ska törs och peka ut vem
som gjort vad, vid en konfrontation mot denna typ av människor, med ett flockbeteende lika stort som alla
vilddjur på den Afrikanska savannen.
Så åter igen, är det bara en tillfällighet att just 1%:are utmärker sig på ett sätt, som gör Sveriges samlade
presskår rent lyriska? Skulle inte tro det....eller varför inte ta och fråga dina närstående polisvänner. Med
tanke på allt annat dom berättat för dig, så lär dom väl knappast förneka detta heller?
Och det dina polisvänner säger till dig, måste väl ändå vara sant? Eftersom du redan gjort klart att det dom
redan sagt till dig är 100%:igt trovärdigt!
Ok, så du menar alltså att exempelvis Svineri MC, i Smedby utanför Kalmar, misshandlade sig själva....eller
kanske rent av fick spö av sina barn och sambos, samt ett äldre grannpar?
Och dom som poliserna tog hand om då, utanför länsgränsen, med blodiga tillhyggen som bär DNA-spår från
medlemmar i Svineri MC. Har dom tillhyggena blivit hämtade av en flock 1%:are, som kom till undsättning för
att hjälpa barnen, sambosarna samt det äldre grannparet?
Och vad det gäller de rättsliga efterspelen, så kunde man ju redan på förhand ha talat om att även dom
skulle bli rent farsartade. Man måste ju vara närmast självmordsbenägen om man ska törs och peka ut vem
som gjort vad, vid en konfrontation mot denna typ av människor, med ett flockbeteende lika stort som alla
vilddjur på den Afrikanska savannen.
Så åter igen, är det bara en tillfällighet att just 1%:are utmärker sig på ett sätt, som gör Sveriges samlade
presskår rent lyriska? Skulle inte tro det....eller varför inte ta och fråga dina närstående polisvänner. Med
tanke på allt annat dom berättat för dig, så lär dom väl knappast förneka detta heller?
Och det dina polisvänner säger till dig, måste väl ändå vara sant? Eftersom du redan gjort klart att det dom
redan sagt till dig är 100%:igt trovärdigt!
Nu orkar jag inte dra någon lång harang på nytt, eftersom du redan bestämt dig för vad jag tycker och tänker.
Skrev jag ens om Svineri Mc?
T o m mina "polisvänner" är som tur är bra poliser. De dömer inte ens de med bakgrund, OM de sett ändring i livet. Men tydligen verkar de flesta här inne döma allt omedelbart som värsta medeltidspöbeln.
Grattis till sådan mentalitet!
Som slutsats... Gör du fel, så får du stå ditt kast. Sedan skiter jag i om du är 1%:are eller "vanlig svensson"... Det är min ståndpunkt i livet. Och jag dömer ingen innan det finns ofelbara bevis heller.
Rykten blir hönsgårdar utan att jag skulle behöva bidraga med mer fjädrar.
GP;
Det du beskriver är ingen återväxt, låter mer som 40 talist på en Heritage med fullkryssat på tillbehörslistan & H-DCS for the rest of my life medlemsskap, dessa kan jag oxå vara utan, men ungdomarna med genuint intresse välkomnar jag gärna :)
Jag håller inte heller journalister särskilt högt som yrkeskår och är fullt medveten om att de vill sälja tidningar för att i sin tur sälja annonser, vilket de lever på, dessutom är de väldigt snabba att hävda rätten till tryckfrihet så fort någon ifrågasätter dom.
Jag förstår inte heller Polisens psykologi jämnt, jag personligen har aldrig känt mig trakasserad av polis men har å andra sidan inte varit på Swedish bike meet, SRF eller liknande stora träffar, men jag tycker polisen borde vara tydligare vilka dom är ute efter.
Polisen borde se mellan fingrarna om någon "99% biker" har mindre nummerplåt, bytt avgassystem o.s.v, de kan så klart påpeka det på ett korrekt och vänligt sätt men då det inte är frågan om en "flygande besiktning" utan kartläggning av 1% borde de vara tydligare med vilka och vad de är ute efter.
Sen om det är fråga om en flygande besiktning är det skillnad så klart, men polisen hade mycket att vinna på att göra sig mer "vän" med den stora skaran Svensson-hojåkare.
Sen att klubbar eller individer som medvetet ställer sig utanför samhället känner sig trakasserade är ett val de gjort själva, sen ska man självklart straffas för de brott man gjort och inte vad man har för sorts kläder man har.
Alla som har råd att köpa en motorcykel har väl rätt att köra den, om vissa gillar att skruva och vissa gillar att sätta på fransar och kromade örnar är väl upp till var och en, är det inte det som är pudelns kärna, att jag ska ha möjlighet att göra som jag vill utan att behöva oroa mig för vad andra tycker, smaken är ju som baken som bekant.
Självklart är det så att var och en gör precis vad han hon vill, det gör jag också ;) många men inte alla håller med mig bara lol;
Jag håller inte heller journalister särskilt högt som yrkeskår och är fullt medveten om att de vill sälja tidningar för att i sin tur sälja annonser, vilket de lever på, dessutom är de väldigt snabba att hävda rätten till tryckfrihet så fort någon ifrågasätter dom.
Jag förstår inte heller Polisens psykologi jämnt, jag personligen har aldrig känt mig trakasserad av polis men har å andra sidan inte varit på Swedish bike meet, SRF eller liknande stora träffar, men jag tycker polisen borde vara tydligare vilka dom är ute efter.
Polisen borde se mellan fingrarna om någon "99% biker" har mindre nummerplåt, bytt avgassystem o.s.v, de kan så klart påpeka det på ett korrekt och vänligt sätt men då det inte är frågan om en "flygande besiktning" utan kartläggning av 1% borde de vara tydligare med vilka och vad de är ute efter.
Sen om det är fråga om en flygande besiktning är det skillnad så klart, men polisen hade mycket att vinna på att göra sig mer "vän" med den stora skaran Svensson-hojåkare.
Sen att klubbar eller individer som medvetet ställer sig utanför samhället känner sig trakasserade är ett val de gjort själva, sen ska man självklart straffas för de brott man gjort och inte vad man har för sorts kläder man har.
Alla som har råd att köpa en motorcykel har väl rätt att köra den, om vissa gillar att skruva och vissa gillar att sätta på fransar och kromade örnar är väl upp till var och en, är det inte det som är pudelns kärna, att jag ska ha möjlighet att göra som jag vill utan att behöva oroa mig för vad andra tycker, smaken är ju som baken som bekant.