handdator

Visa fullständig version : Pro pipe HS

Dragos
2012-10-10, 07:45
Funderar att byta mitt Big Radius 2 into 2 till ett Pro Ppipe-HS. Är det ett bra blås, är ljudet doft eller lika ettrigt som BR-2into2, följer det med några insatser ?

Bikerboy
2012-10-10, 09:44
Jag gjorde tvärtom, alltså gick från Propipe till Big Radius 2-2. :)
Och visst är Propipe ett bra system, om än inte lika snyggt som BR (i mitt tycke).
Ljudmässigt så är det en dovare klang. Lagom högt ljud.
BR låter alldeles för högt med originalinsatserna, så jag köpte ett par Hard Kore insatser från Smartpartz. Blev mer lagom då. Tog udden av det värsta smattret...
http://www.smartpartz.com/SPZVHBR.html

Dragos
2012-10-10, 19:14
Du har helt rätt, BR är skitsnygt mycket snyggare änn PP men det är smattret jag vill få ner. Ska först prova med insatser nu när jag vet att det finns att köpa.....thb;

pheur
2012-10-13, 08:51
Är det någon insats till BR som ni vet fungerar för att få den igenom besiktningen? Jag gillar ljudet, vill dock få hojjen igenom besiktningen. Man vill inte gärna heller behöva borra eller på annat sätt "röra" rören för att fästa insatserna isåfall eftersom dom åker bort så fort besiktningen är gjord.

Bikerboy
2012-10-13, 09:46
Hard Kore insatserna som jag nämnt här ovan är lätta att plocka bort, om man vill. Dom sitter fästa med 1 skruv längst ut på avgasröret. Ljudet med dessa är inte tillräckligt lågt för att klara en besiktning, men det borde funka att trycka in lite stålull i röret för att få ner ljudet tillfälligt inför besiktningen. Jag ska själv testa det när det är dags för besiktning...

Löfgren
2012-10-13, 16:22
Jag fick skruva av mina BR för att dom smattrar för mycket. Kör med ett par screamin eagle istället. Utséendemessigt ett nerköp men ett dovare ljud som jag gillar. Vad finns det som låter bra. Electran jag hade förut lät riktigt bra. Som en hovrande helikopter. Världsklass :)