handdator

Visa fullständig version : vad är detta



Lasse.S
2012-10-08, 21:05
för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...

pidde
2012-10-08, 22:12
Du kan ju alltid dra igång ett självlol;

Lars Nilsson
2012-10-08, 22:13
för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...

Hejdå!

xbones
2012-10-08, 22:14
Ja,det är inget tvång att vara härpo;

hasse diesel
2012-10-08, 22:25
Det blir väl vad vi gör det till,men det vet du redan. Kändes väl som att du ville ha en sån där kickstartstråd så vi inte somnar:D
för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...

Lasse.S
2012-10-09, 08:08
pardypardypardy
Större delen är väl okej men det ballar ut en del på sina ställen...vet inte om det är ett forum för hojarna eller ett nytt Facebook. kanske är det det vi skall ha????

Lobo
2012-10-09, 14:13
Man väljer ju själv vad man läser, vad man svara på, vad man tar åt sig av, vad man skiter i osv osv..bara ta del i det du tycker om och skita i resten vettja!?
Ungefär som när man plockar lösviktsgodis..man plockar det man vill ha och lämnar resten och inte fan slutar då jag äta godis bara för att jag råkat få med några äckliga i påsen ;-)

Lasse.S
2012-10-09, 14:46
Jo det är ju sant men jag ser ju att det barkar i väg en aning....Vi hade ju ett kanon forum tidigare harleyportalen under många år men som på grund av Peppes tidsbrist inte längre fungerade, virus o spam osv förstörde.
Är jätte glad att detta forum finns men jag ser att det börjar likna andra skitforum som aldrig fungerat och om detta blir likadant är det ju ledsamt, Forumet är för Harleys och Custom hojar enligt första sidan men som oftast mer o mer handlar om medlemmars privat liv.....men jag kanske inte är tillräckligt modern och inte förstår att hojarna är en bisak, fortsätter det kanske man får sålla så mycket att inget blir kvar att läsa för dom som är hoj intresserade, är det åt det hållet forumet skall styras tro? bara en fråga
Man väljer ju själv vad man läser, vad man svara på, vad man tar åt sig av, vad man skiter i osv osv..bara ta del i det du tycker om och skita i resten vettja!?
Ungefär som när man plockar lösviktsgodis..man plockar det man vill ha och lämnar resten och inte fan slutar då jag äta godis bara för att jag råkat få med några äckliga i påsen ;-)

xbones
2012-10-09, 15:03
Jo det är ju sant men jag ser ju att det barkar i väg en aning....Vi hade ju ett kanon forum tidigare harleyportalen under många år men som på grund av Peppes tidsbrist inte längre fungerade, virus o spam osv förstörde.
Är jätte glad att detta forum finns men jag ser att det börjar likna andra skitforum som aldrig fungerat och om detta blir likadant är det ju ledsamt, Forumet är för Harleys och Custom hojar enligt första sidan men som oftast mer o mer handlar om medlemmars privat liv.....men jag kanske inte är tillräckligt modern och inte förstår att hojarna är en bisak, fortsätter det kanske man får sålla så mycket att inget blir kvar att läsa för dom som är hoj intresserade, är det åt det hållet forumet skall styras tro? bara en fråga O lika förbannat ville du ha in en tråd om japshojarwa;wa;wa;! Fattar mej inte på dej!!! Ursäkta!

Lasse.S
2012-10-09, 15:18
O lika förbannat ville du ha in en tråd om japshojarwa;wa;wa;! Fattar mej inte på dej!!! Ursäkta!
forumet är ju för Harley och Custom hojar ospecat fabrikat...men det handlar ju alltmer om annat än vad som har med hojar att göra, det oroar mig för jag har sett forum balla ut förut..

hegtor
2012-10-09, 15:30
For min egen del synes jeg forumet er svärt bra.. ,men jeg er ikke spesielt opptatt av Harley Davidson,men av MIN Harley Davidson. For tiden er den vinterlagret og er i toppskick og det er da grenser for hva det finns årsaker til å posta om DEN.
Derimot har jeg funnet det intressant å lese hva andre skriver om alt mulig ink*****t seg selv (som DU.. som bla har skrevet hva du heter,hvor du bor,hva du driver med og hvilket telefonnummer du har og mye mer omtrent som hva jeg antar man poster på Facebook (er ikke der selv så det er gjetning)).
Jeg har värt i kontakt med noen her privat,kjöpt noen deler av en og lärt noe fra andres posteringer.
Noen har skrevet mer om seg selv enn andre og det er det som gjör at jeg finner det intressant å fortsette å väre her for selv om jeg eier en motorsykkel eller to så er det tross alt en mindre del av hva livet mitt dreier seg om siden jeg er intressert i svärt mye.
Hadde det värt en regel om at KUN Harley skulle diskuteres her så hadde det ikke värt så intressant.
Eksempelet med Godispåsen var bra.. man velger selv HVA man vil lese.

Lasse.S
2012-10-09, 15:39
For min egen del synes jeg forumet er svärt bra.. ,men jeg er ikke spesielt opptatt av Harley Davidson,men av MIN Harley Davidson. For tiden er den vinterlagret og er i toppskick og det er da grenser for hva det finns årsaker til å posta om DEN.
Derimot har jeg funnet det intressant å lese hva andre skriver om alt mulig ink*****t seg selv (som DU.. som bla har skrevet hva du heter,hvor du bor,hva du driver med og hvilket telefonnummer du har og mye mer omtrent som hva jeg antar man poster på Facebook (er ikke der selv så det er gjetning)).
Jeg har värt i kontakt med noen her privat,kjöpt noen deler av en og lärt noe fra andres posteringer.
Noen har skrevet mer om seg selv enn andre og det er det som gjör at jeg finner det intressant å fortsette å väre her for selv om jeg eier en motorsykkel eller to så er det tross alt en mindre del av hva livet mitt dreier seg om siden jeg er intressert i svärt mye.
Hadde det värt en regel om at KUN Harley skulle diskuteres her så hadde det ikke värt så intressant.
Eksempelet med Godispåsen var bra.. man velger selv HVA man vil lese.

Ja det var din uppfattning...kul att höra vad fler tycker eller upfattar forumet....kom igen fyll på ;)

admin
2012-10-09, 16:02
Håller inte med, tycker mertalet inlägg har med H-D/MC att göra om man ögnar löpande inlägg. Kom ihåg att HarleyForum endast är 1,5 år gammalt (HarleyPortalen startades 2001) och HarleyForum har för längre sedan gått om Harleyportalen på alla punkter gällande antal medlemmar, inlägg etc. Sen tar det givetvis tid att bygga upp databasen med tips & trix och annat men vi är på riktigt god väg.

Harleyforums ständigt växande Köp och Sälj är till skillnad från HarleyPortalen helt gratis och kommer alltid att vara så.

Och precis som ovan skrev så väljer man vad man vill läsa*, precis som att man väljer vad man vill läsa i tidningar och se på teven. Tycker att det ska finnas plats för annat också på forumet, sålänge det hamnar i rätt kategor (off-topic (http://harleyforum.se/forumdisplay.php?16-Off-Topic)) så att man kan välja vad som intresserar en.

Man "lär känna" andra på forumet, vissa endast på forumet och andra i verkliga livet vilket är trevligt och man vill kunna skriva av sig om annat också. Röda tråden är givetvis H-D och Custom men de flesta av oss har annat i livet också som på något sätt berör. Det blir lite som på puben liksom, man snackar såklart H-D men man brukar trilla in på annat också.

Tänk på att det inte är forumet i sig som gör ett forum utan människorna som skriver i det.

*var noga och tydliga i era rubriker och försök lägga era inlägg på så rätt plats som möjlig.

xbones
2012-10-09, 16:33
Du var med i Westcoast o ville att alla andra märken skulle få vara med på fasta körningar!!! Jag påpekade att Westcoast är en grupp för H-D åkare o det hade du invändningar emot!!! Du klagar o gnäller som en jävla kärring på allt! Eller så gör du allt för att provosera folkfrv; Det är väl bättre att du skapar ett eget forum som passar dej!

jossi
2012-10-09, 16:48
Forumet är väl ok , jag har inga problem med att folk vill diskutera annat än HD . Det är väl upptill var och en jag läser det som verkar intressant
för mig

Lasse.S
2012-10-09, 17:25
Jag gillar att vädra och byta åsikter, tycker det är intressant och utvecklande, om vissa blir provocerade får den väl diskutera menings skillnaden eller ge fan i det bara.
Samma recept som jag tydligen får acceptera att detta inte bara är ett hojforum utan det är okej att prata personliga saker som inte har med våra tvåhjulingar att göra även om jag tycker att många borde starta ett off topic.se forum.
Själv skall jag hädanefter undvika denna delen och bara hålla mig till mc relaterade inlägg. är ändå glad över att få höra andras åsikter i frågan tidigare i tråden.

Du var med i Westcoast o ville att alla andra märken skulle få vara med på fasta körningar!!! Jag påpekade att Westcoast är en grupp för H-D åkare o det hade du invändningar emot!!! Du klagar o gnäller som en jävla kärring på allt! Eller så gör du allt för att provosera folkfrv; Det är väl bättre att du skapar ett eget forum som passar dej!

xbones
2012-10-09, 17:41
forumet är ju för Harley och Custom hojar ospecat fabrikat...men det handlar ju alltmer om annat än vad som har med hojar att göra, det oroar mig för jag har sett forum balla ut förut..Var det inte du själv som skrev om hästar på vägen??? Det är ju inte H-D relaterat!Det är väl Allmänn Trafik relaterat? Det får väl du ta med Trafiksäkerhetsverket!

Lasse.S
2012-10-09, 17:43
Har inga problem med hästar när jag kör bil, bara när jag kör hoj så nog va det hojrelaterat ;)

Noyen
2012-10-09, 18:56
Forumet är väl ok , jag har inga problem med att folk vill diskutera annat än HD . Det är väl upptill var och en jag läser det som verkar intressant
för mig

+1 ;)

Fonve
2012-10-09, 19:06
Ett kanonforum som jag inte vill vara utan! thb;

Lars Nilsson
2012-10-09, 19:41
Ääääääälskar Harleyforum.se!!!
Gillar och umgås gärna med de flesta här.
Men sitter jag med hojpolare så snackar vi inte bara hojar.
Allt mellan himmel o jord avhandlas på ett skoj sätt.
ALLT är perfekt precis som det är!
Och skulle vi komma på något som kan förbättras så fixar admin det.
En grej kan du fixa admin: Ge Onatop utrymme att skriva en motortråd (om han vill) där han kan förklara det mesta för oss andra dödliga.
Sådana som han är en STOR tillgång för forumet.
Egentligen är alla medlemmar en tillgång till forumet för det krävs ju folk som frågar saker med.
xbones, vila, bikebandit, pontus, rille och massa andra är goa killar man träffat här och live och som berikat mitt liv iaf.
Sen blir det aldrig bättre än man gör det.
Vissa kommer aldrig bli nöjda, så e det bara.

gronvit
2012-10-09, 20:45
-PTB

Bara för att man inte blir idiotförklarad för att man inte kör stelbensshovel eller har byggt sina egna kammar som på gamla harleyportalen så är det ju inte facebook. Visst är det ibland lite för mycket nonsens, men vafan, gör det bättre då istället för att gnälla. Du har ju hållt på med det här länge, skriv något intressant istället!

pidde
2012-10-09, 20:59
Nä nu ska jag byta till Biltema olja på hojen .Samtidigt ska jag proppa i hellicoil millimetergänga överallt och smörja min O-ringskedja med 5/56.MPD;

xbones
2012-10-09, 21:06
Ääääääälskar Harleyforum.se!!!
Gillar och umgås gärna med de flesta här.
Men sitter jag med hojpolare så snackar vi inte bara hojar.
Allt mellan himmel o jord avhandlas på ett skoj sätt.
ALLT är perfekt precis som det är!
Och skulle vi komma på något som kan förbättras så fixar admin det.
En grej kan du fixa admin: Ge Onatop utrymme att skriva en motortråd (om han vill) där han kan förklara det mesta för oss andra dödliga.
Sådana som han är en STOR tillgång för forumet.
Egentligen är alla medlemmar en tillgång till forumet för det krävs ju folk som frågar saker med.
xbones, vila, bikebandit, pontus, rille och massa andra är goa killar man träffat här och live och som berikat mitt liv iaf.
Sen blir det aldrig bättre än man gör det.
Vissa kommer aldrig bli nöjda, så e det bara. Tack och +1thb;

Lasse.S
2012-10-09, 21:15
Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.
Många gillar tekniken andra andra bryr sig inte bara det är en Harley osv..och på det här sättet lär jag / vi känna folket som är här.
Tycker det är intressant och se vem som är hojåkare respektive bikers eller rent av båda delarna

-PTB

Bara för att man inte blir idiotförklarad för att man inte kör stelbensshovel eller har byggt sina egna kammar som på gamla harleyportalen så är det ju inte facebook. Visst är det ibland lite för mycket nonsens, men vafan, gör det bättre då istället för att gnälla. Du har ju hållt på med det här länge, skriv något intressant istället!

oggy69
2012-10-09, 21:42
Jag tolka det som gnäll.....

xbones
2012-10-09, 21:55
Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.
Många gillar tekniken andra andra bryr sig inte bara det är en Harley osv..och på det här sättet lär jag / vi känna folket som är här.
Tycker det är intressant och se vem som är hojåkare respektive bikers eller rent av båda delarna Kan du allvetande definiera hojåkare och biker för mej och alla som ev.inte vet vad skillnaden ärfrv;

Fullsize
2012-10-09, 21:58
Det är väl när man börjar reglera vad som står i ett forum som man tar död på det...Inte tvärt om. Och vad är det för pretantiös smörja om att vara biker eller inte...wa;

Niko
2012-10-09, 21:59
Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.
Många gillar tekniken andra andra bryr sig inte bara det är en Harley osv..och på det här sättet lär jag / vi känna folket som är här.
Tycker det är intressant och se vem som är hojåkare respektive bikers eller rent av båda delarna

Är det dåligt väder hos dig och väntar du på grejor så du inte kan skruva färdigt?
Det verkar som om du har för mycket fritid...

admin
2012-10-09, 21:59
Jag gör det inte för att gnälla utan för att få folks åsikter om huruvida dom vill att forumet skall vara.

Denna avdelning/funktion har funnits sedan dag ett, mottager mer än gärna tips om förbättringar i den mån det går att lösa.
Jag har redan fixat en hel del som forummedlemmar önskat.
http://harleyforum.se/forumdisplay.php?20-Forumnyheter-%C3%B6nskem%C3%A5l-hj%C3%A4lp-och-synpunkter

Sen är det kanske så att tiderna har förändrats sedan Harleyportalens storhetstid? Det har hänt en del både vad gäller HD-delar/tillbehör, datorer och IT. Även en helt ny generation HD-ägare har tagit plats vilket man inte minst ser på Harleys egna reklamer/hemsida.

Såg i nån tråd härinne att iPhone inte hörde hemma på ett harleyforum, men faktum är att det surfas mer med mobila enheter idag än på datorerna!

Det är en ny tid, bara att hänga med.

PTB59; Du får väl övertala grabbarna på HarleyPortalen att hänga här istället, kan ju inte vara kul att skriva/dela nyttiga saker när ingen läser?
Och skäms dom för att vi bara pratar örnar och fransar (saxat från HP) så kan de använda andra nick-names.

OM HP-folket vill kan jag t.o.m skapa ett helt eget forum till er härinne? :D

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/hp.jpg

Niko
2012-10-09, 22:01
Denna avdelning/funktion har funnits sedan dag ett, mottager mer än gärna tips om förbättringar i den mån det går att lösa.
Jag har redan fixat en hel del som forummedlemmar önskat.
http://harleyforum.se/forumdisplay.php?20-Forumnyheter-%C3%B6nskem%C3%A5l-hj%C3%A4lp-och-synpunkter

Sen är det kanske så att tiderna har förändrats sedan Harleyportalens storhetstid? Det har hänt en del både vad gäller HD-delar/tillbehör, datorer och IT. Även en helt ny generation HD-ägare har tagit plats vilket man inte minst ser på Harleys egna reklamer/hemsida.

Såg i nån tråd härinne att iPhone inte hörde hemma på ett harleyforum, men faktum är att det surfas mer med mobila enheter idag än på datorerna!

Det är en ny tid, bara att hänga med.

PTB59; Du får väl övertala grabbarna på HarleyPortalen att hänga här istället, kan ju inte vara kul att skriva/dela nyttiga saker när ingen läser?
Och skäms dom för att vi bara pratar örnar och fransar (saxat från HP) så kan de använda andra nick-names.

OM HP-folket vill kan jag t.o.m skapa ett helt eget forum till er härinne? :D

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/hp.jpg

lol; LM;

RilleHD666
2012-10-09, 22:02
Här finns något för alla. Lite till dem som kör, dem som tycker om att skruva och till dem som bara vill vädra åsikter om vad som händer i livet. Förstår inte vad problemet är? Läs det ni vill och skit i resten!

xbones
2012-10-09, 22:13
Här finns något för alla. Lite till dem som kör, dem som tycker om att skruva och till dem som bara vill vädra åsikter om vad som händer i livet. Förstår inte vad problemet är? Läs det ni vill och skit i resten! Helt rättthb; Synd att nån ska hålla på o förstöra den annars sjyssta stämningen här! adn;du är ju bästLM; Diskussionen över för min del!

Lasse.S
2012-10-09, 22:52
Kul med åsikterna..men varför uppfatta det som dålig stämning...tåls det inte att diskutera??? jag tycker inte det är negativt utan ger en bild av olika människor här bara och även om jag personligen helst vill hålla mig till hojarna så tycker ju flertalet att det är okej att snacka vad som helst off Topic men det kanske inte stämmer då LM;

gronvit
2012-10-10, 00:41
för forum...HDCS? känns som det ballar ut en del....saknar andan som var i Harley portalen, synd att inte Peppe hade mer tid...

Vad är det du inte fattar? Om inte det här är gnäll eller bidrar till dålig stämning så, vad är det? Något konstruktivt?
Jag var precis inne på harleyportalen bara för skoj skull. Där sitter kickstart, el36, stroker, jörgen med flera och snackar låtsasknarrar, probike-forum och hjälp med fransar och örnar om detta forum, det är bara trendängsliga idioter som inte kan något med hojen som accessoar som skriver här. Om du hellre vill sitta och prata shovel med två andra världsmästare i en liten klubb för inbördes beundran som tror att man kan driva ett litet tekniskt forum med reklamintäkter, och tycker det är toppen, så gå tillbaka! Sist jag kollade behövde man läsare för att någon ska vilja satsa pengar på reklam, men det kanske inte stod något om det i blocket på early shovelmotorn?

Vill du skapa debatt, sticka ut hakan? Gör det, gärna för mig. Men släpp gnället och den där jag kan mest så jag är bäst attityden. Eller ska jag säga harleyportalen-attityden?
Jag har sagt det förut, ni som är duktiga, dela med er istället för att racka ner. Skapa ett intresse istället för att skrämma bort nybörjare. Gör en "Såhär gjorde jag när jag 1440-konverterade min sporre"-tråd istället för "vad är det här för HDCS forum"-tråd.

Dragos
2012-10-10, 07:03
Harleyforum.se - Sveriges ledande forum för Harley-Davidson & Customs statistik

Ämnen:5 684 Inlägg:54 950 Medlemmar:3 576

Ingen tvekan. Harleyforum.se är bara bäst vc; :cool:

Jonasbaggen
2012-10-10, 07:26
Det råder kanske lite "höstdepp" nu när säsongen lider mot sitt slut eller är det ett manligt klimakterie man anar:(
Upp med hakan, så kör vi igång lite nya projekt under hösten och delar med oss av våra erfarenheterthb;

Dragos
2012-10-10, 07:35
Helt rättthb; Synd att nån ska hålla på o förstöra den annars sjyssta stämningen här! adn;du är ju bästLM; Diskussionen över för min del!

Håller helt å hållet med dej, xbones

TCKalle
2012-10-10, 08:06
Vad är det du inte fattar? Om inte det här är gnäll eller bidrar till dålig stämning så, vad är det? Något konstruktivt?
Jag var precis inne på harleyportalen bara för skoj skull. Där sitter kickstart, el36, stroker, jörgen med flera och snackar låtsasknarrar, probike-forum och hjälp med fransar och örnar om detta forum, det är bara trendängsliga idioter som inte kan något med hojen som accessoar som skriver här. Om du hellre vill sitta och prata shovel med två andra världsmästare i en liten klubb för inbördes beundran som tror att man kan driva ett litet tekniskt forum med reklamintäkter, och tycker det är toppen, så gå tillbaka! Sist jag kollade behövde man läsare för att någon ska vilja satsa pengar på reklam, men det kanske inte stod något om det i blocket på early shovelmotorn?

Vill du skapa debatt, sticka ut hakan? Gör det, gärna för mig. Men släpp gnället och den där jag kan mest så jag är bäst attityden. Eller ska jag säga harleyportalen-attityden?
Jag har sagt det förut, ni som är duktiga, dela med er istället för att racka ner. Skapa ett intresse istället för att skrämma bort nybörjare. Gör en "Såhär gjorde jag när jag 1440-konverterade min sporre"-tråd istället för "vad är det här för HDCS forum"-tråd.

Stroker och Jörgen hänger här också och dom bidrar med sina inlägg, tycker åtminstone jag. Portalen var bra förr men nu är det mest gnäll, men jag misstänker att det kan drabba vilket forum som helst. Så det är upp till var och en att skärpa sig. Det finns flera avdelningar och det är bara att välja ett passande. Vill man dryfta döskalleringar och fransar är det väl bara att välja "generellt" eller "offtopic" där man kan diskutera sånt som inte har direkt med hojar att göra.

Jörgen Karlsson
2012-10-10, 10:45
Vad är det du inte fattar? Om inte det här är gnäll eller bidrar till dålig stämning så, vad är det? Något konstruktivt?
Jag var precis inne på harleyportalen bara för skoj skull. Där sitter kickstart, el36, stroker, jörgen med flera och snackar låtsasknarrar, probike-forum och hjälp med fransar och örnar om detta forum, det är bara trendängsliga idioter som inte kan något med hojen som accessoar som skriver här. Om du hellre vill sitta och prata shovel med två andra världsmästare i en liten klubb för inbördes beundran som tror att man kan driva ett litet tekniskt forum med reklamintäkter, och tycker det är toppen, så gå tillbaka! Sist jag kollade behövde man läsare för att någon ska vilja satsa pengar på reklam, men det kanske inte stod något om det i blocket på early shovelmotorn?

Vill du skapa debatt, sticka ut hakan? Gör det, gärna för mig. Men släpp gnället och den där jag kan mest så jag är bäst attityden. Eller ska jag säga harleyportalen-attityden?
Jag har sagt det förut, ni som är duktiga, dela med er istället för att racka ner. Skapa ett intresse istället för att skrämma bort nybörjare. Gör en "Såhär gjorde jag när jag 1440-konverterade min sporre"-tråd istället för "vad är det här för HDCS forum"-tråd.

Jag kan platt intet om shovelhead. Jag är mest orienterad i evo fyrkamsmotorerna.
Jag tycker att jag svarar på tekniska frågor här, I den mån jag kan. Både i forumet och i de frågor jag får i PM-form. Tex dina tidigare kopplingsfrågor.
Att Harleyportalen vissnat beror ju på en mycket passiv ägare. Det var härmed krattat i manegen för Admin att starta HF och locka över många, inklusive mig. "Survival of the fitest" gäller även webmasters och forum.
Jag tror att HF har förutsättningar även för oss som tex inte är så kunniga i larmfrågor och de nyare modellerna, utan som hellre intresserar oss för mekaniska och motortekniska frågor: här kan vi ju ladda upp bilder direkt på forumet, utan att länka. Dessutom är ju Admin här beredvillig vad gäller att anpassa forumet. Tex fick vi ju det nya race-/performance underforumet på ett grisblink.

I övrigt tycker jag att du ska avstå från att här ge bilden av att jag huvudsakligen sitter på HP och polemiserar och kallar folk på HF för idioter. Jag har ju dessutom skrivit fler inlägg här än på HP det senaste året. Jag uppskattar de tekniska inläggen av tex Onatop, TC-kalle, Girliebikeuser, Jonasbaggen mfl här.
Eftersom jag är mindre intresserad av döskallar, kurrujukkin-skrot, gaddningar, västklubbsfrågor och annat "attityd"-relaterat, så engagerar jag mig sällan i de trådarna. Simple as that. En skönhet med HP var ju dock att det var mindre sånt. Mer verkstad. Men det ska nog gå att få till mer teknikinnehåll för oss nördar här också. Det är ju på god väg.

Sanniz
2012-10-10, 11:03
Varför gnäller man om ämnen i en forumsdel, som heter just "off topic"?
Vill man bara prata teknik och det in i minsta detalj, så finns det massor med sidor att scrolla ner sig till från forumets huvudsida.
Så vad är problemet?
Att off topic ligger för högt, så man ändå måste dit även om man inte gillar ämnena???

Och att prata om vem som är biker eller hojåkare...
Visst, en kan vara jävligt duktig på att meka, en annan är en jävel på att åka, nästa verkar kunna det mesta, den fjärde vet kanske inte ens vad den sysslar med osv...
Vi är väl alla "bikers eller hojåkare" på något vis? Livet stannar inte bara runt tekniksnack, utan innehåller andra saker med för att fungera.
Så visst är en off topic hörna rätt trevlig med, som omväxling, Och precis som någon annan nämnde; Ett bra sätt att lära känna fler sidor än just den som berör motorer och Harleys...
Precis som en hoj, är vi inte bara uppbyggda av en mängd av delar/molekyler. Vi är också en sammansatt varelse och det innebär förhoppningsvis bredd på personligheterna också.
För visst vore det trist, OM en "sann biker" skulle bli skolsalens motsvarighet till "datas nörd killarna längst ner i klassrummet"???

Som tjej får man många gånger slå sig fram i den s k "bikervärlden", oavsett om du skulle setts som biker, hojåkare eller bara för "ett jävla fruntimmer"... Och jag tror inte heller, att "nya grabbar" i världen heller stannar kvar, OM de märker att man måste vara si eller så för att räknas som äkta.
Borde inte det vara, att vi älskar Harleys (oavsett sort), som är det tunga i det stora hela?

Jag gillar off topic... Den kan vara rätt underhållande också. Men givetvis smyger jag mig in på teknik "nördarnas" delar också. För vem vet, jag kanske lär mig något. Men det som verkar mer skrämmande där, är att kan man inte snacket så är man ute (åtminstone känns det så).
Jag ger stor eloge till alla, som hjälper andra med sina problem. Tack!!! Även jag har fått några råd på vägen eller har hjälpt någon med på vägen (vid lättare saker).
Vem vet, i framtiden, när vårt garage hemma är klart... Då kanske jag blir en "mekar nörd" också. Men i nuläget finns inte plats, tid eller ens rätta verktyg. Sådant är A och O för bra mekande...

Så för att sammanfatta det hela; Undvik de delar du inte gillar... Då slipper du verka för sur gentemot de som faktiskt gillar dessa delar av forumet. Allt handlar ju om fri vilja. ;)

- - - Uppdaterad - - -

Jag vill bara säga en sak:

I love Harleyforum och alla dess beståndsdelar!!!

"Respect" till admin...

Lasse.S
2012-10-10, 11:20
Att rätta in sig i ledet och vara lite lagom är rätt trist...skapa debatt och få höra folks åsikter är kul, om någon uppfattar det som gnäll är det upp till den, jag är den jag är och kommer säker att få igång fler diskutioner off topic eller mc relaterat...allt är inte sammets skönt här i livet wa;

Sanniz
2012-10-10, 11:26
Att rätta in sig i ledet och vara lite lagom är rätt trist...skapa debatt och få höra folks åsikter är kul, om någon uppfattar det som gnäll är det upp till den, jag är den jag är och kommer säker att få igång fler diskutioner off topic eller mc relaterat...allt är inte sammets skönt här i livet wa;

Vem har sagt något om att räta sig in i ledet och vara lite lagom?

Det är väl frivilligt, att surfa in under vilken del av forumet man vill? Inte står någon med revolver mot din skalle och hotar dig, eller hur?
Och ADMIN har ju redan redogjort för vad som gäller... Det får du anpassa dig till... Det är adn; som gäller här!

Adrenaline
2012-10-10, 11:29
Jag fattar bara inte hur ni gång på gång faller i ptb59'es fällor?
Gefan i föd elden så slocknar den snart :D

Lasse.S
2012-10-10, 11:31
lol;

jossi
2012-10-10, 11:56
LM; pl; kör hårt

CrazyVic
2012-10-10, 13:54
Jag hänger inte här lika aktivt som tidigare. Om det beror på för mycket laj i trådarna eller att jag var tvungen att vinterförvara hojen redan i juli vet jag inte...

Något som jag dock kan störa mig på är din attityd, PTB59. Tyvärr har Adrenaline rätt, halva anledningen till att du postar såna här trådar verkar vara för din egen underhållnings skull. Finns diverse troll på andra forum som agerar likadant, i.e. postar mycket matnyttigt men sen helt plötsligt kommer det en idiotisk tråd som inte gynnar någon och enbart skapar dålig stämning. Att du enbart vill provocera skiner igenom ganska tydligt. Att du lyckas är ännu tydligare. Kom med något konstruktivt istället om du vill förbättra forumet. Att posta en massa blajtrådar med budskap som folk enbart irriterar sig på bidrar inte till någonting.

Forumet är överlag riktigt bra men ibland kan det vara lite dåligt drag i vissa forumdelar. Detta är givetvis svårt att styra, men som admin/moderator kan det vara bra att stimulera aktivitet genom att posta t ex tutorial-trådar eller liknande. Jag vet att du admin gör detta så inga bad feelings där. Jag kan dock tycka att även medlemmar i större utsträckning borde göra detsamma. Är du specialist på något så skriv för tusan ett inlägg om det och posta kopiösa mängder bilder. Det lovar jag att jag gör så fort jag kan någonting tillräckligt bra. Det behöver ju förresten inte vara något avancerat. Ska du byta styre eller baklyse eller vad fan som helst, dokumentera med bilder och skriv en guide. Det kommer uppskattas av alla.

Stämningen är det heller inget fel på. Dock kan jag tänka mig att t ex tutt-tråden inte är något bra exempel på ett jämställt forum där alla ska trivas. Jag har förstått att du, Sanniz, som kvinna inte verkar ha några problem med det vilket självklart är positivt. I den tid vi lever är det dock inte speciellt modernt att ha en hel tråd fylld med nakna brudar, där hälften av dem inte ens figurerar på en hoj. Detta tror jag kan skrämma iväg många, om ni så vill, "ickebikers" som bara är här för att köpa en ball Harleyforumtröja att ha när de åker på förstahojen de köpt sig själva i 50-årspresent.

Mina 5 cent. br;

Sanniz
2012-10-10, 14:16
Jag hänger inte här lika aktivt som tidigare. Om det beror på för mycket laj i trådarna eller att jag var tvungen att vinterförvara hojen redan i juli vet jag inte...

Något som jag dock kan störa mig på är din attityd, PTB59. Tyvärr har Adrenaline rätt, halva anledningen till att du postar såna här trådar verkar vara för din egen underhållnings skull. Finns diverse troll på andra forum som agerar likadant, i.e. postar mycket matnyttigt men sen helt plötsligt kommer det en idiotisk tråd som inte gynnar någon och enbart skapar dålig stämning. Att du enbart vill provocera skiner igenom ganska tydligt. Att du lyckas är ännu tydligare. Kom med något konstruktivt istället om du vill förbättra forumet. Att posta en massa blajtrådar med budskap som folk enbart irriterar sig på bidrar inte till någonting.

Forumet är överlag riktigt bra men ibland kan det vara lite dåligt drag i vissa forumdelar. Detta är givetvis svårt att styra, men som admin/moderator kan det vara bra att stimulera aktivitet genom att posta t ex tutorial-trådar eller liknande. Jag vet att du admin gör detta så inga bad feelings där. Jag kan dock tycka att även medlemmar i större utsträckning borde göra detsamma. Är du specialist på något så skriv för tusan ett inlägg om det och posta kopiösa mängder bilder. Det lovar jag att jag gör så fort jag kan någonting tillräckligt bra. Det behöver ju förresten inte vara något avancerat. Ska du byta styre eller baklyse eller vad fan som helst, dokumentera med bilder och skriv en guide. Det kommer uppskattas av alla.

Stämningen är det heller inget fel på. Dock kan jag tänka mig att t ex tutt-tråden inte är något bra exempel på ett jämställt forum där alla ska trivas. Jag har förstått att du, Sanniz, som kvinna inte verkar ha några problem med det vilket självklart är positivt. I den tid vi lever är det dock inte speciellt modernt att ha en hel tråd fylld med nakna brudar, där hälften av dem inte ens figurerar på en hoj. Detta tror jag kan skrämma iväg många, om ni så vill, "ickebikers" som bara är här för att köpa en ball Harleyforumtröja att ha när de åker på förstahojen de köpt sig själva i 50-årspresent.

Mina 5 cent. br;

Mycket bra inlägg!!! thb;

Och som sagt, har inget problem med tuttar, bara man inte glömmer respekten mot de som bär dessa med. ;)
För killar glömmer lätt, att det är fler och fler med tuttar, som även kör Harley och kanske börjat snegla till forumet också. :D

xbones
2012-10-10, 16:45
Jag fattar bara inte hur ni gång på gång faller i ptb59'es fällor?
Gefan i föd elden så slocknar den snart :Dthb;+1 Det finns ju ignoreringsmöjlighet vilket jag har använt nuvic;

xbones
2012-10-10, 16:52
Jag hänger inte här lika aktivt som tidigare. Om det beror på för mycket laj i trådarna eller att jag var tvungen att vinterförvara hojen redan i juli vet jag inte...

Något som jag dock kan störa mig på är din attityd, PTB59. Tyvärr har Adrenaline rätt, halva anledningen till att du postar såna här trådar verkar vara för din egen underhållnings skull. Finns diverse troll på andra forum som agerar likadant, i.e. postar mycket matnyttigt men sen helt plötsligt kommer det en idiotisk tråd som inte gynnar någon och enbart skapar dålig stämning. Att du enbart vill provocera skiner igenom ganska tydligt. Att du lyckas är ännu tydligare. Kom med något konstruktivt istället om du vill förbättra forumet. Att posta en massa blajtrådar med budskap som folk enbart irriterar sig på bidrar inte till någonting.

Forumet är överlag riktigt bra men ibland kan det vara lite dåligt drag i vissa forumdelar. Detta är givetvis svårt att styra, men som admin/moderator kan det vara bra att stimulera aktivitet genom att posta t ex tutorial-trådar eller liknande. Jag vet att du admin gör detta så inga bad feelings där. Jag kan dock tycka att även medlemmar i större utsträckning borde göra detsamma. Är du specialist på något så skriv för tusan ett inlägg om det och posta kopiösa mängder bilder. Det lovar jag att jag gör så fort jag kan någonting tillräckligt bra. Det behöver ju förresten inte vara något avancerat. Ska du byta styre eller baklyse eller vad fan som helst, dokumentera med bilder och skriv en guide. Det kommer uppskattas av alla.

Stämningen är det heller inget fel på. Dock kan jag tänka mig att t ex tutt-tråden inte är något bra exempel på ett jämställt forum där alla ska trivas. Jag har förstått att du, Sanniz, som kvinna inte verkar ha några problem med det vilket självklart är positivt. I den tid vi lever är det dock inte speciellt modernt att ha en hel tråd fylld med nakna brudar, där hälften av dem inte ens figurerar på en hoj. Detta tror jag kan skrämma iväg många, om ni så vill, "ickebikers" som bara är här för att köpa en ball Harleyforumtröja att ha när de åker på förstahojen de köpt sig själva i 50-årspresent.

Mina 5 cent. br; Bra inläggthb;+1

Lasse.S
2012-10-10, 18:35
Hade jag varit känslig skulle jag inte skriva ett provocerande inlägg eller rättare sagt en reflektion eller åsikt jag har och ser inget fel i det, det som blir negativt är ju svaren och kommentarerna, det går ju svara på olika sätt, tex "det tycker inte jag" eller "så upplever inte jag det" eller liknande...nu vet jag ju att många inte tänker sig för och snudd på gör det till person angrepp och det är ju synd för det bidrar ju till dålig stämning....nu tål jag det så för min del är det inte så farlig och som sagt tidigare tycker jag det är roligt och givande att höra hur andra tänker och tycker men min grund fråga är ju fortfarande eller min reflektion av forumet var att det var väldigt mycket off topic ett tag och att det liknar facebook i mellan åt och det tycker jag är synd ett annars bra hoj forum....gnäll eller inte vi har åsikts frihet och en debatt skadar inte om dom som svarar håller sig till sak och har man inget annat än att gnälla på mig så låt bli att skriva eller läs då...det var ju ett användbart recept tydligen.

hanon
2012-10-10, 18:48
Stå på dig PTB59 , för annars gör någon annan det .

admin
2012-10-10, 19:46
Så vart vill du egentligen komma PTB59? Men låt sig att vi kör på ditt sätt då. Endast HD-relaterade inägg, fine.

Detta innebär följande.

1. Du får bli moderator, min högra hand.
2. Alla inlägg modereras/kollas om de är ok innan de "släpps".
3. Du får kolla av dessa 2 ggr i timmen mellan 06.00-02.00 (Lite sömn ska du ju ha).
4. Naturligtvis får du inget betalt (eftersom forumet är helt ideellt).

Risken är ett vi rätt snabbt kan lägga ner hela forumet.

Sommaren är lite hang-around period, man kör mer än mekar etc. Det finns inte så mycket att skriva om. Du ska se att det bli "bättre" igen nu i vinter.

En sak som jag anser är viktig på HF är att de flesta faktiskt får svar och hjälp med sina problem här, väldigt få som förblir obesvarade.

PS. Här kan du/ni se svart på vitt, senaste tre dagarnas inlägg, 95% HD/MC/Forum-relaterat, så jag förstår egenligen inte vad du syftar på!?


http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/inlgg-hf.jpg

admin
2012-10-10, 19:49
Sen kan man ju undra varför DU gör en sånhär tråd?

http://harleyforum.se/showthread.php?5938

Lasse.S
2012-10-10, 20:00
Jätte bra att det är så mycket, hoppas det håller i sig och detta hjälper till att det förblir ett hoj forum ;)

Så vart vill du egentligen komma PTB59? Men låt sig att vi kör på ditt sätt då. Endast HD-relaterade inägg, fine.

Detta innebär följande.

1. Du får bli moderator, min högra hand.
2. Alla inlägg modereras/kollas om de är ok innan de "släpps".
3. Du får kolla av dessa 2 ggr i timmen mellan 06.00-02.00 (Lite sömn ska du ju ha).
4. Naturligtvis får du inget betalt (eftersom forumet är helt ideellt).

Risken är ett vi rätt snabbt kan lägga ner hela forumet.

Sommaren är lite hang-around period, man kör mer än mekar etc. Det finns inte så mycket att skriva om. Du ska se att det bli "bättre" igen nu i vinter.

En sak som jag anser är viktig på HF är att de flesta faktiskt får svar och hjälp med sina problem här, väldigt få som förblir obesvarade.

PS. Här kan du/ni se senaste tre dagars inlägg, 95% HD/MC/Forum-relaterat, så jag förstår egenligen inte vad du syftar på!?


http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/inlgg-hf.jpg

Lasse.S
2012-10-10, 20:10
Svaret har du på nr #4 men skall förtydliga det ytterligare, när jag sitter på jobbet i skriver i forumet så blir det hackat o malet för telefonen ringer konstant, jag började på ett inlägg och gjorde en uppställning som inte blev bra och hade ingen möjlighet att fortsätta så jag valde att ta bort den, men jag lyckades inte ta bort den på rätt sätt tydligen, programmet accepterade inte så jag la dit punkterna.
Men du får mer än gärna ta bort tråden så slipper fler undra


Sen kan man ju undra varför DU gör en sånhär tråd?

http://harleyforum.se/showthread.php?5938

cybercount
2012-10-10, 21:54
Ääääääälskar Harleyforum.se!!!
Gillar och umgås gärna med de flesta här.
Men sitter jag med hojpolare så snackar vi inte bara hojar.
Allt mellan himmel o jord avhandlas på ett skoj sätt.
ALLT är perfekt precis som det är!
Och skulle vi komma på något som kan förbättras så fixar admin det.
En grej kan du fixa admin: Ge Onatop utrymme att skriva en motortråd (om han vill) där han kan förklara det mesta för oss andra dödliga.
Sådana som han är en STOR tillgång för forumet.
Egentligen är alla medlemmar en tillgång till forumet för det krävs ju folk som frågar saker med.
xbones, vila, bikebandit, pontus, rille och massa andra är goa killar man träffat här och live och som berikat mitt liv iaf.
Sen blir det aldrig bättre än man gör det.
Vissa kommer aldrig bli nöjda, så e det bara.

Bra sagt!!

- - - Uppdaterad - - -


Denna avdelning/funktion har funnits sedan dag ett, mottager mer än gärna tips om förbättringar i den mån det går att lösa.
Jag har redan fixat en hel del som forummedlemmar önskat.
http://harleyforum.se/forumdisplay.php?20-Forumnyheter-%C3%B6nskem%C3%A5l-hj%C3%A4lp-och-synpunkter

Sen är det kanske så att tiderna har förändrats sedan Harleyportalens storhetstid? Det har hänt en del både vad gäller HD-delar/tillbehör, datorer och IT. Även en helt ny generation HD-ägare har tagit plats vilket man inte minst ser på Harleys egna reklamer/hemsida.

Såg i nån tråd härinne att iPhone inte hörde hemma på ett harleyforum, men faktum är att det surfas mer med mobila enheter idag än på datorerna!

Det är en ny tid, bara att hänga med.

PTB59; Du får väl övertala grabbarna på HarleyPortalen att hänga här istället, kan ju inte vara kul att skriva/dela nyttiga saker när ingen läser?
Och skäms dom för att vi bara pratar örnar och fransar (saxat från HP) så kan de använda andra nick-names.

OM HP-folket vill kan jag t.o.m skapa ett helt eget forum till er härinne? :D

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/hp.jpg



BWAHAHAHAHAHA!

Machine head
2012-10-10, 23:43
Tycker att det är ett ruskigt bra forum. Kollar över nya trådar flera gånger om dagen. Visst vill jag läsa och förundras ännu mer av folk som bygger roliga hojar men jag blir alltid glad när admin eller nån annan lägger upp nån bild på någon pryl som blivit fixad. Och folk har jag fått träffa och hjälper gärna till med det jag kan

cybercount
2012-10-11, 01:24
Mycket bra inlägg!!! thb;

Och som sagt, har inget problem med tuttar, bara man inte glömmer respekten mot de som bär dessa med. ;)
För killar glömmer lätt, att det är fler och fler med tuttar, som även kör Harley och kanske börjat snegla till forumet också. :D

Jag har alltid respekt för tuttar =)

ViLa
2012-10-11, 08:18
Jag fattar bara inte hur ni gång på gång faller i ptb59'es fällor?
Gefan i föd elden så slocknar den snart :D
thb;

RilleHD666
2012-10-11, 23:20
Vi inte enbart Tutt-tråden, finns en Hunk-tråd också! Det kallar jag jämställdhet!

admin
2012-10-11, 23:23
Vi inte enbart Tutt-tråden, finns en Hunk-tråd också! Det kallar jag jämställdhet!

Exakt! Här finns grejer för allt och alla.

Sanniz
2012-10-12, 01:39
Vi inte enbart Tutt-tråden, finns en Hunk-tråd också! Det kallar jag jämställdhet!

Skillnaden är att hunktråden kan folk med småbarn kolla på utan problem, medan killarnas tuttråd verkar mer baseras på "bara kön" (inte så bra för de som har barn hemma). tou;

cybercount
2012-10-12, 12:59
Men, barn har väl ingen harley, vad gör de här =)

Sanniz
2012-10-12, 13:13
Men, barn har väl ingen harley, vad gör de här =)

Trodde vi alla var barn till vår Harley... ;)

http://i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/lens18701194_1338777406a_a___.jpg

cybercount
2012-10-12, 13:16
Trodde vi allka var barn till vår Harley... ;)

http://i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/-1/lens18701194_1338777406a_a___.jpg

Hahahaha, sant =)

Adrenaline
2012-10-12, 18:34
killarnas tuttråd verkar mer baseras på "bara kön"

Se det som ett friskhetstecken!

Vajtan
2012-10-12, 23:09
Jösses.... Skiter i detta nu...alldeles för mycke gnäll i allt för många trådar, fortsätter på FB i framtiden...dom som har mitt mobilnummer kan ju slå en pling om de e åka/supa eller bara tjöta på gång!

Sanniz
2012-10-12, 23:12
Jösses.... Skiter i detta nu...alldeles för mycke gnäll i allt för många trådar, fortsätter på FB i framtiden...dom som har mitt mobilnummer kan ju slå en pling om de e åka/supa eller bara tjöta på gång!

Vajtan... Finns nog minst lika många procent gnäll på FB med, eftersom allt avspeglas överallt... *s*
Du kan ju skippa gnälltrådarna. ;)

RilleHD666
2012-10-13, 14:08
Vad är det nu? Tycker jag är här ofta och så jävla mycke gnäll är det väl inte? Jag håller bara koll på några trådar och har inte märkt mycke gnäll förutom i denna! Gnälls det så mycke i de 500+ andra trådarna att man lägger ner?

gronvit
2012-10-14, 22:05
Jag kan platt intet om shovelhead. Jag är mest orienterad i evo fyrkamsmotorerna.
Jag tycker att jag svarar på tekniska frågor här, I den mån jag kan. Både i forumet och i de frågor jag får i PM-form. Tex dina tidigare kopplingsfrågor.
Att Harleyportalen vissnat beror ju på en mycket passiv ägare. Det var härmed krattat i manegen för Admin att starta HF och locka över många, inklusive mig. "Survival of the fitest" gäller även webmasters och forum.
Jag tror att HF har förutsättningar även för oss som tex inte är så kunniga i larmfrågor och de nyare modellerna, utan som hellre intresserar oss för mekaniska och motortekniska frågor: här kan vi ju ladda upp bilder direkt på forumet, utan att länka. Dessutom är ju Admin här beredvillig vad gäller att anpassa forumet. Tex fick vi ju det nya race-/performance underforumet på ett grisblink.

I övrigt tycker jag att du ska avstå från att här ge bilden av att jag huvudsakligen sitter på HP och polemiserar och kallar folk på HF för idioter. Jag har ju dessutom skrivit fler inlägg här än på HP det senaste året. Jag uppskattar de tekniska inläggen av tex Onatop, TC-kalle, Girliebikeuser, Jonasbaggen mfl här.
Eftersom jag är mindre intresserad av döskallar, kurrujukkin-skrot, gaddningar, västklubbsfrågor och annat "attityd"-relaterat, så engagerar jag mig sällan i de trådarna. Simple as that. En skönhet med HP var ju dock att det var mindre sånt. Mer verkstad. Men det ska nog gå att få till mer teknikinnehåll för oss nördar här också. Det är ju på god väg.

Ledsen för det. Min avsikt var inte att ge bilden av att du, eller någon annan nämnd huvudsakligen sitter på HP och polemiserar och kallar folk på HF för idioter.
Inlägget var riktat till PTB59 och hans gnäll om att Portalen var så mycket bättre. Eftersom det är så enkelt att undvika trådar som handlar om döskallar, kurrujukkin-skrot osv så tyckte jag den här tråden var rätt onödig. Och jag vidhåller att det fanns en attityd där som föga verkade för att bidra till varken fler hoj- eller teknikintresserade.
För övrigt uppskattar jag verkligen den tekniska expertis som finns att tillgå på detta och liknande forum. Jag var noga med att påpeka det när jag bad om tips med kopplingen också. (http://www.harleyforum.se/showthread.php?4610-Koppling-slirar&p=47362&viewfull=1#post47362).

Pontus
2012-10-15, 14:08
Ääääääälskar Harleyforum.se!!!
Gillar och umgås gärna med de flesta här.
Men sitter jag med hojpolare så snackar vi inte bara hojar.
Allt mellan himmel o jord avhandlas på ett skoj sätt.
ALLT är perfekt precis som det är!
Och skulle vi komma på något som kan förbättras så fixar admin det.
En grej kan du fixa admin: Ge Onatop utrymme att skriva en motortråd (om han vill) där han kan förklara det mesta för oss andra dödliga.
Sådana som han är en STOR tillgång för forumet.
Egentligen är alla medlemmar en tillgång till forumet för det krävs ju folk som frågar saker med.
xbones, vila, bikebandit, pontus, rille och massa andra är goa killar man träffat här och live och som berikat mitt liv iaf.
Sen blir det aldrig bättre än man gör det.
Vissa kommer aldrig bli nöjda, så e det bara.

+1 thb;

Viljar
2012-10-15, 14:49
Hmm... mer än lite trollvarning här.

"Ignorance is the best cure!"

Pontus
2012-10-15, 15:04
Håller med dig Kvarnstenen.

Men självklart skall man få lov att debattera på ett forum.

Dock så vill jag ge följande små tips:
1. Välj plats/forum för din debatt.
2. Välj ämne.
3. Sammanfatta och ge bakgrundsfakta till din ståndpunkt. Undvik att öppna upp för tolkningar utan var tydlig.
4. Skriv sedan din ståndpunkt och varför du tycker så.

Om man t.ex. vill diskutera om Harley är världens bästa hoj så bör man göra det i ett allmänt hoj forum och inte i ett Harleyforum. (Känns som den frågan redan är besvarad där.)

Om man bara skickar in en massa inlägg för att skapa osämja ser jag det som man har ett helt annat mål än att skapa debatt. Då trollar man bara, och då tycker jag att admin skall ge en varning, och följs inte denna bör personen bli avstäng för en viss tid.
Envisas man sedan med att fortsätta trolla när man kommer tillbaka bör personen bli bannad för evigt.

Lasse.S
2012-10-15, 15:48
Min avsikt med med tråden är att skapa en debatt om forumet är för Harley-Davidson relaterade frågor och off topic är för hojrelaterade frågor som tex japs hojar eller liknande eller som jag lagt märke till mera facebook relaterat som inte har ett skvatt med hojar att göra, men jag tycker mig fått svar på frågan...det är helt okej att diskutera precis allt här enligt dom flesta.

Viljar
2012-10-15, 15:59
Debatten är helt meningslös..

Om du inte vill läsa Off Topic med sina Facebooktrådar, tryck inte på länken utan fortsätt vidare till det som intresserar dig.. det är ju inte så att forumet kastar "skiten" i ansiktet på dig, du måste trots allt göra ett medvetet val för att kunna läsa det du anser vara skit, trams eller vad det nu än må kallas.. det är inte svårare än så.

Sen finns det ju en mänsklig egenskap som kallas nyfikenhet.. och den är en elak jävel.. ;)

cybercount
2012-10-15, 16:28
Varför debatt om vad forumet är till för, det är till för socialt umgänge och utbyte av ideér, räcker väl bra så?
Offtopic är precis det, beware those who enter, och resten är väl ganska självförklarande...?
Jaja, lägger ned denna tråd nu och springer och gömmer mig i tutt-tråden istället! ro;