handdator

Visa fullständig version : Köpa från Staterna



softail84
2011-04-24, 00:23
Någon som hört något om detta?

** IMPORTANT, PLEASE READ BELOW **

Effective January 1, 2012, Harley-Davidson® will not allow Dealers to sell
on eBay and Amazon. Please join us at our new website:

www.thehouseofharley.com

** INTERNATIONAL CUSTOMERS **

Effective August 1, 2011, Harley-Davidson® has implemented a new policy where
all U.S. dealers no longer can ship orders to an address outside of the United
States. (APO/FPO addresses are excluded.) Please make plans now to place
new orders before this date. We welcome you to visit our dealership in Milwaukee,
Wisconsin, home of Harley-Davidson® and the Harley-Davidson Museum. As a
reminder, your international shipment cost does not include your government's
Customs duty fees and taxes. These are collected by your Country on delivery
of your order. It is not a payment to us, in any way. We are not able to
declare a lower value or a "gift" for your order to avoid these taxes.

Detta fick jag när jag handlade från House of Harley-Davidson

Hagis
2011-04-24, 09:36
det låter som när man beställer från China! Att dom produkter man beställer kommer kosta mer så fort dom når sverige då skatten och momsen läggs på här hemma! Att beställa från China kan bli jävligt billigt, om det inte fastnar i tullen för då lägger dom på skatt o moms! Och det låter ju som att USA har stramat åt reglerna genom att inte kunna skicka prylarna som gåvor och då lär man med största sannorlikhet få betala extra så fort grejerna når sverige!

Men jag kan ha fel, lät lite rörigt i texten så om någon har mer koll på detta så skriv gärna vad som gäller!

Norrland
2011-04-24, 09:59
W; Jag förstår inte problemet frv;

När jag köpt delar från lshd1 så tillkommer tull ,frakt o moms! men det är ändå bara 1/3 av priset som någon stealer i sverige vill ha för samma pryl thb;

Detta "förbud" att sälja utanför USA har funnits sedan en tid men det finns dom som inte bryr sig så mycket om det. Trots allt så vill dom sälja prylar för att tjäna pengar.

Men har man någon, Kompis,kusin,syskon,mm så kan den personen köpa prylen och skicka den som gåva å då e problemet löst på billigaste sätt! :cool:

Hagis
2011-04-24, 15:13
Norrland, precis! Var det jag försökte forumlera i morse! Får ta lärdom av detta, innan morgonkaffet inget skriva ;)