Visa fullständig version : Jaha då har man blivit polisanmäld
Larmet gick inatt, tror jag va nere på 7sek
Ser 2 typer vid min hoj, jo visst va det punderipundera
En kommer undan men den andre fick smaka hammarn närmare bestämt 3 slag.
Någon ringer snuten som dyker upp och dom jävlarna anmäler mig för att jag använde mer våld än nöden krävde.
ACAB
Hoppas du fick in nåra rediga smällar ag; Det är nog inte polisernas fel (även om de kunde ha
tittat åt sidan ) utan regelverket.Det finns ju fastighetsägare som blivit skadestånds skyldiga
när inbrottstjuven skadat sej p.g.a halka.
Ibland får man intrycket att samhället har mer omtanke för den som utfört en kriminell handling
än den som verkligen behöver hjälpen,nämligen brottsoffret.
Åker man dit för att slå någon med hammare kan det sluta riktigt illa, men det är ju förutsättning att det finns ett offer, blev han kvar när snuten kom och anmäler dig är det nog finkan som väntar tror jag.
Åker man dit för att slå någon med hammare kan det sluta riktigt illa, men det är ju förutsättning att det finns ett offer, blev han kvar när snuten kom och anmäler dig är det nog finkan som väntar tror jag.
Jo den fan va ju kvar, han låg ju ner.
Nån anmälan gör han nog inte med tanke på att han kände igen mig men däremot kan polisen göra en.
Ärligt talat så skiter jag i vilket om i fall att jag får en volta, ingen och då menar jag ingen försöker stjäla min hoj ostraffat.
Jo den fan va ju kvar, han låg ju ner.
Nån anmälan gör han nog inte med tanke på att han kände igen mig men däremot kan polisen göra en.
Ärligt talat så skiter jag i vilket om i fall att jag får en volta, ingen och då menar jag ingen försöker stjäla min hoj ostraffat.
För att skydda min familj skulle jag nog kunna gå rätt långt, men en metal hög på utsidan som står o rostar som dessutom går att köpa ny när som helst skulla jag aldrig sätta mig i fängelse för...men vi är olika
Redlight Bandit
2012-09-25, 11:13
Låter just inge brutalt alls det här :)
Skulle tippa att lokala busgrabbarna ger fan i din hd hädanefter. lätt o va efterklok men du skulle fått iväg verktyget åt nåt håll o hävdat att han såg ut sådär när du kom ut.
Tycker iofs att det inte är värt att hamna i fängelse för. Dock kunde du säkerligen klarat av dom utan hammare, för du är inte direkt en liten pjäs... Jag hade också blivit förbannad, om någon försökt något med min hoj. Dock finns det fler sätt att sätta dit pundare på... Och de flesta är inte direkt macho, macho, så dom kan t o m en tjej hantera i många fall (så länge de inte är fullpumpade av skit nyligen i systemet, för då kan de få knepiga krafter från ingenstans).
"Bro" ser ju mer ut som en amerikansk fotbollsspelare, nästa gång får du sätta dig på dom och invänta de blå vita grabbarna (nej, menar inte fotbollslaget, utan det där många fräser åt här inne... ;))... Du hade säkerligen i stället då kunnat påminna dom om vem du är och vad de skall ge f*n i...
Håller tummen, att de inte sätter dig in på fel plats... Blir liksom svårfikat i så fall, om man velat träffa dig för en pratstund...
Bad luck ViLa:( Många andra skulle nog reagera som duvkg; Får hoppas att snuten ser mellan fingrarna o inte gör en anmälan. Det var väl inte på en allmänn plats utan på din gård? Det kanske hjälper.
En får ju samtidigt passa på att tacka och hoppas att någon tjuv läser o blir avskräckt.
Sen är det ju en kultur sak, i USA är det väl ganska tillåtet att skydda sin egendom med våld, men man får ju ta seden dit man kommer förstås
Sinnessjukt... En normalt funtad polis hade definitivt "tittat åt andra hållet", med tanke på upprinnelsen till det hela.
Man blir så jävla förbannad! Däremot så tror jag det kan bli svårt att bevisa vem som gjorde vad.
-Det var ju pundarjäveln som hade hammaren med sig, eller hur? ;)
Du avväpnade ju honom bara... :I:
Självklart blev du rädd för ditt liv när knarkarsvinet attackerade dig med ett tillhygge, det gick ju så fort så du hann ju inte se vad det var han drog fram, svårt att se i mörkret är det ju också.
Vem ringde snuten? En granne? Det är omöjligt att se vem som höll i vad, mitt i natten på hösten. Det är ju mörkt.
Du går loss. Förutsatt att du inte gjort några som helst medgivanden.
Jo, just det!
Det finns en lag som heter nödvärnsexcess. Den går ut på att man kan bli frikänd även om man brukat mera våld än nöden kräver om man befunnit sig i en sådan situation att man "svårligen kunnat besinna sig", av en eller annan anledning.
Ta t.ex. skotten i Rödeby där en pappa fick panik då ett gäng ungdomar som trakasserat familjen i åratal närmade sig huset på ett hotfullt sätt och pappan i familjen sköt ihjäl en 15-åring. Pappan blev frikänd i Tingsrätten, men fick en liten smäll på fingrarna av Hovrätten, han dömdes för för grov misshandel och dråp men slapp fängelsestraff helt.
Lars Nilsson
2012-09-25, 12:25
En metal hög på utsidan som står o rostar som dessutom går att köpa ny när som helst skulla jag aldrig sätta mig i fängelse för...men vi är olika
nu handlade det inte om din hoj ptb59.
vem fan vet vad tjuvar har för vapen nu för tiden. lycka till och hoppas de lägger ner anklagelserna mot dig.
ha de gött
Va fan skulle de på din hoj och göra? Trodde de att det var en jackpott eller var de så höga att det inte visste vad de höll på med.
Sen att de råkade ramla på en hammare det är en annan femma. Hoppas att det löser sig för dig.
racechopper
2012-09-25, 13:41
Man har inte hojen parkerad ute gämmt om man inte vill att den ska bli stulen eller saboterad. Många tror tyvär det räcker med några fräcka dekaler typ "Support lokal" whatever.. Själv skulle jag inte änns våga ha en eumoppe stående utanför. Har blivit av med bilstereos när jag var hemma i huset två gånger då bor jag på landet (gämfört med Göteborg) i eget hus?
Hoppas det löser sig och inte blir för dyrt denna gång.
Man skall väl inte behöva låsa in sina saker hela tiden? Finns de som fått sina hojar snodda eller förstörda även när de stått inomhus bakom lås och bom. Snarare borde folk lära sig respekt för saker. När jag var liten kunde man lämna dörrar olåsta, saker ute och gissa... Allt fanns kvar!
I stället borde man fråga sig vart dagens respekt och uppfostran är på väg.
racechopper
2012-09-25, 15:37
Sanniz/ Håller med dig jag vill inte heller bry mig om var jag parkerar typ på nätterna.
Men tyvär ser ju verklighetet ut som den gör. Det bara att anpassa sig och undvika eller betala självrisk..
Ska bli intressant höra påföljden på denna hammarknack.. Tror många hadde gjort likadant i samma läge.
Gustav2K
2012-09-25, 15:49
En idiot försökte sno min cykel en natt och jag försökte slå ihjäl honom men han kom undan. Jag tyckte det var synd att han överlevde. Vem fan vill att sådana människor ska leva? Du borde fan ha betalt! Tack för hjälpen! Om alla skulle försöka slå ihjäl någon som snor saker av andra så tror jag att tjuvarna skulle bli färre.
För att skydda min familj skulle jag nog kunna gå rätt långt, men en metal hög på utsidan som står o rostar som dessutom går att köpa ny när som helst skulla jag aldrig sätta mig i fängelse för...men vi är olika
Min Harley ingår i min familj.
- - - Uppdaterad - - -
En får ju samtidigt passa på att tacka och hoppas att någon tjuv läser o blir avskräckt.
Sen är det ju en kultur sak, i USA är det väl ganska tillåtet att skydda sin egendom med våld, men man får ju ta seden dit man kommer förstås
Hade jag varit hemma i Baltimore så hade 9mm åkt fram.
Tog ju seden, därav tors hammare följde med ner.
Man har inte hojen parkerad ute gämmt om man inte vill att den ska bli stulen eller saboterad. Många tror tyvär det räcker med några fräcka dekaler typ "Support lokal" whatever.. Själv skulle jag inte änns våga ha en eumoppe stående utanför. Har blivit av med bilstereos när jag var hemma i huset två gånger då bor jag på landet (gämfört med Göteborg) i eget hus?
Hoppas det löser sig och inte blir för dyrt denna gång.
Min hoj står utanför jämt och ständigt.
Hade en liten incident förra året och allt löste sig till min fördel.
- - - Uppdaterad - - -
Sinnessjukt... En normalt funtad polis hade definitivt "tittat åt andra hållet", med tanke på upprinnelsen till det hela.
Man blir så jävla förbannad! Däremot så tror jag det kan bli svårt att bevisa vem som gjorde vad.
-Det var ju pundarjäveln som hade hammaren med sig, eller hur? ;)
Du avväpnade ju honom bara... :I:
Självklart blev du rädd för ditt liv när knarkarsvinet attackerade dig med ett tillhygge, det gick ju så fort så du hann ju inte se vad det var han drog fram, svårt att se i mörkret är det ju också.
Vem ringde snuten? En granne? Det är omöjligt att se vem som höll i vad, mitt i natten på hösten. Det är ju mörkt.
Du går loss. Förutsatt att du inte gjort några som helst medgivanden.
Medgivanden?
Aldrig...
Det finns ett enkelt sätt att inte bli slagen med hammare, ge fan i att försöka sno andras hojar, bilar, cyklar eller vad fan som helst.
Helt rätt gjort, hoppas den jäveln får men för livet och att du klarar dig.
stroker49
2012-09-25, 17:37
Bra ViLA!
En del tycker kanske inte att man skall riskera något för något materiellt, men man måste ibland stå upp rakryggat också!
Alla har rätt att gripa en gärningsman på "bar gärning eller flyende fot". Förutsättningen är att det finns fängelse i straffskalan och det gör det för de flesta brott. Man har dessutom rätt att använda så mycket våld som det krävs för att hålla i eller stoppa gärningsmannen om det krävs tills polisen dyker upp. Så ett litet slag (de andra två var nog bara markeringar) kan man nog komma undan med om man har en påtänd hotfull gärningsman att hantera. Hoppas du klarar dig från konsekvenser.
BambiGBG
2012-09-25, 17:38
haha tur de ej var gubbens hoj då hade ....... åkt fram..hade inte funnits någon tjuv kvar att identifiera.....
haha tur de ej var gubbens hoj då hade ....... åkt fram..hade inte funnits någon tjuv kvar att identifiera.....
Hälsa gubben att jag dyrkar marken han går på :) L&R
Boba Fett
2012-09-25, 18:39
Gött jobbat ViLa !! Hoppas fanskapet fick ont ! Och kom ihåg att puckskallarna hade till synes tillhyggen av nåt slag och gjorde ett utfall mot dig varav självförsvar blev det enda alternativet.. thb;
Medgivanden?
Aldrig...
Done deal, then... thb;
Dom kommer aldrig att kunna bevisa något. -Det var ju knarkaren som hade hammaren med sig och som vevade...
-Bra jobbat, förresten! Skulle gjort samma sak i din situation.
Att bara ringa polisen och be om hjälp under pågående brott funkar inte, brottslingarna hinner alltid försvinna innan bylingen dyker upp.
Hade alla så mycket som ett uns av civilkurage skulle världen se bra mycket bättre ut.
Bra ViLA!
Tack!
Vill bara poängtera att jag är en lättsam och social person så ni nu inte tror att jag är ett monster eller allmänt galen.
MEN om jag råkar ut för dyl. eller blir fysiskt hotad så är jag all in stenhårt och ett slag räcker inte långt om ordet bland pundarna ska spridas.
- - - Uppdaterad - - -
Done deal, then... thb;
Dom kommer aldrig att kunna bevisa något. -Det var ju knarkaren som hade hammaren med sig och som vevade...
-Bra jobbat, förresten! Skulle gjort samma sak i din situation.
Att bara ringa polisen och be om hjälp under pågående brott funkar inte, brottslingarna hinner alltid försvinna innan bylingen dyker upp.
Hade alla så mycket som ett uns av civilkurage skulle världen se bra mycket bättre ut.
Håller med dig Niko och tack
- - - Uppdaterad - - -
Gött jobbat ViLa !! Hoppas fanskapet fick ont ! Och kom ihåg att puckskallarna hade till synes tillhyggen av nåt slag och gjorde ett utfall mot dig varav självförsvar blev det enda alternativet.. thb;
Precis så va det ju om jag minns rätt :)
Det finns dom som bara kan lära sig på ett sätt..... bx; vkg;
Blir det böter lägger jag startpengen till en insamling.
PAINTERN
2012-09-25, 19:23
Såna typer av tjuvar skall spännas upp på en påle på nåt torg, och sedan stenas med VÄLDIGT många stenar.. Gött jobbat iallafall.thb;
stroker49
2012-09-25, 20:27
Jag tror inte du skall hävda självförsvar oxh nödvärn utan var mans rätt. Det är nog bättre. http://sv.wikipedia.org/wiki/Var_mans_r%C3%A4tt
Det är så att man har rätt att gripa en person på bar gärning, om gärningen är färsk. På svenska betyder det att man inte får tappa uslingen ur sikte.
Blir det böter lägger jag startpengen till en insamling. I'm inthb;
Jag hade troligen reagerat likadant .Jag är inte stor och stark absolut ingen slagskämpe men kniper det tar jag till tillhygge.
En gubbajävel hotade min son och hans polare med en 2"3a bräda ,jag körde dit med servicebilen och tog första bästa tillhygge i bilen .Nu råkade det va en rörtång model stor,skit oxå den är för stor för mig att slåss med,fan jävla skit .Men som tur är ställd sonen sig i mellan Nej pappa sluta.Sen skämdes jag över mitt beteende
DeaDSexY
2012-09-25, 22:07
Polisen tog säkert hammaren som bevisföremål... Jag kan köpa ny åt dej... Hur stor vill du ha??
Vill Juh att du ska kunna försvara "familjemedlemmarna" i framtiden oxå! ;)
du har mitt fulla stöd för det hade hänt mej oxå i det läget,
det är ju själva f-n att man inte ska få ha sina grejor i fred, och sen bli anmäld för att man vill ha dom kvar = ännu jävligare
JohnnyRocker
2012-09-26, 06:48
Shit, vilken grej ViLa! Hoppas det går bra för dig och att dem där idioterna lärde sig en läxa vkg; Gör en egen anmälan hävda att du blev hota till livet.
Blir det böter lägger jag startpengen till en insamling.
Även jag ställer upp bakom detta.
Bra gjort ViLa
du har mitt fulla stöd för det hade hänt mej oxå i det läget,
det är ju själva f-n att man inte ska få ha sina grejor i fred, och sen bli anmäld för att man vill ha dom kvar = ännu jävligare
Ja,egentligen ska ju fordonen kunns stå på gården med nycklarna i. Sen vet man inte vilka tillhyggen tjuvarna har heller så det är väl bäst
att vara på säkra sidan.
Det borde nästan finnas nån fond så att personer som försvarar sin egendom iaf skulle få hjälp ekonomiskt i dessa situationer.
Mercakombi
2012-09-26, 19:08
Asså, ärligt talat ViLa, hur jävla dum i huvet får man va, använda en hammare?
Du skulle ju för faan ha gått lös med en SLÄGGA på dom där jävla apskaften,
fattar du väl!
Tror bestämt vi får ta och skramla ihop till en slägga, åt dig ViLa....för så här
lama mordförsök, på några äckliga knarkarsvin, kan vi inte tolerera bland våra
medlemmar, här på forumet.
Mössan av för dig ViLa, du gjorde helt rätt.....respect ha;
Självklart ställer även jag upp, med ett bidrag, vid en eventuell insamling.
Civilkurage skall alltid premieras!
Bikebandit
2012-09-26, 19:16
Fuking Retards deserved it !!!
Street Bandit
2012-09-26, 19:47
Vill man inte smaka på hammare,kan man jue ge fan i andras grejjer!Hoppas du går fri.
whiskeythrottle
2012-09-26, 20:06
nästa gång går du å hämtar en kniv efteråt som du skär dig på armen med, lägger brevid idioten du lyckades golva å säger som det är, han attackerade dig. Enkelt.
custom97
2012-09-26, 20:25
Bra gjort ViLa, hade själv gjort samma sak om det varit min hoj. Niko har rätt när det gäller lagen om Nödvärnsexcess, jag anser att du bör åberopa att du agerat under excess.
Hoppas du klarar dig
Helt riktigt handlat av dig hade jag varit där hade jag hjälpt dig vkg;bx;
cybercount
2012-09-26, 21:08
Låt de djävlarna smaka, bra gjort =) kanske lärde sig hålla fingrarna i styr i framtiden.
Billy Bollocks
2012-09-26, 23:23
Så dj-a bra gjort! Ingen jävel ska fingra på det som inte är hans! Säg inget i förhör utan en bra advokat, erkänn inget, du var hotad, rådet om att hammaren var deras som du tog av dem och försvarade dig med är bra.
Hmmmm... Det slog mig just att världen är bra liten, och att den här tråden är öppen för vem som helst att läsa.
Bara en tanke.
Hmmmm... Det slog mig just att världen är bra liten, och att den här tråden är öppen för vem som helst att läsa.
Bara en tanke.
Sådant har jag påpekat förr... Men å andra sidan, vill de komma åt information... Så kan de det med, även om det försvåras med exempelvis "stängda grupper" osv.
Helt underbart gjort, vila. ro;
Låt de asen smaka på släggan när de beter sig som skit.
Hoppas du går fri.
Och ??? tror du alla som hejar på att man kan slå mäniskor (oavsett inkomskälla) med hammare gör det i verkligheten ? jag ger inte så mycket för den tuffa imagen tyvärr....
Bara en tanke.
Och ??? tror du alla som hejar på att man kan slå mäniskor (oavsett inkomskälla) med hammare gör det i verkligheten ? jag ger inte så mycket för den tuffa imagen tyvärr....
Människor, rånare, pedofiler, våldtäktsmän...
Alla kvalar inte in som människor, jag har aldrig dödat eller slagit en människa med hammare. Men jag tycker mer synd om den ko jag äter till lunch än den pedofil som blir ihjälslagen, eller den inbrottstjuv som får smaka på en hammare. Det är ingen tuff image, det är helt enkelt min empati till offren och min moral som avgör hur jag tycker och tänker.
Det är väl liiiiite skillnad på en pedofil som ger sig på barn eller rånare och någon tjuv som tar en försäkrad motorcyckel.
Människor, rånare, pedofiler, våldtäktsmän...
Alla kvalar inte in som människor, jag har aldrig dödat eller slagit en människa med hammare. Men jag tycker mer synd om den ko jag äter till lunch än den pedofil som blir ihjälslagen, eller den inbrottstjuv som får smaka på en hammare. Det är ingen tuff image, det är helt enkelt min empati till offren och min moral som avgör hur jag tycker och tänker.
Det är väl liiiiite skillnad på en pedofil som ger sig på barn eller rånare och någon tjuv som tar en försäkrad motorcyckel.
Ja, jag gjorde skillnad på att få stryk och att bli ihjälslagen också.
Om man inte vill bli slagen, ge fan i folks egendomar.
Vad jag menar är att jag tycker det är helt rätt att en som försöker sno någons hoj åker på stryk. Jag är ingen som slåss i tid och otid, men jag har blivit av med både cyklar (vem har inte det?) crossar och bilar. Hade jag fått tag på den som gjort det just då hade jag också gripit närmsta tillhygge och klappat till.
Jag hatar idioter som snor min älskade bil, hoj eller vad fan som helst för mina surt förvärvade pengar. Jag vet att misshandel kan vara ett värre brott men rent moraliskt tycker jag det är härligt att läsa att en tjuv fått stryk med en hammare.
Och snackar vi pedofiler så tycker jag som sagt mer synd om den gris jag åt till middag igår, för den som gett sig på små barn är döden egentligen för mild. Men hellre en död pedofil än ett nytt offer.
- - - Uppdaterad - - -
Och det där med försäkring. Det är väl fan inget skydd för folk att sno från andra för att den är försäkrad. Det är ju inte som att pundarjäveln som försökte sno hojen pröjsar försäkringen varje månad.
Då skulle man kunna applicera samma tankesätt på hammarslagen, inget fel att slå någon med hammare, han är ju försäkrad och har fri sjukvård av samhället...
Jag har svårt att tro att du hade varit cool och ringt snuten om du råkat ut för samma sak.
Ingen idé att spekulera förrän du varit i samma sitts.
Jag skulle göra om det utan att tveka.
Jag blev av med min hoj som jag hade lagt hur mycket pengar som helst på 2009, tyvärr såg jag aldrig röken av tjuven men vet hur jag ledsen o besviken o arg jag va efter det.
Hade det hänt något med min son tex skulle jag antagligen jagat den djäveln ännu....men materiella saker...nääääää
Jag har svårt att tro att du hade varit cool och ringt snuten om du råkat ut för samma sak.
Ingen idé att spekulera förrän du varit i samma sitts.
racechopper
2012-09-27, 09:33
Lås in hojen i framtiden på nätterna med tanke på tidigare incident och att det bevisligen finns pundare i området.
Ställer du verktygslådan obevakad utanför dörren ochså bara för att ingen jävel ska röra den..
Jag hade nog inte heller vart så snäll, om jag kom på någon på bar gärning sno mina saker. Har förr, som ung, blivit beskriven reda som en ettrig pitbull som tuggar fradga, när folk snodde min betalda parkering på en gata (där de älskade att lappa övriga bilar utan riktig parkering).
Visst, en del kanske är så coola, så att de anser att försäkringen får ta hand om förluster. Dock kvarstår det, att du allt som oftast inte får tillbaks exakt det du hade (finns alltid något som gör att en försäkring inte täcker rubbet oavsett vad det gäller), plus åker på en självrisk (och kanske efter detta en förhöjd premie också). Alla är inte födda med så mycket pengar, så de kan få tillbaks ens något liknande efter att "försäkringsbolaget" hjälpt till...
Däremot, lite OT, kan jag tycka det är lite lustigt, att så många förespråkar grovt våld, när de i nästa stund förkastar detsamma (om det är en ryggmärkesmedlem från en viss typ av klubb) om andra blir "påklappade"...
Foc
Jag hoppas iaf, att det går bra för ViLa... Men jag anser fortfarande, att "bro" hade kunnat nöjt sig med att sitta på "jävlarna" (iofs med risk för lungkollaps), eftersom jag inte vill se honom bakom lås och bom... För "bro är ingen liten pjäs, både lång och med kroppsbyggnad som passat in i någon form av tuffare närkampssport... Knarkare (åtminstone den vanliga typen av pundare) är ju inte så, hm, vältränade...
Håller en tumme, att anmälan läggs ned.
- - - Uppdaterad - - -
Lås in hojen i framtiden på nätterna med tanke på tidigare incident och att det bevisligen finns pundare i området.
Ställer du verktygslådan obevakad utanför dörren ochså bara för att ingen jävel ska röra den..
Hjälper inte... En vän höll på att få sin hoj (Harley) snodd i somras från ett igenbommat garage... De hann som tur var inte få med sig den, men det blev bogsering och annat skit eftersom bl a styrlåset var helt knäckt på hojen...
Idag har han införskaffat en "jacka med viss typ av text", som ligger över sadeln... Än så länge har ingen gjort något... Kanske för att många tjuvar och pundare faktiskt inte vill chansa vid ett sådant tillfälle...
Sanniz. Utöver vad jag betalat för hojen hade jag köpt delar för mer än vad jag fick av bolaget, gorde en riktig brakförlust som tog flera år att reparera, det var ju först i år jag fick köpt mig en ny.
Hade jag dessutom eventellt åkt fast för att slagit någon med hammare är det ju inte ens säker att jag haft ett arbete nu och en inkomst att köpa en ny för.
Jag blev av med min hoj som jag hade lagt hur mycket pengar som helst på 2009, tyvärr såg jag aldrig röken av tjuven men vet hur jag ledsen o besviken o arg jag va efter det.
Hade det hänt något med min son tex skulle jag antagligen jagat den djäveln ännu....men materiella saker...nääääää
Där håller jag med dig.
Men det är skillnad på stridens hetta och när det gått en dag eller två. Inte för att tjuven inte förtjänar det, men mitt i natten när två pers står och drar i hojen hinner man inte tänka efter så väldans mycket.
Och det är precis den där besvikelsen jag pratar om, självklart är materiella saker inte samma som ens barn eller människor. Men de blir rätt kära ägodelar, de där prylarna med motor och hjul.
Däremot, lite OT, kan jag tycka det är lite lustigt, att så många förespråkar grovt våld, när de i nästa stund förkastar detsamma (om det är en ryggmärkesmedlem från en viss typ av klubb) om andra blir "påklappade"...
Tror varken polis, media eller folk här skulle förkasta uppmärksammade ryggmärkesklubbar om de bara "klappade på" tjuvar på bar gärning. Jag är dåligt insatt, men media gör ju gällande att dessa klubbar håller på med organiserad brottslighet, det är en helt annan sak i min bok.
Tror varken polis, media eller folk här skulle förkasta uppmärksammade ryggmärkesklubbar om de bara "klappade på" tjuvar på bar gärning. Jag är dåligt insatt, men media gör ju gällande att dessa klubbar håller på med organiserad brottslighet, det är en helt annan sak i min bok.
Detta är OT, men alla klubbar som polisen är på, är inte de "stora" utan de som myndigheter och polis räknar in i umgängessfären... Och alla har inte gjort något heller, för att få utstå detta trakasseri.
- - - Uppdaterad - - -
Sanniz. Utöver vad jag betalat för hojen hade jag köpt delar för mer än vad jag fick av bolaget, gorde en riktig brakförlust som tog flera år att reparera, det var ju först i år jag fick köpt mig en ny.
Hade jag dessutom eventellt åkt fast för att slagit någon med hammare är det ju inte ens säker att jag haft ett arbete nu och en inkomst att köpa en ny för.
Du kanske är coolare t o m när du kommer på folk på bar gärning... Men i vissa länder får tjuvar vara glada, om de överlever vid sådant tillfälle. Vissa hoppas nog i så fall även, att de hellre dör då än hamnar i det landets fängelse. Sverige är för mjäkigt vid många tillfällen. Tyvärr tror jag inte man kan lagstifta om påtvingad civilkurage heller.
- - - Uppdaterad - - -
Där håller jag med dig.
Men det är skillnad på stridens hetta och när det gått en dag eller två. Inte för att tjuven inte förtjänar det, men mitt i natten när två pers står och drar i hojen hinner man inte tänka efter så väldans mycket.
Och det är precis den där besvikelsen jag pratar om, självklart är materiella saker inte samma som ens barn eller människor. Men de blir rätt kära ägodelar, de där prylarna med motor och hjul.
För en del är de materiella sakerna minst lika mycket värda, som ett barn. För alla har inte barn...
Men, jisses... Vilket jävla tugg det blev bara för att jag påpekade att tråden är öppen för allmänheten.
Poängen är att om snuten sitter och slentrianläser på det här forumet som en del i sitt arbete att övervaka oss hojåkare så skulle ju inte den här tråden direkt gagna ViLa´s sak i en ev. rättegång.
Vad andra tycker om våldtäktsmän, pundare och annat jävulskap skiter jag fullständigt i. Det är inte ni som sitter i skiten om snutarna läser tråden.
Är det värt att ta risken?
Nu är du allt bra lång sökt va :)...dom skulle ha mycket att läsa i så fall ;) bevakningen av kriminella bikers görs med all sanoliket inte här för det finns inget att hämta.
Dom personer som är bevakade skriver knappast något som är till dess nakdel på ett öppet forum.
Men, jisses... Vilket jävla tugg det blev bara för att jag påpekade att tråden är öppen för allmänheten.
Poängen är att om snuten sitter och slentrianläser på det här forumet som en del i sitt arbete att övervaka oss hojåkare så skulle ju inte den här tråden direkt gagna ViLa´s sak i en ev. rättegång.
Vad andra tycker om våldtäktsmän, pundare och annat jävulskap skiter jag fullständigt i. Det är inte ni som sitter i skiten om snutarna läser tråden.
Är det värt att ta risken?
Niko...
Det är inte säkert att någon sådan person ens bemödar sig för att följa trådar som denna. Men man vet ju aldrig. Dock är ju faran större, att de kanske letar efter något som de "tror kan kopplas till annat för att blåsa upp händelserna ännu mer än det egentligt vart".
Hisingen har ju sina problem. Jag är mer orolig, att "incidenten" vid stöldförsöket skall sammankopplas med annat oavsett om det egentligen skulle finnas koppling eller ej.
Som sagt var, jag hoppas skiten läggs ned.
Men jag förstår "bro"... Jag hade nog också tagit det första bästa och klappat i skallen på de som försökt sno mina saker.
Vi får väl se om ViLa lägger ut hur detta framskrider framöver.Kan nog vara intressant för många.
Tror personligen att snuten läser mer än man tror på nätet.Vore otroligt om de inte gjorde det.
Vi får väl se om ViLa lägger ut hur detta framskrider framöver.Kan nog vara intressant för många.
Tror personligen att snuten läser mer än man tror på nätet.Vore otroligt om de inte gjorde det.
Hoppas verkligen också att det inte blir något av det....
Men förstår inte hur du tänker att polisen skulle läsa forum, tror du verkligen att bara för du äger en H-D skulle du vara bevakad?
Dom som nu råkar vara kriminella och sysslar med indrivning knarkhandel eller vad det nu skulle vara och samtidigt äger en harley tror du dom skulle skriva något här som skulle vara intressant i en utredning? nä tror inte det va....och herre jösses va dom skulle få läsa då, sporthoj, harleyportalen, harleyforum, , hojen.nu. hdcs för att nämna några, sen kommer bil forum och allt annat..finns ingen ände på var en kriminell skulle kunna dyka upp ;)
Nja, de är inte så många som jobbar med internetbiten, även om den skulle kopplas samman med andra insatser. Och sätter de in en stöt finns ju payback, flashback och annat smått och gott, som säkerligen är mer intressant än Harleyforumet i sig. Förutsatt att ingen nu tipsat om saker direkt till dom. ;)
- - - Uppdaterad - - -
Däremot har jag sedan tidigare sagt, att man inte lägger ut något på nätet som man inte kan stå för senare. Även om det är slutna grupper och så, så finns det alltid duktiga, datakunniga personer som kan komma åt allt som skrivs eller finns i datorer. Det som kan stoppa sådant är väl en tids- och kostnadsfråga egentligen.
Foc
Som sagt jag hade nog gort som Vila .Men ska vi ha dödssrtaff för tjyverri ? Var ska man dra gränsen ?Vem har inte snattat?Snott en kapskiva på kneget eller två? Man blir bara så J-V arg när man blir drabbad själv, skulle man axepterat att butiksinnehavaren banka livet av sitt barn om det stal ett guldnogat
,
nej varför ska jag låsa in hojen?
bra jämförelse med verktygslåda? inte det minsta tycker jag eller du kanske bär in din hoj varje kväll upp i lägenheten?
Som sagt jag hade nog gort som Vila .Men ska vi ha dödssrtaff för tjyverri ? Var ska man dra gränsen ?Vem har inte snattat?Snott en kapskiva på kneget eller två? Man blir bara så J-V arg när man blir drabbad själv, skulle man axepterat att butiksinnehavaren banka livet av sitt barn om det stal ett guldnogat
,
Har inte stavningshjälp på dena skitdatorSmash
Håller er alla uppdaterade.
Tror det dimper ner papper på fredag eller måndag
pidde... Det handlar nog mer, om att folk nu för tiden inte knappt ens får ett straff, när de väl gör ett brott. Skall du åka dit saftigt, ja, då får du göra ekonomiska brott. Nu för tiden kan man t o m slippa lindrigare undan om någon dör...
Sedan får man inte glömma, för vissa har allt börjat med en stulen guldnougat UTAN kännbart straff... Och senare slutat... Ja, du kan gissa, speciellt om knark är med i bilden. En del är ju fullfjädrade brottslingar innan de ens är straffmyndiga.
Och jag tycker, att värdet för det mesta på en motorcykel, är högt nog... Själ en sådan i samma värdeklass i en mc affär så får du se... Då blir det finkan. Så varför skall inte pundare få veta, att här stjäl man inte saker ostraffat? Iofs, tycker jag det skall gälla alla som försöker sno andras saker, oavsett värde. För värde är inte alltid samma sak för alla, emotionella värden kan aldrig ersättas.
- - - Uppdaterad - - -
Håller er alla uppdaterade.
Tror det dimper ner papper på fredag eller måndag
Håller en tumme, att allt går bra. Kramiz
racechopper
2012-09-27, 13:45
nej varför ska jag låsa in hojen?
bra jämförelse med verktygslåda? inte det minsta tycker jag eller du kanske bär in din hoj varje kväll upp i lägenheten?
Hehe nej jag bär inte upp hojen i nån lägenhet. Har redan två olika garage och står i kö på ett nytt..
Så jag sover lungt på nätterna :)
"I stridens hetta" är det inte så lätt alla gånger och alla gör vi våra personliga val när vi väljer hur vi agerar isådana här situationer.
Inte tänker man på att man kanske inte får se sin fru och barn på ett år eller så när man rusar ut med hammaren i högsta hugg, fast man kanske borde tänka på det.
Hur man än gör så får man stå sitt kast, personligen hade jag nog blivit lika förbannad och sprungit ut lika fort..hammaren hade jag nog haft i bältet ifall att den behövdes..bättre få blodiga knogar än sitta för hammardråp.
Men vem fan vet, kanske hade man bara öppnat en öl till och ringt försäkringsbolaget dagen efter..man börjar bli gammal och långsam också :-)
Själv reagerade jag betydligt värre än bara öppna en öl när 2 pundare åkte bil med 4 hjulssladd på våran grusväg där barnen går till skolan varje dag, jag körde ikapp, prejade fast dom och anföll med fälgkorset..som tur var så sansade jag mig och det blev bara en adrenalintår på min kind och brunt i deras kallsonger som följd.
Jag tyckte själv jag betett mig som ett arsel och agerat "galet" men jag skulle nog säkert göra om det..utan fälgkors dock...kort och gott..bra gjort men du skulle skippat hammaren
cybercount
2012-09-27, 18:07
Tror nog inte farbror blå har möjlighet att läsa forum, de har ytterst få som jobbar på it-enheten och de är väldigt upptagna med sexbrott och fildelningar så det är nog lugnt =)
finnsport
2012-09-27, 18:47
Hoppas det går bra för dig! *smch*
RilleHD666
2012-09-27, 20:39
Jag stämmer in på vad majoriteten säger, BRA gjort ViLa! Som sagt man kan nog inte tänka sej riktigt vad man själv skulle gjort i samma situation. Jag har ju haft äran att träffa dej och vet att du inte är något monster:D utan jag ser det som en normal reaktion.
Jag har allt inlåst och flera lås och grejor överallt inte fan för att jag sover jättetryggt om natten ska jag säga eftersom samhället blivit som det är. Finns för många idioter lösa och folk har INGEN respekt för vare sej andras grejer eller andra människor!
Får du böter ViLa är jag med och hjälper dej!
Jo men du är ju en benhård Snapphane :)
Klart det va normalt :)
Hoppas verkligen också att det inte blir något av det....
Men förstår inte hur du tänker att polisen skulle läsa forum, tror du verkligen att bara för du äger en H-D skulle du vara bevakad?
Dom som nu råkar vara kriminella och sysslar med indrivning knarkhandel eller vad det nu skulle vara och samtidigt äger en harley tror du dom skulle skriva något här som skulle vara intressant i en utredning? nä tror inte det va....och herre jösses va dom skulle få läsa då, sporthoj, harleyportalen, harleyforum, , hojen.nu. hdcs för att nämna några, sen kommer bil forum och allt annat..finns ingen ände på var en kriminell skulle kunna dyka upp ;)
Nää tror inte man blir bevakad bara för man har en HD ;) och vet att kriminella har andra kontaktvägar.Men tror ändå att myndigheter överlag har mer koll nu än förr,
t.ex har ju folk fått sparken för negativa inlägg på FB,sjukskrivna har blivit skyldiga att betala tillbaka till FK t.ex.Och sen har väl olika myndigheter börjat samarbeta
med varandra mer än förr mot brott och det verkar enligt media vara positivt.
Ok i dag kom det.
Kallad till telefonförhör, kommer gå fint det här.
Machine head
2012-10-02, 14:58
Håller tummarna!
Klart som fan det går bra! thb;
Håller tummarna, klart det måste gå bra, allt annat vore ju en ren jäkla skandal
Håller tummen...
Fast det verkar inte vara så tufft, om de nöjer sig med telefonkontakt. Då verkar det mer vara något för att komplettera pappersjobbet med. Så har du tur, rinner eländet ut i sanden.
Hade det vart allvar, så hade du vackert fått bege dig till polisstationen.
Håller tummen...
Fast det verkar inte vara så tufft, om de nöjer sig med telefonkontakt. Då verkar det mer vara något för att komplettera pappersjobbet med. Så har du tur, rinner eländet ut i sanden.
Hade det vart allvar, så hade du vackert fått bege dig till polisstationen.
Jo jag vet sis :)
Därför tror jag allt löser sig.
Bikebandit
2012-10-02, 21:01
I'm sure it will thb;
Tror nog inte farbror blå har möjlighet att läsa forum, de har ytterst få som jobbar på it-enheten och de är väldigt upptagna med sexbrott och fildelningar så det är nog lugnt =) Som det är i alla sammanhang: STOREBROR SER DEJ!!! Om dom vill!
Hoppas det går finemang... Och att man ser bro på lördag. :D
RilleHD666
2012-10-03, 15:10
Klart det reder sej, men jag håller en tumme ändåthb;
- - - Uppdaterad - - -
Klart det reder sej, men jag håller en tumme ändåthb;
Ok mitt tel.förhör genomfördes igår och jag blev förvånad över att det va ett förhör och inte att jag skulle kompletera uppg.
Polisen i andra änden av luren va trevlig och saklig men det kändes inte helt bra ändå, dom återkommer till mig efter att dom fått vittnesmål av punderipundera.
SPÄNNANDE! NOT!
Ok mitt tel.förhör genomfördes igår och jag blev förvånad över att det va ett förhör och inte att jag skulle kompletera uppg.
Polisen i andra änden av luren va trevlig och saklig men det kändes inte helt bra ändå, dom återkommer till mig efter att dom fått vittnesmål av punderipundera.
SPÄNNANDE! NOT!
Asch... Pundarna har säkerligen glömt allt redan. Och kan man ens lita på sådana?
Klart det går bra för bro...
Klart det går bra allt annat vore ju skandal, vi finns vid din sida ViLa bx;
RilleHD666
2012-10-05, 16:07
Nä pundare kan man aldrig lita på. Det fula är att de jävlarna kan ju bre på som fan också och ljuga ihop en historia ut över denna värld, att han trodde han skulle dö eller något. Då kan ju utgången bli annorlunda. Hoppas inte!!ag;
Nä pundare kan man aldrig lita på. Det fula är att de jävlarna kan ju bre på som fan också och ljuga ihop en historia ut över denna värld, att han trodde han skulle dö eller något. Då kan ju utgången bli annorlunda. Hoppas inte!!ag;
Iofs... Byter de story hela tiden... Så då vet vi vem som vinner på det med.
RilleHD666
2012-10-05, 16:15
Jo det är sant Sanniz, de kan lika bra snurra ihop det så ingen vet vad den andra sagt heller. Upp me dem på en väggak47
:) Jag gick loss pga att polisen inte får tag på punderipundera som inte lämnat sitt vittnesmål :)
Ibland har man tur
DeaDSexY
2012-10-11, 09:11
Yaaay!!!
Fick du tillbaka hammaren? vc;
Yaaay!!!
Fick du tillbaka hammaren? vc;
LM; Pratade precis med polisen som handhar ärendet och tänkte fråga om mitt verktyg men jag lyckades hålla mig.
Why push it? :)
DeaDSexY
2012-10-11, 09:20
Men, har du nån ny pundarklubba då? ...din hoj måste Juh va säker... :P
Men, har du nån ny pundarklubba då? ...din hoj måste Juh va säker... :P
Pundarklubba? LM;
BB står säkert även om jag står utan pundarklubba :)
Gött att det löste sig vc;
Grattis bro... Visste att det skulle gå bra... ;)
Hoppas pundarna låter din hoj vara nu då...
Kramiz D;
Lars Nilsson
2012-10-11, 14:13
Gött o höra vännen.
Bikebandit
2012-10-11, 18:30
Way to go cheer
Grattis, rättvisan segradethb;
:) Jag gick loss pga att polisen inte får tag på punderipundera som inte lämnat sitt vittnesmål :)
Ibland har man tur Ja, o att rättvisa skipadesvc;Grattis!
Vila, numera även kallad MC-Hammer! Smoke
http://a57.foxnews.com/global.fncstatic.com/static/managed/img/Scitech/660/371/mc_hammer_reality_show.jpg
Henrik Forslund
2012-10-11, 22:52
victory!!!
RilleHD666
2012-10-11, 23:23
Jäkligt gött att höra! Det finns hopp för detta landet trots allt. Grattis MC HAMMERLM;
cybercount
2012-10-12, 13:05
skönt att det löste sig
Boba Fett
2012-10-12, 17:32
Gött ViLa thb;
JohnnyRocker
2012-10-12, 17:56
vc; Hermanito
Gustav2K
2012-10-14, 01:13
Härligt!
Erik Lundberg
2012-10-31, 00:57
Synd att man inte får ha saker i fred. Hade min Honda ståendes utomhus under sommaren och tro fan om det inte var några muppar där o försökte sno den. De lyckades som tur var inte utan det enda som hände var att tändningslåset fick kosmetiska skador. Grannens vespa snodde de däremot och den hittades uppeldad ute i bergsjön några dagar senare. Har planer på att skaffa en Fat Bob till våren men den får stå i garaget som jag precis har skaffat.
Ha ha, MC-hammer... Slår ett slag för alla pundare därute.
Ärligt talat, skönt att det löste sig!
Skönt att det löste sig. Hoppas nu bara att rycktet sprider sig bland pundarna att, rör man
en HD så får man smaka hammare i dina trakter..
- - - Uppdaterad - - -
Skönt att det löste sig. Hoppas nu bara att rycktet sprider sig bland pundarna att, rör man
en HD så får man smaka hammare i dina trakter..