handdator

Visa fullständig version : Probike Göteborg, lansering av 2013 års modeller... 6 Oktober 2012.



Sanniz
2012-09-24, 14:28
Lördagen den 6:e Oktober har Probike öppet för alla som är nyfikna på 2013 års modeller.
Kom dit och provkör...
Bra priser på begagnat samt höstrea på kläder och tillbehör.
Grillen är tänd och det finns även kaffe med dopp.

http://www.harley-davidson.se//userFiles/118/start/H-D%20-13.JPG

Fler som skall dit? :D

- - - Uppdaterad - - -

Jag åker nog dit, men maken jobbar nog troligen. :(

Sanniz
2012-09-25, 01:27
Med lite tur försöker makens trafikchef, att göra honom fri i några timmar under Probikes öppettider. :)
Han har en bra chef, som också kör HD... :D
Så håll en tumme!

Hagard
2012-09-25, 07:38
Ja, detta kan bli kul. Tack för tipset. Hoppas på hojväderpl;

ViLa
2012-09-25, 08:17
Om jag har hojen hemma är jag med.

- - - Uppdaterad - - -

Eller kanske inte.......stor risk att jag kommer hem med en slim :)

Sanniz
2012-09-25, 11:44
Om jag har hojen hemma är jag med.

- - - Uppdaterad - - -

Eller kanske inte.......stor risk att jag kommer hem med en slim :)

Visste inte, att bro riskerade att hamna i "bytes karusellen"...
Jag skall spana in saker mer seriöst... Börjar bli dags att tänka på nästa säsong. ;)

- - - Uppdaterad - - -


Ja, detta kan bli kul. Tack för tipset. Hoppas på hojväderpl;

Kommer dit oavsett... Och är det skitväder, får man ju med bil = kanske kan shoppa något också... :D
Sedan är det alltid kul att träffa personalen på Probike, speciellt Åsa ligger mig varmt om hjärtat. vic;

Sanniz
2012-09-28, 10:13
*pushar lite på tråden*

Detta borde passa alla, som är lediga... Är vädret uruselt, så kan man ju faktiskt ta bilen dit. ;)

Lasse.S
2012-09-28, 10:36
ääää va inte så negativ, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)

*pushar lite på tråden*

Detta borde passa alla, som är lediga... Är vädret uruselt, så kan man ju faktiskt ta bilen dit. ;)

Sanniz
2012-09-28, 11:23
ääää va inte så negativ, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)

Handlar nog mer, om jag riskerar min köldastma... *L*
Inte så bra att köra hoj, samtidigt som man riskerar andnöd eller annat (som min astma kan visa sig i, typ hosta, känslighet som ger kräkningar osv)... Är det kallt och rått (blött)... Ja, då är det som att be om besvär. Kan ju inte ha något för halsen heller p.g.a. min "känslighet" i det området.
Har ingen ny inhalator heller så...

Förr red jag ju i ur och skur oavsett årstider... Även om man ibland undrade vad man sysslade med, speciellt när fötterna fryst bort sig för länge sedan. Men det var innan olyckan, som gav mig bestående men inombords... :(

Lasse.S
2012-09-28, 11:29
Var på en kurs häromdagen med jobbet, där fick vi lära oss att sätta mål o sträva frammåt, går det inte så får man försöka på annat sätt. Vad tror du om dykardräkt med friskluftintag (varm sådan) LM;

Handlar nog mer, om jag riskerar min köldastma... *L*
Inte så bra att köra hoj, samtidigt som man riskerar andnöd eller annat (som min astma kan visa sig i, typ hosta, känslighet som ger kräkningar osv)... Är det kallt och rått (blött)... Ja, då är det som att be om besvär. Kan ju inte ha något för halsen heller p.g.a. min "känslighet" i det området.
Har ingen ny inhalator heller så...

Förr red jag ju i ur och skur oavsett årstider... Även om man ibland undrade vad man sysslade med, speciellt när fötterna fryst bort sig för länge sedan. Men det var innan olyckan, som gav mig bestående men inombords... :(

Sanniz
2012-09-28, 11:32
Var på en kurs häromdagen med jobbet, där fick vi lära oss att sätta mål o sträva frammåt, går det inte så får man försöka på annat sätt. Vad tror du om dykardräkt med friskluftintag (varm sådan) LM;

Säg som sådant... Dykardräkter är tajta över bröstkorg och smala "hals urringningar"... Jag klarade inte ens syrgas utan kräkningstendens...
Tyvärr är det inget jag kan påverka... När det blir som värst vädermässigt, så känner jag av astman inomhus också.
Vill tyvärr inte dö av astma...

Har fått två svåra astmaanfall, varav ett när jag var hemma själv förra året... Man kan lätt säga, att jag fick panik. Som tur var hittade jag då min inhalator i tid.
Har inte skaffat någon ny i år, och de är tyvärr svindyra också... Tänkte avvakta tills vintern närmat sig mer.

Sanniz
2012-10-01, 18:28
Lutar eventuellt åt att jag måste ta bil... För det kan hända att jag måste hämta maken från hans jobb (den tid han får "permis för Probike")... :D
Får se hur det blir... Dyker upp gör man med eller utan hoj.

Fullsize
2012-10-01, 22:08
Ser ut som det skall bli någorlunda bra väder :)

Sanniz
2012-10-02, 05:12
Vore typiskt Fullsize... Lite svårt att få med maken på hoj... Han kommer ju att vara fordonlös en stund. Och jag ser gärna, att han kan komma och spana in hojarna med...
Men vore som sagt vare typiskt om vädret blir kanon, OM jag måste ta bil ändå... Murphys lag!!!

Vajtan
2012-10-06, 07:19
Sitter just nu å kollar på kvalet till Japans F1-GP...solen håller på att gå upp...blir en kanondag, ses på Probike!


http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/0C94B831-B230-45E6-9B75-8126C1654892-2455-00000469255EFCB8.jpg

Sanniz
2012-10-06, 09:41
Japp, hämtar maken på vägen... Men tyvärr blir det med fyrhjulingen och närmare tolvsnåret, eftersom han egentligen skall jobba...

ViLa
2012-10-06, 09:48
Gött väder blir det :)

Sanniz
2012-10-06, 09:52
Gött väder blir det :)

Japp... Snacka omväxling. ;)
Synd att hojen får stå hemma bara...

Sanniz
2012-10-06, 17:08
Kul att träffa alla... :)

Nu hoppas jag få triken såld så snabbt som möjligt (men jag kan iofs vänta till våren också... Skulle dock vara roligare att ha allt klart till säsong 2013), så kanske min dröm om en egen rod kan besannas. ;)

Fullsize
2012-10-06, 17:21
Det var dåligt ned 2013 års modeller tycker jag...frv; Ville settt den nya CVO Outbreak....

Sanniz
2012-10-06, 17:51
De hade kanske inte hunnit få dom på plats... Tyckte att ena meken, som skötte provkörningen, nämnde att de inte fått in så många ännu...

Fullsize
2012-10-06, 18:27
Tyckte bara att det var konstigt att man går ut med lansering av 2013 års modeller och har så lite att visa....

Sanniz
2012-10-06, 18:50
Lanseringen gäller nog hela Sverige. Inne i butiken fanns det ju en del 2013... Men de kanske inte tar in fullt sortiment och/eller så kanske man inte får så många hojar på en gång.
Du hade kanske otur, att just "din hoj" inte var en av de, som de anammat till denna helg.

Fullsize
2012-10-06, 18:57
Ja, så kan det vara

MisterMajjo
2012-10-06, 19:10
Jag var där och provkörde en Street Bob, V-Rod Muscle och en Wide Glide,
innan trodde jag mest på V-roden skulle vara något för mig, men jag satt inte bra på den.
Styret och fotpinnarna för långt fram.
Annars gillade jag motorn och hojen förövrigt..

Nu blev min favorit Street Boben av de 3 jag körde..
Bra motor, bra kurvtagningsförmåga, bra körställning och kul att köra..
Hmm.. Dettta tåls att funderas på..
D;

/Peter

Sanniz
2012-10-06, 19:20
epa23.. Hur lång/kort är du då? Lite nyfiken, eftersom du tyckte du satt "dåligt".

MisterMajjo
2012-10-06, 19:36
epa23.. Hur lång/kort är du då? Lite nyfiken, eftersom du tyckte du satt "dåligt".

Jag är 1,75..

Sanniz
2012-10-06, 19:38
epa23... Oki, ungefär som mig då. Men menar du att det är så stor skillnad på en v-rod, muscle och en nightrod? För från 2012:s nightrod (i alla fall) sitter man ju som på min sportster...

MisterMajjo
2012-10-06, 20:03
epa23... Oki, ungefär som mig då. Men menar du att det är så stor skillnad på en v-rod, muscle och en nightrod? För från 2012:s nightrod (i alla fall) sitter man ju som på min sportster...

Det vet jag inte.. Jag har bara provat idag och det var den gula V-rod Muscle som de hade för provkörning.
jag pratade med den ena killen som hade hand om provkörningen och han sa att Night rodarna hade en lite annan körställning,
jag provsatt bara någon av de Nightrodar de hade i butiken och den var nog lite bekvämare, tror det var 2012a.
(Fast det är ju svårt att säga utan att ha kört den)

Jämfört med Musclen (Som jag körde idag, vet ej årsmodell) så skulle jag vilja ha styret och fotpinnarna
kanske 5 -10 cm längre bakåt, vilket skulle göra att jag sitter rak i ryggen och med benen lite böjda.

Vad är din uppfattning om de olika V-rodarna med tanke på körställningen?

/Peter

Sanniz
2012-10-06, 20:08
epa23... Just nu har jag inte så mycket mer åsikt än om just nightrod från 2012. Den satt jag bra på och behöver inte provköra, eftersom jag hade samma ställning på min egna hoj. Dock var svankstödet bättre på nightroden än på min "gamla" sportster.

Vet att man kan flytta bak något fotpinnar, byta handtag kan man göra med. Men visst, alla har sin körställning. Du kanske är van vid en viss typ och därför trivs bättre med en som påminner om det du är mer bekväm i.

Meken (som bl a hade hand om provkörning) sa att nightrodden från 2012 har "bakåtflytt" och något vinklat... Samt att det är ett annat styre än de äldre modellerna.

Om det vart den gula Musclen, så har jag för mig att det är en 2012...

Vajtan
2012-10-06, 21:54
Det var dåligt ned 2013 års modeller tycker jag...frv; Ville settt den nya CVO Outbreak....



De hade kanske inte hunnit få dom på plats... Tyckte att ena meken, som skötte provkörningen, nämnde att de inte fått in så många ännu...

Samtliga CVO Breakout sålda....kanske därför ingen i butik....

Fullsize
2012-10-06, 22:06
OK, det förklarar ju saken. Den är man klart nyfiken på...Breakouten alltså :D

jossi
2012-10-06, 22:38
Jag jobba idag så jag missa detta

ViLa
2012-10-07, 09:04
Trevligt att träffa er jag träffade igår ;)