handdator

Visa fullständig version : Varning tråd om Honda



stroker49
2012-09-22, 12:21
Världens mest tillverkade motorfordon är Honda Super Cub. En sådan vill jag ha, skulle vara perfekt till jobbet.
Inte en enda finns på Blocket. Var hittar jag ett sådant fordon?

Sanniz
2012-09-22, 12:29
Kan du inte kolla med de Honda butiker, som säljer både motorcyklar och mopeder?

Adrenaline
2012-09-22, 12:41
Dom heter Innova i sverige. finns gott om dom, både nytt och begagnat.
Efter -07 fick alla sprut. Det är den enda skillnaden.

stroker49
2012-09-22, 16:07
Tack, bra förslag. Men det finns mest nyare på blocket. Jag hade tänkt mig nåot äldre och billigare, 15000:- det får man ju snart en fin Superglide med evomotor för!

Niko
2012-09-22, 17:53
http://www.youtube.com/watch?v=aaeKrqJJqm0&feature=player_embedded

Titta på hela filmen! LM;

Noyen
2012-09-22, 17:55
Vad tror du om en Vespa till jobbet ? Har kört en sån i flera år till jobbet och det har funkat kanon med
skölden som skydd för vatten och vind :D PX200 har ju drygt 12 hästar så den går ju hyfsat också.

Adrenaline
2012-09-22, 18:50
Där ett tag åkte jag legist Monarped trampmoppe, med Sachs motor. 60cc cylinder och jackad kolv.
Körde ifrån ungdommarna med deras rem mopeder i plast. Loppa alltid stiftet på hemvägen så man fick cykla sista biten.

Vajtan
2012-09-22, 19:01
http://www.youtube.com/watch?v=aaeKrqJJqm0&feature=player_embedded

Titta på hela filmen! LM;

Hahaha...Charley Boorman for President!

stroker49
2012-09-22, 19:15
Jo, jag har kört en del Vespa också, en härlig näradödenupplevelse! Jag har tom ägt en gammal 150cc. Jag har sagt upp mig från jobbet, har 5 mil enkel och det kostar ju flera hundra om dagen med dessa orimliga bensinskatter. Nu kan jag snart cykla några km till det nya jobbet så staten kan stå där med långnäsa. Men på vintern vågar jag inte cykla, men en moppe eller scooter klarar jag av i halkan. För 17 år sedan körde jag moppeskoter till jobbet på vintrarna, Crescent 2000 med krascholla och vid otjänlig väderlek kyssmigomdukan. Och matlådan i gammal läkarväska på pakethållaren. Stilfullt. En Super Cub skulle vara perfekt med sina större hjul i snöblasket.

cybercount
2012-09-22, 20:47
Tog ganska lång tid innan Honda Cub eller Innova kom hit i större utsträckning, Thailand, Vietnam och Kina köpte upp nästan alla exemplar tidigare =)

Adrenaline
2012-09-22, 23:43
Nu var man ju sugen på legist moppe igen. En dakke med ape och rosa fårpläd vore nått.
innsugsljuden från en dakota i uppförsbacke kan ingen ta miste på! ha ha

Adrenaline
2012-09-23, 00:03
Ursäkta trådövertrampet, men nostalgin skena iväg en sväng.
http://www.puchverkstan.se/?m=1

xbones
2012-09-23, 00:12
Heheh,åker för det mesta Boeing 737 till jobbetLM;Dom gör 875km/timFoc

stroker49
2012-09-23, 00:18
De har tillverkat över 60 miljoner Super Cub, konstigt att inte fler har hitta hit. Jag hyrde en i Grekland för över tjugo år sedan. Jag tror jag körde en hel vecka innan jag blev tvungen att tanka typ tre liter!

cybercount
2012-09-23, 02:04
Ursäkta trådövertrampet, men nostalgin skena iväg en sväng.
http://www.puchverkstan.se/?m=1

Förstår dig, har själv nyligen letat på blocket efter puch och zundapp =) kanske tom en yamaha fs1 eller suzuki k50 =)

Niko
2012-09-23, 03:50
Dom testade en sån i TopGear o dom tålde visst det mesta. Bla så slängde dom ner en från ett 10 våningshus och den funkade fortfarande har jag för mej.
Jo, jag länkade just till den filmen några inlägg högre upp... po; ;)

Noyen
2012-09-23, 06:30
Jo, jag har kört en del Vespa också, en härlig näradödenupplevelse! Jag har tom ägt en gammal 150cc.En Super Cub skulle vara perfekt med sina större hjul i snöblasket.

Förstår om du vill ha större hjul i snöblasket :D ;) Kan t.o.m bli riktigt spännande i lösgrus.Men asfalt e ju helt ok,kör bara sommartid.

ViLa
2012-09-23, 11:45
Är det inte dags att döpa om allt till Hondaforum??

Fy fan ve och fasa

Hellre herpes än honda...

Lasse.S
2012-09-23, 12:30
Jag är intresserad av motorcyklar, mest gillar jag Harley-Davidson men tycker det är roligt med alla märken, även mopeder kan ha sin tjusning, men så har jag inte en massa tygmärken o annat trams heller som gör att jag måste leva upp till någon fräckhets status....jag älskar frihet vic;

ViLa
2012-09-23, 13:28
Jag är intresserad av motorcyklar, mest gillar jag Harley-Davidson men tycker det är roligt med alla märken, även mopeder kan ha sin tjusning, men så har jag inte en massa tygmärken o annat trams heller som gör att jag måste leva upp till någon fräckhets status....jag älskar frihet vic;

Antar att du syftar på mitt inlägg??? eller?

Har du sett några tygmärken eller annat trams när du träffat mig?? eller upplever du mig som en person som vill ha fräckhets status??

Detta är ett HARLEY forum sen spelar det ingen roll om du tycker att alla cyklar är coola.

Harleyforum är ledordet, men vi kan ju likaväl börja prata om symaskiner eller hur man fixar så lutfisken blir bäst.....

Adrenaline
2012-09-23, 13:36
Men oj vad känsligt det blev! LM;

Lasse.S
2012-09-23, 13:43
Syfta inte på dig Vila utan en anmäl iakttagelse som är rätt vanlig inte bara i forum sammanhang utan bland hojåkare i allmänhet, bikers brukar ha ett öppnare sinne ;)
Tycker det är okej att prata japs hoj under en off topic tråd likväl allt annat som inte har med harley att göra, värre är det om det dyker upp frågor om moment på bult i teknik delen det har ju inte där att göra.
Dock finns det mycket kunskap här som många skulle kunna dela med sig om så kanske kan det vara en grej för Admin att ordna en off topic om japshoj så behöver den som inte tål det ge fan i att gå in där o läsa...

ViLa
2012-09-23, 13:57
Då kan ju du skriva inne på sporthoj forat.

Jag är en biker med ett slutet sinne, if it aint a Harley it aint shit.

Tycker att det är tröttsamt att läsa om japanska könsjukdommar på ett harleyforum, finns andra forum för det.

- - - Uppdaterad - - -


Men oj vad känsligt det blev! LM;
fu:

stroker49
2012-09-23, 14:41
Ursäkta då. Det var därför jag skrev "Varning tråd om Honda" så att känsliga personer kunde slippa att av misstag få läsa något som inte passade. Själv tycker jag om gamla moppar, Vespor men även Lambrettor, Sokol och gamla träbåtar och veterantraktorer är jävligt kul. Jag vet också att jag kan lära mig mycket om gamla Honda, tändkulemotorer och blues av människor här, enär många HD-åkare har ett öppet sinne och många talanger och intressen.

Om nu inte några muslimska vänner här har något emot det så skall jag steka lite rimmat fläsk och så skall jag göra löksås till. Sedan skall jag kopulera!

Lasse.S
2012-09-23, 14:46
Då kan ju du skriva inne på sporthoj forat.

Jag är en biker med ett slutet sinne, if it aint a Harley it aint shit.

Tycker att det är tröttsamt att läsa om japanska könsjukdommar på ett harleyforum, finns andra forum för det.

- - - Uppdaterad - - -


fu:
Jo då jag är inne rätt mycket på Sporthoj också + hojen.nu , dock läser jag mer än skriver där, men tyvärr är dom flesta hojåkare och klåpare som skriver att förra ägaren drog sönder olje pluggen och liknande med vissa undantag, här inne finns fler bikers som gillar och skruva och har haft/har japs hojar, kunskap som är jätte värdefull för många om vi nu skall ta det personlig, tror säker det finns många som håller med mig :)

ViLa
2012-09-23, 14:47
.....

Ok så nu tycker du att vi ska ta allt som är på 2(3) hjul för att det finns kunskap om det här på forat.

Då kan vi ju döpa om det till MCFORUM ist för Harleyforum.

@stroker, du är ursäktad men du behöver ju inte va dryg för det eller?
Knappast ett forum för troende eller?

Lasse.S
2012-09-23, 14:48
GP;thb;
Ursäkta då. Det var därför jag skrev "Varning tråd om Honda" så att känsliga personer kunde slippa att av misstag få läsa något som inte passade. Själv tycker jag om gamla moppar, Vespor men även Lambrettor, Sokol och gamla träbåtar och veterantraktorer är jävligt kul. Jag vet också att jag kan lära mig mycket om gamla Honda, tändkulemotorer och blues av människor här, enär många HD-åkare har ett öppet sinne och många talanger och intressen.

Om nu inte några muslimska vänner här har något emot det så skall jag steka lite rimmat fläsk och så skall jag göra löksås till. Sedan skall jag kopulera!

ViLa
2012-09-23, 14:55
Varför är det så dåligt klös i min Cylinda om man jämför med en electrolux?

Snälla hjälp mig.................

Jo sen en annan sak jag tänkt på, hur mycket regn finns det i världen?

Lasse.S
2012-09-23, 15:08
.....

Ok så nu tycker du att vi ska ta allt som är på 2(3) hjul för att det finns kunskap om det här på forat.

Då kan vi ju döpa om det till MCFORUM ist för Harleyforum.

@stroker, du är ursäktad men du behöver ju inte va dryg för det eller?
Knappast ett forum för troende eller?
Jag tycker det är helt okej att ställa frågor eller liknande på Off topic tråden som sagt tidigare om japs hoj eller till o med tvättmaskiner. annars får vi ju ta bort " i dag tråden" eller skål eller va det nu kan vara också om vi bara får prata Harley

BambiGBG
2012-09-23, 15:11
Hmmmmmm Var forum för sig här är det haleys som gäller... Vi äger en Gammal Jawa häck frågor om den tar vi på Jawa sidan.
Jag gick med denna sidag pga att jag äger en halreys och även min gubbe äger några st.
..................

Lasse.S
2012-09-23, 15:27
Det är rätt mycket snack på forat som hör mer hemma på facebook eller liknande forum än här men så fort det blir snack om hojar som inte är byggda i rätt fabrik blir det rama skrik,
klarar man inte japs hojar på en off topic tråd tycker jag man skall hålla klaffen om allt annat också som inte har med Harley att göra.

stroker49
2012-09-23, 15:39
Det är ok tycker även jag att ta upp andra saker som Off topic. Men jag tror också att ViLa skojjar lite och det är ok att slänga lite käft och tjöta lite. Jag skrev en gång på skojj att ".. är det här www.kopiaportalen.se...." när det pratades S&S och Ultima och andra kloner.

Noyen
2012-09-23, 15:42
Hmmmmmm Var forum för sig här är det haleys som gäller...
..................

Det finns ju redan Trajor och amatörbyggen ej tillverkade av the factory reggade här.Personligen
gillar jag som bl.a Stroker 49 olika fordon.inte bara HD.

Sanniz
2012-09-23, 17:14
Det är rätt mycket snack på forat som hör mer hemma på facebook eller liknande forum än här men så fort det blir snack om hojar som inte är byggda i rätt fabrik blir det rama skrik,
klarar man inte japs hojar på en off topic tråd tycker jag man skall hålla klaffen om allt annat också som inte har med Harley att göra.

Du håller ju dig inte alltid heller så rätt, med tanke på ditt snack om ridning och så...

Adrenaline
2012-09-23, 17:47
Jobbar som mek på Honda bil och mc sedan -99 och förutom det så tycker jag alla sorters maskiner och fordon har sin charm. Varför man fastna för HD vettefan egentligen...
På gamla Harleyportalens tid var det någon (minns inte vem) som la ut byggbilder på sin T23 hotrod under off topic tråden. Mycket uppskattat!
Men man väljer vad man vill läsa som sagt.. Har personligen inte läst en enda obligatorisk skål tråd.. Men verkar vara populärt utan mig ;)

Lasse.S
2012-09-23, 18:01
Du håller ju dig inte alltid heller så rätt, med tanke på ditt snack om ridning och så...
Nä just det och jag är ingen paragraf ryttare heller ;) jag trodde det framgick rätt starkt att jag gillar det mesta, förutom framflyttade fotpinnar då förstås lol;

Noyen
2012-09-23, 18:30
Jobbar som mek på Honda bil och mc sedan -99 och förutom det så tycker jag alla sorters maskiner och fordon har sin charm. Varför man fastna för HD vettefan egentligen...
På gamla Harleyportalens tid var det någon (minns inte vem) som la ut byggbilder på sin T23 hotrod under off topic tråden. Mycket uppskattat!
Men man väljer vad man vill läsa som sagt.. Har personligen inte läst en enda obligatorisk skål tråd.. Men verkar vara populärt utan mig ;)

Kommer ihåg T23,an ;) Harleyportalen börjar väl vakna till liv igen verkar det som.

Adrenaline
2012-09-23, 18:41
Kommer ihåg T23,an ;) Harleyportalen börjar väl vakna till liv igen verkar det som.

Verkligen? Inte en dag för tidigt..

xbones
2012-09-23, 19:56
Syfta inte på dig Vila utan en anmäl iakttagelse som är rätt vanlig inte bara i forum sammanhang utan bland hojåkare i allmänhet, bikers brukar ha ett öppnare sinne ;)
Tycker det är okej att prata japs hoj under en off topic tråd likväl allt annat som inte har med harley att göra, värre är det om det dyker upp frågor om moment på bult i teknik delen det har ju inte där att göra.
Dock finns det mycket kunskap här som många skulle kunna dela med sig om så kanske kan det vara en grej för Admin att ordna en off topic om japshoj så behöver den som inte tål det ge fan i att gå in där o läsa... Ska vi ha en offtopic sida om japaner??? Där går ju gränsen PTB59! Detta är ju som sagt ett Harleyforum!!! Varför ska vi ha en tråd om Japsfrv;Det finns väl egna forum för dom!!! Nu är du tbx på samma linje som när du tyckte att alla sorters hojar skulle vara med på onsdags körningar!!! Starta ett blandatforum då!!! Hoppas verkligen att Admin är klok nog att bortse från ditt önsketänkande o behålla Harleyforum som ETT HARLEYFORUM!!!

ViLa
2012-09-23, 19:58
hojar som inte är byggda i rätt fabrik blir det rama skrik,
klarar man inte japs hojar på en off topic tråd tycker jag man skall hålla klaffen om allt annat också som inte har med Harley att göra.

Men nu tror jag att du är dum på riktigt.

Japshojar har inget i offt att göra men däremot hästar och dylikt som inte rör hd.

Är ju ett harleyforum eller har du missat det? Och hålla käften kan du själv göra eller prata om hästar och dyl.

xbones
2012-09-23, 20:01
Men nu tror jag att du är dum på riktigt.

Japshojar har inget i offt att göra men däremot hästar och dylikt som inte rör hd.

Är ju ett harleyforum eller har du missat det? Och hålla käften kan du själv göra eller prata om hästar och dyl. Håller med dej ViLathb; Nu fattar du vad jag menade sist det var tjafs med PTB59!

cybercount
2012-09-23, 20:17
Har inget emot någon tråd i offtopic gällande japs, men att det skulle skapas fast tråd/avdelning tycker jag låter fel.

xbones
2012-09-23, 20:23
Har inget emot någon tråd i offtopic gällande japs, men att det skulle skapas fast tråd/avdelning tycker jag låter fel. thb; tycker också det! Förstår mej faktiskt inte på hans tankar! Som ViLa undrade: Är han full ellerfrv;

Lasse.S
2012-09-23, 20:35
Ska vi ha en offtopic sida om japaner??? Där går ju gränsen PTB59! Detta är ju som sagt ett Harleyforum!!! Varför ska vi ha en tråd om Japsfrv;Det finns väl egna forum för dom!!! Nu är du tbx på samma linje som när du tyckte att alla sorters hojar skulle vara med på onsdags körningar!!! Starta ett blandatforum då!!! Hoppas verkligen att Admin är klok nog att bortse från ditt önsketänkande o behålla Harleyforum som ETT HARLEYFORUM!!!
Det är ju lite som Sveriges äldsta tidning om Harleys MCM där kan man läsa om lite justa byggen med japs hojar mm kontra Big Twin då som inte tar in något annat, gillar den tidningen också men MCM är ju mycket roligare att läsa som tex artikeln om Tommy Larssons Yamaha i nr 4. TL är en legend Göteborg som rambyggare och massa justa Harley byggen och så är det i dom flesta hoj garagen jag känner till 80 % Harleys och resten lite kul byggen på annat, och ja det är inga problem att köra tillsammans där :)

xbones
2012-09-23, 20:43
Det är ju lite som Sveriges äldsta tidning om Harleys MCM där kan man läsa om lite justa byggen med japs hojar mm kontra Big Twin då som inte tar in något annat, gillar den tidningen också men MCM är ju mycket roligare att läsa som tex artikeln om Tommy Larssons Yamaha i nr 4. TL är en legend Göteborg som rambyggare och massa justa Harley byggen och så är det i dom flesta hoj garagen jag känner till 80 % Harleys och resten lite kul byggen på annat, och ja det är inga problem att köra tillsammans där :) Kanske det men detta är inte MCMpo; Detta är Harley Forum som namnet säger! Annars hade väl det hetat Mc Forum eller???

xbones
2012-09-23, 21:11
varför haka upp sig på namnet?Varför älta om saker o ting?

Lasse.S
2012-09-23, 21:12
Varför haka upp sig på namnet?
Kanske det men detta är inte MCMpo; Detta är Harley Forum som namnet säger! Annars hade väl det hetat Mc Forum eller???

Benny
2012-09-23, 21:15
MCM liknelsen är bra , Harley är en stark kultur som omfattar mer än bara strikt-original-fabriks-Harley

Även om japps-inslagen här inte är riktigt renlärigt så tål vi det, det kan tom vara lite kul.

Nej det ska inte bli något blandforum,men den balansgången tror jag, sköter sig själv

Lasse.S
2012-09-23, 21:29
För att jag är intresserad av biker kulturen och den är inte begränsad till enbart Harley och vi skulle få ett ett forum som blir roligare och mer lärorikt tror jag ;)

Varför älta om saker o ting?

- - - Uppdaterad - - -

thx;
MCM liknelsen är bra , Harley är en stark kultur som omfattar mer än bara strikt-original-fabriks-Harley

Även om japps-inslagen här inte är riktigt renlärigt så tål vi det, det kan tom vara lite kul.

Nej det ska inte bli något blandforum,men den balansgången tror jag, sköter sig själv

racechopper
2012-09-23, 21:40
När vi nu är inne på Honda moppe spåret. Kan ja vissa vad jag hjälpte en jobbakompis med.
Han ville förlänga, sänka sin moppe då vill man ju hjälpa till :)
Här som han köpte den
http://i159.photobucket.com/albums/t129/CALLAHAN_88/IMG-20120510-WA0000.jpg
Hemma på operations bordet med nu även lägre styre mm.
http://i159.photobucket.com/albums/t129/CALLAHAN_88/IMG-20120902-WA0005.jpg
Färdig med längre baksving
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527118_10151016837832400_935736610_n.jpg
Kommer säkert bli mer grejor på sennare tydligen :)

xbones
2012-09-23, 21:52
För att jag är intresserad av biker kulturen och den är inte begränsad till enbart Harley och vi skulle få ett ett forum som blir roligare och mer lärorikt tror jag ;)


- - - Uppdaterad - - -

thx;Måste ju vara nåt fel på dej helt ärligt! Så du vill dra in dina japs,BMW,MotoGuzzi intressen hit??? Samma var det med Westcoast onsdagskörning! Du mena att alla märken skulle vara välkomna! Men vi är ju förhelvete ett HarleyForum!!! Är du efterbliven eller??? Vad har du fastnat på???

Lasse.S
2012-09-23, 21:52
Haha den va inget vidar snygg ;) vad skall han ha den till moppedragracing eller?
Hur har det gått med cv51an du köpte av mig, har du fått på den ännu o testat? är rätt nyfiken :)


När vi nu är inne på Honda moppe spåret. Kan ja vissa vad jag hjälpte en jobbakompis med.
Han ville förlänga, sänka sin moppe då vill man ju hjälpa till :)
Här som han köpte den
http://i159.photobucket.com/albums/t129/CALLAHAN_88/IMG-20120510-WA0000.jpg
Hemma på operations bordet med nu även lägre styre mm.
http://i159.photobucket.com/albums/t129/CALLAHAN_88/IMG-20120902-WA0005.jpg
Färdig med längre baksving
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/527118_10151016837832400_935736610_n.jpg
Kommer säkert bli mer grejor på sennare tydligen :)

racechopper
2012-09-23, 22:00
Haha den va inget vidar snygg ;) vad skall han ha den till moppedragracing eller?
Hur har det gått med cv51an du köpte av mig, har du fått på den ännu o testat? är rätt nyfiken :)
Har inte bytt till cvförgasaren, blir nog vinter projekt..

Lasse.S
2012-09-23, 22:03
Ska du börja slåss också eller, ingen direkt trevlig ton du har....vad är det för fel att diskutera? konflikten blir ju för du är en hojåkare som träffar andra harley åkare på parkeringar och kör en sväng till något fik, jag har försökt bjuda in dig i bikerkulturen i Göteborg där du kan träffa mycket folk som som inte är så begränsade i sitt tänk som du, men det passade tydligen inte..

Måste ju vara nåt fel på dej helt ärligt! Så du vill dra in dina japs,BMW,MotoGuzzi intressen hit??? Samma var det med Westcoast onsdagskörning! Du mena att alla märken skulle vara välkomna! Men vi är ju förhelvete ett HarleyForum!!! Är du efterbliven eller??? Vad har du fastnat på???

xbones
2012-09-23, 22:11
Ska du börja slåss också eller, ingen direkt trevlig ton du har....vad är det för fel att diskutera? konflikten blir ju för du är en hojåkare som träffar andra harley åkare på parkeringar och kör en sväng till något fik, jag har försökt bjuda in dig i bikerkulturen i Göteborg där du kan träffa mycket folk som som inte är så begränsade i sitt tänk som du, men det passade tydligen inte.. Är inte intresserad av japs,BMW,italienare utan Harley-Davidson! Därför är jag medlem här som många andra tror jag! Sen om du vill utöka forumet även för andra märken är ju sorgligt! Det skulle bara skada Forumet! Dom märkena har väl egna forum! Håll dej till dom!

Lasse.S
2012-09-23, 22:26
Jag också intresserad av Harley-Davidson i huvudsak, men ta han som hjälpte mig att fräsa bromsokfästet till exempel, i hans garage står en fin gammal Shovel, en Buell, en gammal snut Bmw som är ombyggt till cafe racer, en oidentifierbar hoj med en halv boxer ww motor, han har även en lyftkyld V8 som jag inte kommer ihåg namnet på nu som skall hamna i en hojram så småning om, tror nog rätt många här inne skulle tycka det var skit kul att få se lite bilder eller ett reportage om hans hojar här på Harleyforum
Det skulle bli lite jobbigt och svårt om man skulle dela upp det, undra vilket forum som skulle passa bäst till ww hojen? :D


Är inte intresserad av japs,BMW,italienare utan Harley-Davidson! Därför är jag medlem här som många andra tror jag! Sen om du vill utöka forumet även för andra märken är ju sorgligt! Det skulle bara skada Forumet! Dom märkena har väl egna forum! Håll dej till dom!

xbones
2012-09-23, 22:29
Jag också intresserad av Harley-Davidson i huvudsak, men ta han som hjälpte mig att fräsa bromsokfästet till exempel, i hans garage står en fin gammal Shovel, en Buell, en gammal snut Bmw som är ombyggt till cafe racer, en oidentifierbar hoj med en halv boxer ww motor, han har även en lyftkyld V8 som jag inte kommer ihåg namnet på nu som skall hamna i en hojram så småning om, tror nog rätt många här inne skulle tycka det var skit kul att få se lite bilder eller ett reportage om hans hojar här på Harleyforum
Det skulle bli lite jobbigt och svårt om man skulle dela upp det, undra vilket forum som skulle passa bäst till ww hojen? :DJnte HarleyForum iaf får man hoppas! Isf kanske man skulle byta namn till HemmapulareForum vilket troligtvis inte var det Admin var ute efter när han starta forat. Slut tjötat om saken för min del! Ser ingen mening i hela ditt resonemang!Tjing!

Lasse.S
2012-09-23, 22:34
Att du inte är det är ju uppenbart, men det finns ju fler här inne som kanske skulle tycka det var kul....

Jnte HarleyForum iaf får man hoppas! Isf kanske man skulle byta namn till HemmapulareForum vilket troligtvis inte var det Admin var ute efter när han starta forat. Slut tjötat om saken för min del! Ser ingen mening i hela ditt resonemang!Tjing!

racechopper
2012-09-23, 22:44
Nu står det ju beskrivet av Admin på trådbeskrivning att Off Topic ska vara .
En plats för bikers att posta inlägg som INTE berör Harley-Davidson. Inga politiska eller religiösa ämnen.
Så vad skulle vara fel med diskutera andra hojar eller byggen just här i offtopic ?
Eller har jag missat nåt som vanligt :)

Redlight Bandit
2012-09-24, 01:40
För att hålla mig till ämnet tänker jag rekomendera att trådstartaren slänger ett öga på honda spacy, måsta va bland det jäkligaste som släppts på 80talet dock är det nog små hjul igen så det kan bli halkigt till vintern

cybercount
2012-09-24, 04:25
Nu står det ju beskrivet av Admin på trådbeskrivning att Off Topic ska vara .
En plats för bikers att posta inlägg som INTE berör Harley-Davidson. Inga politiska eller religiösa ämnen.
Så vad skulle vara fel med diskutera andra hojar eller byggen just här i offtopic ?
Eller har jag missat nåt som vanligt :)

Tror inte vi har några problem med lite sådana här trådar i OT men att det skulle skapas sidor etc för andra märken eller tex japs sticker nog i mångas ögon då detta är ett märkesforum för harleys...

cybercount
2012-09-24, 05:18
visst finns det coola honda-cyklar

http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_VT600_Shadow_Bobber_42732107.htm

men jag skulle inte vilja ha en iaf =)

Lasse.S
2012-09-24, 09:22
Det är min uppfattning också, kom med förslaget enbart för att då skulle vi bespara galla åt dom som absålut inte klarar japs, bästa är ju att det är som det är Off Topic räcker för mig:) Det är omöjligt att göra alla nöjda ;)

Tror inte vi har några problem med lite sådana här trådar i OT men att det skulle skapas sidor etc för andra märken eller tex japs sticker nog i mångas ögon då detta är ett märkesforum för harleys...

gronvit
2012-09-24, 10:18
"Off Topic" på ett harleyforum borde behandla allt som inte rör Harley. Dit hör både Honda och Herpes i min värld.
Om jag har helst har en honda eller herpes mellan benen låter jag vara osagt dock.

Noyen
2012-09-24, 10:21
Nu står det ju beskrivet av Admin på trådbeskrivning att Off Topic ska vara .
En plats för bikers att posta inlägg som INTE berör Harley-Davidson. Inga politiska eller religiösa ämnen.
Så vad skulle vara fel med diskutera andra hojar eller byggen just här i offtopic ?
Eller har jag missat nåt som vanligt :)

Undrar det samma,admin har ju satt ribban.De var väl en kille som reggade sej här med en Yamaha 400 också ?
( inget illa menat BrännJack ) Om vi ska ha ett rent Harley forum,hur gör vi med egenbyggda ramar,S&S,Ultima motorer
och annat som inte är tillverkat av Harleyfabriken.Hmm :I:

Kanske lika bra att Admin reder ut hur han vill ha det ;)

Sanniz
2012-09-24, 10:44
Nu tror jag iofs inte admin riktigt har varken tid eller ork för smågnabbet, som börjat råda i trådarna, med tanke på privatlivet hemma.

Håller med övriga, off topic har ju fått sin ribba satt redan av admin.
Tycker det däremot är knepigt, när vissa ändå smyger in sådant som inte berör rätt ämne i de "riktiga ämnestrådarna enbart för Harley´s". Visst kan man ha många intressen och vilja vädra åsikter om både byggen, märken osv... Men då kan man göra det på rätt plats (och kanske tänka sig för en gång för alla, att det hamnar under rätt tråd).
De enda ämnena som ej är ok, är ju politik och religion... Förutsatt att det inte förändras framöver, OM det plötsligt sker saker som påverkar hojåkande och byggandet hårt...

- - - Uppdaterad - - -

Jag tycker iaf, att det är lite kul att läsa om "tuffa harley bikers" på små vespor och/eller moppar... Det spräcker ju liksom det hårda image paketet. ;)

Noyen
2012-09-24, 11:47
Ja de e svårt att slå de goa oset från en tvåtaktare Sanniz :D :D ;) Visste inte om att Admin har annat att tänka på,
hoppas de löser sej på bästa sätt för honom.

Sanniz
2012-09-24, 11:52
Ja de e svårt att slå de goa oset från en tvåtaktare Sanniz :D :D ;) Visste inte om att Admin har annat att tänka på,
hoppas de löser sej på bästa sätt för honom.

Står om det i en tråd som heter "saknar admin"...

http://harleyforum.se/showthread.php?5727-Saknar-admin&p=53791#post53791

Hans tjej smällde illa med en bil, där föraren även smet från platsen... Och det verkar gå väldigt tungt med tillfrisknanden... :( Gick ju rätt illa, om man skall uttrycka det så.
Så därför tror jag inte att han prioriterar sådana här saker på forumet.

Själv vet jag inte om jag föredrar tvåtaktare... *L*
Har alltid suktat efter motorcykel, sedan liten... T o m skippat steget moped, med undantag av en automat moppe på Korfu... Där gasreglaget hela tiden hängde sig, vilket var mindre kul t ex inne i Korfu stad med dess tumultartade trafik och icke existerande trafikregler (kändes det som åtminstone).

Noyen
2012-09-24, 13:00
Å fan detta har jag missat.Att smita från en olycka sådär är ju förjävligt och hoppas dom får tag i henne.

Diesel
2012-09-24, 16:02
ser en del hårda ord i denna tråd. Tråkigt. Hmmm.

Off Topic - ligger det inte en ledtråd i namnet?

cybercount
2012-09-24, 17:15
Finns väl moderatorer som får se till att flytta allt OT från övriga till just OT om det dyker upp..

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras

xbones
2012-09-24, 18:03
Tror inte vi har några problem med lite sådana här trådar i OT men att det skulle skapas sidor etc för andra märken eller tex japs sticker nog i mångas ögon då detta är ett märkesforum för harleys...+1thx;

racechopper
2012-09-24, 18:08
Är detta fortfarande moppe tråden haha Foc
Skulle nog rekomendera 4takt och insprut, gick fint som fan..



För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras

Vem är det ?? :)

Lasse.S
2012-09-24, 18:55
I bland undrar jag det är med läsförståelsen, och hur det tolkas det man skriver, visst inte alltid lätt att skriva så alla förstår eller få fram vad man menar i text, men en grej som vore bra innan man använder hårda ord år att läsa en gång till och alla inlägg i tråden.
Forum är bra att byta åsikter i och som vilket möte som helst blir inget bestämt för en ordförande slagit klubban gått i bordet (Admin) under tiden är det ju bara ett förslag, ibland bra ibland dåliga, det viktiga är bara att flera delar med sig av åsikter och inte hetsar upp sig onödigt mycket för vi är ganska många med olika mycket erfarenhet.
Vi är en samling hojbyggare/hantverkare/mekaniker/ konstnärer/nostalgiker/hojkörare/bikers/harleylovers/hojintresseradeoavsetmärke/ osv, låt oss ta vara på all den samlade kunskapen så blir det djävligt bra när vi väl träffas på vägarna tror jag thb;

racechopper
2012-09-24, 19:59
Läste just hela tråden o alla inläggen här igen.
Den här kommer bli riktigt kul innan den är färdig tror jag LM;
ojag som trodde den handla om moppar

cybercount
2012-09-24, 20:33
Vad sägs om att lägga ned alla andra diskussioner än just honda/moped i denna tråd?
Foc

Vore trevligt men en liten moped att fara runt på under vintern när hojjen står i garaget =)

Lasse.S
2012-09-24, 21:03
Okej..jag lovar bara mopeder va det ;) skrev av mig på min egna blogg i stället :I:

Diesel
2012-09-24, 21:43
Hojjar stavas hojar.

Lasse.S
2012-09-24, 22:50
Rätt kul inslag på Discovery, dom renoverade en förbannat fräck moped där.
Jag vet inte vilken tråd detta skall skrivas för det var faktiskt en Harley-Davidson ;)

stroker49
2012-09-24, 23:04
En Harley Davidson Topper skulle man ju ha.

Lasse.S
2012-09-25, 08:02
En Harley Davidson Topper skulle man ju ha.

Ja det hade vart nått ;)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/Harley-Davidson_Topper.jpg
Men moppen är nästan fräckare tycket jag :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/H-Dmoppe.jpg

Adrenaline
2012-09-25, 17:02
Vinter moppe
http://img.photobucket.com/albums/v224/Simpa/harley_davidson_snowmobile.jpg

Moderatbandy moppe

http://img.photobucket.com/albums/v224/Simpa/406_HD_GolfCart.jpg

Ja det är ju ändå ett Harley forum..

cybercount
2012-09-26, 21:09
Hojjar stavas hojar.

Inte när det gäller min hojj =)

Bikebandit
2012-09-26, 21:38
Off Topic är Off Topic .. en plats där medlemmar av forumet kan skriva om vad som helst som kanske inte är relaterad till HD. Frimärkssamling, Hockey, fotboll eller semester, F1 och olika motorcykel om japanska, koreanska, engelska ..WHATEVER.

Det är min tolkning av ett av Off Topic område. Om jag ser ett ämne jag inte intresserad av..I just don't go there..simple!

När det gäller andra Hojar...vi var inte alla är födda på en Harley, några av oss kom till att äga en efter en lång resa genom många andra fabrikat och vi alla har våra egna skäl för att äga en nu.

Bara för att folk är intresserade eller har ett annat märke till gör inte dem mindre värt. Min SB delar garage med en annan, och den köptes av en anledning .. Jag kan inte se någon anledning till varför jag ska be om ursäkt eller förklara.

Det räcka att säga om jag var tvungen att välja och bara ha en Hoj skulle det vara min SB .. utan tvekan!!

Bikebandit
2013-06-15, 01:34
Jag är snart(i ett par veckor) på väg till Norrland / Lappland vad det nu heter haha och Norge. På grund av olika anledningar har jag valt att använda min vinter / pendel hoj som några av er vet är en 1994 Honda Africa Twin.
Om det finns intresse kommer jag att uppdatera med information och bilder av förberedelser innan och senare bilder på resan norrut från Skåne... om inte kommer jag inte slösa din eller min tid thb;:)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/399871_10201029632681914_932227852_n_zpsd69b97fa.j pg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/399871_10201029632681914_932227852_n_zpsd69b97fa.j pg.html)

Adrenaline
2013-06-15, 02:47
Självklart! Jag har till skillnad till alla nitiska jävlar en kärlek till alla hojar (även om jag mestadels kör harley) Skriv när du är i Luleå så ses vi där!

hasse diesel
2013-06-15, 10:12
Trevlig och säker resa på dig Bandit thb;

Noyen
2013-06-15, 11:28
Ja det vore roligt att läsa BB. thb;

rakarör
2013-06-15, 11:37
Visst finns det intresse.:)thb;

Bikebandit
2013-06-15, 23:43
Tack Adrenaline :) men det närmaste jag kommer är Arvidsjaur och kanske Skellefteå på väg tillbaka...

Vi har planerat att köra dessa vägar upp och tillbaka med kanske några små förändringar >>>> http://maps.google.se/maps?saddr=H%C3%B6%C3%B6r&daddr=filipstad+to:Sveg+to:Hoting+to:Arvidsjaur+to :Jokkmokk+to:Kiruna+to:Bj%C3%B6rkliden,+Norrbotten s+l%C3%A4n+to:Narvik,+Norge+to:Bod%C3%B8,+Norge+to :Arvidsjaur+to:Ume%C3%A5+to:Hudiksvall+to:60.13234 68,16.8980772+to:%C3%96rebro+to:J%C3%B6nk%C3%B6pin g+to:Tj%C3%B6rnarp&hl=sv&ie=UTF8&ll=62.226996,17.402344&spn=17.844433,39.506836&sll=60.261617,16.831055&sspn=18.975795,39.506836&geocode=FYt_VQMdBpnOACnP59VuPO5TRjFYBjQ_H5ntRA%3BF c0pjwMd9DbYACkbFbFUU-dcRjEdTLWQUXx6IQ%3BFcCSsgMd_RnbACnBz5sU_f1lRjGclSi TZLj1fQ%3BFdhM0gMdrD33ACkN61hlpX5wRjGA6OB7p8NeYg%3 BFQ3b6AMd-6okASmH3nEh_Fd4RjHMtM5CLlKdbg%3BFXFX-AMdSXkuASkNo8dd0bbXRTFbDbVxccF61w%3BFbhlCwQdAp00AS krfCXkKo7QRTFghozeBkUDBA%3BFejmEwQddgIdASlDRSd5sU_ aRTEwje1UCUUDCg%3BFeJJFAQdPesJASn_H-TFh5XbRTGN9p_uNec4fA%3BFeSdAgQdNM3bACl98WNb9RDfRTF TPF2yk1t4jg%3BFQ3b6AMd-6okASmH3nEh_Fd4RjHMtM5CLlKdbg%3BFbfnzQMdezA1ASn516 1oG058RjFghYzeBkUDBA%3BFZ_irQMdyQkFASlNWN405h1kRjG gg4zeBkUDBA%3BFfqLlQMdHdgBASnRO4xmQBleRjEpjjSxeoUv Ag%3BFf93iAMdYyPoACk5_0oUfwFcRjE-yRjQurDjzw%3BFVaxcQMdfBfYACkt0VtWMYBQRjFt9sLcV74Bi w%3BFTxlVgMdQO_PACn_Bt-YpvpTRjG5IPskT8qeEg&oq=H%C3%B6%C3%B6r&mra=ls&via=13&t=m&z=5&source=embed

Bikebandit
2013-06-16, 00:21
Lite upplysning om hojen jag kommer att använda..min 1994 Africa Twin winter/grusbus/pendlar hoj.

Model: Honda XRV 750 Africa Twin
Year: 1994
Category: Adventure Sports (vinnare av flera Paris-Dakar Rally och farfar till alla av idags Adventure Sports hojar)

Engine and transmission
Displacement: 742.00 ccm (45.28 cubic inches)
Engine type: V-Twin,watercooled four-stroke
Power: 62.00 HP (45.3 kW)) @ 7500 RPM
Torque: 62.76 Nm (6.4 kgf-m or 46.3 ft.lbs) @ 6000 RPM
Valves per cylinder: 3
Sparkplugs per cylinder: 2
Gearbox: 5-speed

Front brakes: Dual disc
Rear brakes: Single disc

Wheels: Front 21-inch spoke, aluminium rim, Rear 17-inch spoke, aluminium rim
Tyres: Front 90/90-21 54S, Rear 140/80-R17 69H

Dry weight: 205.0 kg
Power/weight ratio: 0.3069 HP/kg
Seat height: 865 mm (34.1 inches) If adjustable, lowest setting.
Fuel capacity: 25.00 litres incl reserve.

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0290-1_zps73656a29.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0290-1_zps73656a29.jpg.html)

Bikebandit
2013-06-17, 01:25
Under tiden jag har ägt den har jag tagit upp några kända problem som drabbar den AT

Bränslepumpen är mekanisk och utrustat med brytare som över tid och utan förvarning kan upphöra att fungera, det är inte en fråga om den gå sönder utan när så beslutade att ersätta pumpen med en elektronisk Facet bränslepump. Om du inte är bra på att ta pumpen isär och löda i nya brytare eller har massor av pengar för att köpa en ny genuine Honda bränslepump den Facet är ett utmärkt utbyte till en bråkdel av kostnaden och fungera bra thb;

12134 12135 12136 12137

Bikebandit
2013-06-17, 01:59
Regulator...är monterad under den bak sidokåpa och ofta har problem med överhettning på grund av att det är små och inte får tillräckligt med kylning.

12138 12139

Det finns några regulatorer att byta den med, någon annan Honda regulator eller en Mosfet uppgradering som kräver ny ledningsdragning men Jag valde en Electrex regulator uppgradering som var ca 30% större och Plug-and-Play :)

Här är en bild av den nya Electrex regulatorn på min AT .. den gamla Honda regulatorn är den mindre för att visa skillnaden
12141

Och det är inte bara Harley ägare som lider av svenska priser wa; .. Jag beställer alla mina delar jag behöver för Hondan från England för ett mycket mer rimligt pris :)

Lars Nilsson
2013-06-17, 15:57
http://brightvinyl.com/calvin%20HD.jpg

Adrenaline
2013-06-17, 19:06
Bikebandit: Det går även att ersätta den elektriska pumpen mot en vacuum pump som sägs hålla för evigt.
Om nu orginalet skulle sluta fungera när man är ute och åker, brukar man få igång den igen om man dänger till den.

Bikebandit
2013-06-17, 19:19
Hi Lars W;

Sant thb; .. men detta är för långsam för att bränna något alls lol;.. men tyvärr är jag inte rik och har inte råd att köpa en street Glide som en andra hoj och jag ville inte ändå, det är en billig pendlar hoj som gör något annat än cruise the name och jag gillar vad den gör, det är en allround fun machine och jag kör den på vintern så jag behöver inte använda min street bob i snö och saltade vägar mer(gått igenom fem redan) och på sommaren som pendlar / grus hoj. .de flesta av mina dagar är på två hjul antingen på Harley eller AT beroende på vad jag gör den dagen...
kalla mig en motorcykel entusiast om du vill :)

Jag köper inte Harleys propagandamaskin och de flesta HD ägare som take the piss knappast köra sitt eget, de bara äger en, tror eftersom de har en svart t-shirt, skinnväst, solglasögon och kör till två eller tre bike meets under sommaren ger dem rätt att peka finger :cool: Nästa gång du köper harley grejer titta på baksidan, det kommer inte ha varit tillverkat i Milwaukee ;)

Jag äger en Street Bob, Africa Twin och en gammal Volvo Amazon och varje fordon intresserar mig på olika sätt och alla har en anledning till varför jag äger dem och jag dela mina erfarenheter här i off topic på samma sätt som andra och deras Hopfällbar stol med öl burkhållare :D

....något annat någon vill lägga till W;

Bikebandit
2013-06-17, 19:25
Bikebandit: Det går även att ersätta den elektriska pumpen mot en vacuum pump som sägs hålla för evigt.
Om nu orginalet skulle sluta fungera när man är ute och åker, brukar man få igång den igen om man dänger till den.

Jag har läst någonstans om dem, men tror att det var mer engagerade att montera den på AT, jag hittade inte några negativa erfarenheter med detta Facet bränslepump och hittills efter sex månader har det varit ok ha;

hasse diesel
2013-06-17, 23:19
kanske vore nåt Strokerthb;http://www.blocket.se/kalmar/Goggo_150_T_47746288.htm?ca=18&w=1

Adrenaline
2013-06-17, 23:43
Hi Lars W;

Sant thb; .. men detta är för långsam för att bränna något alls lol;.. men tyvärr är jag inte rik och har inte råd att köpa en street Glide som en andra hoj och jag ville inte ändå, det är en billig pendlar hoj som gör något annat än cruise the name och jag gillar vad den gör, det är en allround fun machine och jag kör den på vintern så jag behöver inte använda min street bob i snö och saltade vägar mer(gått igenom fem redan) och på sommaren som pendlar / grus hoj. .de flesta av mina dagar är på två hjul antingen på Harley eller AT beroende på vad jag gör den dagen...
kalla mig en motorcykel entusiast om du vill :)

Jag köper inte Harleys propagandamaskin och de flesta HD ägare som take the piss knappast köra sitt eget, de bara äger en, tror eftersom de har en svart t-shirt, skinnväst, solglasögon och kör till två eller tre bike meets under sommaren ger dem rätt att peka finger :cool: Nästa gång du köper harley grejer titta på baksidan, det kommer inte ha varit tillverkat i Milwaukee ;)

Jag äger en Street Bob, Africa Twin och en gammal Volvo Amazon och varje fordon intresserar mig på olika sätt och alla har en anledning till varför jag äger dem och jag dela mina erfarenheter här i off topic på samma sätt som andra och deras Hopfällbar stol med öl burkhållare :D

....något annat någon vill lägga till W;

Amen!

Noyen
2013-06-18, 08:17
Hi Lars W;

Sant thb; .. men detta är för långsam för att bränna något alls lol;.. men tyvärr är jag inte rik och har inte råd att köpa en street Glide som en andra hoj och jag ville inte ändå, det är en billig pendlar hoj som gör något annat än cruise the name och jag gillar vad den gör, det är en allround fun machine och jag kör den på vintern så jag behöver inte använda min street bob i snö och saltade vägar mer(gått igenom fem redan) och på sommaren som pendlar / grus hoj. .de flesta av mina dagar är på två hjul antingen på Harley eller AT beroende på vad jag gör den dagen...
kalla mig en motorcykel entusiast om du vill :)

Jag köper inte Harleys propagandamaskin och de flesta HD ägare som take the piss knappast köra sitt eget, de bara äger en, tror eftersom de har en svart t-shirt, skinnväst, solglasögon och kör till två eller tre bike meets under sommaren ger dem rätt att peka finger :cool: Nästa gång du köper harley grejer titta på baksidan, det kommer inte ha varit tillverkat i Milwaukee ;)

Jag äger en Street Bob, Africa Twin och en gammal Volvo Amazon och varje fordon intresserar mig på olika sätt och alla har en anledning till varför jag äger dem och jag dela mina erfarenheter här i off topic på samma sätt som andra och deras Hopfällbar stol med öl burkhållare :D

....något annat någon vill lägga till W;


Amen!

Amen igen

Noyen
2013-06-19, 20:29
Du tycker inte AT,n är tung att hantera på skogsvägar ? En del tycker ju att större offroad hojar blir lite
tungkörda på mindre vägar.

Bikebandit
2013-06-19, 23:01
Full tankad är det en tung maskin, skulle inte använda den som en crosser st; ..Jag skulle inte i alla fall, jag har inte haft den ett år ännu och fortfarande hålla på med att lära känna min och den AT's gränser. Vad jag kan säga är att skog och grusvägar är inbjudande men klokt att köra dit med en eller två andra. Jag antar att det är vad det står på tanken ..Adventure sports.

Detta är den vanliga terräng där du hittar dem och vad jag antar att de köptes för. Inte illa för en gammal hoj..;)


http://www.youtube.com/watch?v=YvkwStLccZE

När jag köpte min hade det vanliga däck på men jag bytte till Heidenau Scout 50/50 on/off road däck..
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0199.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0199.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0193.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0193.jpg.html)

De är hälften slitna nu speciellt den bak däcket och jag är inte riktigt säker på att det kommer att hålla hela resan upp till Norrland / Norge och tillbaka så jag har beställt nya däck för att montera innan men definitivt efter ... har inte bestämt mig ännu frv; De nya däcken är mer för off road..80/20, En Pirelli MT21 Rallycross fram och en Mitas E09 Dakar bak

Pirelli fram...
http://www.xlmoto.se/image/mc-dack-pirelli-mt21-rallycross/15995/2000/500/False/p

Mitas E09 Dakar bak...
http://img593.imageshack.us/img593/3672/fotografie0287.jpg

Vissa platser som jag brukar ta Hondan ...
12171 12172 12173 12174 12175 12176 12177 12178 12179

Noyen
2013-06-20, 09:03
Tack för infon :D Fina bilder och härlig video.Hade faktiskt en gammal Matchless -47,a som jag körde året runt och
på grus/skogsvägar förr.Men lessnade då aldrig generatorn funkade och fick köra hem utan ljus flera ggr.Så den sålde jag.

Nog bättre med lite modernare grejer.

Bikebandit
2013-06-25, 20:28
Igår gjorde jag en sista kontroll med Hondan innan jag åker till Norrland. Tvättade den, tog bort alla kåpor, kollade alla elektriska anslutningar, säkringar och radiatorer, oljekylare mm, smorda och justerade kedjan. Det är faktiskt i ganska bra skick för sin ålder bara hoppas den gör sitt jobb och vi har resan utan problem.
Medan jag hade allt ner monterade jag en extra 12v uttag till batteriet, jag har redan en på instrumentpanelen men det fungerar bara med tändningen på, ok för gps etc men inte för elektriska pumpar eller laddning mobiler medan camping.

12212 12213 12214 12215 12216

Fortfarande väntar på min leverans av två däck från Dackonline, även om de är billigare än de flesta det är mer krångel Sjuk Däcken har sänts på två separata leveranser? Jag har haft dem skickas till den Honda verkstad för att göra det lättare, men har följt utvecklingen och hade en misslyckat leverans redan ?? Hoppas båda anlända inom de närmaste dagarna.....

Jag var ute efter en strålkastarskydd, de flesta företag som Touratech säljer dem för 5-600kr...Jag köpte en bit makrolon som blev över från ett jobb från en glasmästare, köpte ett par skruvar och muttrar från järnaffären och gjorde min egen för 100kr .. två faktiskt, har en till som en reserv ;)

Den Touratech säljer
12217

det jag gjorde pl;
12218 12219 12220 12221

Lars Nilsson
2013-06-25, 20:40
snyggt gjort BB

DEO
2013-06-25, 21:00
Nu verkar det som AT klarar vilka strapatser som helst, över stock o sten och hundbajs.

Ha det gott på din resa, snyggt skydd. Ser fram emot ev bilder från din resa.

Ride safely.

rakarör
2013-06-25, 23:55
Ska du inte köra på gamla däcken? Det blir väl mest asfalt på resan och då känns nog en del vibrationer från de nya..

Erik Lundberg
2013-06-26, 10:56
Kan vara nyttigt att diskutera andra märken också, i vart fall i off topic delen. HD gör ju inga sporthojar direkt men ändå kommer det då och då upp trådar om harleys på sporthoj.com och det är inte klokt var fördomar det finns. Alla för dock inte negativ ton om HD utan det är trots allt en del positiva saker som lyfts upp också. Det finns exempelvis en hel del finniga tonåringar och liknande som inte har en aning om vad effektkurva eller vridmoment är och som bara stirrar sig blinda på antalet hästkrafter en motor kan generera maximalt. Sen att effekten kanske inte kommer förrän vid över 10000rpm och att motorn annars är så klen att de riskerar att bli omkörda av en 200kg tyngre HD med passagerare vid rödljuset har de inte reflekterat över. På samma sätt kanske även vi borde komma till insikt med att många japanska cyklar är ganska så bra på många sätt, inte minst Honda. Det mesta beror på smak ock tycke. Själv så gillar jag flera av Hondas modeller och tycker de har hög kvalitet men väljer ändå att köra HD.

jossi
2013-06-26, 14:03
Kör försiktigt BB lägg gärna upp bilder under resan thb;

Troll
2013-06-26, 15:22
Ja kör försiktigt och upplev så mycket ni hinner.
Jag är ganska avis på att vi inte hade möjlighet att följa med det hade varit skit roligt.
Men det får bli en annan gång
Ta hand om er

Bilder är ett måste!!!!

Bikebandit
2013-06-26, 18:07
Ska du inte köra på gamla däcken? Det blir väl mest asfalt på resan och då känns nog en del vibrationer från de nya..

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0767_zps32e79d1a.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0767_zps32e79d1a.jpg.html)

Däck jag har på är 50/50 Landsväg/offroad och jag var lite tveksam att bak däcket skulle klara resan eftersom det är ungefär hälften slitna och jag vill inte vara ute efter däck någonstans på återresan..Jag är fortfarande osäkra på om att jag kommer att få de nya monterade innan .. bara en chans jag måste ta eller inte ???
De nya däcken är 80/20 och har haft bra recensioner från andra, både on och off road och slitstark. bara när det regnar måste man vara försiktig.
Den första delen av resan för det mesta är på asfalt men längre norrut ville vi följa några grusvägar och kör vägarna över fjällen :D
http://petticoatsandpistols.com/wp-content/uploads/2009/03/chuckwagon7.jpg

+1 Eric Lundberg...Kör också Harley och det är min favorit hoj men den här gången är det Honda av skäl som jag sagt tidigare. Jag är inte så intresserad av plast raketer, valde den Africa Twin för en billig pendla hoj och grusbus pardy

Tack alla för ert intresse och stöd thb; Synd att du inte kunde få tid att köra med Troll, Jag vet att du ville kör med på resan :( Vi lämnar Skåne lördag och kör norrut och hoppas att nå Mora i slutet av den första dagen. Därefter kommer vi att ta det lugnt och kör ca 350km per dag. Kommer att ta bilder på resan förstås thb;

I början när jag planerat denna resa det såg inte så stor på kartan, men när dagarna blir närmare plötsligt ser Sverige så jävla stor ut http://www.sherv.net/cm/emoticons/horror/freaked-out-smiley-emoticon.gif

jossi
2013-07-06, 18:57
Hur går det BB hoppas allt går bra lägg gärna upp bilder och info på forumet

Troll
2013-07-06, 19:15
Jag tror inte han kommer åt forumet mobilt. vi får nog vänta till han kommer hem.
Men jag har lite sms kontakt med han. efter lite missöde i början som kunde gått riktigt illa så verkar det som att det går riktigt bra nu. Han har skickat lite bilder.
Han får berätta mer när han kommer hem

Bikebandit
2013-07-12, 23:26
Har varit hemma ett par dagar .. var ur loppet under fyra dagar i Västergötland på grund de bakre hjullagren som gav upp, fick vänta på nya och samtidigt bytte de främre också. Eftersom det var en semester och inte en tävling vi körde så långt som en bit norr om Mora och sedan körde österut till kusten.körde bara ca 2000 km :p Kommer att sätta in bilder och en reseberättelse under de närmaste dagarna pardy

cybercount
2013-07-14, 17:25
låter kul

Noyen
2013-07-16, 04:47
Har nu kört en Dominator en tid och fasen va rolig att köra :D Är väl en klenare hoj än BB,s AT men tror att den
duger bra åt mej till den användning man tänkt för tillfället.

Bikebandit
2013-07-16, 13:33
Har nu kört en Dominator en tid och fasen va rolig att köra :D Är väl en klenare hoj än BB,s AT men tror att den
duger bra åt mej till den användning man tänkt för tillfället.thb;

Vi började vår resa norrut på lördagen och i regn, nära Falköping bestämde sig de bakre hjullagren för att ge upp, så vi var tvungna att kontakta bärgningsfordon. Vi fick sen vänta till måndagen för att få Hondan till en verkstad och vänta några dagar tills den reparerades. Medan den var på verkstaden fick vi även nya framhjulslager monterade. Måste TACKA Vårings Bärgningstjänst för både bärgning, hyrbil och hjälp med att hitta boende och även Mobergs MC Service i Falköping för sina vänliga hjälp thb;

Eftersom vi hade förlorat för många dagar så beslutade vi att inte köra hela vägen till Kiruna och Narvik. Istället körde vi till norra Dalarna, körde sen österut till en camping vid kusten och dom sista dagarna på en mysig camping ute i skogen norr om Norrköping och hem blev det längs fina vägar i Småland, bl a ett stopp i vackra Eksjö för lunch. Inte alls så långt som vi först hade tänkt utan det blev ca 200 mil. Jag har massor av bilder på vår resa .. Här är några W;

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0038_zpsedfa319a.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0038_zpsedfa319a.jpg.html)

rnt;
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0041_zpsd36beea7.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0041_zpsd36beea7.jpg.html)

ha;
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0042_zps3da67eac.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0042_zps3da67eac.jpg.html)

pl;
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0834_zps1b3ea991.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0834_zps1b3ea991.jpg.html)

I Arns trakter, Gudhems och Varnhems Kloster
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0756_zpse1e9554e.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0756_zpse1e9554e.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0065_zpse544d6fc.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0065_zpse544d6fc.jpg.html)

Hondan klar för att köra igen!!! TACK!!! ro;
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0093_zpsc4798204.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0093_zpsc4798204.jpg.html)

Packad och klar för att fortsätta....MPD;
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0094_zpsaab89c02.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0094_zpsaab89c02.jpg.html)

Bikebandit
2013-07-16, 14:58
Bilder från vägar i Värmland och Dalarna MPD;


Inlandsvägen, på väg norrut...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0097_zpsb1ef33eb.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0097_zpsb1ef33eb.jpg.html)

Stopp för lunch i Dalarna..
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0099_zpsb6b8a422.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0099_zpsb6b8a422.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0104_zps9a77c395.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0104_zps9a77c395.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/CopyofDSC_0103_zps353b8209.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/CopyofDSC_0103_zps353b8209.jpg.html)

Camping och "kaffetajm" i Rättvik :)
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0857_zps80abfbf7.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0857_zps80abfbf7.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0070_zps0556993f.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0070_zps0556993f.jpg.html)

Bikebandit
2013-07-16, 15:11
På väg till Mora och däromkring...

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0119_zpsf75ed01d.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0119_zpsf75ed01d.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0123_zpse84c302c.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0123_zpse84c302c.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0130_zps7a747835.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0130_zps7a747835.jpg.html)

Makarna Zorns hem...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0124_zps96a2e8ec.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0124_zps96a2e8ec.jpg.html)

Falu koppargruva...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0148_zps678716c3.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0148_zps678716c3.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0146_zps5da723fe.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0146_zps5da723fe.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0865_zpsdbc1f38e.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0865_zpsdbc1f38e.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0867_zps3e4ab318.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0867_zps3e4ab318.jpg.html)

Bikebandit
2013-07-16, 15:27
Myggdags...Camping i vid kusten i Gästrikland,...vi stannade några dagar... vic;

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0160_zps409f2e18.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0160_zps409f2e18.jpg.html)

Fia lagar kvällsmat....tou;
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0169_zpse1e03662.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0169_zpse1e03662.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0163_zps985c2f26.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0163_zps985c2f26.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0183_zpsaabae6ed.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0183_zpsaabae6ed.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0184_zps63611d35.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0184_zps63611d35.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0889_zps769fc25a.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0889_zps769fc25a.jpg.html)

Frukost och sen dags att åka vidare söderut...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0173_zps6cb89b7e.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0173_zps6cb89b7e.jpg.html)

Vi fick en passagerare till...LM;
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0904_zpsd3f0d7b5.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0904_zpsd3f0d7b5.jpg.html)

Bikebandit
2013-07-16, 15:46
Uppland, Södermanland och Östergötland och vi undvek Stockholm och dom större vägarna...

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0190_zpsa5461e0a.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0190_zpsa5461e0a.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0196_zps84c8cdd1.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0196_zps84c8cdd1.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0200_zpsfcb64e33.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0200_zpsfcb64e33.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0937_zps48e60e2f.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0937_zps48e60e2f.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/CopyofIMG_0942_zps3d69ea36.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/CopyofIMG_0942_zps3d69ea36.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/Copy2ofIMG_0943_zps7535cb0f.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/Copy2ofIMG_0943_zps7535cb0f.jpg.html)

cybercount
2013-07-16, 16:04
Ser trevligt ut.

Bikebandit
2013-07-16, 16:06
Vägen hem gick från Mjölby och ner på väg 32 mot bl a Eksjö där vi stannade för lunch...Sen vidare mot Vetlanda och hem till Skåne...

Vi började hemresan med god frukost på ett mysigt konditori i Åby....
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0211_zps7ebd4851.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0211_zps7ebd4851.jpg.html)


Heliga Birgitta i bakgrunden...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0215_zpsac07469e.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0215_zpsac07469e.jpg.html)


Eksjö...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0948_zps1e4323fe.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0948_zps1e4323fe.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0950_zpscc1e28a0.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0950_zpscc1e28a0.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0960_zps2e3ecb8f.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0960_zps2e3ecb8f.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0221_zps02a072c3.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0221_zps02a072c3.jpg.html)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0225_zps3fcdd46a.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0225_zps3fcdd46a.jpg.html)

Sista milen hem gick förbi IKEA i Älmhult...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/DSC_0228_zpsd055892d.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/DSC_0228_zpsd055892d.jpg.html)


Efter reparationen rullade Hondan på utan problem så jag skulle gärna göra ett nytt försök att komma upp till bl a Narvik, nästa år!!!

Fritte
2013-07-16, 17:27
De är fint i Åby och mycket godsaker finns det på fiket thb; Åkte förbi era hojar. Själv fick man ta bilen till jobbet 05:00 som valigt. Ha det gött...

jossi
2013-07-17, 11:32
Är det bara jag som inte kan se bilderna ?

Troll
2013-07-17, 11:35
Jag ser dem. Inga problem


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

DEO
2013-07-17, 12:02
Nenas problemas :cool:

Bikebandit
2013-07-17, 12:10
De bör vara synlig i ett par dagar .. det är den "gratis" photobucket som nu försöker tvinga sina kunder att betala för deras tjänster fu:

ViLa
2013-07-18, 10:57
Med alla dessa bilder du lägger ut min vän så kan jag säga att jag börjat sakna min gamla AT....

Ride hard or stay at home!!!!!

Bikebandit
2013-07-18, 16:59
Haha..do it mate :)

Noyen
2013-07-20, 14:50
Får väl bidra med några Hondabilder då kanske ;)

12462

12463

12464

Tar risken att bli mobbad ;)

Bikebandit
2013-07-20, 19:13
thb; good pics mate! Där är ganska många Harley ägare som har en billig (så att säga) andra hoj att leka med, märkligt nog de flesta jag känner ha Jap off road Hojar som leksak ;)

Noyen
2013-07-20, 20:57
thb; good pics mate! Där är ganska många Harley ägare som har en billig (så att säga) andra hoj att leka med, märkligt nog de flesta jag känner ha Jap off road Hojar som leksak ;)

Tackar :D Jag har i många år haft annan mc samtidigt som HD dock inte japanskt.Det ska bli roligt att köra denna lite nu :D

jossi
2013-07-20, 22:27
Fina bilder BB nu ser jag dom

Bikebandit
2013-07-20, 23:06
Tack thb; .. Det var Photobucket som nyligen har ändrat sina regler, nu finns det en gräns på visade bilder, de kallar det bandwidth limit vilket innebär att det finns en gräns för bilder du ladar ner till forum, bloggar etc etc och beror på hur många som är tittade på .. om du når din bandwidth bilderna är blockerade eller inte tillgängliga för andra tills dagen i den månad som du först registrerade sen få en ny månatlig bandwidth limit och bilderna man har lagt in blir synlig igen..något sånt. ..om man betalar har man en obegränsad *bandwidth*, det är PB som jävlas fu:

Bikebandit
2013-08-14, 22:13
Flickr thb;

Snart dags att byta däck ;)

http://farm4.staticflickr.com/3702/9509404953_5ce8373e84_c.jpg

Noyen
2013-09-10, 14:56
Goa vägar i bushen :D

http://www.forumbilder.se/CFG66/foto0365.jpg

http://www.forumbilder.se/CFG66/foto0363.jpg

Bikebandit
2013-09-10, 17:14
Jag laddar bilder upp till antingen Photobucket eller Flickr, Flickr jag tycker är bättre. Där kan du välja ett format som du vill använda. Välj en av dina bilder i Flickr och sen storlek, högerklicka och välj kopiera bildwebaddress, klicka på infoga bilden ikonen i ditt inlägg sen från webaddress..klistra in och avmarkera rutan och klicka på OK..

voila..

http://farm8.staticflickr.com/7339/9718871074_cc455ce08c_c.jpg

Noyen
2013-09-10, 19:32
Ok,får kolla på detta igen,använder forumbilder.se men det gick inte att klistra in web adressen till bilden här för filen var visst ogiltig.

Mercakombi
2013-09-10, 22:02
Eksjö...
http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Sweden%20Norway%202013/IMG_0948_zps1e4323fe.jpg (http://s377.photobucket.com/user/Bikebandit_photos/media/Sweden%20Norway%202013/IMG_0948_zps1e4323fe.jpg.html)

Tyckte du att min morsas hus var så fint, så du var tvungen att fotografera det thb;

Jo, hon bor faktiskt i den ljusblåa kåken, i gamla stan i Eksjö.

Själv fick jag bara äran, eller det stora nöjet, att göra lumpen i den staden... I'll never forget Ränneslätt :(

cybercount
2013-09-11, 00:42
Själv har drömmen om en Triumph tiger vaknat på nytt =)

http://2.bp.blogspot.com/-w-fnkZNiDqQ/UM85OhG4p3I/AAAAAAAAHEs/Va-NeLct0_o/s1600/Triumph-Tiger-800-XC-2011-1.jpg

Bikebandit
2013-09-17, 01:52
....som en till Bike ?

cybercount
2013-09-17, 03:24
....som en till Bike ?

Ja precis, som en andra-cykel =)

stroker49
2013-09-17, 06:47
Sådana där jätteökenoffroaddakkarhojjar är nog som mc betraktat det bästa som finns. Men så fula...!

Bikebandit
2013-09-17, 18:22
Måste säga att jag hade inte mycket pengar att lägga ner på en andra hoj, AT'n köptes för att rädda min street bob från mer vinter skador. Den Africa twin var mitt första val på grund av priset och att vara en allround funbike .. och har visat sig vara så. till o med behöver jag inte oroa mig om enstaka repor eller bucklor.

Jag är inte riktigt förtjust i den nya Adventure Bikes från BMW, Triumph, Yamaha eller KTM..alltför tekniskt och med mekano typ ramar.


http://www.youtube.com/watch?v=f1SZbgLxOGQ

Nej...om jag inte hade köpt den Africa Twin jag förmodligen hade köpt en gammal Yamaha XT500 istället.

http://www.motorcycle-germany.com/images/yamaha-xt-500.jpg

rakarör
2013-09-17, 22:21
De där gamla offroadhojarna som XT500án på bilden var ju inte så extremt höga som nyare offroads och borde därmed funka rätt bra att sladda omkring med på vinterföre. Jag är sjukt sugen på något sådant med dubbade däck för vinterbus, men tyvärr är jag ekonomiskt handikappad.

Noyen
2013-09-18, 08:29
Köpte också Dominatorn för det var en enkel konstruktion till vettiga pengar och en hoj att "busa" lite med.Nån långfärdshoj är det nog inte men det var inte tanken heller.Har funderat på att dreva ned den lite framöver.Verkar vara ett bra komplement till HD,n att köra sämre vägar med.

Bikebandit
2013-09-20, 01:57
Blev ett par timmar på grus i eftermiddag . . . . . . . . MPD;

http://farm6.staticflickr.com/5348/9818325664_63172472d2_b.jpg

Bikebandit
2013-10-10, 21:12
Det fortfarande gör sin dagliga plikt..snart dags att byta till grövre däck för vintern ..

Bikebandit
2013-10-18, 01:42
Har haft det lite kul denna vecka ;)

http://farm4.staticflickr.com/3718/10294661584_e5ddfb6616_b.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5349/10294688706_382cb9b1c0_b.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5545/10329511564_6351d61dcb_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3818/10329555786_47f07598a7_b.jpg

Noyen
2013-10-18, 18:23
13230

Är också ute ibland.idag fick man inte vara för kaxig i kurvorna i skuggpartier.det var ishalka i morse och förmiddags.
Bilden är från tidigare i höst.

Banditen01
2013-10-18, 19:05
Vågar man köpa en sån här tr .... http://www.blocket.se/vi/49336007.htm

Adrenaline
2013-10-18, 19:11
XR är absolut en bra lekhoj för billig peng. Däremot är inte alla vägreggade, och det tror jag inte dendär är för dom pengarna. Xr var väll först med autodekomp kammarna vad jag vet. Det som S&S börja lansera till harley för ett par år sedan.
Lyssna efter rassel från motorn, för isf är kammen troligen slut. Är det någon som är bra på köra på slangen så orkar inte oljepumpen duscha kammen vid längre bakhjulsåka nämligen.

Banditen01
2013-10-18, 19:13
XR är absolut en bra lekhoj för billig peng. Däremot är inte alla vägreggade, och det tror jag inte dendär är för dom pengarna. Xr var väll först med autodekomp kammarna vad jag vet. Det som S&S börja lansera till harley för ett par år sedan.
Lyssna efter rassel från motorn, för isf är kammen troligen slut. Är det någon som är bra på köra på slangen så orkar inte oljepumpen duscha kammen vid längre bakhjulsåka nämligen.

Men det står nybesiktad (besiktigad) olika bud vad som är rätt uttryck. Så väggreggad lär den ju vara ...

Bikebandit
2013-10-18, 19:28
Efter några helger i garaget kan det se ut som det här Smoke

http://www.4strokes.com/guests/uploadpics/HondaXR600R1.jpg

Bikebandit
2013-10-25, 14:25
...........alltid kul att hitta nya lekplatser :D

http://farm8.staticflickr.com/7425/10473474134_c4cffb1a1d_c.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5490/10473630043_8b7e1b544b_c.jpg

Bikebandit
2013-10-31, 22:09
Kan verkligen rekommendera att köpa en billig vinter/pendla hoj thb; Det möjliggör året runt hoj körning och tvärtemot vad många tror man dör inte om man kör en japansk hoj. En eftermiddag ute på landsbygden slår ett träningspass i gymmet och det är roligare. Jag skulle hellre ha en än att gå miste om att köra hoj. Jag kan inte förstå hoj folk som bara kör max sex månader per år .. Jag skulle bli galen efter en vecka utan nh;

Körde till Eslöv i morse sedan senare i eftermiddag ...

http://farm6.staticflickr.com/5547/10594793214_d4cdd3c52c_c.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5520/10595209173_d4296f4ba0_z.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2831/10594851856_00cb30b835_b.jpg

rakarör
2013-10-31, 23:11
Kan verkligen rekommendera att köpa en billig vinter/pendla hoj thb;

Jag är ju helt inne på det men med en maxbudget på tiotusen är det svårt att hitta något vettigt i Umeåtrakten, nåja jag letar vidare..

Cool Ronson, jag har en exakt likadan liggande någonstans (tror att modellen heter Varaflame).Smoke

Bikebandit
2013-11-01, 00:28
Om du vill ha en du måste vara villig att åka långt eller vänta, kanske öka din budget till 15000. Jag visste att jag ville ha en AT, letade sex eller sju månader och hittade en 300km bort.

Ja Ronson är en bra, det eller Zippo thb;

Bikebandit
2013-11-01, 16:16
Inte långt från dig.. http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_tenere_48947347.htm?ca=4&w=3

http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/40/4071440321.jpg

rakarör
2013-11-01, 18:29
Inte långt från dig..

Den har jag haft ögonen på, men när den legat ute i 2 månader och nu kommer ut nästa sväng med samma pris så inser man att det är en tjurskalle som inte prutar.

Jag ids inte hålla på och tjafsa med folk heller, BVSA som många skriver... vad fan betyder det? Hur billig? Sätt ett vettigt pris direkt så kanske någon köper direkt utan tjafs och ringer det prutare så ber man dem fara åt helvete och lägger på. De som inte skriver hur långt hojen har gått tar jag för givet att den har gått så långt att den är utslut, skriver de inte om den är besiktad tar jag för givet att den är obesiktad o.s.v.
Jo, jag är jävligt less på alla puckon därute och hittar jag ingen vettig hoj snart så köper jag en till elgitarr för mina "lekpengar" istället.

"-Jag sätter ett överpris med så mkt för då vill de pruta så mkt och då kan vi mötas halva vägen vid rätt pris." Inte i min värld, far åt helvete!rnt;

Ja typ så känner jag för Blocketannonsörer just nu, är rätt så less men jag ger det väl några dagar till.Smash
Jo, jag har satt in en köpesannons också, fått 3st mer el. mindre idiotiska svar av folk med dålig läsförståelse.frv;

hasse diesel
2013-11-01, 20:58
Ja vad vet jag men det känns som ditt framdäck sitter åt fel håll Banditen frv;
Har haft det lite kul denna vecka ;)

http://farm4.staticflickr.com/3718/10294661584_e5ddfb6616_b.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5349/10294688706_382cb9b1c0_b.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5545/10329511564_6351d61dcb_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3818/10329555786_47f07598a7_b.jpg

Bikebandit
2013-11-01, 23:27
...ser ut som det är men det är inte lol;

http://mecamoto.ca/554-1523-large/heidenau-k60-dual-sport-rear-tire.jpg

http://www.dwoodworks.com/AdvRider/HeidenauBefore.jpg

http://i270.photobucket.com/albums/jj85/thagua/XT1200Z_Super%20Tenere/sized_2012-05-18145113.jpg

hasse diesel
2013-11-01, 23:43
Oki doki W;

Bikebandit
2013-11-03, 21:58
....bortsett från vädret på vägen hem blev det ändå en bra helg thb;

http://farm3.staticflickr.com/2865/10653614434_824ecfa640_b.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5495/10653890733_e64e69eb03_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7456/10653937353_5afacd87a1_b.jpg

Skåneporten vid E4:an
http://farm8.staticflickr.com/7421/10654037563_23a11df2f6_b.jpg

Bikebandit
2013-11-08, 21:59
Eftermiddags Hoj tur avslutade med Schnitzel på Custons Vägkrog :)

13374

Bikebandit
2013-11-21, 00:37
Lite tidsfördriv , inte monterade ännu men funderar på det http://www.sherv.net/cm/emoticons/hand-gestures/deep-thinking-smiley-emoticon.gif .. ta bort den original fender och byt till till en enduro ???

13442 13443

corbijn
2013-11-21, 10:43
Lite tidsfördriv , inte monterade ännu men funderar på det http://www.sherv.net/cm/emoticons/hand-gestures/deep-thinking-smiley-emoticon.gif .. ta bort den original fender och byt till till en enduro ???

13442 13443

Jag tycker det är snyggare med original faktiskt. Är inte så mycket för den näbben! :)

Noyen
2013-11-21, 12:14
Jag tycker det är snyggare med original faktiskt. Är inte så mycket för den näbben! :)

+1.

Bikebandit
2013-11-21, 18:30
jag inte så förtjust i det heller men tänkte mer om funktion än utseende, originalet är inte så bra när man kör offroad och jag brukar göra det mer och mer nuförtiden..

13450

Jag har mest roligt när jag kör på grusvägar eller i skogen men inte använt det till fullo, inte riktigt smart att köra i skogen ensam. Måste hitta några andra att köra med MPD;MPD;MPD;MPD;

http://img203.imageshack.us/img203/4633/48651456.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=949SuCOuT5I&feature=youtu.be

Noyen
2013-11-21, 18:56
Ok blir det mer offroad kanske det är lika bra att ha enduro skärmen på så leran kan spruta fritt.:D .Huvudsaken är väl att det funkar bra
i bushen och allround.

Bikebandit
2013-12-03, 23:28
Bättre än ett träningspass på gymmet ... tre timmar grus och skogs körning MPD;

http://farm6.staticflickr.com/5546/11191043176_aeacd11896_c.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5478/11191061176_fea462ddd9_c.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5533/11191094734_3b4ac7b59d_c.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7364/11191073955_39910fb8b7_c.jpg

Ampe
2013-12-04, 14:38
Moppeforumet Sixten 3.0 debatterar allt under 100cc.

Bikebandit
2013-12-04, 21:20
åh .. är du medlem där?? ... näääää jag hellre kolla SOE eller ADVrider ibland mellan körning .. och jag behöver inte be om ursäkt eller förklara för dig eller någon annan varför eller vad jag kör när eller var bara för att det är en Harley forum. Tråden är i off topic :p

Bikebandit
2013-12-05, 18:25
Hade ett ärende i Eslöv i dag, blåsigt och det regnade som.... Vilken hoj ska jag ha valt ? Enkelt val och körde den gamla skogsvägar dit och tillbaka på Hondan LM;

http://farm4.staticflickr.com/3804/11221825716_86264d8517_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3689/11221855466_cef19fd390_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7341/11221960393_b2b346824d_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3686/11221978053_e4ec9d809e_b.jpg

Noyen
2013-12-11, 12:57
åh .. är du medlem där?? ... näääää jag hellre kolla SOE eller ADVrider ibland mellan körning .. och jag behöver inte be om ursäkt eller förklara för dig eller någon annan varför eller vad jag kör när eller var bara för att det är en Harley forum. Tråden är i off topic :p

Nä du är nog fan så mkt mer biker (vilken sliten klyscha egentligen) än många andra här inklusive mej själv.Det är ju klart seriösare när det är mkt verkstad och lite snack än om det skulle vara tvärtom.

Bikebandit
2013-12-14, 20:50
Tack Noyen :) ....nåja! Biker hmmm mer mc-entusiast kanske. Jag gillar att köra hoj väldigt mycket och kunde inte vara utan, det är inte bara en hobby ;)

Hittade detta om någon är intresserad av en andra hoj för att köra grus. Blev sugen på en av dessa när var tonåring men hade inte råd med det, en vän till mig hade en och det var skit kul att köra vic; En riktig klassiker från sjuttiotalet ...

http://www.blocket.se/gotland/Yamaha_XT500_50798380.htm?ca=20&w=3&last=1

http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/32/3289625873.jpg

Bikebandit
2013-12-14, 21:21
Fifflade lite under veckan med den enduro fender, köpte några bultar, distanser och brickor för att få det att passa. Ska provköra den innan jag tar bort den original, kolla om den är ok under motorvägshastigheter Smoke

http://farm8.staticflickr.com/7405/11338618005_5256cd95f0_c.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5520/11338674366_877ffd1eff_c.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3824/11340465366_c86caf8ec6_c.jpg

Bikebandit
2013-12-16, 18:42
En annan dag annat verktyg och jag ville provköra den nya enduro fender jag monterade. Inga problem och stabil nog, det var fortfarande kvar när jag kom hem iallafall LM; ska ta bort originalet i de närmaste dagarna.

skåneslätten idag ...
http://farm6.staticflickr.com/5494/11404675286_9bc2a37064_c.jpg

Lite urban riding däremellan..:I:
http://farm6.staticflickr.com/5519/11404702266_fb063f15b4_c.jpg

Tillbaka till det roliga..:)
http://farm6.staticflickr.com/5549/11404727056_f6aee35a11_b.jpg

Bikebandit
2013-12-19, 17:10
Klar..Honda original Fender har jag tagit bort ;)

http://farm3.staticflickr.com/2839/11439089185_ec5153e941_c.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3691/11439101255_1defd6a08d_c.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3805/11439173855_46ee4d33dc_c.jpg

Bikebandit
2013-12-21, 22:21
Ta det aldrig slut..regn regn regn rnt; men... körning i skåne idag ... fan vad glad jag är att jag har något annat att köra när vädret är skit http://img.userboard.org/images/smilies/88n.gif

http://farm6.staticflickr.com/5485/11479213766_c5cb1a2dd1_c.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2867/11479255713_0ce4ce9442_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3744/11479351296_8ac204b03b_b.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2873/11479350224_fb846051b0_b.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5544/11479367724_bc436b5304_b.jpg

rakarör
2013-12-22, 00:35
Ta det aldrig slut..regn regn regn rnt; men... körning i skåne idag ... fan vad glad jag är att jag har något annat att köra när vädret är skit

Saatan.. nu åker jag snart söderut och köper en hoj.

Uppskattar dina bilder Bikebandit är bara lite avundsjuk.thb;

Bikebandit
2013-12-25, 20:15
Saatan.. nu åker jag snart söderut och köper en hoj.

Uppskattar dina bilder Bikebandit är bara lite avundsjuk.thb;

Juldagen 2013.

Vädret blev bättre söderut lol; Tillbringade en trevlig jul med Fia och familj, men idag var det dags att köra tillbaka till skåne. Vädret var bra och bestämde mig för att ta det lugnt och njuta av dagen :cool:

Någonstans strax söder om Falkenberg på den gamla kustvägen i morse.
http://farm3.staticflickr.com/2861/11549542755_8f70d5bc54_b.jpg

Solen börjar skina fram..
http://farm4.staticflickr.com/3808/11549746713_5dd29f5e99_b.jpg

Svårt att tro att det var juldagen, nästan solade mig :D Stranden vid Ugglarp.
http://farm4.staticflickr.com/3771/11549761796_7158369eaa_b.jpg

stormskador i Halland..
http://farm6.staticflickr.com/5535/11549684604_25e4d305b5_b.jpg

Vacker skogsvägen..
http://farm4.staticflickr.com/3770/11549823183_272871cd25_c.jpg

Kaffe paus vid Skåneporten...
http://farm3.staticflickr.com/2805/11549831816_2da68198ab_c.jpg

...tillbaka i Skåne W;
http://farm4.staticflickr.com/3826/11549846286_e144fd6b4f_b.jpg

rakarör
2013-12-26, 14:01
Härliga bilder speciellt den sista. Här i Umeåtrakten har vi konstigt nog plusgrader, grönaktiga gräsmattor, blåst & regn, rena skånevädret.re;

Bikebandit
2013-12-28, 14:59
Trots vädret hade jag en bra dag och avslutade med god mat pl;

cybercount
2013-12-29, 17:44
nice

Bikebandit
2014-01-29, 14:48
Monterade nya däck för några veckor sedan thb;

http://farm4.staticflickr.com/3674/11820782364_3f83f30562_c.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7370/11821960986_5f0b96e7be_c.jpg

Bikebandit
2014-01-30, 22:50
Blev grus o snö idag MPD;

http://farm3.staticflickr.com/2853/12221068964_65a9353c42_b.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5473/12220729675_d6e5db2269_b.jpg

Noyen
2014-03-12, 14:55
Hej,tyckte du denna framskärmen funkade bättre BikeBandit ? Har varit lite "chicken" själv och inte kört nåt än :cool: men det är andra saker som tar tiden också.

Bikebandit
2014-03-12, 22:52
Hi Noyen ... har inte varit ett problem sedan jag monterade det, inga gratis duschar i regnet eller något liknande, bara de vanliga haha! Kanske bero på typ av skärm jag har använt-(KTM) Jag har kört Hondan mycket under vintermånaderna i alla typer av terräng och det har varit helt ok. Snart dags att få min Street Bob genom Bes. o har den klart till sommaren.

http://farm8.staticflickr.com/7401/12311348433_cfdcc04bd9_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7339/12311699606_a8c334106b_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3751/12639572093_caf6509d85_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7318/12311797806_0478cfc9c5_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7336/12929283655_9b9483e625_b.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2863/12639515855_fdda993399_b.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2857/12929305145_8d3bfba98d_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7399/12929494515_a5cfd275fd_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7390/12929918694_5415033d1b_b.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3782/12929941814_95db1b0b39_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7380/12930029604_a7bea7bdb2_b.jpg

Bikebandit
2014-04-12, 19:12
Vardagens o alla väder hoj har varit ok än så länge, tagit mig överallt från städerna till grusvägar och skog. Bra sätt att köra året runt .. och spara Harley'n från skitten..faktiskt gillar att köra off road .. helt annan känsla och tycker att det är bra att ha både min Harley och Africa Twin pl;

14560 14561 14562 14564 14565 14566 14567 14568 14570 14571

Caspher
2014-04-12, 23:14
Helt suveränt att ha en brukshoj för sura vintermånader.
Bra på alla sätt, man kan åka hoj året om, man blir aldrig ringrostig-snarare tvärt om, man blir bättre på att köra.
För egen del vacklar det mellan mc och en veteranmoppe.

Bikebandit
2014-04-13, 11:41
Haha! Yeah! Jag känner några som har en annan hoj än en Harley och några som vill ha en billig grusbus hoj men men de nämner inte det här eftersom antingen vill inte förlora den Harley image eller på grund av attityden hos vissa i forumet..I don't give a shit..whatever..........fu:

Noyen
2014-04-15, 08:22
Helt suveränt att ha en brukshoj för sura vintermånader.
Bra på alla sätt, man kan åka hoj året om, man blir aldrig ringrostig-snarare tvärt om, man blir bättre på att köra.
För egen del vacklar det mellan mc och en veteranmoppe.

Kan ju rekommendera en grusbus hoj,bra komplement till HD,n.Har haft nån veteran moppe tidigare men tröttnade fort på lus farten och den dåliga orken.

Jäkligt roligt att köra grus och skogsvägar faktiskt.

hasse diesel
2014-05-04, 09:33
Nu du Stroker49 har jag hittat en Foc http://www.way2speed.com/2014/05/honda-supertcub-roadrunner.html#.U2UoUGLyssc.scoopit

rakarör
2014-05-28, 21:05
Den här tråden har gjort mig så jävla sugen på en grussmiskarhoj, hittade inget vettigt ifjol men nu kanske jag tittar på en billig Yamaha XT600 i helgen, hö, hö!
Tack för inspirationen Bikebandit.thb;

Bikebandit
2014-05-29, 06:30
Lycka till!!!! Jag tror sverige har 80% grus-och skogsvägar så varför inte upptäcka dem thb; Jag var ute förra helgen och hade kul i alla fall :D

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0734_zps04932dc8.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0739_zpsf3a50e72.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0750_zps4a16c8bc.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0762_zps099a703a.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0768_zps7d5ce2eb.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0770_zps3a4bc475.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0773_zpsfd8f12bc.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0778_zps2e7f5fd8.jpg

stroker49
2014-05-29, 07:29
Där ser man, en bra designer kan få till det med vad som helst. Grymt läcker!

Bikebandit
2014-05-29, 08:09
Japp den är designad för att fortsätta där en vanlig Hoj inte kan och den var billigt nog så man behöver inte oroa sig för bucklor och repor, och med min Harley kan jag ta det bästa från två världar thb;

stroker49
2014-05-29, 09:15
Nu du Stroker49 har jag hittat en Foc http://www.way2speed.com/2014/05/honda-supertcub-roadrunner.html#.U2UoUGLyssc.scoopit

Där ser man, en bra designer kan få till det med vad som helst. Grymt läcker!

- - - Uppdaterad - - -


Japp den är designad för att fortsätta där en vanlig Hoj inte kan och den var billigt nog så man behöver inte oroa sig för bucklor och repor, och med min Harley kan jag ta det bästa från två världar thb;

Haha, det där blev roligt. Nu har jag klargjort vilken hoj jag menade. Nä, de stora offroadhojjarna är ju fruktansvärt fula, oavsett märke. Men som motorcykel betraktad så är de de bästa som finns. Passar allt från grusväg till Autobahn.

Bikebandit
2014-10-06, 19:22
Lördags grusbus.. MPD;

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0002_zpsb5c5826d.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0004_zps940085ab.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0005_zpscdd4d160.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0018_zpsb5f84303.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0020_zps173f2e98.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0021_zps7679c799.jpg

Hellcat
2014-10-07, 07:36
Ser härligt ut thb;!!!

Bikebandit
2014-10-19, 01:22
Höstaktiviteter i skåne den senaste veckan..W;

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/atride_zps201b2c8b.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0126_zps184d3f45.jpg


Rekommenderas starkt för dem som vill uppleva lite mer än i soffan under vintermånaderna thb;

Sportsterdansken
2014-10-20, 06:52
Hellre en syster på Horhus cheer än en bror på en Honda MPD;

Bikebandit
2014-10-20, 16:45
Oh man! That's so cheesy and old, must've come out of Harley Davidsons first "Book for beginners and how to impress my friends." ...and think your sister would whoop your ass too if she read that! Think the guy who wrote it had a Harley T-Shirt and drove a car all year round.
Not interested in your type of bro' stuff either...I've been out many times both with the Harley and Honda and stopped for a smoke just enjoying the scenery, more often than not another biker be it on a Harley,Triumph, Yamasukiondawasakibmwucati has stopped and asked if everything was ok and I have always have done the same regardless what they ride...that's brotherhood.

And for your info there's many Harley owners who own a second non Harley bike or would like to just for fun..so instead of trolling why don't you post up some interesting adventures you and your sportster have done if any, in the sportster section...

Sorry I didn't write in swedish..couldn't be bothered..

Mvh BB

Redlight Bandit
2014-10-21, 03:52
Jag åker osså lite Honda ibland även om kanske XR1200an skulle kunna prestera med lite andra däck ;)
Ser iaf väldigt trevligt ut med småvägssvängar i svenskt höstlandskap.. Får nästan lite hemlängtan


15650

Bikebandit
2014-10-22, 00:33
Jag åker osså lite Honda ibland även om kanske XR1200an skulle kunna prestera med lite andra däck ;)
Ser iaf väldigt trevligt ut med småvägssvängar i svenskt höstlandskap.. Får nästan lite hemlängtan


15650

Vad Bra thb; ...tävlingar har jag inte deltog i. bara köra den AT Xcounty eller på grusvägar lagom hastighet eftersom det är så tungt.. Jag gillar de gamla XT500, mycket lättare att hantera, men jag tror att det skulle ha problem med två personer och bagage som jag ibland kör med Hondan bortsett från det tror jag delar är svårare att hitta för den Yamaha.

http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/ym50_doc-13-xt500-78.jpg

Sportsterdansken
2014-10-22, 06:58
Oj vissa tål inte lite skämt. so;

Redlight Bandit
2014-10-22, 12:28
Gamla xt är inte helt fel men har börjat kosta en rätt rejäl slant, skulle iofs hellre ha en gammal husqvarna enduro isf, 500 två takt vägreggat skulle va ruskigt trivsamt =)

Noyen
2014-10-27, 17:35
Liksom Bikebandit gillar jag också att ta nån tur på skogs/grusvägar.Dominatorn är ju lätthanterlig att köra.
Bytte framdrev från 15 till 14 och fasen va mkt bättre utväxlingen blev.Ska se om jag kan fixa nån
typ av väska framöver så man kan få med sej trangia köket och fixa lite käk.

Harley,n står parkerad för vintern men det känns bra att ha en extrahoj att ha skoj med.

Bikebandit
2014-11-13, 21:09
Nu är Harley'n på laddaren, tur att jag kan fortsätta att köra ;)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0297_zps1fa3c743.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0308_zps72cfbaea.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0332_zpsbcb31e76.jpg