handdator

Visa fullständig version : Så här blev det



gasselurra
2011-04-21, 21:16
tänkte bara visa lite bilder på vad som är gjort i vinter.
Äntligen klar, nu ska jag åka i påskhelgen (om vädret håller i sig)801802803804805806

oggy69
2011-04-21, 22:18
fan så cleent

ElMilagro.
2011-04-22, 09:29
Håller med! Riktigt cleant....... snyggt polerat med. Chromet blänker ju som nytt!

Hagis
2011-04-22, 09:46
Riktigt snyggt!

Henrik Forslund
2011-04-24, 20:53
tjena, snyggt.
http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=801&d=1303413156
gjorde du någon egen fästarmatur för blinkersna eller hur har du fått fast den?

gasselurra
2011-04-25, 06:05
Jag använde en batterikabelsko, min granne har en liten mekanisk verkstad, och han gjorde en gängad insats som passade M6-gängan som sitter på microblinkers. den pressades in tillsammans med lite tvåkomponents lim. Sedan målades dom svarta, och monterades i backspegelns fäst mutter.

Henrik Forslund
2011-04-26, 20:06
Jag använde en batterikabelsko, min granne har en liten mekanisk verkstad, och han gjorde en gängad insats som passade M6-gängan som sitter på microblinkers. den pressades in tillsammans med lite tvåkomponents lim. Sedan målades dom svarta, och monterades i backspegelns fäst mutter.
går det att beställa två svarta av dig eller din kompanjon? Har tyvärr inte tillgång till varken gängor eller lim hehe. Säsongen i garaget e äver och nu bor jag i gråa staden.

Christer
2011-04-26, 20:11
Riktigt snyggt. Blir lite avundsjuk på ISR bromsarna och skivorna. :)

Lokis
2011-04-26, 21:30
Dom blinkerserna(stavas det så?:)) ) vill jag ha, skit snyggt!

gasselurra
2011-04-26, 21:54
818Får försöka hjälpa så många jag kan.......

dessutom är dessa blinkers godkända för montering fram, glasen märkta med E2 så Harry-Haffa kan torka sig, och SBP är nöjda också.

villha
2011-05-03, 12:57
Oj va snyggt! Är det en 98:a du har, Snygg breddning av baken. Kan du inte berätta hur du har gått tillväga och vad det har kostat? Är det orginal bakskärm som är breddad? Vad har du för sula?
Har du breddat svingen själv eller har du köpt något kit? Fick du kapa skärmfästena och göra nya o.s.v. Bromsoket då?drevbroms eller?

gasselurra
2011-05-03, 21:46
Oj va många frågor, nix det är en 99.a, första TC-motorn. Hur jag gått till väga, det är en lång historia. Skärmen har jag köpt på Raceway som beställde den från Custom Chrome Europa, den är 8,5-tum bred från början. Sulan är 240X40X18 på en 8,5tums bred fälg från Bikeline.
Köpte också ombyggnadskittet på B-line, då det krävs en del distanser till motorn för att flytta ut transen, även utgående axel i vxl-lådan byttes mot en längre (ingick i kittet). Skärmstagen som sitter svetsade i ramen ska kapas bort och ersättas med grejer från kittet, men det valde jag bort och breddade ramen istället så jag kunde behålla original skärmstag, vilket gör knarren något stabilare. Mycket pyssel blev det, kedja istället för rem.
Det letades millimetrar hela tiden för att däcket skulle få plats utan att hamna snett. Nu är fälgen förskjuten 3mm åt höger. Bromsarna flyttades till vänster sida och monterades bakom bakdrevet med hjälp av en mycket duktig kompis (vi gjorde ett arbetsbyte) och kommer också från ISR.
Hjuldistanser är hemsvarvade och polerade.
Kostnaden vill jag helst inte tänka på men tror att det hamnade på runt 30papp, då är inte bakljus, bakre blinkers och allmänt kravs ink*****at.
Så det blev, som jag sagt tidigare, mycket blodpudding och luft som jag levde på. Ska försöka lägga upp lite bilder i mitt galleri från ombyggnaden.
Hoppas du fick svar på några frågor.

villha
2011-05-04, 18:59
Oj va många frågor, nix det är en 99.a, första TC-motorn. Hur jag gått till väga, det är en lång historia. Skärmen har jag köpt på Raceway som beställde den från Custom Chrome Europa, den är 8,5-tum bred från början. Sulan är 240X40X18 på en 8,5tums bred fälg från Bikeline.
Köpte också ombyggnadskittet på B-line, då det krävs en del distanser till motorn för att flytta ut transen, även utgående axel i vxl-lådan byttes mot en längre (ingick i kittet). Skärmstagen som sitter svetsade i ramen ska kapas bort och ersättas med grejer från kittet, men det valde jag bort och breddade ramen istället så jag kunde behålla original skärmstag, vilket gör knarren något stabilare. Mycket pyssel blev det, kedja istället för rem.
Det letades millimetrar hela tiden för att däcket skulle få plats utan att hamna snett. Nu är fälgen förskjuten 3mm åt höger. Bromsarna flyttades till vänster sida och monterades bakom bakdrevet med hjälp av en mycket duktig kompis (vi gjorde ett arbetsbyte) och kommer också från ISR.
Hjuldistanser är hemsvarvade och polerade.
Kostnaden vill jag helst inte tänka på men tror att det hamnade på runt 30papp, då är inte bakljus, bakre blinkers och allmänt kravs ink*****at.
Så det blev, som jag sagt tidigare, mycket blodpudding och luft som jag levde på. Ska försöka lägga upp lite bilder i mitt galleri från ombyggnaden.
Hoppas du fick svar på några frågor. Ja; tack så jättemycket för all infomation.