Visa fullständig version : Kan jag köpa Screaming Eagle Super Tuner från USA?
Passar en amerikansk Super Tuner på en svensksåld hoj, eller är det olika prylar avsedda för olika världsdelar?
En Super Tuner i Sverige kostar ju runt 7,500:-, och det har jag ingen lust att betala när jag kan komma undan med mindre än hälften om jag köper från USA.
Frågan är bara om det passar?
Den går utmärkt att använda :)
Passar en amerikansk Super Tuner på en svensksåld hoj, eller är det olika prylar avsedda för olika världsdelar?
En Super Tuner i Sverige kostar ju runt 7,500:-, och det har jag ingen lust att betala när jag kan komma undan med mindre än hälften om jag köper från USA.
Frågan är bara om det passar?
Tack! thb;
Jag har sett att det finns flera olika artikelnummer. Vad är det som skiljer?
32109-08A = Works with '02 + Later EFI Touring Models and '01 + Later EFI Softail, Dyna, XL, and VR Models
32109-08B = For use with '01-later EFI VRSC, XL, XR, Dyna, Softail and '02-later EFI Touring and Trike models. Also fits VRXSE Destroyer race bikes.
32109-08C = FITS 2001-LATER EFI VRSC, SPORTSTER, DYNA, AND SOFTAIL MODELS. ALSO FITS 2002-LATER EFI TOURING AND TRIKE MODELS.
Jag har sett att det är väldigt många som säljer begagnade Super Tuner på Ebay.
Hur funkar det? Gifter sig inte Super Tunern med cykeln? Hur kan en begagnad Super Tuner fungera på en annan hoj än den som den ursprungligen monterades på?
Du skall välja den som passar till din hoj, för efter den gift sig så är den oanvänbar till alla andra.
Tack! thb;
Jag har sett att det finns flera olika artikelnummer. Vad är det som skiljer?
32109-08A = Works with '02 + Later EFI Touring Models and '01 + Later EFI Softail, Dyna, XL, and VR Models
32109-08B = For use with '01-later EFI VRSC, XL, XR, Dyna, Softail and '02-later EFI Touring and Trike models. Also fits VRXSE Destroyer race bikes.
32109-08C = FITS 2001-LATER EFI VRSC, SPORTSTER, DYNA, AND SOFTAIL MODELS. ALSO FITS 2002-LATER EFI TOURING AND TRIKE MODELS.
Slutbokstaven i artikelnumret visar vilken version det är. A = första, C = tredje.
Du ska satsa på att köpa "C" den har den senaste uppgraderade mjukvaran.
Mjukvaran ligger på cd skivan och uppgradering från intrernet, men självklart borde ju senare modell vara bättre om det inte bara är att den klarar fler modeller.
Slutbokstaven i artikelnumret visar vilken version det är. A = första, C = tredje.
Du ska satsa på att köpa "C" den har den senaste uppgraderade mjukvaran.
Tack! :)
-Det borde betyda att den passar på min 2011 Electra Glide Classic?
Tack! :)
-Det borde betyda att den passar på min 2011 Electra Glide Classic?
Grymt jobbat Niko! ha; Nu behöver jag inte fundera på vilken när jag köper min SEST på Bikeweek i mars! :D
Grymt jobbat Niko! ha; Nu behöver jag inte fundera på vilken när jag köper min SEST på Bikeweek i mars! :DJa, samma härvic;
Hahaha! Kul man kunde vara till hjälp. :D
Jag kommer att beställa min nu, från min kontakt i USA.
Jag är så värdelös på att vänta. ;)
Jo, förresten!
Vad är det för skillnad mellan en Super Tuner och en Race Tuner?
Finns att läsa i denna tråd.
http://harleyforum.se/showthread.php?3623-Powercommander-vs-Supertuner/page2&highlight=SERT
Finns att läsa i denna tråd.
http://harleyforum.se/showthread.php?3623-Powercommander-vs-Supertuner/page2&highlight=SERT
thb;
Harley74
2012-09-26, 10:01
Hej Niko
Jag undrar vad ni fick betala för super-tuner från USA?
Mvh Mattias
Skickat från min E15i via Tapatalk 2
Hej Niko
Mvh Mattias
Hej!
Jajamensan, den kom igår.
Hej!
Jajamensan, den kom igår.
Han ville veta vad den gick på, inte om den kommit fram. ;)
Han ville veta vad den gick på, inte om den kommit fram. ;)
Ooops... Kan kanske vara bra att läsa ordentligt! Sova
- - - Uppdaterad - - -
Hej Niko
Mvh Mattias
Den gick på $500 inkl. frakt + 849:- i tull och moms.
Harley74
2012-09-26, 12:56
- - - Uppdaterad - - -
Hehe....lätt att missa lite ibland.
Priset var ju överkomligt måste jag säga, det är bara att sätta sig ner
och räkna på om man har råd.
Var ifrån beställde ni?
Tack på förhand.
Mvh Mattias
Bra pris om det var med programvara och kablar med det antar jag att det var :)
- - - Uppdaterad - - -
Bra pris om det var med programvara och kablar med det antar jag att det var :)
Jupp, komplett med kablar och CD-skiva med programvara.
Harley74: Jag köpte från en privatperson, men Conrads, som jag gjorde en tråd om, ( http://conradsharleyparts.com ), lovade att sälja för samma pris men då hade jag redan beställt.
Om någon vill köpa för $500 inkl. frakt till Sverige så skicka ett mail till Conrads och hänvisa till priset jag fick.