handdator

Visa fullständig version : Probike - Öppet Hus (Helsingborg)



Pontus
2012-09-15, 17:41
Någon som skall dit? Funderar på att köra dit en av dagarna.

http://www.harley-davidson.se/helsingborg

RilleHD666
2012-09-16, 22:25
Jag ska nog kunna köra dit någon av dagarna.

Bikebandit
2012-09-16, 23:20
Lördag Kanske :D

Troll
2012-09-17, 14:34
Ev. är jag med ska på wiskeyprovning på fredag men är jag ok så åker jag gärna med.

RilleHD666
2012-09-18, 20:48
Det är prov Troll du ska inte tömma flaskorna:D Lördagen känns säkrast för min del.

Pontus
2012-09-19, 15:04
Lördagen ser bäst ut för mig med. Skall vi ses där, eller skall vi se om vi kan få till någon liten gemensam körning?
Vi kan ju stämma av med varandra senare i nästa vecka.

Troll
2012-09-19, 15:06
Gemensamt är alltid trevligt
MPD; MPD; MPD;

mellqvist
2012-09-19, 16:51
Lördagen ser bäst ut för mig med. Skall vi ses där, eller skall vi se om vi kan få till någon liten gemensam körning?
Vi kan ju stämma av med varandra senare i nästa vecka.

Jag är på att köra gemensamt från Malmö om det är gött väder.

Hog
2012-09-20, 10:20
Hej !! Jag kör dit på lördag om vädret e bra .....mvh hog

royner
2012-09-22, 10:25
Hej !! Jag kör dit på lördag om vädret e bra .....mvh hog
vädret ser ju inte bra ut... :-)

Troll
2012-09-27, 15:07
Rille, BB ska vi träffas någonstans och köra gemensamt
Ni andra är givetvis välkomna att haka på

RilleHD666
2012-09-27, 20:10
Jag kör nog dit med fyra hjul. Svärfar vill också dit så han åker med mej.

Troll
2012-09-27, 20:11
Ok får se på vädret

Pulare
2012-09-27, 20:38
Blir bilen för min del. Tar med kläder för en provrunda med deras Streetglide. Ska en runda till Kent och se ifall han har ett framhjul till mig därav bilåkandet.

Bikebandit
2012-09-27, 21:00
vädret ser ju inte bra ut... :-)

I'm so pissed off with RAIN !!
http://2.bp.blogspot.com/-s-avnS6AuLo/TWVm_mezU4I/AAAAAAAABf4/qmB4vziC1zY/s1600/DSCF4146.JPG

Pontus
2012-09-28, 10:10
Jag är på att köra gemensamt från Malmö om det är gött väder.

Det verkar som vädret blir ok, så jag tar hojen upp på lördag. Mellqvist vi kan höras av och bestämma en plats där vi kan träffas om du med tar hojen.

Bikebandit, Troll mfl skall vi se om vi kan hitta ett ställe på vägen upp där vi kan träffas, eller kör ni direkt?

Bikebandit
2012-09-28, 18:11
Om vi träffar dig på vägen det kommer att vara lite av en omväg för oss,Royner är i Nöbbelöv,Pulare Åhus, Rille är i Vinslöv Troll i Perstorp, jag i Höör.. tror vi ska åka längst vägen 21 eller 13 sen e4 .

När ska vi komma fram..kl 12 ??

Pontus
2012-09-28, 19:41
Låter bra vi kan ses där vid 12 tiden.
Verkar som Rille och Pulare tar bilen dit, men Troll möter nog upp dig.

Vi ses där imorgon. W;

Troll
2012-09-28, 20:03
Kommer du till mig bb eller ska vi mötas någonstans.

Bikebandit
2012-09-28, 20:13
Jag tror det är bäst att vi kör till dig och sen till Helsinborg MPD;MPD;MPD;

Troll
2012-09-28, 20:13
Oki välkommen

Bikebandit
2012-09-28, 20:25
Ok om folk kommar jag kan träffar er vid McDonalds Hässleholm kl 11.. ta hoj,bilen eller kamel..svara senast 10 imorgon..om inte jag ska köra direkt till Perstorp och träffa Troll.

Pontus
2012-09-28, 20:43
Ok om folk kommar jag kan träffar er vid McDonalds Hässleholm kl 11.. ta hoj,bilen eller kamel..svara senast 10 imorgon..om inte jag ska köra direkt till Perstorp och träffa Troll.

Kamel :D

Troll
2012-09-28, 20:44
Ja det är så jävla jobbigt att åka snok

Bikebandit
2012-09-28, 20:52
ro;

http://cdn.motinetwork.net/motifake.com/image/demotivational-poster/1207/the-only-way-travel-camel-bike-wtf-travel-demotivational-posters-1342877967.jpg

RilleHD666
2012-09-28, 20:58
Jag har snurrat till det här rejält verkar det som. Jag trodde det var nästa helg juewa; Svärfar hade annat inbokat denna helgen så förmodligen kommer jag på hojMPD; Är på McDonalds kl 11

- - - Uppdaterad - - -

Jag har snurrat till det här rejält verkar det som. Jag trodde det var nästa helg juewa; Svärfar hade annat inbokat denna helgen så förmodligen kommer jag på hojMPD; Är på McDonalds kl 11

Troll
2012-09-28, 20:59
Gött Rille

Benny
2012-09-28, 21:07
Har också snurrat till det,jag var där förra helgen, gott om plats att parkera var det..

Bikebandit
2012-09-28, 21:08
Jag har snurrat till det här rejält verkar det som. Jag trodde det var nästa helg juewa; Svärfar hade annat inbokat denna helgen så förmodligen kommer jag på hojMPD; Är på McDonalds kl 11

thb;


Har också snurrat till det,jag var där förra helgen, gott om plats att parkera var det..

lol;

RilleHD666
2012-09-28, 21:40
Ja det var ju också ett sätt Benny:D Är du med imorgon?

Pontus
2012-09-28, 21:53
Har också snurrat till det,jag var där förra helgen, gott om plats att parkera var det..
Underbart! :D

Pontus
2012-09-29, 10:11
Regnar i Mamö idag, och imorgon skall det bli sol.
Jag kommer att köra upp till Probike imorgon istället som det ser ut just nu.

Hoppas ni som kör ditt idag inte får för mycket re;.

Troll
2012-09-29, 10:57
Låter klokt tycker jag. Jag blir oxå hemma. Men Rille och BB kör. tuffa grabbar

Pulare
2012-09-29, 14:28
Jag möte dom vid Åstorp W;

RilleHD666
2012-09-29, 17:57
Kom hem som en dränkt katt men jag var där! Sorry om jag inte hälsade Pulare men jag måste missat dejW;

Pulare
2012-09-29, 18:20
re; Jag var torr som tur är så håller bilen tätt

- - - Uppdaterad - - -

Var hos Kent och köpte ett nytt framhjul till mitt vinterprojekt och nät man kommer hem och kollar mot mitt gamla hjul så upptäcker man att det nya är ett smalt hjul som ska vara till Sportster och Dyna cycklarna så det för bli en runda till nästa vecka och byta hjul.ag;

Bikebandit
2012-09-30, 11:27
ok... så jag ska starta en tråd om ett träff någonstans och gå med på att träffa folk och sedan inte ens dyker upp på dagen ??!!?? Och jag sa låta folk veta senaste KL 10 lördag inte 10.10 .. folk är redan på väg med den tid du skrev det i forumet duh ! ...och du har mitt mobilnummer eller... vi körde dit inte bara för probikes skull..vi körde att träffar ER rnt;

Rille och jag träffade några vänner till mig där .. par killar och en tjej som kom från MALMÖ utan problem så kanske Malmö Snapphanar är inte exakt äventyrare lol;
.. vilket får mig att undra varför folk registrerar sig med en Körning grupp inom forumet när de knappt deltar eller träffa någon av de andra ??? What's the point ??

Snapphanar kommer att träffas i Höör under de närmaste månaderna, och om ingen från Malmö dyker upp .. kommer mötesplatsen flyttas till mer central plats där de aktiva medlemmarna är... so show your faces :D and klagar inte senare.

Hur som helst hade jag en bra dag eftersom jag körde tillsammans med en kille som jag har delat många road miles med .. i bra väder och dåliga.
... Mvh BB

Malmö-Helsingborg 60km
Höör-Hässleholm-Helsingborg 120km

Lars Nilsson
2012-09-30, 12:23
Sluta gnälla nu!
Det gör bara kärringar.
Man kan ALDRIG bestämma saker till hundra procent utan det kommer alltid att hända saker som får vissa att hoppa av.
Ju mindre man funderar på det och ju mer man fokuserar på att få en skön körning själv desto roligare blir det.
No offence men när du skriver avstånden så skrattade jag till. Hur långt har du till Hardys eller Custon som du föreslog BB? Ett par km som mest va?
Ja, jo centralt.
Jag kommer att komma dit och ha skoj med de som kommer dit men undrar samtidigt om det är en hojklubb du vill starta med patchar o allt?
Jag tror mer på ett avslappnat och spontant/roligt körande/träffande.
Jag visste om att vädret skulle bli skit igår och hade planerat att köra dit idag, vilket jag ska just nu. Ha de gött alla och kör så det ryker.
Och BB? Kram!
No offence ment. po;

Bikebandit
2012-09-30, 13:43
No offence taken thb;

Patchar...Jag blev tillfrågad och tog besväret att hitta ett företag att göra dem till ett rimligt pris. Jag tror att andra forummedlemmar uppskattat det ochså eller...

Snapphanat träffen i Höör...var ett förslag eftersom andra Snapphanar i söder klagade över Tydingesjön är för långt norrut...ursäkta mig om jag bor så nära Höör, kanske jag ska flytta längre bort ?? Höör var ett förslag för att inte göra det bekvämt för mig utan ett förslag att göra det mer centrala för Er under hösten och vintern.

Snapphanar Gruppen..kanske 40 eller mer har registrerat sitt intresse, men mest aldrig dyker upp det är därför jag frågar varför registrera sig i en Fika och körning grupp ?

...and last but not least..yep there are times when you can't keep to arrangements.. åtminstone låta folk veta i tid, särskilt om de kommer att köra 120km för att möta upp med er..

Regards from BB W;

Troll
2012-09-30, 14:21
Hej BB
Jag ber Om ursäkt att jag inte kom men livet kom i mellan för att inte tala om vädret.
Och jag hoppas du inte gnäller på mig för som du skriver har du mot tfn nummer och vi kan ta det privat om det är så inte på ett forum som kan läsas av alla. Jag försöker alltid komma men som jag skrev ovan kommer andra saker i mellan i bland.

Bikebandit
2012-09-30, 14:29
Nope! You got in contact before we left for Helsingborg thb;,,it's just a generalisation...Tack för inbjudan att torka ut på vägen hem vc;

Troll
2012-09-30, 14:30
Bra. Ni är alltid välkomna

Pontus
2012-09-30, 15:02
Oj oj oj vad känsligt det blev här nu. Jag trodde inte man hade skrivet under i blod för att man ställer följande fråga på forumet:

Probike - Öppet Hus (Helsingborg)
Någon som skall dit? Funderar på att köra dit en av dagarna.
http://www.harley-davidson.se/helsingborg

Men om det är under de förutsättningarna du vill träffas så skall jag vara mer försiktig i hur jag hanterar dig Bikebandit i fortsättning.
Jag var hos Probike idag och körde själv upp men träffade en hel del snubbar på plats i Helsingborg.

För att nu vara riktigt tydlig så inte du blir sur igen vill jag svara dig på följande påstående:
Snapphanar kommer att träffas i Höör under de närmaste månaderna, och om ingen från Malmö dyker upp .. kommer mötesplatsen flyttas till mer central plats där de aktiva medlemmarna är... so show your faces and klagar inte senare.

Jag kommer INTE kunna dyka upp på alla träffar i Höör och ber dig därför flytta er mötesplats till mer central plats som du nämner redan nu om så önskas.

Ber om ursäkt för att jag inte slog dig en signal, men jag levde under vetskapen att du och Rille skulle dit i vilket fall som helst.


- - - Uppdaterad - - -


Sluta gnälla nu!
Det gör bara kärringar.
Man kan ALDRIG bestämma saker till hundra procent utan det kommer alltid att hända saker som får vissa att hoppa av.
Ju mindre man funderar på det och ju mer man fokuserar på att få en skön körning själv desto roligare blir det.
No offence men när du skriver avstånden så skrattade jag till. Hur långt har du till Hardys eller Custon som du föreslog BB? Ett par km som mest va?
Ja, jo centralt.
Jag kommer att komma dit och ha skoj med de som kommer dit men undrar samtidigt om det är en hojklubb du vill starta med patchar o allt?
Jag tror mer på ett avslappnat och spontant/roligt körande/träffande. <------
Jag visste om att vädret skulle bli skit igår och hade planerat att köra dit idag, vilket jag ska just nu. Ha de gött alla och kör så det ryker.
Och BB? Kram!
No offence ment. po;

Håller med dig Lars.

Bikebandit
2012-09-30, 21:08
Lördag i Helsingborg...

9086 9087

..Falkenberg senare denna eftermiddag.. jag måste få tag på bättre regnkläder frv;

9088

RilleHD666
2012-10-01, 18:28
Vilket liv det var här:D Jag vet också att jag inte kommer att kunna delta på alla träffar/möten av samma anledning som er andra. Men jag vet också att vi kan säkert ge lite till allihopa, vi är över 40 stycken men undrar var alla är? Ett ämne att snacka igenom över en kopp kaffe när vi ses.

- - - Uppdaterad - - -

Vilket liv det var här:D Jag vet också att jag inte kommer att kunna delta på alla träffar/möten av samma anledning som er andra. Men jag vet också att vi kan säkert ge lite till allihopa, vi är över 40 stycken men undrar var alla är? Ett ämne att snacka igenom över en kopp kaffe när vi ses.