Visa fullständig version : FXDCI Dyna Specifikation serviceintervall
Hej
Blev igår stolt ägare till en FXD Dyna -05.
är ny på hd och funderar lite kring service och oljebyten.
fick inte med någon servicehandbok eller manual.
Blir mycket tacksam om någon här kan berätta lite hur serviceintervaller ser ut, oljor och oljemängd, ventiljustering.
hade tänkt serva själv men har noll koll för tillfället:)
Mvh
Jonasbaggen
2012-09-10, 07:55
Kicken: Det är hydrauliska lyftare så du behöver inte justera ventilerna. Oljebyte + filter i motor, växellåda och transmission gör jag själv lite oftare än vad manualen säger. Brukar byta dessa 3 oljor vid 500 mil. För årsmodell -03: Motorolja c:a 2,5 liter ( fyll på till mellan min-max strecket på oljestickan med kall motor). Vxl låda c:a 0,7 liter (det finns oljesticka där oxå). Transmisson c:a 0,7 liter.
Köp en manual eller servicebok till din specifika hoj (HD orginal, Haynes eller liknade). Det är alltid bra med korrekta fakta angående oljor, åtdragnings moment m.m Grattis och lycka till med nya hojenthb;
hayabusa
2012-09-19, 19:49
Jag har en en FXDI 2004 det borde vara samma oljvolymer. 2,4 liter motorolja.Moment på oljepluggen19-28,5 Nm
Transmissionen ca 0,95 liter.Inspektionsluckan dras korsvis med ett moment av9,5-12,2 Nm
Växellådan ca 0,7 liter montera pluggen med 2,8-8,5 Nm
islandstyle
2012-09-19, 20:19
Tack för hjälpenthb;
Grattis till köpet! Mitt råd är att du letar reda på (laddar hem) en servicemanual/verkstadshandbok från Internet alt. köper en i bokform.
Kostar några hundringar men det är det värt...
http://www.bikeline.se/sv/artiklar/verkstadshandbok-dyna-2005-h-d-orginal.html
De finns i pdf-format för $9.95. Går att hitta gratis om man letar lite...
Blev en Haynes Harley-Davidson: Twin CAM 88, 96 and 103 Models '99 to '10. 280:- på Adlibris, verkar innehålla det viktiga.
Gött med en riktig bok också, register och goa grejer.Smash
Tack för svaren!
https://lh5.googleusercontent.com/-9VWR6ZtaCKc/SetVVB3FVhI/AAAAAAAAAPY/5Tml5oe4Zyw/s640/Scan1.jpg
islandstyle
2012-09-20, 11:22
Blev en Haynes Harley-Davidson: Twin CAM 88, 96 and 103 Models '99 to '10. 280:- på Adlibris, verkar innehålla det viktiga.
Gött med en riktig bok också, register och goa grejer.Smash
Tack för svaren!
Om du av en händelse skulle ha en smartphone (iphone i mitt fall) så har de ofta rätt smutta pdf-läsare. Funkar bra att alltid ha manualen med sig :)
Det är absolut ett bra alternativ, köpte mig tom en ipad för jag tyckte det va så liten skärm på min iphone, paddan funkar nu som sängfösare/surfplatta och ligger alltid på nattygsbordet, tjejen hatar min ipad!:)
Men skönt med en riktig bok som man kan kladda i med olja på händerna och göra små anteckningar som man inte ens själv begriper:)