handdator

Visa fullständig version : Insex till bromsstag, storlek??



Perra
2012-09-07, 20:28
Hej!

Håller på att skruva ner min (nya) sportster för att kunna sätta ihop den på mitt vis.

Har haft hoj i nästan 10 år, men just blivit med min första HD.

Har stött på ett oväntat problem. När jag skall demontera fotpinnarna / bromsstaget, passar ingen av mina insexnycklar. Jag har en tum nyckelsats, och en metrisk, men ingen nyckel passar bra. Antingen för stora eller för små. Är det jag som är helpuckad (ledande fråga), eller är det någon skum storlek på denna?

Är rädd att skada bulten, så jag försöker vara försiktig.

Snälla hjälp mig......

Min hoj, är en XL1200N / Nightster 2012.

Tack på förhand

Perra

Henrik Forslund
2012-09-07, 23:27
Torx kanske?
Tips så här i starten som många kommer råda dig till. Köp en instruktionsbok. Det är värt inte bara pengarna, det spar svett gråt o tårar oxå. Sen står även alla storlekar på verktyg mm.

Men, fråga på forumet oxå. O hjälp gärna andra oxå.

PAINTERN
2012-09-08, 13:02
Precis som en annan då.......Man måste uppdatera sin verktygslåda. Torx är torx. Insex finns både m.m och tum. Själva fotpinnarna sitter med insex, och bromsstaget med torx. Vet ej exakt vilken strl

Lasse.S
2012-09-08, 13:06
Det är en T30 torks som passar där.


Hej!

Håller på att skruva ner min (nya) sportster för att kunna sätta ihop den på mitt vis.

Har haft hoj i nästan 10 år, men just blivit med min första HD.

Har stött på ett oväntat problem. När jag skall demontera fotpinnarna / bromsstaget, passar ingen av mina insexnycklar. Jag har en tum nyckelsats, och en metrisk, men ingen nyckel passar bra. Antingen för stora eller för små. Är det jag som är helpuckad (ledande fråga), eller är det någon skum storlek på denna?

Är rädd att skada bulten, så jag försöker vara försiktig.

Snälla hjälp mig......

Min hoj, är en XL1200N / Nightster 2012.

Tack på förhand

Perra

Perra
2012-09-09, 19:46
T30, tjena. Klart jag ser skillnad på Insex och Torx var min första tanke. När jag gick förbi garaget, tänkte jag att jag ändå skulle prova, för att sedan lägga in ett halvgiftigt inlägg här.

Satte i bitset, som till min förvåning passade aldeles utmärkt. Jaja, bara att svälja stoltheten och tacka för hjälpen.

TACK!

Har beställt rep handbok från Bokus.se där priset var helrätt. Kan rekommenderas.

Vi ses på vägarna.