handdator

Visa fullständig version : Reg besiktnig av Road King



jockenyman
2011-04-19, 16:47
Jag har precis tagit hem 2 st Road King från USA och ska regga dom snart. Fick reda på att jag var tvungen att montera parkeringsljus fram. Någon som gjort detta och har några tips om hur man kan göra så det ser snyggt ut. Var man köper godkända delar etc... Tacksam för tips!

Sedan har jag lite problem med att starta den ena Kingen som är en Police från 2005. Batteriet är fullt men den säger inte ett knyst när man provar att starta. Finns det någon enkel detalj som jag (som är nybörjare med HD...) missat eller någon som har tips på felsökning...?

Draken
2011-04-19, 17:40
Har du tur så är det bara att trycka "RUN" på "kortslutningsknappen" till höger... och sedan på startknappen...

Broder Dalton
2011-04-19, 19:41
Park.ljus.. Du kan göra en El Cheapo och fixa ett hål under H4-lampan och limma dit en
sockel (Mekonomen) m lampa med Epoxi. Mät upp var du har ström i park-läge och anslut
Annars köp en Europa-insats på BILBITEN i Solna ca 500 med färdigt parkljus

Nightster
2011-04-19, 19:57
Har du tur så är det bara att trycka "RUN" på "kortslutningsknappen" till höger... och sedan på startknappen...

Kan det verkligen vara så enkelt? lol Jag har själv kliat mig i huvudet flera gånger sedan kommit på att run knappen var i fel läge...

Norrland
2011-04-19, 23:32
välkommen hit till detta forum jockenyman thb;

Bikebandit
2011-04-20, 00:42
Kan det verkligen vara så enkelt? lol Jag har själv kliat mig i huvudet flera gånger sedan kommit på att run knappen var i fel läge...

Eller det var i första växeln .. det tog mig en halvtimme att räkna ut varför den inte startade LM;

jockenyman
2011-04-26, 15:54
Nja, riktigt så enkelt var det inte. Nog för att jag har skaffat min första HD men jag har ju haft några andra innan.....

Jag letade mer om det kunde vara så att det fanns någon typ av säkerhetsswitch!? Det har ju trots allt varit en polismotorcykel i staterna innan jag tog hem den!