Visa fullständig version : Slippa tull från US and A?
Tja!
Finns de nåt sätt att slippa tull avgift när man beställer från usa? Funderar på att köpa ett par fälgar jag kan få för 10 lax inkl frakt. Men tull på det så kan jag lika gärna köpa dom här hemma..
Jag har en kontakt där som jag precis hittat.
Har köpt ganska mycket HD originalprylar från honom, och väntar just nu på första leveransen.
Han skriver ner värdet, och skriver att det är en gåva i pappren.
Om han håller vad han lovat så är det en mycket värdefull kontakt.
Inte minst för att alla amerikanska HD-dealers har slutat sälja originaldelar utomlands.
Jag återkommer när grejorna kommit och jag ser att allt är med, och att han är seriös.
Borde väl vara fler i US som är intresserade av att sälja delar till Sverige,dom kan ju tjäna en bra slant själva också för jobbet.
Kruxet är väl att få tag i seriösa personer.
Borde väl vara fler i US som är intresserade av att sälja delar till Sverige,dom kan ju tjäna en bra slant själva också för jobbet.
Kruxet är väl att få tag i seriösa personer.
Ja, visst är det så.
Det är ju inte direkt så att man kan gå in i butiken och fråga varför man inte fått de varor man beställt.
Jag tog en rövare med den här firman.
Tusentals positiva omdömen på ebay borde tyda på seriösitet.
Paketet är i alla fall skickat, med spårbart fraktsedelnummer, så än så länge verkar allt vara helt i sin ordning.
Jag tror att det här kan vara en bra kontakt om firman visar sig hålla vad dom lovar.
De är nog det bästa sättet att få det tullfritt när dom skickar som gåva....eller så får man skaffa rodbåt och ro över och hämta delarna själv LM;
Okey guys tack för svar. Detta är på ebay, tror de hette outlawcycleproducts. 99.7 positiva av ca 16000 omdömen.
zeb.lovehell
2012-09-01, 18:01
Har beställt en hel del från dom o det har aldrig varit några problem .
Okey guys tack för svar. Detta är på ebay, tror de hette outlawcycleproducts. 99.7 positiva av ca 16000 omdömen.
Har beställt en hel del från dom o det har aldrig varit några problem .
Låter nice! Har du sluppit tullavgiften med då eller?
belsebub36
2012-09-01, 20:14
Tja!
Finns de nåt sätt att slippa tull avgift när man beställer från usa? Funderar på att köpa ett par fälgar jag kan få för 10 lax inkl frakt. Men tull på det så kan jag lika gärna köpa dom här hemma..
Tullavgiften är bara på en 5-6%. Det är momsen på 25% som svider mest.
det räcker inte med att skriva som gåva. Det blir samma sak när det gäller moms o tullavgift som betalas på summan av pris + frakt. Så får man ner köpesumman gör det en hel del. Jag har lagt ut lite länkar i någon tråd till skatteverket men hittar dom inte nu..:(
zeb.lovehell
2012-09-01, 20:50
Låter nice! Har du sluppit tullavgiften med då eller?
Har inte åkt på någon tull när jag köpt från dom
Jag tycker att det verkar vara slumpen som avgör hur mycket, -och om, man ska betala.
Har beställt mycket från USA i år och det är bara med UPS som jag har fått extra räkningar som måste betalas innan dom levererar paketet.
Och summorna jag har fått betala har varit helt som tagna ur luften, t.ex. 535:- för ett paket som jag betalat en bra bit över 600 dollar för.
Jag vet inte hur dom räknar tull och moms, men för mig så har alla leveranser utom med UPS, gått igenom utan tull och moms, och dom med UPS har kostat löjligt låga summor.
Å andra sidan har alltid UPS varit snabbare än t.ex Fedex eller USPS.
belsebub36
2012-09-02, 00:05
Jag tycker att det verkar vara slumpen som avgör hur mycket, -och om, man ska betala.
Har beställt mycket från USA i år och det är bara med UPS som jag har fått extra räkningar som måste betalas innan dom levererar paketet.
Och summorna jag har fått betala har varit helt som tagna ur luften, t.ex. 535:- för ett paket som jag betalat en bra bit över 600 dollar för.
Jag vet inte hur dom räknar tull och moms, men för mig så har alla leveranser utom med UPS, gått igenom utan tull och moms, och dom med UPS har kostat löjligt låga summor.
Å andra sidan har alltid UPS varit snabbare än t.ex Fedex eller USPS.
Kanske beror lite på var man bor hur det hanteras..jag köper mycket från USA men åker alltid på tull o moms oavsett om UPS,Fedex eller USPS levererar.
Kanske beror lite på var man bor hur det hanteras..jag köper mycket från USA men åker alltid på tull o moms oavsett om UPS,Fedex eller USPS levererar.
Samma här...de gånger jag köpt delar från staterna så har jag fått hämta ut delarna från mitt lokala tullkontor.
Allt som jag får med UPS har varit med tull o moms , nerskrivet värde är bra tills paketet försvinner
personligen gillar jag USPS och privat avsändare inget företagsnamn då har jag alltid klarat mig från tull o moms
Av totalt åtta försändelser under en tidsperiod av två månader har jag aldrig behövt hämta ut något hos tullen.
Tre försändelser har jag fått betala någon form av avgift för, men den avgiften har jag fått betala direkt till åkeriet som körde ut paketen, och det var alltid UPS.
Jag har aldrig behövt betala då fraktbolaget varit ett annat.
Har alltid beställt till jobbet och från företag i USA så det kan ju va en orsak att det gått rakt till tullen isf...
Borde pröva ta det på egen adress nästa gång och kolla om man slipper avgifterna.
Har alltid beställt till jobbet och från företag i USA så det kan ju va en orsak att det gått rakt till tullen isf...
Borde pröva ta det på egen adress nästa gång och kolla om man slipper avgifterna.
Ja, prova det.
Det kan vara det som gjort att du åkt på tull och moms.
Blir de tull o moms om manbeställer från Italien eller England?
Blir de tull o moms om manbeställer från Italien eller England?
Nej. Så länge du beställer från ett EU-land betalar du bara frakten.
Nu kan jag utvärdera min kontakt i USA. :)
Riktigt snabb leverans, 11 dagar, allt var med enligt överenskommelse, och alla grejor var rätt och passade min hoj.
Äntligen en bra kontakt där man kan beställa såväl Harley ORIGINALDELAR(!) som eftermarknadsprylar.
Guld värt! :D
http://conradsharleyparts.com/
Härligt Niko !!!! kul att det finns firmor som skickar Oe delar änn...
Härligt Niko !!!! kul att det finns firmor som skickar Oe delar änn...
Jajamen!
Räddningen här är att den här firman inte är en auktoriserad HD-dealer, och står sålunda fri från Harley-Davidson´s maffialiknande kartellbildning. :)
Dom kan dessutom, (enligt egen utsago), få tag i vissa delar billigare än hos en auktoriserad HD-dealer, samt även hitta lätt begagnade originaldelar till bra priser.