handdator

Visa fullständig version : Vid olyckor



Norrland
2011-04-16, 12:31
ag;
Fick ett brev från åklagarmyndigheten där dom skrev att åtalet är nedlagt trots min överklagan!
Åtalspunkten gällde VÅRDSLÖSHET I TRAFIK/VÅLLANDE TILL KROPPSKADA

JAG BLEV JU HANDIKAPPAD FÖR FAN

Man kan skylla på ÄLG vid olycka så händer ingenting!
POLISEN har i mitt tycke gjort en dålig utredning!!

Vid olycksplatsen sa gubben att han "FÖRMODLIGEN NICKAT TILL"!!

Sedan i skadeanmälan skrev han att "JAG SATT O TITTA EFTER ÄLG I SKOGEN O KOM ÖVER PÅ FEL SIDA"

Sedan vid ett förhör 3 veckor efter så säger han "JAG VÄJDE FÖR ÄLG SOM STOD I SKOGEN"

Tycker att polisen kunde höra oss om vi sett nått djur på/vid olycksplatsen TYP/ANTAL?

VI VAR JU 2 ST SOM INTE SETT NÅGON ÄLG VID/PÅ VÄGEN UNDER TIDEN FÖR OLYCKAN!!!

Men vi såg ju att han kom över på fel sida (det var i en långkurva med god sikt!!)
Då det var en högerkurva så hade man små marginaler att klara manövern!!

Så kom ihåg att skylla på ÄLG vid olycka så får du inget straff!!

Man är inte lika inför lagen för ÅKLAGAREN SKULLE FÖRETRÄDA MIG o se hur det gick!! :confused:

Så se upp i trafiken för om någon inte gillar dig kan Han/Hon köra över dig och skylla på ÄLG för då lägger åklagaren ner det hela ag;

Men jag ger inte upp så lätt! bx;

Kanon
2011-04-16, 18:20
Ska vi hälsa på åklagaren.....

Norrland
2011-04-16, 20:53
Ska vi hälsa på åklagaren.....
Nä men EXPRESSEN kanske!! :)

Hagis
2011-04-17, 10:05
norrland, jag lider med dig/er! Du har så rätt så rätt, inför lagen är vi inte alla lika! Det ÄR bevisat! Lång historia extremt kort! Vi är på väg hem från krogen, ser en jugge vi vet att ett damsällskap ogillar skarpt, stå o dra i kvinnans arm då hon ligger utslagen i buskarna på väg hem! Vi lägger oss givetvis i! Det löser sig och kvinnorna i mitt sällskap gör en anmälan mot honom för sexuellt övergrepp! Det slutar hur som med att han o jag ryker ihop, jag tar ett grepp om strupen på honom och slänger honom i marken. Han påvisar att han fattar att det räcker nu och jag släpper honom, på väg in i sin port (3 m från där vi är) försöker han slita in en kvinnan i vårt sällskap i porten! Jag exploderar och springer efter, han springer upp i trappan och sparkar mig i skallen. Jag får tag i honom och då kommer han päron ut ur lägenheten bakom oss. Farsan skär mig i annsiktet med en stor förskärare, killen biter mig 3 gånger innan jag lyckas ta mig loss.

Jag tänkte att jag gör en anmälan, någon gång måste ju vara första och i bästa fall får jag loss lite försäkringspengar! Efter 2 år så får jag veta att åtalet är nedlagt men jag står åtalad för grov misshandel! Polisanmälan som tjejerna gjorde är spårlöst borta! Mina dokument från läkaren är helt plötsligt otydliga och ja jag åker på skiten! Ännu en dom som jag faktiskt inte är skyldig till och allt jag gjorde var att hjälpa 2 kvinnor! Så lagen är inget jag stödjer mig på över huvudtaget! Myndigheterna överlag kan fara o flyga, jag sköter mina problem med egna metoder då det visat sig vara mest lönsamt!

Men åter till dig norrland, jag tycker helt klart du ska kontakta media om du inte vill lösa problemet själv som sagt ;) Oavsett hur du gör så önskar jag dig det bästa resultatet!

Tundra Trotter
2011-04-17, 12:24
Vid ingrepp : städa upp efter er. Vid reträtt : Övertyga ev vittne ( Arnold principen : Il´be back ). Vid myndighets ingrepp : Skuld belägg Älg .

foxtrotdelta
2011-04-23, 10:35
Man blir fan illamående när man hör såna exempel som både Norrland o Hagis tar upp...

Hagis
2011-04-23, 12:09
Man blir fan illamående när man hör såna exempel som både Norrland o Hagis tar upp...

Ja, vad ska man säga? I denna händelse gjorde jag en anmälan, i den andra som jag inte skrev om så vart jag anmäld men målsäganden berätta i förhören och i rättegången att personen slog först och sen slog jag! Men i brist på bevis så åkte jag på det i stället för självförsvar! Haha låt oss bara konstatera att det inte riktigt står rätt till! Men jag har lärt mig att ju mindre man har med någon myndighet att göra, ju enklare blir livet! ;)

robbbull
2011-04-23, 13:39
Gå till uppdrag granskning!

tolfan
2011-04-23, 13:53
vem vet, kanske var han i ett psykotsikt tillstånd!

Hagis
2011-04-23, 14:32
Ja jag vet fan inte vad det är för fel på myndigheter m.m. Jag har inte på något sätt råkat så illa ut som Norrland, så jag ska absolut inte klaga på något vis!
Men Norrland, hur har det gått? Hört något mer i frågan eller kommit fram till några beslut?