Visa fullständig version : Hjälp ! Bettan strejkar trots kollektivavtal!
Har en Street bob 07 som strejkar vid start, Jag har kontrollerat batteriets kapacitet och det är 100, testade med en annan startmotor för jag trodde det var den som slirade men det var samma ljud med den. Testade även med en extra jordkabel men samma ändå, Ljudet kommer direkt när man trycker på start och det låter som det sitter en tomte med k- pist i transkåpan. Vad f.. kan det vara??
Lars Nilsson
2012-08-16, 18:55
Drevet från startmotorn som kuggar över på kopplingsdrevet.
Jag tror dina problem sitter i handtaget.
Skumt eftersom du har provat med annan startmotor? Kan ju inte vara tillslaget då?
Drevet från startmotorn som kuggar över på kopplingsdrevet.
Jepp ... tyvärr ... sannoligt pinjongdrevet som strular ... är, tyvärr, ett känt problem ... måste bytas.
Finns ingen genväg ...
Ok, men pinjongdrevet sitter väl på starten? Jag prövade en helt ny start och samma tomte som sköt.
kanske lite långsökt men har du provat att rulla den med en växel ilagd? så att startdrevet kommer i ett annat läge
Lars Nilsson
2012-08-16, 22:12
plocka av transkåpan o kör med starten så ser du var felet är.
Japp den pajjade utanför ICA så jag knuffade jävl.... Och då hoppade den igång sen men det funkade bara en gång. Lars tack för tipset, om jag tappar ur oljan ur transen, det är lungt att bara dra runt den lite utan olja eller?
Lars Nilsson
2012-08-16, 22:57
är du försiktig och gör det en-två-tre ggr med en kompis som hjälper till att kolla så e det inga problem.
Gör det med obelastad koppling bara= i friläge eller med upphissat bakhjul.
Tack.. Imorgon blir det pride fest i garaget då ska transkåpan bort!
Lite update. Plockade bort transkåpan och fick se att det hade varit riktigt party på startkransen 8 kuggar hade däckat av och simmade i oljan.
Kollade upp vad en krans kostade.. Hm fanns endast upp till 06 hos mina vanliga handlare så jag var tvungen att ringa HD butiken. Sagt och gjort efter två dagar fick jag svar, han sa sitter du ned? Bra inledning tänkte jag och tog fram ett liggunderlag om fallet skulle bli hårt och det blev det... Jag föll ända ner till källaren eller rättare sagt till lucifers källare HELVETE vad det kostade flis 8800:-
Man får byta både korg och drev JäTttttte kul!
Jag hade precis knutit upp repet i garagetaket när HD Robban ringde och sa till mig att ringa mitt försäkringsbolag och kolla vad maskinskade förs låg på. Ring ring hej inga problem självrisken är på 1000 spänn. Göööööööööööt
Maskin försäkringen var till 2013 så det var ju en J...... Tur att det hände nu.
Mkt konstigt att inte en HD butik som servar och säljer mängder med hojar har koll på sådant och visst HD är HD men vilken jävla kvalle 1400 mil och ett sådant haveri. Jag hade en 245 när jag var 18 den hade gått 290000 mil med samma motor utan större ingrepp!,?(€(@:836. Nu är jag än så länge glad iaf!!
Heheh,bra skrivetLM; men det är ju under all kritik att sån t inte håller mer än 1400mil!kan ju vara fabfel men sånt ska inte hända. Tur att du hade försäkringenthb;
Annars hade ju den här kunnat vara ett bra alternativ? ;)
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21WW19864