handdator

Visa fullständig version : Öppen Jet hjälm

mankanh
2012-08-16, 01:09
Dags att köpa ny "stads" hjälm, har haft en Nolan outlaw som ju är jävligt slimmad, ser inte ut som någon svamp eller boll på huvudet.
Som sagt ska köpa en ny nu och vet inte om modellen är utgången för hittar ingen när jag googlar, så vet någon vart dom säljs eller har någon förslag på någon snygg öppen hjälm som inte ser ut som man skurit upp en fotboll och kört in skallen i den

Boba Fett
2012-08-16, 06:43
Kolla in tommy 2000 . Har själv beställt en.

gronvit
2012-08-16, 07:57
Dags att köpa ny "stads" hjälm, har haft en Nolan outlaw som ju är jävligt slimmad, ser inte ut som någon svamp eller boll på huvudet.
Som sagt ska köpa en ny nu och vet inte om modellen är utgången för hittar ingen när jag googlar, så vet någon vart dom säljs eller har någon förslag på någon snygg öppen hjälm som inte ser ut som man skurit upp en fotboll och kört in skallen i den

Nolan Outlaw säljs inte längre vad jag vet.
Vet inte om det bara är i Sverige eller om den försvunnit helt.

Henrik Forslund
2012-08-16, 08:54
Davida har en liknande som outlaw. Bättre passform men dyrare. Hittar inte modellnamnet.
Whipaleasa här på forumet vet.

mankanh
2012-08-16, 12:12
Fick just svar från en Nolan handlare att outlaw utgått för att den inte klarade av att bli ec godkänd
Så det är bara leta något annat då

NickeR
2012-08-16, 12:22
Biltwell har en modell som ska va godkänd.

mankanh
2012-08-16, 12:42
Huvudsaken är att den inte ser ut som en flirtkula på huvudet

eppern
2012-08-16, 23:30
bandit jet

Fredrik_t
2012-08-17, 00:52
Jag har sökt med ljus och lykta efter en öppen hjälm som inte ser ut som en champinjon. Och jag har hittat den; DMD Vintage. Det är den mest slimmade och samtidigt godkända hjälm jag hittat. Och provat. Testade även Tommy 2000, som jag skulle köpt. Men nu har jag som sagt hittat en bättre ;)

/Fredrik

Henrik Forslund
2012-08-17, 09:43
Jag har sökt med ljus och lykta efter en öppen hjälm som inte ser ut som en champinjon. Och jag har hittat den; DMD Vintage. Det är den mest slimmade och samtidigt godkända hjälm jag hittat. Och provat. Testade även Tommy 2000, som jag skulle köpt. Men nu har jag som sagt hittat en bättre ;)

/Fredrik

Ta gärna bild med den på huvve så man får någon uppfattning

Conny J35F
2012-08-17, 20:34
Köpte en Daytona cruiser dull black från Helmetshop.com. Frakten kostade lika mycket som hjälmen, 60+60 USD + moms när den kom fram. Men vad gör man inte för att slippa svampeffekten...
Riktigt slimmad och bekväm tycker jag, hjälmen skall enligt Daytona helmets ha ett av de minsta skalen i förhållande till knoppstorlek. Det är någon godkäntstämpel på den: D.O.T
Men det duger kanske inte i EU.

Henrik Forslund
2012-08-17, 21:34
Bilder!

Fredrik_t
2012-08-17, 23:35
Köpte en Daytona cruiser dull black från Helmetshop.com. Frakten kostade lika mycket som hjälmen, 60+60 USD + moms när den kom fram. Men vad gör man inte för att slippa svampeffekten...
Riktigt slimmad och bekväm tycker jag, hjälmen skall enligt Daytona helmets ha ett av de minsta skalen i förhållande till knoppstorlek. Det är någon godkäntstämpel på den: D.O.T
Men det duger kanske inte i EU.

Som jag fattat det är DOT lagligt i Sverige men inte godkänd av några försäkringsbolag. Alltså, om polisen stoppar dig och kollar hjälmen är det grönt. Om du kraschar täcker inte försäkringen.

Men det där är bäst att dubbelkolla med försäkringsbolaget.

Fenrik: Bilder kommer till veckan.

/F

cybercount
2012-08-20, 10:57
DMD Vintage

http://www2.picturepush.com/photo/a/3276240/img/Anonymous/IMAG0037.jpg