Visa fullständig version : MÄLAREN RUNT-RUNT-RUNT på sportster
Jag tänkte försöka mig på att köra Iron Butts version på mälaren runt, dvs 5 och ett halv varv runt pölen med min sportster nu på fredag.
Jag har ju aldrig kört så långt, 160 mil, i ett sträck tidigare så det ska bli intressant om jag klarar det och vad som blir det största problemet, tröttheten, tiden, arslet eller hojen.
Är det något jag bör kolla över innan, den servades innan jag köpte den och har väl gått ca 300 mil sedan dess och 1200 mil totalt och hittills så har inte jag märkt av nått speciellt med den sedan jag köpte den, förutom det jag redan åtgärdat då såklart, typ packbox i gaffeln etc.
Nått annat jag ska tänka på?
Henrik Forslund
2012-08-14, 22:26
Önskar dig lycka till!
Redlight Bandit
2012-08-14, 22:35
Vore det inte roligare o åka till treriksröset eller nåt ist, låter sjukt tråkigt.....tycker jag
Men jag önskar all lycka o välfärd, själv åker jag nog bara till e-tuna o kikar lite
Eftersom jag är väldigt osäker på om jag klarar det så känns det ganska skönt att jag aldrig är så långt borta om det skulle uppstå nå problem.
Nä har du det som mål så kör! Det är som du säger, en bra erfarenhet för dig och hojen och händer något eller du vill avbryta så är du ju på trygg mark inom taxi zooner ;) återkom gärna med info när du kört sträckan! Att tänka på osv är alltid bra att ta del av
JohnnyRocker
2012-08-15, 08:53
Haha,vilken kul idé, var och när startar du?
Lycka till!
ro;
Fan du e tuff du, jag tänkte nöja mig med ett varv och ändå så åker jag en Touring.......bara att önska dig lycka till
Vad är grejen, 160 mil på 24h?
Jag skulle köra fort som fan, efter två varv lär det inte vara så kul.
Men om man vill göra det så smidigt som möjligt. Först skulle jag provköra ett varv, för att se hur lång tid det tar.
Sen skulle jag slå upp ett tält där jag startar, med en väckarklocka, värktabletter och lite mat. Starta kl. 17:00 och köra till kl. 01:00 (2 varv, räknar att ett varv tar 4 timmar med lite tankning och föda), sen sova 2-3 timmar tills 03:00-04:00, så att det ljusnar när man kör de närmaste timmarna. Runt 12:00 (4 varv) sträcka ut en timme, käka och sen det sista 1,5 varv på vilja.
Tältet skulle jag låta stå kvar som ett monument över prestationen.
Fast, man skulle ju kunna köra ett varv, parkera hojen i garaget och dricka lite grogg istället.
islandstyle
2012-08-16, 09:04
Word!
Vad är grejen, 160 mil på 24h?
Jag skulle köra fort som fan, efter två varv lär det inte vara så kul.
Men om man vill göra det så smidigt som möjligt. Först skulle jag provköra ett varv, för att se hur lång tid det tar.
Sen skulle jag slå upp ett tält där jag startar, med en väckarklocka, värktabletter och lite mat. Starta kl. 17:00 och köra till kl. 01:00 (2 varv, räknar att ett varv tar 4 timmar med lite tankning och föda), sen sova 2-3 timmar tills 03:00-04:00, så att det ljusnar när man kör de närmaste timmarna. Runt 12:00 (4 varv) sträcka ut en timme, käka och sen det sista 1,5 varv på vilja.
Tältet skulle jag låta stå kvar som ett monument över prestationen.
Fast, man skulle ju kunna köra ett varv, parkera hojen i garaget och dricka lite grogg istället.
Har kört Zeel am see - Göteborg (1589 km) med en 883a en gång, tog 18 timmar....inget jag gör om eller jag kan rekommendera wa;
Självklart önskar jag dig lycka till också och ta det vackert....det är ingen lek att köra så långt på landsvägar och man blir väldigt trött och olyckan kan vara frame när man minst anar.
Hojen är nog minsta problemet... din egna fysik spelar nog större roll :)
Harley773
2012-08-16, 11:44
Crazy, men kul ide´... Lycka till !!
Problemet är ju att man blir diskad om man kör för fort...
Jörgen Karlsson
2012-08-17, 00:16
Håller tummarna för dig!
Rem, transkedja, kopplingsspel, muttrarna mot avgasporten och oljenivåer är det jag skulle inspektera. Samt att polskorna till batteriet är dragna. Om man vill vara noga alltså.
Men sportster är rätt pålitliga, och din är ju enligt uppgift servad för bara 300 mil sedan.
robbbull
2012-08-17, 12:07
DET ÄR INTE MÅLET UTAN RESANvc;
Håller tummarna för dig!
Rem, transkedja, kopplingsspel och oljenivåer är det jag skulle inspektera. Samt att polskorna är dragna. Om man vill vara noga alltså.
Men sportster är rätt pålitliga, och din är ju enligt uppgift servad för bara 300 mil sedan.
Vad har fulla polska kvinnor med saken att göra??? LM;
Jag reagerade också på det, varför ska polskorna vara på lyset, menar du att dom ska stå och vänta när jag kommer fram med en shot mellan patteblafforna?
Inte många timmar kvar nu, käka sen bär det av...
Vad har fulla polska kvinnor med saken att göra??? LM;
Efter 160 mil & 24 timmar på en 883r behövs de...
Jörgen Karlsson
2012-08-18, 04:14
DET ÄR INTE MÅLET UTAN RESANvc;
Där är vi garagekillar eniga med er. Det är inte provkörningen som är höjdpunkten, det är resan dit.
- - - Uppdaterad - - -
Vad har fulla polska kvinnor med saken att göra??? LM;
Ingen aning Anonym, jag är också homo. Berätta!
Jörgen Karlsson
2012-08-18, 05:16
Jag reagerade också på det, varför ska polskorna vara på lyset, menar du att dom ska stå och vänta när jag kommer fram med en shot mellan patteblafforna?
Det här är sista gången jag bistår dig med tekniska svar.
Håll gärna väl ut från mig om vi syns på vägarna.
/Jörgen
tyvärr fick jag bryta i natt, det blev bara 80 mil. Det som fick mig att bryta var kylan och fukten, fick som ledvärk i axlarna och ljumskarna.
Ja.för tusan. bra gjort.
42 mil i varmt väder idag räckte bra.... MPD;
Henrik Forslund
2012-08-18, 22:29
Bra kämpat. Fick 25 idag. Trött efter det bara.
CrazyVic
2012-08-18, 23:50
Du brände 80 mil runt mälaren alltså? Bra gjort ändå. Skulle jag köra Iron Butt skulle jag uteslutande köra motorväg. Sjukt tråkigt förvisso men man slipper risken att idioter svänger ut framför en titt som tätt. Brände 95 mil Hamburg-Sthlm i ett sträck i slutet av juni och det tog ca 11h (inkl två färjor) och då var jag rätt skakig när jag kom fram strax innan 23 på kvällen. Troligen mest på grund av kvällskylan. I övrigt gick det rätt bra med framflytt osv. Körde även i half-shell vilket jag absolut inte kan rekommendera. Var mör i ansiktet flera dar efteråt. W;
Att köra så snabbt att snitthastigheten blir olagligt tror jag är svårt att lyckas med.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.