handdator

Visa fullständig version : Modell beteckning. vad menas?



bloppa
2012-08-14, 16:23
Ska nu äntligen få tummen ur häcken och köpa en road king i helgen som kommer.
Ska titta på två av samma årsmodell.

Men när jag tittar på transportstyrelsens sida så står det FLHR på den ena och FLHRCI på den andra, vad är det för skillnad?
Båda är årsmodell 2003. Båda är 1449cm3
Den som heter FLHRCI är en jubileumshoj.

Är den ena bättre en den andra? tips?

Niko
2012-08-14, 18:35
FLHR är väl en "vanlig" Road King medan FLHRCI är en Road King Classic.
Classic:en har vita däcksidor och läderväskor. Det är väl dom uppenbara skillnaderna.
Vet inte om det skiljer något mer på t.ex. storlek på hjul, etc.

Christer
2012-08-14, 20:09
Det är ingen skillnad på hjulstorleken, men som sagt tidigare på väskorna. Även sadeln är annorlunda. Jag röstar på den "vanliga" med hårda väskor.
Jubileumshoj från år 2003 betyder bara en annan lack och ett annorlunda emblem för att fira 100 år.

Vajtan
2012-08-14, 20:19
2003 kunde man beställa en FLHRCi med jubileumslack, helt rätt, men den gick oxå att beställa med flera andra kulörer: Two-Tone Sterling Silver and Vivid Black, Vivid Black, Gunmetal Pearl
Luxury Blue Pearl, Luxury Rich Red Pearl, White Pearl!

En skillnad som sagts tidigare i tråden är väskorna, FLHR har hårda plastväskor där locket öppnas uppåt/utåt, (ligger kvar i öppet läge av sig själv) FLHRCi har läderöverdragna plastväskor där locken öppnas uppåt/inåt, jävligt korkat i vissa lägen, eftersom sadeln alltid är i vägen, alltså är dom inte öppna av "sig själv"! När jag packar min FLHRCi så drar jag en rem mellan väsklock över sadel....men stör mig ibland ändå på att locken på "skinnväskorna" öppnas "fel"! ag; Men annars e jag jääävligt nöjd med "bussen".... :D

bloppa
2012-08-14, 20:26
Lacken på den ena heter Röd Candy Ghost Flame enligt firman, men på transportstyrelsen står det svart. har försökt att få tag i den första ägaren för att kolla upp om den e omlackad. har själv inte sett den live än.

Vajtan
2012-08-14, 20:34
Lacken på den ena heter Röd Candy Ghost Flame enligt firman, men på transportstyrelsen står det svart. har försökt att få tag i den första ägaren för att kolla upp om den e omlackad. har själv inte sett den live än.

FLHR gick bara att få med Vivid Black, Gunmetal Pearl, Luxury Blue Pearl, Luxury Rich Red Pearl, White Pearl det året, så antagligen omlackad!

Niko
2012-08-14, 20:52
FLHRCi har läderöverdragna plastväskor där locken öppnas uppåt/inåt, jävligt korkat i vissa lägen, eftersom sadeln alltid är i vägen, alltså är dom inte öppna av "sig själv"!

Tror det skiljer sig individuellt mellan hojarna hur gångjärnen är slitna eller liknande.
På min Road King Classic stannade locken uppe av sig själva.
Det var som om det var något excentriskt i gångjärnen som gjorde att dom stannade uppe i ett visst läge, det var ett tydligt läge där locken gick trögare.

Vajtan
2012-08-14, 20:55
Tror det skiljer sig individuellt mellan hojarna.
På min Road King Classic stannade locken uppe av sig själva.
Det var som om det var något excentriskt i gångjärnen som gjorde att dom stannade uppe i ett visst läge.

Hmm...måste faktiskt kolla på detta, har iofs HD:s touringsadel "Pillow look" på min = BRED! Kanske därför jag inte får mina lock att hålla sig kvar....frv;

bloppa
2012-08-14, 21:01
när kom insprutningen på road king? finns det 03 med vanlig förgasare?

Vajtan
2012-08-14, 21:10
när kom insprutningen på road king? finns det 03 med vanlig förgasare?

FLHR = förgasare, FLHRI = insprutning....FLHRCi fanns bara med insprut 2003.

mankanh
2012-08-14, 22:11
Är det inte så att classic har farthållare men inte den vanliga, men vet ej om detta fanns redan 2003

Vajtan
2012-08-14, 22:23
Är det inte så att classic har farthållare men inte den vanliga, men vet ej om detta fanns redan 2003

Cruisecontrol fanns på både FLHR/FLHRI och FLHRCi redan 2002, vet inte om det fanns tidigare än så.