handdator

Visa fullständig version : Discovery,s Devil,s ride.



Noyen
2012-08-04, 08:32
Satt och slötittade lite på tv,n igår kväll och såg att Discovery sände en ny(?) serie
nu om en mc klubb från San Diego,Laffin Devils.

Har inte sett Sons of Anarchy eller vad det heter men,vad tyckte ni om detta avsnittet.
Om det var nån mer som såg det,annars finns en del på tuben.

NickeR
2012-08-04, 10:36
Kollade programmet och jag tyckte det verkade lovande....kul att det kommer något nytt på Discovery,börjar bli trött på alla repriser dom sänder.

883r
2012-08-04, 13:04
Jag såg bara slutet när dom böt president, jag fick känslan av att allt var fake bara.

Sanniz
2012-08-04, 13:16
Tackar för tipset... Håller på att plocka hem sex avsnitt.

cybercount
2012-08-05, 03:53
smått intressant, hoppas dock på att det blir fler än 6 avsnitt

Sanniz
2012-08-05, 10:43
Har bara sett tre avsnitt hittills... Men det borde ju bli mer än sex, om Discovery ligger bakom det hela.

Noyen
2012-08-05, 19:26
Är det på youtube du sett filmerna Sanniz ? Kollade lite men de jag såg var inte hela avsnitten.Sen
är det väl bra att se dom i ordningsföljd också.

Sanniz
2012-08-05, 20:08
Är det på youtube du sett filmerna Sanniz ? Kollade lite men de jag såg var inte hela avsnitten.Sen
är det väl bra att se dom i ordningsföljd också.

Nope... Plockade hem dom från Piratebay... ;)
Nu har jag sett alla sex... Men som det slutar, borde det komma fler... Är ju mer saker på g, om man säger som sådant utan att avslöja för mycket. :D

cybercount
2012-08-05, 20:17
Har bara sett tre avsnitt hittills... Men det borde ju bli mer än sex, om Discovery ligger bakom det hela.

Borde ju det, men man vet aldrig med en mc-klubb, är ju många viljor =)

Sanniz
2012-08-05, 20:21
Borde ju det, men man vet aldrig med en mc-klubb, är ju många viljor =)

Tycker allt att de verkar rätt spretiga i viljorna redan som individer. :D

Bad omen
2012-08-07, 17:08
så det var på riktigt? eller så riktigt det kan bli när folk gör tv :).. jag blev mest förvånad över att inte dom blivit i hjälslagna avd h-a efetr som dom hade både röda färger och en djävul :)

racechopper
2012-08-07, 20:17
så det var på riktigt? eller så riktigt det kan bli när folk gör tv :).. jag blev mest förvånad över att inte dom blivit i hjälslagna avd h-a efetr som dom hade både röda färger och en djävul :)
Dom har nog godkänt ryggfärgen med SBM kan ja tro..
Känns ju direkt bara som hittepå tvserie club. Ungefär som OCC serie tramset wa;

Fast gillar iofs serien Sons Of A... :p

Noyen
2012-08-08, 06:02
Känns ju direkt bara som hittepå tvserie club. Ungefär som OCC serie tramset wa;


Har sett lite mer på tuben och känns lite OCC stuk som du skriver.Mkt lite focus på
hojar och mek,desto större på maktkamp och rivalitet och krångel i klubben mellan
medlemmar.Men OCC bygger iaf hojar.

Man saknar programmen om vm i hojbygge faktiskt.

Hagis
2012-08-08, 13:35
Streck såg hela säsong ett i natt! Vilket dravell! Det där kan omöjligt vara på riktigt! Det känns som en "Blair witch" variant med inslag av SOA tema. Dvs det sägs vara på riktigt men allt är redigerat och filmatiserat och temat är "hoj klubb". Vad jag bygger min åsikt på? OM detta var på riktigt så tror jag inte Discovery skulle stå bakom misshandeln av fotografen, jag tror att myndigheterna hade krävt att dom lämna ifrån sig sitt material för granskning i en del olika fall. Tex när han fyllekör och smäller, fotografen som sagt och ett par andra händelser. Om dom nu är så etablerade som dom försöker påvisa så har jag svårt att tro att dom får vara ifred från snuten! Kan avslöja att dom får bara problem med snuten en enda gång på hela säsong ett, det är därmed också orsaken till att dom skaffar den lokalen dom gör! Detta trotts att dom "vidtar nödvändiga åtgärder" (ni får se i slutet av säsong ett) för att tillrätta visa saker som faller i deras intresse!

Nä, SOA känns mer realistiskt än detta! Ser fram emot ny starten av Dallas för det kan omöjligt vara sämre LM;

Noyen
2012-08-08, 16:22
Ja Hagis,fan och prospectet som får klättra upp i en stolpe på order,måste väl vara fejk för vem gör nåt sånt ?
Och fotografen fick ett par smällar för "han var för nära brudarna",de kanske vore bättre brudarna var hemma och
bäddade in sej i bomull om de inte klarar ha folk nära sej på krogen.

Nää detta kvittar nog att se,trodde de var mer seriöst faktiskt.

Fredrik_t
2012-08-09, 21:05
Hagis: Håller med - rena skiten. Har sett ett avsnitt och det räckte. På nått sätt känns hela upplägget kontralogiskt. För vilken (av den typen) motorcykelklubb skulle tillåta någon att filma dem och göra TV-serie av det? Man får ju vara med när de håller sina klubbmöten etc. Nä, det här är trams. Verkar som de försökt göra något dokumentärt av något de hittat på. Också väldigt tydligt att de lånat handlingen från SOA, tänker på att presidenten "tvivlar på klubbens riktning". SOA är ju iallafall ett uttalat fiktivt drama. Som är hyfsat bra. Även om jag (tydligen i motsats till de flesta andra) tycker att Charlie Hunnam är en värdelös skådespelare.

Tror aldrig vi kommer få se en riktigt bra dokumentär om en motorcykelklubb från "insidan". Det är ju hela grejen liksom, att ingen utomstående ska få kika på "insidan". Däremot finns det ju en del rätt intressanta dokumentärer där motorcykelklubbar porträtterats från "utsidan". Och i vissa fall med inslag av dolda kameror.

/Fredrik

Sanniz
2012-08-09, 21:10
Ja Hagis,fan och prospectet som får klättra upp i en stolpe på order,måste väl vara fejk för vem gör nåt sånt ?
Och fotografen fick ett par smällar för "han var för nära brudarna",de kanske vore bättre brudarna var hemma och
bäddade in sej i bomull om de inte klarar ha folk nära sej på krogen.

Nää detta kvittar nog att se,trodde de var mer seriöst faktiskt.

LM;
Iofs finns det klubbar, som ger sina hängisar och prospect uppdrag med... Och de kan variera en hel del. Inte bara det gamla "slitgörat". ;)

Hmmm... så du menar, att en biker inte får försvara damerna i klubben mot närgångna män? Inte f*n hade jag velat sitta i skyddad borg, bara får att jag "råkade vara en OLD LADY"... tou;

Noyen
2012-08-10, 08:47
Hmmm... så du menar, att en biker inte får försvara damerna i klubben mot närgångna män? Inte f*n hade jag velat sitta i skyddad borg, bara får att jag "råkade vara en OLD LADY"... tou;

Jag kanske missuppfattade det på tv,n,mannen kanske var mer närgången än jag såg.Svårt att checka det igen.Var fotografen närgången
så gör det inget med ett par smällar så de har du helt rätt i Sanniz.

Hörde talas om en annan händelse på en större tillställning då en kille blev tvungen att passera en prez i en klubb för att kunna ta sej till bardisken och köpa mer pilsner.
Klubbmedlemmarna hade senare på kvällen hämtat denna killen som fick följa med och be om ursäkt för han "passerat" för nära prez.
Såna händelser gör ju att man undrar vart bikersammanhållningen som var förr tog vägen.

Hagis
2012-08-10, 12:33
Det som var förr existerar bara i minnet idag tyvärr!

Ähhh nu diskuterar ni saker som inte ens är relevant! Fotografen stog ett gäng meter ifrån och ända fram tills ena old ladyn fick för sig att vara tuff så såg inte ens proppen något problem! Han la sig i efter att apan slog ett glas på fotografen! Först då fanns ett problem som proppen var tvungen att lägga sig i! Som old lady eller respektive i någon form så ska man ge fan i att starta saker som gruppen dras in i! Shame shame :)

Noyen
2012-08-10, 14:09
Bra skrivet Hagis.Måste ha missat detta med glaset.

Sanniz
2012-08-10, 17:49
Det som var förr existerar bara i minnet idag tyvärr!

Ähhh nu diskuterar ni saker som inte ens är relevant! Fotografen stog ett gäng meter ifrån och ända fram tills ena old ladyn fick för sig att vara tuff så såg inte ens proppen något problem! Han la sig i efter att apan slog ett glas på fotografen! Först då fanns ett problem som proppen var tvungen att lägga sig i! Som old lady eller respektive i någon form så ska man ge fan i att starta saker som gruppen dras in i! Shame shame :)

Hmmm... Proppen lade sig i innan Old Lady kastade ett glas i skallen... För han försökte först vänligt få mannen att sluta med det han gjorde. T o m filmstjärnor och andra idoler har reagerat likadant, om någon fotograferar en ingående på allt för nära håll, speciellt som du inte ens vet om ändamålet med det hela.
Glaset fick han i huvudet först när proppen och fotografen råkade i luven på varandra...

Videobevis på att ni tror saker i fel ordning och därmed inte fattar varför proppen "hamnat i trubbel." när han bara skulle "skydda/vakta damerna"...


http://www.youtube.com/watch?v=sdiVVlrwLk0

- - - Uppdaterad - - -

Men inte vet jag... Ni kanske tycker era egna "OLd Ladies" skall råka illa ut först, innan man ingriper.

CrazyVic
2012-08-11, 00:43
Haha. Sanniz va? Man får ju över huvudtaget inte se vad som händer innan deras buffel börjar spöa på fotografen. Och vill man nu sitta och äta middag inkognito sätter man säg väl inte längst ut på en uteservering? Det skulle nog inte filmstjärnor och andra idoler göra iaf. :D

Nu har jag förvisso inte sett mer än just detta klipp men det är ju en överhängande "OCC-känsla" i produktionen. SAMCRO säsong fem har premiär om ca en månad!

Sanniz
2012-08-11, 05:13
Joddå, stjärnor är vanliga personer innerst inne. Men hysterin får ju vissa, att stänga av hela ställen pga saknad respekt.
Och vad som inte framgår alls här, är att klubben senare berömmer stort sin propp för hans agerande, när han ansvarade för damerna.
Visst, det är kanske inte rätt att slå en flaska i skallen på någon, men ibland kanske tålamod tar slut med. Kolla bara som exempel Sandmans agerande mot en van, när de fått den nya klubblokalen... Damen med flaskan var ju hans old lady... ;)
Matching coupple i par, skulle jag påstå.
Och vi dödligt vanliga som ej plågas av närgångna fotografer glömmer att kändisar inte ens får vara privata i sitt egna hem ens. Vi får ju i detta fall inte ens veta varför de fotograferas... Kanske myndigheter bakom det?

Sanniz
2012-08-11, 05:27
Sedan reagerar jag nog mer på, när någon här inne benämner en dam/flickvän/fru/old lady för apa...
Men det kanske är respekt i den manliga världen? Det verkar ju gå förbi i "motkommentarerna"...

Sanniz
2012-08-11, 05:36
Bör väl även tillägga, att journalister, filmare etc, inte alltid står bakom alt som sker i deras projekt. Men de har ändå sin integritet och tar ibland även straff när myndigheter hävdar deras s k rättighet till material.
Och visst är programmet säkert lite på skoj med, men det finns nog garanterat polisfria områden med i större, amerikanska "storstäder". De har ju problem med gängkrig också...
Och skulle alla program av denna typ bara vart skämt rakt igenom, så hade nog inte ens Cops eller Speeders sänts heller... För en gnutta sanning finns ju alltid med trots allt.
Ta programmet som underhållning... Endast de som levt eller lever sådan form av bikerliv vet ju vad som kan hända.

Hagis
2012-08-11, 08:08
Sak frågan var väll ändå hur i vida detta är på riktigt eller inte! Filmatiseringen alltså! Men igen så belyser man 20 sekunder eller vad det handlar om, ur en hel säsong....... Nä im out orkar inte med sånt här dravell

ViLa
2012-08-11, 09:54
Ok såg skiten i natt.

Vilken dynga.....

Sanniz
2012-08-11, 10:58
Sak frågan var väll ändå hur i vida detta är på riktigt eller inte! Filmatiseringen alltså! Men igen så belyser man 20 sekunder eller vad det handlar om, ur en hel säsong....... Nä im out orkar inte med sånt här dravell

Det är väl som med "bygg programmen"... Alla svordomar och bråk där är fiction också. De tröttnade själva på upplägget, men vanligt arbete kanske inte generar samma stora tittarpublik...
Ett bra exempel på program, där de involverade andades ut till slut, för att de fick åter bli "normala", var The Osbourne show...

Men hade du ansett det ok, att kalla din brud/fru för apa? Jag trodde du var en av de som ville ha respekt inom bikerlivet, men du verkar ändå välja när din respekt skall sättas in...

- - - Uppdaterad - - -


Ok såg skiten i natt.

Vilken dynga.....

Det kallas för "underhållning"... Amerikansk sådan, med tanke på alla upprepningar. Man kan lätt få för sig, att jänkare antingen glömmer fort eller är tröga. ;)
Eller så fick de inte använda mer material i programmet. :D

ViLa
2012-08-11, 12:17
Ok då.

Dyngunderhållning :)

Niko
2012-08-11, 13:13
Har alla missat att fotografen slog Charles i ansiktet med kameran?
Har bara sett klippet ovan, men jag tycker att proppen Charles agerade helt korrekt.
Ber man någon vänligt och får ett slag i ansiktet av en kamera tillbaka så är det ju klart att man står upp för sig själv och dom andra i gruppen.

Sanniz
2012-08-11, 13:16
Har alla missat att fotografen slog Charles i ansiktet med kameran?
Har bara sett klippet ovan, men jag tycker att proppen Charles agerade helt korrekt.
Ber man någon vänligt och får ett slag i ansiktet av en kamera tillbaka så är det ju klart att man står upp för sig själv och dom andra i gruppen.

Varför tror du jag lade in klippet? ;)
Gillar inte när man hävdar fakta i fel ordning...
Jag hade nog klippt till honom (fotografen) jag med, oavsett om jag vart old lady eller ej. :D

racechopper
2012-08-11, 14:23
Tror det mesta är fake ;) i denna "reality"serie .
Typ skådisar som spelar störande fotografer för det blir roligare tv då.
Eller fyllekörningar, slagsmål mm görs på avspärrade gator med statister i bakrunden ..

Sanniz
2012-08-11, 15:26
Haha... racechopper... Fyllekörningar sker i verkliga Sverige med... Har sett det med egna ögon... Så det kan ju skett ändå. Kanske inget jag skulle rekommendera dock. ;)

racechopper
2012-08-11, 15:46
Jodå allt händer säkert varje dag nånstans irl. Men just framför när en tvkamera filmar händer inte så ofta i Sverige heller ;)

Sanniz
2012-08-11, 15:53
Haha, säg inte det. :D Finns ju filmklipp ute på nätet också. Alla är inte så smarta, inte ens de som lägger ut sakerna på nätet efteråt. :)
Annars hade du inte ens sett vissa film- och tv-reportage om polis och andra i arbete. :) Dock är väl sådana program mer vanliga i amerikansk tappning. :) Typ Cops och Speeders. Där är de inte alltid de smartaste heller, som åker fast.

racechopper
2012-08-11, 16:15
Det ju det jag menar går inte att gämföra realityserien med Cops o speeders där Badboysen åker fast på riktigt. Eller åtminst blir lite jagade av polis..
Är ju lättare göra skit anonymt på youtube och filma som du säger.

Sanniz
2012-08-11, 17:01
Jo, fast man kan bli fälld även om man bara är på youtube. ;)
Man är inte så ospårbar, som vissa tror. Dock gäller det väl att det skall vara tillräckligt allvarligt med.

Foc

Neno
2012-08-12, 13:14
Dem verkar inte äkta här.Massa skitsnack i tv.Men iaf händer nåt sånt så slå först träffa rätt o slippa bli slagen själv..Familjen och frugan ska skidas alltid..bx;

Sanniz
2012-08-13, 09:52
Nu får ju folk fatta, att ett sådant här program inte kan bli så äkta som de hoppas i handling och agerande. Det är ju inte som SoA, som är fiction men som har mycket av sina rötter i den verkliga världen också.
Ta det för vad det är; Hjärnlös underhållning á la american way...
Så kanske krav-ribban minskar och blir mer realistisk också.

Inte tusan kan tv filma en klubb, som hållit på som t ex SoA... Och en "snäll och skötsam" klubb hade också fått er att gäspa till leda...
Det är ett givande och ett tagande. ;)

- - - Uppdaterad - - -

Och gillar man det inte, så kan man faktiskt sluta att titta också. :cool:

Hagis
2012-08-13, 13:05
Som sagt, sakfrågan spårar åter igen ur pga ordmärkning och detalj frågor som inte ens var den ursprungliga frågan! Tragiskt, men vill man inte diskutera det tråden ursprungligen gällde så tycker jag man kan starta en ny tråd där man lyfter sina åsikter i stället för att high jacka befintliga trådar!
Over and gone....

Sanniz
2012-08-13, 14:16
Som sagt, sakfrågan spårar åter igen ur pga ordmärkning och detalj frågor som inte ens var den ursprungliga frågan! Tragiskt, men vill man inte diskutera det tråden ursprungligen gällde så tycker jag man kan starta en ny tråd där man lyfter sina åsikter i stället för att high jacka befintliga trådar!
Over and gone....

Mig veterligen spårade du rätt mycket ur med, när du inte ens erkänner att du hade fel. Eller t o m formulerade dig på ett totalt idiotiskt vis, med tanke på dina diskussioner om SBM och liknande förr...
Detta skrev du senare i tråden, berörde inte heller frågan direkt:

Fotografen stog ett gäng meter ifrån och ända fram tills ena old ladyn fick för sig att vara tuff så såg inte ens proppen något problem! Han la sig i efter att apan slog ett glas på fotografen! Först då fanns ett problem som proppen var tvungen att lägga sig i! Som old lady eller respektive i någon form så ska man ge fan i att starta saker som gruppen dras in i! Shame shame

Detta var den huvudsakliga fråga. Och vi andra diskuterade programmet. Men det kanske bara är en sak som får anses korrekt här inne?

Har inte sett Sons of Anarchy eller vad det heter men,vad tyckte ni om detta avsnittet.
Om det var nån mer som såg det,annars finns en del på tuben.