handdator

Visa fullständig version : Orginal RearBelt KASS efter 800 mil !!!!!!?



Tompa
2012-08-03, 13:14
Hello !
Rearbelten kass efter 800 mil !!!!( Och detta i början av min semester=ingen körning på bästa tiden !)
Har läst på forumet att rearbelten ska hålla upp till 10000 mil !
Har en FLSTC Heritage 2001 som gått c:a800 mil där orginal rearbelten har fått ett rejält spår i remmen på yttre översidan ! ( ej kuggsidan )
Hur är detta möjligt ? Orsak ?
Ska man behöva köpa en orginalbelt(C:a 4000:-) eller finns bra alternativ? som köps var ?Pris?
Smash
MVH En knäckt HD ägare som inte får köra på ett tag(Tompa)

Broder Dalton
2012-08-03, 13:26
Måste gått emot någonstans? Är hojen mycket sänkt? Ändrat något? Skruv som sticker ut där den inte ska?

BikeLine har FALCON-beltar till vettig peng. Vet tt par som kört dessa, verkar OK

Tompa
2012-08-03, 13:40
Tjeena Onatop !
Hojen är inte sänkt,Har inte gjort någon grövre koll sedan jag upptäckte missären men allt har varit lika monterat de sista 200 milen och detta kom helt plöttslig (kollar belten med jämna mellenrum c.a en gång i veckan!)
Kan belten va för gammal(Torr )Kan det kommit någon sten som kommit i klämm i mellen någon stans ? eller har belten dragit snett likt förbannat fast dom som gjort service samt ett par andra hd åkare kollat och sagt att det ser okej ut.(innan detta hände.)
MVH Tompa

Jonasbaggen
2012-08-03, 14:25
Tjeena Onatop !
Hojen är inte sänkt,Har inte gjort någon grövre koll sedan jag upptäckte missären men allt har varit lika monterat de sista 200 milen och detta kom helt plöttslig (kollar belten med jämna mellenrum c.a en gång i veckan!)
Kan belten va för gammal(Torr )Kan det kommit någon sten som kommit i klämm i mellen någon stans ? eller har belten dragit snett likt förbannat fast dom som gjort service samt ett par andra hd åkare kollat och sagt att det ser okej ut.(innan detta hände.)
MVH Tompa
Tompa: Jag har också en skada på min belt (från vänster kanten och in c:a 5mm) som varit där de senaste 400 milen. Skadan har inte blivit värre konstigt nog. Håller koll varje gång jag åkt. Åker ganska trimmat och hårt med hojen. Jag beställde hem en Gates rem i juni från USA (1900 kr inkl. tull och allt) som hänger hemma utifall att.

Jonasbaggen
2012-08-03, 14:36
Tompa: Glömde....http://stores.ebay.com/USMOTOMAN?_trksid=p4340.l2563 Bra pris och schyssta att handla av.

Tompa
2012-08-04, 21:26
Hej Jonasbaggen !
Har du någon uppfattning om hur din skada uppkom ?
Verkar vara liknande skada Vänster kant översida belten ,fast jag har 7-8mm varav ett lite grövre spår i mitten av det.
MVH Tompa

Jonasbaggen
2012-08-05, 11:57
Tompa: Det mest troliga är att något kommit emellan belthjulets ytterkant och belten. Jag har två teorier: En sten eller att jag varit slarvig och tappat en mutter eller liknade vid de många olika ombyggnaderna som jag gjort runt motor, trans samt vxl. låda. Sedan har föremålet hamnat illa vid kanten och brutit sönder remmen. Man ser att armerings trådarna är tydligt avbrutna i den skadade kanten och belten har brutits uttåt. Jag tänker byta beltremmen idag, då jag kört nästan 460 mil med den skadade belten. Det konstiga är att skadan inte förvärrats. Jag har kört ganska hårt med hojen och haft passagerare en hel del. Remmen som jag köpte av USMOTOMAN är en S&S stämplad rem tillverkad av Gates. Mvh Jonas

Jonasbaggen
2012-08-05, 20:34
Tompa: Efter 4 timmar i kvav sommarvärme så sitter det nu en ny belt på min hoj. Provkört och allt OK.
Jag har tagit några kort med min IPhone på den skadade belten som nu ligger och väntar på jordfästning.
Kan maila dem till dig om du vill.

Tompa
2012-08-08, 21:54
Hej Jonasbaggen!!!
JA ! gärna ! Maila dom till karreberg410@hotmail.com
Är det något övrigt man ska byta (beställa) än bara själva belten vid bytet ? (Så man inte står där som ett fån när allt är isärplockat!)
MVH Tompa

Jonasbaggen
2012-08-09, 07:53
Tompa: Jag mailar bilder ikväll till dig. När du byter belten får du riva ytter och inner transkåpan. Passa på att byta de två packboxarna som sitter i inre transkåpan (startmotor axel tätn. och den större packboxen runt huvud axel som tätar vid lagret i inner transkåpan. Kolla även så det är tätt vid växellådans ingående axel (bakom belt hjulet) och vid växelförar axeln när du ändå har rivit isär.
På min FXD -03 läckte det vid växelförar axeln. HD hade i sin besparings iver inför 100 års jubileet satt dit en riktig skit tätning som bestod av en stansad plåtbricka med en påvulkad liten gummikant.
Cometic och James Gasket har riktiga packboxar med en inre fjäder belastad tätning och damm skrap ytterst.

Jonasbaggen
2012-08-10, 07:39
Tompa: Såg att Overdrive North har mkt bra priser på belt remmar http://overdrivenorth.se.kramer.askasdrift.se/cgi-bin/webbpub-s/ak_webbpub-s.cgi?funk=F&nr=00109&Sprak_ID=sv

Tompa
2012-08-12, 14:01
Så här ser min belt ut efter missödet !
Är det någon som har någon uppfattning vad som kan ha hänt !?
Observera spåret 3-4mm in från ytterkanten(c.a 2mm djupt hela vägen runt !)
MVH Tompa8384

Tompa
2012-08-31, 21:40
Ja det verkar som ingen mer har någon förklaring på denna märkliga skada (spåret runt om !)
Jag och en mycket hjälpsam kompis ska börja riva hela skiten slutet på nästa vecka !
så får vi hoppas att problemet inte upprepar sig !!
Har inte åkt en meter på en månad ! (Börjar få abstinens problem )
MVH Tompawa;

Tompa
2012-10-16, 19:00
Jiihaa !!
Ny belt monterad samt nya oljor !
Är lite lätt irriterad av HD s idiot lösning på belt drivningen !
Fick ju skruva isär halva bågen för att byta belten !
Tog ett par dagar att utföra denna operation .
Tur att man har en grymm kompis som ställde upp och hjälpte annars hade jag inte klarat detta själv !
Körde idag en liten tur på 4 mil och det verkar som allt är som det ska !
Är det något man ska kolla eller efterdra när man kört en längre sväng ?
Hoppas nästa säsong blir längre och bättre en denna katastrofsäsong !!!!!!

MVH En bättre sent än aldrig lycklig HD pilot !