handdator

Visa fullständig version : Sänka eller inte



2.3t
2012-07-27, 10:02
Har köpt på mig ett Burly Slammer kit till hojen (FXSTC -94). Men börjar fundera lite, hur illa blir det med itag i kurvor och genomslag egentligen? Är det någon som kör detta kit och kan uttala sig om det. Hojen är ju alldeles för hög när man tittar på den men man ska ju kunna åka på den, det är väl därför man har den :) Vill sänka både bak och fram om jag ska sänka, vill helst ha en snygg och körbar hoj.

Lars Nilsson
2012-07-27, 11:30
Vill du köra ordentligt så bör du hålla kvar vid standardhöjd.
Vill du att den ska se bra ut sänk.
Resten är upp till dig.
Jag Sänkte min först 2 tum bak men har höjt den i 2 omgångar och är uppe i standardhöjd nu, vilket passar bäst för min körstil.

2.3t
2012-07-27, 13:03
Har du höjt den igen för att det tar i i kurvor eller av ngn annan anledning?

Lars Nilsson
2012-07-27, 20:45
Ja exakt, ljuddämparen blev ordentligt nerslipad kan jag säga.

raketroger
2012-07-27, 22:28
Varje genomslag är ett direkt tillskott av manlighet.
Komfort är något vi söker när vi åldrats tillräckligt att uppfostra barnbarn.
Varje "itag" är "extra credit".

Stelben -is.da.shit!!! Kronisk orgasm! Kör hårt!

Lars Nilsson
2012-07-27, 23:05
Varje genomslag är ett direkt tillskott av manlighet.
Komfort är något vi söker när vi åldrats tillräckligt att uppfostra barnbarn.
Varje "itag" är "extra credit".

Stelben -is.da.shit!!! Kronisk orgasm! Kör hårt!

Den bakre oskulden är kvar här och ska va det i fortsättningen med!
Manligt att få nåt hårt i röven?
Då får det va, haha.
OBS: Ironi

mankanh
2012-08-05, 21:15
Hade en 07 nighttrain, den sänkte jag 2tum bak och satte på en järnhästen 4graders krona, den blev mycket bättre efter kurviga vägar, men fästet till propipen blev ordentligt nerslipat och när man körde över gupp och sånt efter våra lappländska vägar, så tappade man luften rätt ofta för fjädringsvägen blir ju inte tipp topp direkt

NickeR
2012-08-07, 20:29
Kör ordentligt lågt med min Deluxe och skrapar fotplattor hela tiden,men vad gör man inte för looken vc;

ESGEE
2012-08-08, 17:33
Har 1999 Fxst, såga av och kapa 3cm på mina och svetsa ihop när den hade rätt stuk. Visst skrapar i avgassystem i högerkurvor, tur att man kör rakrör nu;) Blir lite hårdare fjädring men det överlever man....

TCKalle
2012-08-08, 17:40
Har sänkt min ca 1 tum och den enda nackdelen för mig är att fästet för avgas systemet skrapar i när jag kör över kantstenar då och då. För övrigt kör jag väl som en dam för jag har inga problem i högerböjar. Avgassystemet är ett Propipe 2-1.