Visa fullständig version : att åka i norge
Bad omen
2012-07-25, 20:15
har precis dundrat en hundra mil i norge från tärna by över till norge ner till kusten mot trondheim och lite små turer sen hem via e6 och små vägar till idre ..och säga vad man vill om norge men landet är byggt för att åka hoj enligt mig kan bara rekomendera ..om ni sitter utan resmål ..vackrare natur och vyer finns nog ej :8 men vad ni än gör ha god tid på er en dag gjorde jag en tur på 30 mil som tog 10 timmar heheh iof färja och allt men värt det var de ..god tur som dom sa höres mer på någon annan plats i forumet
Synd att det är så förbannat jävla dyrt där, bara. :(
Bad omen
2012-07-28, 18:11
ja inte fan kan man köra där hela semestern :9 då blir man luspank
Man får inte ha bråttom heller... För norska mil är definitivt inte som svenska... De känns som mindre evigheter.
Adrenaline
2012-07-28, 19:21
Det är bara ladda väskorna med svensksålda konserver och gärna lite svenskt snus och tobak som man kan byta till sig på kampingarna mot sovplatts.
Ja,det gäller o ha tålamod på norska vägar! Helt nu i semestertider med vägarna fulla av tyska,danska o holländska bobilar o husvagnar.Räkna snitt på 50km/timmen.Har kört där nu i 18år på jobb så jag har en del erfarenhet:D
Asfaltskungen
2012-07-28, 20:57
Ska ta den svängen om en vecka typ, tips och förslag? Velat köra Trollstigen länge och nu jävlar:))
Södra fjällen o Hardangervidda är rätt sjysst också.
Ska ta den svängen om en vecka typ, tips och förslag? Velat köra Trollstigen länge och nu jävlar:))
Toppen tur,hoppas ni får klart väder.Örnstigen ned mot Geiranger är också härlig.De stora kryssningsfartygen är som små tändsticksaskar uppifrån.
Skulle kolla Dalsnibba efter Geiranger också.Man körde på torr asfalt med isväggar på flera meters höjd på båda sidor och de va härligt.Får snart bli en tur igen nåt år.
Var nåra år sen och vi tankade i Åndalsnes före vi körde Trollstigen,kommer ihåg att jag inte tankade Geiranger så det blev lite tajt innan vi kom
till nästa mack.Hojen var tungt lastad.Kanske finns fler tankställen nu men det var precis 3,5 gallons tanken räckte om jag inte minns fel.Kan ju vara bra att tänka på
om man har liten tank.