handdator

Visa fullständig version : Internet explorer eller Firefox? Vilken är bästa att använda?



Fritte
2012-07-25, 09:25
Vilken webbläsare är bäst att använda när man är inne på forumet?
Jag har märkt att om man använder Firefox blir man utloggad efter ett tags användande. Speciellt när man byter sidor. Provat att backa men måste logga in på nytt.
Är det så att Internet explorer är mera stabilt?

Fritte

Sanniz
2012-07-25, 11:19
Kanske förklarar varför jag loggas ut efter ett tag med, om jag inte är "aktiv" hela tiden.
Har hört från vänner, att de inte loggas ur, får passa på att fråga vad de använder för webbläsare då...
Jag kör själv med Firefox.

Vajtan
2012-07-25, 11:27
Använder oxå Firefox. aldrig urloggad! Kom ihåg att bocka i rutan "Kom ihåg mig" , eller vad den nu heter, när ni loggar in så är problemet löst...thb;

Sanniz
2012-07-25, 11:42
Använder oxå Firefox. aldrig urloggad! Kom ihåg att bocka i rutan "Kom ihåg mig" , eller vad den nu heter, när ni loggar in så är problemet löst...thb;

Inte skall väl den rutan påverka om man fortfarande är inloggad? Är den inte mer för de, som ej orkar skriva in nick och lösen? Verkar ju konstigt...
Vet andra sajter, som kör med automatisk utloggning, om man är inaktiv efter en viss tid (t ex 30 minuter), men det är ju också för att man inte skall sega ner hela sajten med inaktiva användare.

cybercount
2012-07-25, 12:03
Kör google chrome :-)

velvet_pelle
2012-07-25, 12:43
Slår också ett slag för Google Chrome, tycker den är bäst thb;

Pontus
2012-07-25, 13:46
Firefox sparar inte lösenordet även om du klickar i rutan, men det gör IE. Kör FF hemma och IE på jobb.
Utöver sparandet av lösen ord märker jag ingen störrte skillnad.

Fritte
2012-07-25, 16:41
Tack för all hjälp och info. Efter detta kommer jag använda IE när jag är inne på forumet så slipper jag allt strul.

Vajtan
2012-07-25, 16:56
Kolla denna tråd, lite enklare förklarat än det jag skrev....:I:

http://harleyforum.se/showthread.php?3514-Problem-med-att-logga-in-på-forumet