handdator

Visa fullständig version : Twintec inställning



Raven
2012-07-20, 23:24
Tänkte kolla med er som använder/kan Twintec TC88(eller liknade) vad kör ni på för Mode?
Multi-spark av eller på(manualen förespråkar på).

/J

Pulare
2012-07-21, 08:37
Jag har min på single spark och varvspärren på 6200 då jag har en B motor med balansaxlar som inte ska varvas mer än det. Sen hur du har initial och advance inställt det får man pröva sig fram med helst på bromsbänken. Min 124cu" har jag den på 2 i initial timing och 1 i advance läget för bästa resultat.

Raven
2012-07-21, 13:44
Ok
Även min står på singel spark 0, initial 3 och advanced 4, varvstoppen på 6300. Även min en B motor 95cu"(toppar,kam..)
Läste ju som sagt manualen(funderade på att bygga mig en PC/USB adapter) där dom rekomenderar multispark där av frågan.

/J

Ronny-k
2012-08-29, 10:53
hej,
beror inte singelspark eller multispark på vad du har för tändspolar? och kör du med singelfire eller dualfire?
jag har för mig att:
--dualfire = en signal från tändningen per tändcykel. (till båda cylindrarna samtidigt)
--singelfire = två singnaler från tändningen per tändcykel. (en till varje cylinder efter varann)
--singelspark = enkel stift per cylinder
--dualspark = dubbel stift per cylinder

och dom flesta elektronik tändningar kräver oxå spolar som endast har 2-3 Ohm..
j***la djungel det här :-)

Girlie Bike User
2012-08-29, 20:03
Lite ihopblandning av begreppen här, frågan var om multisparkläget i Twin tec tändningen.All tändning till TC är singlefire och sedan finns det ett läge i Twintecen där du får flera gnistor på samma arbetstakt därav namnet Multispark.Brukar ge en effektivare förbränning.