handdator

Visa fullständig version : Någon koll på evnetuella run och happenings i Göteborgsområdet under juli och augusti månad?



Sanniz
2012-07-15, 14:32
Undrar om det är någon, som har datum och tips om roliga run eller happenings inom Göteborgsområdet nu i sommar.
Har själv tappat kontakten med vissa personer, som hade mer stenkoll på sådana saker. Man vill ju inte missa de kul sakerna. ;)

- - - Uppdaterad - - -

Det skulle givetvis stå eventuella i rubriken, men den går ju inte att redigera... Så går det när man slinter med fingrarna.

hasse diesel
2012-07-15, 15:13
Kalendern kanske?;)

xbones
2012-07-15, 15:35
Undrar om det är någon, som har datum och tips om roliga run eller happenings inom Göteborgsområdet nu i sommar.
Har själv tappat kontakten med vissa personer, som hade mer stenkoll på sådana saker. Man vill ju inte missa de kul sakerna. ;)

- - - Uppdaterad - - -

Det skulle givetvis stå eventuella i rubriken, men den går ju inte att redigera... Så går det när man slinter med fingrarna.A-Bombers i Backamo 3-5/8. 5-6mil från er?

racechopper
2012-07-15, 15:38
Synd att det inte finns en bra gemensam träffkalender längre där dom flesta var med.
Förr kunde man ju kolla typ mcm och det var flera sidor med event men nu är allt så hemligt och endast för invigda ;)

Sanniz
2012-07-15, 15:45
Jo, och förr var SBM klubbarna mer öppna på forum som ex. SBW, men idag är det rätt tunt där också.

- - - Uppdaterad - - -


Kalendern kanske?;)

Kalendern känns rätt tunn, när jag kikade på den... Typ stendöd. wa;

- - - Uppdaterad - - -


A-Bombers i Backamo 3-5/8. 5-6mil från er?

Jo, den känner man till, men det är ju mer en träff... Jag letar efter run och sådana där småsaker... :D
Försöker kolla med Vildvittrorna, om deras fikakvällar är kvar under sommaren på torsdagar... Nu när de håller till i Kållered.

- - - Uppdaterad - - -

Borde inte Probike Göteborg ha sitt ena run snart??? Har för mig att det brukade vara i juli, men förra året senarelades det eftersom många åkte till USA och körde mc på Route66...

Harleyman1
2013-01-31, 21:33
Undrar om det är någon, som har datum och tips om roliga run eller happenings inom Göteborgsområdet nu i sommar.
Har själv tappat kontakten med vissa personer, som hade mer stenkoll på sådana saker. Man vill ju inte missa de kul sakerna. ;)

- - - Uppdaterad - - -

Det skulle givetvis stå eventuella i rubriken, men den går ju inte att redigera... Så går det när man slinter med fingrarna.

Hej finns en sida som heter: http://www.evenemangskalender.se/
inte bara för bikers men för oss som har bensin i blodet!!
Där kan man även lägga in evenemang som man vet kommer!! thb;

Noyen
2013-02-01, 10:19
Synd att det inte finns en bra gemensam träffkalender längre där dom flesta var med.
Förr kunde man ju kolla typ mcm och det var flera sidor med event men nu är allt så hemligt och endast för invigda ;)

Förr kunde man träffa bikers som t.ex frågade häng med hem eller till klubben för en fika eller nåt.Nu håller man sej för sej själv
istället.Träffade några gamla bikers från åttitalet i somras som är med i sbm klubbar och de åkte mer på "privata" grejer sa de.
Synd att utvecklingen går åt detta håll.

Lasse.S
2013-02-01, 12:01
Förr kunde man träffa bikers som t.ex frågade häng med hem eller till klubben för en fika eller nåt.Nu håller man sej för sej själv
istället.Träffade några gamla bikers från åttitalet i somras som är med i sbm klubbar och de åkte mer på "privata" grejer sa de.
Synd att utvecklingen går åt detta håll.
Det finns långt mer föreningar som inte är "hemliga klubbar" i GBG som är gästvänliga och som har stort hojintresse men kanske inte gör så mycket väsen av sig att det märks....
Söker man finner man ;) Detta forum är dock inte rätt ställe då dom flesta verkar rata det har jag märkt.

Noyen
2013-02-01, 12:51
Hej Lasse.Menade läget rent allmänt,inte GBG speciellt.Har alltid trivs bra med göteborgare.
Och de gubbar jag skrev om undvek sbm tillställningar,det var därför de åkte och festade lite mer privat sa de.

Lasse.S
2013-02-01, 15:34
Okej ja en del ratar ju sbm klubbarna helt, själv tycker jag att det är svårt att undvika dom då många man känner är med, inklusive mig själv tidigare men valde att inte vara med längre och kunna umgås med dom jag vill och när jag vill själv ;)


Hej Lasse.Menade läget rent allmänt,inte GBG speciellt.Har alltid trivs bra med göteborgare.
Och de gubbar jag skrev om undvek sbm tillställningar,det var därför de åkte och festade lite mer privat sa de.

Sanniz
2013-02-01, 15:39
Förr kunde man träffa bikers som t.ex frågade häng med hem eller till klubben för en fika eller nåt.Nu håller man sej för sej själv
istället.Träffade några gamla bikers från åttitalet i somras som är med i sbm klubbar och de åkte mer på "privata" grejer sa de.
Synd att utvecklingen går åt detta håll.

Iofs blir det mer och mer "privat information"... Kanske mestadels för att klubbarna är lite trötta på det överdrivna snuthänget. Speciellt de gånger det är "dumma poliser på plats, som bara är stöddiga"...

- - - Uppdaterad - - -

Jag tycker ju också att det är trist, att man tappar så mycket information numera, om man jämför med något år tillbaks.