handdator

Visa fullständig version : Cyllar storsida



Flattie
2012-07-14, 23:30
S&S skall ju ha kommit ut med nya cyllar till storsidorna enl reklam. Var i kontakt med svenska å.f men dessa verkade inte så uppdaterade om detta. Verkade som man skulle behöva lägga en beställning och sen vänta på att det ev skulle komma några.Har inte hittat någon info på olika forum om dessa och om dom verkligen är ute i handeln. Tackar på förhand om det finns någon som är uppdaterad ang. detta och kan ge lite info.

hasse diesel
2012-07-14, 23:37
Hej på dig:D När det gäller storsida så kolla med Ormen http://www34.brinkster.com/swe333/

Flathead
2012-07-21, 04:26
Kan säga så här när det gäller S&S cyllarna...
Jag var på väg att köpa Flathead power cyllar när dom var på väg över till Usa med containrar från Anders. Han sa så här då: Vänta en månad eller så så kan jag fixa nya åt dig...väntade i 4 år....Du kan kolla FHP`s forum ifall du vill få det dokumenterat.
http://www.sscycle.com/tech/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&sid=103735428654efe2ce9e0d59cc787d47&keywords=cylinders&fid%5B%5D=12&start=140
Japp min Flata på bild.
Tok lessna på deras lovande som aldrig blev besannade. Köpte ett par nya på Ebay som Kurt på 45 parts depot har kört med i masser av år men då som "45" or. Nu har jag kört dom i 2 år och funkar klockrent. Har legat å marsat i 100-110 från Umeå - Uddevalla. Umeå - Norrtälje utan minsta problem. Kompisarna undrar hur #¤%% jag kan hålla tempo med dom på en sån gammcyckel. Självklart så måste man ha koll på grejjerna, men jag har inte sett nått som är vekt i materialet. Lämnade in dom för att få ventilsätena svarvade i samma höjd och svarvade till rätt kolv storlek. Sen har dom gått som en dröm. All heder åt Anders med det finns alternativ. Har Kurt kört dom på 45 Parts depot så borgar det för att grejjorna ska hålla. Jag har fått många förfrågningar om dom här cyllarn men kan inte säga något negativt om dom. Kan garantera att jag skulle utifallatt. Flatland motorcycle heter dom nuförtiden. Hoppas du fått nån hjälp och att du får den där sursidan på vägen så fort som möjligt!! Kommer att vara på Old style weekend ifall du har nåra frågor.