handdator

Visa fullständig version : Tips på handlare i staterna för att handla drivlina...



Carl-Inge Larsson
2012-07-09, 18:47
Håller på med ett nytt bygge och börjar bli dags att jaga rätt på en drivlina, någon som har en handlare att rekommendera i staterna alternativt har känningar på folk som plockar hem till Sverige? Jag har provat att maila Jireh Cycles som jag har hört skall vara bra att göra med, men provat 3 gånger och det är heldött där!

Jag skall ha en komplett Ultima Shovelhead drivlina, låda, belt, start m m.

Går bra att mail till mig också...: carl-inge.larsson@bredband.net

Tack på förhand,
//Carl-Inge

JimmyChopper
2012-08-04, 12:27
Har det löst sig?

JimmyChopper
2012-08-04, 12:39
Här har du en kille som kan få tag i det mesta Mike heter han.

http://www.malibumotorcycleworks2.com/

Goodvibrations
2012-08-05, 10:03
Tjenis!
Jag handlade min Ultima av Jireh.Funkade skitbra förutom att pallen med prylarna på var lite dåligt inplastad, så nån jävel hade snott startmotorn.
Jag kontaktade Jireh och han började undersöka saken och efter nån vecka så skickade han en ny....

Det blev nästan halva priset att handla ifrån honom om man jämför med tex Bikeline...

Diesel
2012-08-30, 20:06
Hej Carl-Inge,

Jag byggde själv en knarr för 4 år sedan och beställde min Ultima drivlina från http://www.southern-mc.com/ vi eBay. Från att jag klickade "Buy" tog det 8 dagar tills det rullade upp en lastbil på min infart med mitt paket. Allt vara kanon, bra kommunikation, det fanns ett problem med det extra medlevererade elsystemet, men det löste sig på bästa vis, smidigt och utan friktion. Kan rekommendera.

Lycka till!

Carl-Inge Larsson
2012-09-22, 14:20
Nu har det löst sig, fick till slut tag på en bra kontakt hos Jireh som jag kunde maila med. Strulade dock en del med att mycket av det jag skulle ha var på "backorder"...men nu har jag fått två stora paket därifrån :) Motorn ändrade jag mig på, blev en original HD motor istället från en dealer i staterna, fixade en amerikansk fejkadress på nätet som de skickade motorn till (för att kringå HD's centrala exportförbud), sedan ordnade jag själv med båtfrakt från den fejkade adressen till Strömstad :)