handdator

Visa fullständig version : Hypercharger vs regn?!



emil.lofkvist
2011-04-08, 00:35
Är det någon som har kört med en Hypercharger monterad när det regnar?
Kommer det in massor vatten i luftfiltret? Finns det någon strumpa eller liknande man kan trä över hyperchargern för att slippa få in vatten?
Har det uppstått problem efter körning i regn?

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=198&d=1298021129
Hypercharger monterad på min Nightster -08.

admin
2011-04-08, 11:56
Det är inte jättefarligt att köra i regn. Men du bör ha en "socka" med dig vid ev. regn. Ta en av tjejens nylonstrumpa och lägg under sisten på färden....

emil.lofkvist
2011-04-09, 11:21
Det är inte jättefarligt att köra i regn. Men du bör ha en "socka" med dig vid ev. regn. Ta en av tjejens nylonstrumpa och lägg under sisten på färden....

Okey, tack för tipset =)

Bull
2011-04-09, 20:37
Tjena Emil,
Jag hade en liknande tingest på min Buell för några år sedan.. Det är lugnt i milt till normalt (!) regn men hojen kan börja hugga lite om det regnar som F_n (typ ösregn). Åkte till SBM i hällregn något år och då hjälpte inga strumpor i världen... Det är som admin säger.. ofarligt om du inte får in mycket! Vatten komprimeras dåligt.. det var jag orolig för i hällregnet :)

Büll

Broder Dalton
2011-04-13, 00:01
Hypercharger= Ett utomordentligt bra sätt att trolla bort 5 hästar......

custombike
2011-04-13, 07:18
Köp ett insug från ThunderMFG istället ger mycket bättre effekt!!!

tat2ed
2011-08-03, 16:54
Jag kör med Forcewinder och den gillar inte regn (speciellt inte ösregn) Sockan som följer med kanske stoppar en del vatten inte allt. Funkar dock hyffsat om man håller jämn gas..